Par finansējumu transporta objekta trešās kārtas tapšanai Rīgas dome lems rudenī
Trešdien tiek pārtraukti būvniecības darbi Dienvidu tilta trešajā kārtā – tilta Pārdaugavas gala savienojumā ar Ziepniekkalna ielu, informē objekta būvnieka "Transport Systems" pārstāvis Gints Feders. Rīgas pašvaldība par tālāko līdzekļu piešķiršanu lems rudenī, vēstī biznesa portāls Nozare.lv.
Rīgas dome Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības procesam šogad piešķīra 1,26 miljonus latu nepieciešamo 10 miljonu latu vietā, līdz ar to būvniecības process jāpārtrauc uz nenoteiktu laiku. Pēdējais nozīmīgākais darbs trešajā kārtā jūnija pirmajā pusē bija Ziepniekkalna ielas maģistrālā ūdensvada izbūve topošā Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas divlīmeņu šķērsojuma zonā.
Saskaņā ar būvniecības līgumu būvnieki turpmāk nodrošinās objekta apsargāšanu, taču jāņem vērā, ka teritorija nav nožogota, tādēļ neesot iespējams nodrošināt nepiederošu personu atrašanos tajā, uzsvēra Feders.
Rīgas dome līdz rudenim nepiešķirs naudu Dienvidu tilta būvniecības turpināšanai Pārdaugavā, jo gaidīs, vai neparādīsies iespēja iegūt šim nolūkam Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, informēja Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC). ES līdzfinansējuma piešķiršana esot atkarīga no politiskās gribas, un ar tagadējo valdību to neesot iespējams iegūt, tādēļ esot jāsagaida rudens, kad varētu mainīties valdošā koalīcija Saeimā un valdība.
Jāpiebilst, ka izšķērdīgā tērēšanās Dienvidu tilta pirmajā kārtā bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc starptautiskie aizdevēji uz laiku ieteica apturēt privātās – publiskās partnerības projektu īstenošanu Latvijā. Pirmā kārta – pats tilts un labā krasta estakādes – izmaksāja 254 miljonus latu, ieskaitot Valsts kontroles iepriekš konstatēto 27 miljonu pārtēriņu, kas, visticamāk, radies pasūtītāja Rīgas pašvaldības un cēlāja AS ''Dienvidu tilts'' kopdarbībā.
Saskaņā ar būvniecības līgumu tilta savienojums ar Ziepniekkalna ielu, ko sāka celt pērn un kas jāpabeidz 2012.gadā, maksās 27 miljonus latu. Tilta otrā kārta jeb Slāvu apļa un pārvada rekonstrukcija maksās 313 miljonus latu. Kopumā visa Austrumu koridora izmaksas patlaban lēšamas ap 573 miljoniem latu, no tiem dārgā finansējuma piesaiste Rīgas iedzīvotājiem maksās 263 miljonus latu.
Jau ziņots, ka 2009.gada nogalē, lai izvērstu darbību ārzemēs, Dienvidu tilta būvniecībai izveidotā akciju sabiedrība "Dienvidu tilts" pārtapa par AS "Transport Systems". Uzņēmumu aliansē ietilpst SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un AS "Viadukts".
.
Komentāri (8)
a2832728 30.06.2010. 10.32
Slesakovs atgaadina dzeguzi – iedeej katraa ligzdaa pa olai (daugavas apbuuve, lidosta, mezaparka paarvads, utt) bet galiigi neruupeejas par jau augosajiem putneeniem kuriem liidz lidosanai palicis vien siiks soliitis, jo tur luuk vairs nekaads “otkats” nespiid :(
0
andrisskrastins 30.06.2010. 10.36
Nu šādi melot Ušakov ir jāmāk. Kurš tev ES naudu dos, KURŠ?! Turklāt jums ir parlamentā vairākums, ja nemaldos. Kurš liedz šobrīd to realizēt?!
Saimnieki atradušies.
0
LAURIS 30.06.2010. 10.36
un tagad jāķerās pie Ziemeļu tilta.
0