Bēgošie auto • IR.lv

Bēgošie auto

3

Latvija atkal parūpējusies par paradoksu – valsts, kas neražo automašīnas, tās sparīgi eksportē. Tomēr smiekli ir caur asarām

Jauno automašīnu tirgus 2009.gadā, salīdzinot ar 2007.gadu, saruka deviņkārt. Vieglās naudas eiforiju aizstāja izdzīvošanas režīms, kuru vīrišķīgi pārcieš vairāki desmiti autodīleru. Par pārsteigumu daudziem un par spīti drūmām prognozēm, neizturēja tikai daži, piemēram, Nissan dīleris Motorcentrs. Pārējie turpina meklēt pircējus ja ne Latvijā, tad ārzemēs. Piemēram, šāgada četros mēnešos Latvijā reģistrēts 1551 jauns auto, bet gandrīz trešdaļa – 403 – uzrādīta kā «tranzīts», tātad mašīnas nepaliks Latvijā. «Dīleri faktiski cīnās par izdzīvošanu,» atzīst Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) izpilddirektors Olafs Ozols. Viņš arī aizrāda, ka nav godīgi pārmest autotirgotājiem dārgu autocentru būvniecību, kas daudzus iedzinusi parādos. «Ja vēlējies kļūt par tā vai cita ražotāja dīleri, bija jāpilda prasības un jāinvestē lieli līdzekļi,» skaidro Ozols.

Eiroierēdņi nogriež barotavu

Patlaban autodīlerus galvenokārt baro to servisi, kuros cenas jau sen noslīdējušas no agrākajiem augstumiem un samērojamas ar neatkarīga autoservisa izcenojumiem. Taču arī te draud briesmas, jo ar tik niecīgiem pārdošanas apjomiem strauji samazinās garantijas automobiļu skaits, turklāt Eiropas Savienības regula noteic, ka nodarboties ar garantijas auto remontu drīkst arī citi servisi, un dīleris garantiju par to atņemt nedrīkst. LPAA prezidents un vienlaikus Inchcape grupas uzņēmumu (tie Latvijā pārstāv septiņas automarkas) vadītājs Andris Kulbergs gan to dēvē par faktu interpretāciju: «Nav tā, ka jaunus auto varēs apkopt katrs šķūnītis. Ikviens var iegūt tiesības to darīt, ja izpilda ražotāja prasības un iegādājas attiecīgās programmas un iekārtas. Un pēc pieredzes zinu, ka tas ir dārgi.»

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu