Otunbajeva nodod Kirgizstānas prezidenta amata zvērestu • IR.lv

Otunbajeva nodod Kirgizstānas prezidenta amata zvērestu

19
Raitis Plauks, F64

Postpadomju Vidusāzijā Otunbajeva ir pirmā prezidente sieviete

Roza Otunbajeva, līdzšinējā Kirgizstānas pagaidu valdības līdere, sestdien ceremonijā galvaspilsētā Biškekā nodevusi prezidenta amata zvērestu un stājusies pie valsts galvas amata pienākumu veikšanas, ziņo LETA-RIA-NOVOSTI. Postpadomju Vidusāzijā Otunbajeva ir pirmā prezidente sieviete.

Klātesot valsts vadībai, republikā akreditētajiem diplomātiem, Kirgizstānas politiskajai un kultūras elitei, Otunbajeva nodeva zvērestu, roku turot uz valsts konstitūcijas.

Ceremonijas sākumā Centrālās vēlēšanu komitejas vadītājs Akilbeks Sarijevs paziņoja 27.jūnijā notikušā referenduma rezultātus. Tajā vairāk nekā 90% vēlētāju atbalstījuši jauno konstitūcijas redakciju un to, ka Otunbajeva tiek izraudzīta par pagaidu prezidenti, vēsta ziņu aģentūra "Interfax".

Sagaidāms, ka Otunbajeva valsts galvas amatu ieņems līdz 2011.gada 31.decembrim.

.

Komentāri (19)

Uldis Šneiders 03.07.2010. 14.11

Manuprāt ar aprobežotību tīri psihiatriskās izpausmēs var cīnīties tikai skolas laikā. Cilvēki var tapt gudrāki, bet ne jau cienījamā vecumā.
Ir likumi, ko iemāca ātri un vienkārši – iet pa ietvi vai ceļa malu, nevis brauktuvi, ko nozīmē sarkanā un zaļā gaisma utt. Tu neizvairīsies no savdabīgām personām, kuras no otras ietves puses pēkšņi Tev vēlēsies uzskriet virsū, lai arī ietve ir tukša.
Pats gan braucu, gan eju kājām un bīstamākie ir ielu posmi, kur ir pagalmi, durvis un iebrauktuves. TIKAI autovadītāji skatās! Auto pasažieri, veikalu apmeklētāji, nama iedzīvotāji uz ielas/ietves “pļauj” neskatoties. Te strīdēties nav jēgas, jo šī ir LV iedzīvotāju kategorija, kas visu saprot tikai terminos: es, mans, man, manējais. Šiem ļautiņiem smadznēs ierakstīts: ES = dod MAN ceļu utt.
Kā Tu tādam argumentēsi?

+9
-2
Atbildēt

0

Ziiime 03.07.2010. 11.49

Jā – viss jau būtu jauki, tikai 90% cilvēku a priori uzskata velosipēdistus par traucējošiem huligāniem; no tiem 80% vispār neskatās ne uz priekšu, ne atpakaļ. Pat ja tu pa ietvi brauc 10 km/h, vienalga pretīmnākošs gājējs tevi pamana labākajā gadījumā desmit metru attālumā. Pats labprāt braucu pa brauktuvi, jo šoferi vismaz zina satiksmes noteikumus, kamēr lielākā daļa gājēju pat luksofora gaismas neatšķir.
Un par tām iezīmētajām joslām – no gājējiem reti kurš tās ievēro, parasti vienkārši slāj pa velosipēdistiem paredzētajiem celiņiem.

+7
0
Atbildēt

4

    Ziiime > Ziiime 03.07.2010. 21.22

    Jā, nu arī starp mums(velosipēdistiem) ir lopi un starp mums ir mierīgi braucēji, kuri gājējiem dod priekšroku. Par tiem veloceliņiem – ideja par tām joslām būtu apsveicama – taču mums Rīgā vienkārši fiziski ir maz vietas. Šķiet, kādu mēnesi atpakaļ kaut kur lasīju tādu domu, ka velojoslas varētu ierīkot iekš sabiedriskā transporta joslām. Un atkārtošos – tā kā esmu varbūt pat tūkstoš reižu mērojis to veloceliņu, kurš iet pār Vanšu tiltu, tad gājēji gandrīz nemaz neievēro to krāsojumu. Starp citu, vienkārši izcila vieta ir labajā pusē, braucot virzienā uz Pārdaugavu, kur sākas tilts. Tur ir tā apmale, kura ir apmēram metru plata un kādu pusmetru virs braucamās daļas. Un tur nav NEKĀDAS norobežojošas barjeras, bet garām brauc mašīnas~70 km/h. Pavasara sezonā pa turieni vairs nebraucu, jo padomāju, kādas sekas varētu būt, ja noveltos no turienes, pēc sadursmes ar kādu gājēju vai riteņbraucēju. Morāle: Rīga nav paredzēta velosipēdistiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    kristineim > Ziiime 03.07.2010. 21.39

    Par to, ka Rīgā maz vietas: fufelis! Hāgā nav vairāk, un vēl kanāli bez apmalēm.
    Vajag vnk DARĪT, nevis izgudrot iemeslus, kāpēc nedarīt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    kristineim > Ziiime 03.07.2010. 16.33

    Pareizi! Dotajā brīdī trotuārs ir domāts gājējiem, viņiem arī priekšroka. Lai sāktu tautu pieradināt sadzīvot ar velobraucējiem:
    1. jānodala speciāla velo josla uz trotuāra, gar brauktuves malu
    2. jāsāk tauta pieradināt ar visādām akcijām, kā šo joslu izmantot
    3. vellapēdisiem jāievēro kārtība:
    3.1. pa šo joslu brauc visi vienā virzienā
    3.2. braukšanas tiesības
    3.3. pagriezienu rādīšana (gadā ~1x redzu velapēdistu, rādam pagriezienus)

    Kāds tokš ir bijis Nīderlandē, Vācijā? Piemērs ir, jāsāk tikai darīt. Mantrausim: pa trotuāru gar durvīm ar velo braukt NEDRĪKST! Gar ielas malu. Nedo Dievs, uzbrauksi kādam sīkajam, tfu tfu tfu!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Uldis Šneiders > Ziiime 03.07.2010. 16.42

    Gribētu Tev mazliet iebilst. Jāatšķir divas lietas: izklaidība un uzskati. Ikviens no mums var šad tad kaut ko aizmirst. Arī es un mani draugi ir šad tad paskatījušies uz NE to zaļo gaismu un – paldies, Dievam – esam veseli. Gadās.
    Jelgavā ar velosipēdistiem ir dīvaini, jo viņi (mans novērojums 2 gadu garumā) uzskata, ka “apbraukt nevajag, dosiet man ceļu”. Rajonā, kur dzīvo mani vecāki, ir plata ietve, bet… Ja man Rīgā pa priekšu iet vecāks cilvēks, es domāju, ka viņš var mani nedzirdēt… (Piemēram, ap 9.00 no rīta vējainā laikā kad Vanšu tilts ir auto pilns nevar dzirdēt velosipēdistu aizmugurē. Protams, ja Tu tīši nekoncentrējies uz velosipēdistu. Bet parasti pastaigas izmanto citiem nolūkiem.)
    Mana pieredze teic: Ja Tu brauc pārliecinoši un “nerausties”, gājēji Tevi sapratīs. Bet, skatoties uz katru gājēju, izdomā, kas var notikt. Tāds smadzeņu treniņš. Abējādi!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sandris Volfs 03.07.2010. 20.15

Aiz Simbas uz priekšu braucot es atkal esmu aizmirsts – kāds ir izdomājis, ka pusmetra apmale ir tieši piemērota, lai uz tās uzbrauktu, labi – nokāpju nost (nemaz nemēģinu riteni braucot pacelt tajā vietā, vienreiz jau nokritu), prieks, ka esmu ticis tur cauri, bet tad pēc krustojuma atkal mani sagaida Rīgas Domes pārsteigums – iela bez ietves labajā pusē, ceļš tur ir šaurs, turklāt pie Rīgas Piensaimnieka paliek vēl šaurāks – kā rīkoties ? Tālāk braucot virzienā no Rīgas pa Deglava ielas labo pusi – vēl viens mīļš pārsteigums – augstā apmale uzbraucot uz Deglava tilta, turklāt tā ir visnepiemērotākajā vietā, kur man ir jāšķērso citas ielas braucamā daļa. Kā rīkoties ? Braukt pa kreiso pusi ? Bet, arī tilts ir šaurs un samainīties diviem velisopēdistiem, kuri dodas pretējos virzienos ir pagrūti, bet vēl ir, arī gājēji.

+2
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu