fbpx

''Dienu'' nopircis PLL dibinātājs Koziols 140

Romāns Kokšarovs, F64
Print Friendly, PDF & Email

Šlesera biznesa partneris paziņo par laikraksta kontrolpaketes iegādi, cenu neatklāj

Akciju sabiedrībā ''Diena'' 51% akciju paketi ieguvis uzņēmējs miljonārs Viesturs Koziols, tautas kustības ''Par labu Latviju'' (PLL) dibinātājs, partiju apvienības PLL un partijas LPP/LC līdera Aināra Šlesera biznesa partneris un līdzgaitnieks.

Par to Koziols paziņoja ''Dienas'' redakcijā ceturtdien vakarpusē īpaši sasauktā preses konferencē, kurā viņš atzina, ka Šlesers ir viņa draugs un bijušais biznesa partneris, vēsta Diena.lv. Koziols neslēpa, ka parakstījis kustības PLL pirmo uzsaukumu un piedalījies vairākās sēdēs, taču pēdējā laikā aizņemtības dēļ to neesot iespējis.

Visticamāk, šo paziņojumu izraisīja ceturtdien no rīta izplatītā ziņa, ka izdevniecības "Dienas mediji" galvenais redaktors Guntis Bojārs atbrīvojis no amata pirms dažām nedēļām iecelto laikraksta "Diena" galveno redaktoru Sergeju Ancupovu un portāla Diena.lv galveno redaktori Gunitu Ogriņu. Pēc preses konferences Bojārs Latvijas Radio skaidroja – šādu soli spēris tāpēc, lai ''pārcirstu mezglu'', kas bija samilzis avīzē, proti, nebija atbildes uz kolektīva protesta vēstuli valdei, ''administrācija mocījās ar lēmumu, avīze zaudēja kvalitāti''. Par vakarā pasludinātajiem jaunumiem viņam vēl komentāra nebija, jo vispirms esot jāanalizē informācija un tad jāizdara secinājumi.

Koziols preses konferencē apstiprināja, ka Ancupovs ir atlaists no amata saskaņā ar Bojāra lēmumu, un pēdējais pats pagaidām vadīs avīzi kā galvenais redaktors. Arī SIA ''Dienas mediji'' valdes priekšsēdētājs Uldis Salmiņš apstiprināja, ka Bojāra ceturtdien pieņemtie lēmumi "principā" ir akceptēti. Jau vēstīts, ka Bojārs arī pazemināja amatā Ancupova līdzšinējo pirmo vietnieku Dzintaru Zaļūksni, kurā esot jūtama vēlme attīstīt avīzi, un turpmāk viņš "Dienā" ieņemšot redaktora amatu ar pārbaudes laiku.

Koziols skaidroja, ka vēlme pirkt ''Dienu'' viņam bijusi jau agrāk, bet līdz šim nav varējis vienoties Roulendiem. Viņš pieļāva, ka ''palīdzēja vēstule'', ko rakstījuši darbinieki, tiesa gan, neskaidrojot, kā viņš par to uzzinājis.
Jaunais īpašnieks neatklāja arī pirkuma cenu, vien pasakot, ka darījuma nosacījumi esot bijuši ļoti izdevīgi. Vēl pāris nedēļas aizņemšot formalitāšu kārtošana. Pārējie 49% a/s ''Diena'' palikuši Roulendu ģimenes īpašumā. Uzņēmējs gan neizslēdza iespēju, ka viņš varētu palielināt savu daļu.

Par vienu no savām svarīgākajām vērtībām kā jaunais ''Dienas'' īpašnieks Koziols minēja vietējo uzņēmēju aizstāvēšanu, jo Latvijā viss tiekot pārdots ārvalstu investoriem. Tai pat laikā viņš aizstāvot brīvā tirgus principus. Kā vēl vienu vērtību uzņēmējs minēja atbalstu veselīgam un sportiskam dzīvesveidam, jauniešiem, izglītībai.

Koziola mērķis esot panākt, lai ''Diena'' kļūst par "vajadzīgu, ietekmīgu, profesionālu" mediju. Viņš gan pauda viedokli, ka rakstītais būs jāsabalansē ar biznesa iespējām, proti, ja gribot, lai SIA ''Graudi'' liek reklāmu, jāpiedomā arī par rakstīto. Viņš gan neredzot vajadzību "represēt", ja redakcijas viedoklis būs argumentēts un pamatots. Par spīti draudzībai, ja Šlesers būs novietojis automašīnu neatļautā vietā vai arī pārkāpis likumu, par to tikšot rakstīts, "nav jautājumu", apliecināja Koziols.

Iepriekš Koziols jau bijis saistīts ar presi – 90.gadu vidū viņš bija viens no laikraksta ''Labrīt'' veidotājiem ar mērķi atbalstīt vietējos uzņēmējus un izkonkurēt laikrakstu ''Diena''. Savukārt sabiedriskās politikas centra "Providus" pētniece Iveta Kažoka aģentūrai LETA atgādinājusi Koziola saistību ar avīzi "Republika.lv", kura tika izmantota kā "propagandas rupors" pirms iepriekšējām Saeimas vēlēšanām un pēc tām pazuda no mediju vides.

Viņasprāt, "fakts vien, ka politbiznesmeņiem pietuvināts cilvēks ir iegādājies vienu no Latvijas ietekmīgākajām avīzēm, protams, rada milzu bažas, cik godīga un taisnīga būs partiju sacensība pirms šīm vēlēšanām". Kažoka secina, ka "Koziola kungam mediji nav veids, kā pelnīt naudu, bet drīzāk propagandēt kādas nostājas, kas ir izdevīgas viņam vai viņa politiskajiem "čomiem"".

Vienlaikus Kažoka kā pozitīvu vērtēja faktu, ka atklātībā nācis "Dienas" īpašnieka vārds, jo tas ļaus vēlētājiem vērtēt laikraksta saturu. Taču, ja tieši ar Koziolu kā īpašnieku ir saistītas izmaiņas "Dienas" redakcijā, tad tas ir neslēpts mēģinājums neitralizēt iepriekš tik kvalitatīvo laikrakstu vai pat pārvērst to par "propagandas ruporu", secina eksperte. Viņa pieļauj, ka ar šādu īpašnieku "Diena" kā laikraksts diez vai spēs nodzīvot daudz ilgāk nekā līdz 10.Saeimas vēlēšanām.

Komentāri (140)

ltvpanorama 05.08.2010. 10.45

nedomāju ka ar to viss beigsies..visticamāk jau “Roulendi” tūlīt nāks ar atbildes gājienu..bet nu visu cieņu tiem ļaudīm kas vēl spirinās pretīm..un vēl lielāka cieņa un milzīgs Paldies tiem, kas uzdāvinājuši mums “IR”

+48
-2
Atbildēt

2

    Ziemelnieks > ltvpanorama 05.08.2010. 11.18

    Tieši tā, es paredzu IR spožu nākotni. Ja te IR kāds, kuram interesē un kurš IR atbildīgs par IR attīstību. Labprāt izteiktu viņiem stratēģiski spēcīgu ideju portāla izaugsmei, kā jau runāju pirms tam, tad ir arī taktika :))))

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    ltvpanorama > ltvpanorama 05.08.2010. 17.21

    nu re, nebija ilgi jāgaida – Empire strikes back..uzradies kontrolpaketes īpašnieks Koziols..vai tagad kādam ir šaubas, ka vienam no Roulendu bračkām vārds ir Ainārs?

    +10
    0
    Atbildēt

    0

Māris Diņģelis 05.08.2010. 10.35

Spēcīgi!
Vienīgais, ko nesapratu – lēmumu laikrakstā nevērtēt politisko piedāvājumu. Tieši to taču lasītāji gaida pirms vēlēšanām!

+48
-6
Atbildēt

12

    Ziemelnieks > Māris Diņģelis 05.08.2010. 11.14

    Tieši tā. Lasītājam pašam ir smadzenes ar kurām izvērtēt informāciju.

    +6
    -16
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Māris Diņģelis 05.08.2010. 11.05

    brīnišķīgi, ja kāds mēdijs spēj atturēties no vērtēšanas un dod nesačakarētu informāciju
    ==============================
    Ēlertes “Diena” pilnīgi noteikti tāda nebija.
    Protams, “plikas” faktu ziņas – kur kādā uzņēmumā kāds pieņemts darbā, vai kur kāds suns pastnieku sakodis – tās bija objektīvas, jā.:)

    +6
    -11
    Atbildēt

    0

    Tā ir, tā ir – nu pilnīgi trakums kā tās ziņas mainās. Un te vēl daļa jūsu fanu sabalsojusi mīnusus tam, ka “lasītājam pašam ir smadzenes ar kurām izvērtēt informāciju” :p

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    vjachiks > Māris Diņģelis 05.08.2010. 10.45

    Lasītājs ir dumjš, kuram jāiedod gatavs vērtējums ar sudraba karotīti?

    Lasītājs ir gudrs, kurš pats spēj vērtēt un viņam galvenais ir saņemt vispusīgu informāciju konspektētā veidā?

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    Tane-Dane > Māris Diņģelis 05.08.2010. 10.54

    Man jau gan arī liekas, ka brīnišķīgi, ja gāds mēdijs spēj atturēties no vērtēšanas un dod nesačakarētu informāciju. Tas pie mums liels retums.

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    Māris Diņģelis > Māris Diņģelis 05.08.2010. 20.03

    Ziņa tagad nomainījusies un nevar saprast, par ko bija mans komentārs “spēcīgi”. Par to, ka Bojārs atlaidis Ancupovu un Ogriņu. Pareizs lēmums.

    Par Koziolu – nu tas gan ir jautri. Labi, ka vietējiem Roulendiem izdevies atrast kādu cilvēku, kas gatavs uzņemties īpašnieka izkārtnes smagumu. Pieredzējis arī – gan dibināšanā, gan likvidēšanā. Ziņā nav pieminēts jaunākais projektiņš Republika, kas zaudēja aktualitāti pusgadu pēc iepriekšējām vēlēšanām.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    ivetao2007 > Māris Diņģelis 05.08.2010. 12.51

    Vakar satiku kādu DIENAs darbinieci. Viņā bija “sašauta” par redakcijā notiekošo un noskaņota pesimistiski. Varēja saprast ka uzbraukums DIENAi ir satāvdaļa sazvērastībai pret Latvijas brīvību un latviešiem.
    Tikmēr IR es uzsitu pa plecu. Tas, ka IR saprot notikumu un personību īsto vērtību, liecina ļoti saistošais un operatīvais lielraksts par Inetu Radēviču.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    mixizzz > Māris Diņģelis 05.08.2010. 14.14

    Ō, jā. Dienā par partijām tagad raksta nesagrozītus “vienkāršās tautas” pārstāvju viedokļus, kuri nevar izšķirties, par ko balsot:
    Par labu Latviju, vai par
    Naftas zemniekiem.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > Māris Diņģelis 05.08.2010. 17.55

    Slaist, par PLL un naftas zemniekiem rakstīs gandrīz kā nekrologus – vai nu labu, vai neko.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Tatjana Koķe > Māris Diņģelis 05.08.2010. 11.24

    Nellij, nu negaida vis cilvēki nekādu politisko piedāvājumu. Nopietni ļaudis neietekmējas no pēdējo mēnešu aktivitātēm un sen ir izlēmuši par ko balsots. Tādi, kuri ietekmējas, labāk lai mazāk ko lasa, bet lielākajai daļai cilvēku šie politiķi vienkārši riebjas.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    gogolz > Māris Diņģelis 05.08.2010. 11.44

    Vai tik tā nav gadsimta lielākā ilūzija, par to lasītāja/iedzīvotāja/pilsoņa gudrību. mēs jau labu laiku dzīvojam korporatīvo priekšstatu veidotā un manipulētā sistēmā, kurai ar cilvēka dzīves gudrību vairs nav nekāda sakara. vai drīzāk tik daudz ka korporatīvā industrija šo cilvēka tā saucamo “gudrību” nepārtraukti uzskaita, iesaiņo un tirgo gan komplektos, gan atsevišķi.

    +13
    -1
    Atbildēt

    0

    cheszz > Māris Diņģelis 05.08.2010. 12.37

    Es no laikraksta gaidu vairāk nekā no LETAs ziņu portāla. Arī politiķu un partiju izvērtējumu, solītā un padarītā salīdzinājumu, korupcijas un valsts nozagšanas shēmu atklāšanu.

    +14
    -1
    Atbildēt

    0

andrisskrastins 05.08.2010. 10.22

Tas, ka “Diena” redakcijā palikušie žurnālisti nepadodas, ir tikai apsveicami. Es ceru, ka tas viss ir tikai uz labu.

+33
-2
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu

eskişehir escort samsun escort gebze escort sakarya escort edirne escort