Glābiņa meklētājs • IR.lv

Glābiņa meklētājs

4
Pauls Raudseps

Interneta gigants Google iegulda pelnoša žurnālistikas modeļa attīstīšanā 

Lasot daudzos traģisko priekšnojautu pilnos rakstus par žurnālistikas nākotni, dažkārt pārņem sajūta, ka tehnoloģiskais progress mums draud ar atgriešanos viduslaikos. 

Pirms sešsimt gadiem ne tikai nebija žurnālistikas, nebija pat «ziņu» mūsdienu izpratnē – neatkarīgas, uzticamas informācijas par notikumiem, kurus cilvēks pats nav novērojis. Bija tikai baumas, stāsti un oficiāli paziņojumi, kurus lasītnepratējiem nolasīja priekšā kāds valsts varas pārstāvis, piemēram, mācītājs no kanceles. 

Tad Gūtenbergs izgudroja, kā mehāniski pavairot rakstīto vārdu, 1455.gadā iespieda Bībeli un līdz ar to pārveidoja pasauli. Kopā ar grāmatu un lasītprasmes aizvien plašāko izplatību radās arī iespēja pavairot uz papīra piefiksētu, pārbaudāmu informāciju par pasaulē notiekošo – «ziņas». Drīz vien līdzās grāmatām un pamfletiem parādījās uz atsevišķām lappusēm drukāti jaunāko notikumu apskati, kuri ne tikai paplašināja lasītāja redzesloku un zināšanas, bet jau no paša sākuma spēlēja arī svarīgu lomu politisko notikumu atspoguļošanā un ietekmēšanā. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu