Valsts ceļi: remontā izmantoti paredzētie materiāli • IR.lv

Valsts ceļi: remontā izmantoti paredzētie materiāli

25
Lauris Vīksne, F64

''A.C.B.'' draud sūdzēt tiesā par neatbilstīgu kvalitāti ziņojušo konkurenti ''Šlokenbeku''

Valsts akciju sabiedrība ''Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pabeigusi iekšējā audita pārbaudi par Rīgas apvedceļa posmā Salaspils – Babīte rekonstrukcijai izmantotajiem būvmateriāliem, konstatējot, ka tie atbilst līguma nosacījumiem, vēsta biznesa portāls Nozare.lv.

Kā ziņots, par pašrocīgi veiktā ekspertīzē konstatētu paredzēto un izmantoto materiālu neatbilstību  Ģenerālprokuratūrai bija ziņojis ceļu būves uzņēmums "Šlokenbeka", lūdzot ierosināt kriminālprocesu par darbu veicējas firmas "A.C.B." iespējamo krāpšanu.

''Šlokenbekas'' pasūtītā pārbaude rāda, ka ceļa segumā nav izmantots vis izturīgākais polimērmodificētais bitumens, bet parasts bitumens, tā radot virskārtas plaisāšanas risku un saīsinot ceļa mūžu.

LVC sabiedrisko attiecību un mārketinga vadītāja Daiga Mežapuķe norādījusi, ka būvdarbu garantijas laiks noteikts trīs gadi un līdz šim uzņēmēja vainas dēļ radušies defekti nav konstatēti. Valsts uzņēmuma vadības vārdā paustas aizdomas, ka ''Šlokenbekas'' iniciatīva ir konkurences cīņas veicināts mēģinājums nomelnot konkurentu. Iepriekš LVC atzina, ka notiek pārbaudes par nekvalitatīvu ceļu rekonstrukciju, gan neprecizējot ne firmas, ne projektus.

Akciju sabiedrības "A.C.B." vadība pieņēmusi lēmumu vērsties tiesā ar prasību pret SIA "Šlokenbeka" par neslavas celšanu, Nozare.lv sacījis "A.C.B." sabiedrisko attiecību konsultants Ainārs Vladimirovs. Patlaban juristi gatavojot prasības pieteikumu, kas tuvāko nedēļu laikā tikšot iesniegts tiesā.

Komentāri (25)

Nellija Ločmele 03.09.2010. 19.08

Kā tie materiāli var atbilst līgumā paredzētajiem, ja ir laboratorijas slēdziens, ka neatbilst? Vai LVM mēģina pateikt, ka laboratorija ir nekompetenta, nemāk noteikt? Tik nekaunīgu atbildi nebiju gaidījusi, un to tā nevar atstāt. Nākamais solis – atbildīgais ministrs. Vai viņš to akceptē? Ja jā, pilnīgi prasās pēc tautas sacelšanās.

+21
-1
Atbildēt

6

    www.vecamate.lv > Nellija Ločmele 04.09.2010. 15.04

    Nekāda sacelšanās nav gaidāma.Pilsoņu vairums guļ uz sapņo kļūt par tādu varenu būvnieku,vai vismaz blēdīgu pārbaudītāju.Un balso saprotams, par “latviešu sapni” īstenojušajiem- šķēlēm,lembergiem..

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilzep16 > Nellija Ločmele 06.09.2010. 05.15

    Kad Latvija atkal tiks izveidota neatkariga celu laboratorija?SM BOVAS Autocelu izpete ar R.Ziles akceptu tika likvideta pirms septiniem gadiem:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    elza aleksandra > Nellija Ločmele 06.09.2010. 10.33

    Latvijā ir vairākas neatkarīgas ceļu laboratorijas.

    Turklāt eiropā ir vienota standartu u.c. sistēma – neviens neliedz piesaistīt leišu laboratoriju (viņu kompetnece šajos jautājumos ir ļoti augsta) – viņi testē pēc tiem pašiem standartiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    guna_sniedzina > Nellija Ločmele 04.09.2010. 02.48

    Piekrītu, ka laiks paziņojumam tika izvēlēts, visticamāk mērķtiecīgi, lai pēc brīvdienām jau aizmirstos.
    Tāpat ir aizdomīga Gerharda rosīšanās TV5, jo nākamajā dienā Gerhards paziņoja par to, ka airBaltic dabūs atpakaļ zīmolu tikai pēc lidmašīnu iepirkšanās, kura ilgsts līdz 2013.gadam, tātad zīmols būs atpakaļ tikai pēc 3 gadiem,pa šo laiku Fliks dabūs nomas maksājumos vairāk nekā pirkuma maksa, un bez tam, esmu pārliecināts, ka zīmolu airBalticam būs jāatpērk pēc tā brīža jau augstākas tirgus cenas … Tauta šo zinu nepamanīja, jo bija aizņemta ar emocionālo apspriešanu vai TV5 izraidīja Gerhardu vai viņš pats varonīgi aiztinies.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Aivars Vilkaste > Nellija Ločmele 03.09.2010. 23.22

    Kādu laiku atpakaļ bija skandāls par BKUS būvniecību. Arestēja pat Kramzaku, Muižnieku un Kreiceru. Gads pagājis un klusums. Domāju, ka tā arī viss beigsies, jo papīri taču kārtībā!

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Nellija Ločmele > Nellija Ločmele 03.09.2010. 19.34

    Piektdienas vakars nav piemērotākais laiks, kad to noskaidrot. Pareizi Sanita raksta komentārā, ka speciāli tik vēlu ziņa palaista, lai pa brīvdienām aizmirstas

    +7
    0
    Atbildēt

    0

inghem65 03.09.2010. 20.26

Ja es shēmotu ceļubūvē, tad taisītu visām prasībām atbilstošus ceļa paraugposmus, no kuriem droši varētu ņemt analīzes, lai ar papīriem viss ir labākajā kārtībā. Bet ceļa pārējos posmus… Atliek tikai tehniska nianse, vienoties ar LVC kvalitats kontroli, lai tā paraugus ņem vēlamajās vietās.

Vai LVC varētu saņemties drosmi un paņemt jaunus paraugus jebkurās citās vietās visā ceļa garumā? :)

+16
0
Atbildēt

6

    ilzep16 > inghem65 06.09.2010. 05.06

    Ta tiesam stradaja pirms divdesmit gadiem :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > inghem65 03.09.2010. 20.39

    =vieglāk ir samainīt paraugus=
    ===
    Vieglāk ir piedāvāt “alternatīvu risinājumu”, kas varbūt konkrētajā gadījumā īsti neder, bet ko uzraugs šādu vai tādu iemeslu dēļ pieņem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > inghem65 03.09.2010. 20.35

    pirmajā brīdī tā shēma strādā, bet pēc daži gadi, kad ceļš sāktu brukt izņemot paraugposmus viss mainītos. nevar jau arī paredzēt pēkšņas izmaiņas personālijās.
    Tā ka vieglāk ir samainīt paraugus

    0
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > inghem65 03.09.2010. 20.38

    =Ja es shēmotu ceļubūvē, tad taisītu visām prasībām atbilstošus ceļa paraugposmus, no kuriem droši varētu ņemt analīzes=
    ===
    :) Varbūt, ka tā arī ir. Gadījās, ka konkurents izdomāja noriskēt un šim nebija norādītas pareizās vietas…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    simpsons > inghem65 04.09.2010. 10.35

    Asfalta kvalitāte tiek nodrošināta šādi:
    -) asfalta rūpnīca pārdod asfaltu celtniekiem un izsniedz dokumentu par asfalta sastāvu un kvalitāti;
    -) celtnieks, lai pārliecinātos par asfalta ražotāja godaprātu, paraugus no dažām kravām nosūta laboratorijas pārbaudei;
    -) būvuzraugs, strādājot pasūtītāja interesēs, pārliecinās, ka ražotāja pavadzīmes un laboratorijas slēdzieni ir apmierinoši, atļauj iestrādāt asfaltu. Arī būvuzraugs ņem paraugus no sūta savai laboratorijai.
    -) LVC, pasūtītājs, pārbauda pavisam niecīgu procentu darbu pirms pieņemšanas akta parakstīšanas.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    simpsons > inghem65 04.09.2010. 10.47

    Reālajā dzīvē situācija ir citāda:
    -) asfalta rūpnīca un laboratorija pieder celtniekam, tāpēc papīros var rakstīt ko vien iedomājas;
    -) būvuzraugam negribas maksāt laboratorijai par saviem paraugiem, tāpēc uzticas celtnieka iesniegtajiem papīriem;
    -) LVC arī nav naudas veikt izlases kontroli, tāpēc uzticas būvuzrauga ‘kontrolei’.

    Beigās uz katra celtnieku rēķina ir 5-7 paraksti, nodošanas akta vairāk kā 10 parakstu, bet visi ir ieinteresēti neko neredzēt. Vienīgi konkurenti ir patiešām neatkarīga puse un veic patiesu pārbaudi.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Dzintars Kalniņš 03.09.2010. 19.19

Šī ir mūsu mazās, jaukās zemītes lielā sāpe – praktiski visos par nodokļu maksātāju veiktajos darbos gan pakalpojuma sniedzēji, gan saņēmēji, gan kontrolētāji ir uz vienu roku. Tas ir diezgan traģiski. Izskatās, ka patiesi ir vajadzīga tautas sacelšanās, lai kaut kas mainītos.

+12
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu