Lembergs caur ārzonu netieši kontrolējis Kuģniecību 43

Andrejs Terentjevs, F64
Print Friendly, PDF & Email

Ar vairāku ārvalstu firmu starpniecību Ventspils mēram, iespējams, piederējuši 27,55% LK kapitāla

Ventspils mērs Aivars Lembergs, iespējams, netieši kontrolējis 27,55% "Latvijas Kuģniecības" (LK) kapitāla, otrdien raksta laikraksts "Dienas Bizness" (DB). Tādējādi Lembergs kopš LK privatizācijas bijis viens no patiesā labuma guvējiem šajā uzņēmumā, lai gan līdz šim noliedzis jebkādu saistību ar to.

Arī šoreiz Ventspils mērs neatzīst, ka caur vairākām ārvalstu kompānijām būtu patiesā labuma guvējs, gan paskaidrojot, ka LK viņam piederot nepilni 500 000 akciju.

Par Lemberga un viņa tā saucamo oponentu netiešo līdzdalību LK liecina īpašnieku shēma, kas pievienota Apvienotās Karalistes Augstās justīcijas tiesas Karalienes tiesas departamenta komerctiesā izskatītās lietas materiāliem par aptuveni 40 miljonu ASV dolāru pazušanu no LK, vēstī DB. Īpašuma struktūrā, ko tiesa pati pievienojusi spriedumam, redzams, ka Lembergam caur "Hinch" pieder 62% uzņēmumā "Regina", kam savukārt piederēja 50% kompānijās "Ojay Limited" un "Eastgate Properties Limited", kas savulaik piedalījās LK privatizācijā un vēl līdz 2008.gadam tieši un netieši turēja LK 27,55% akcijas, kuras 2008.gadā nodeva "International Baltic Investments Ltd".

"Tie ir meli, ko Londonas tiesā pauž tā saucamie šakāļi, lai noslēptos aiz manas muguras," dokumenta saturu DB komentē Lembergs, norādot, ka nav ne labuma guvējs, ne īpašnieks, "nevienā uzņēmumā no manis smakas nav." Pēc viņa stāstītā, "Hinch" piederot Ansim Sormulim, kurš "Šveicē tiesājas ar "Ostapu Benderu", tas ir, [Šveices advokātu Rudolfu] Meroni", kurš esot nobēdzinājis šī uzņēmuma akcijas.

Kurš īsti saņēmis naudu no LK caur ārzonu kompānijām laikā no 2003. līdz 2005.gadam, vismaz "cilvēkiem no malas" īsti nav skaidrs, norāda avīze. Tiesvedībā, kas Lielbritānijā ierosināta pēc LK prasības, kā atbildētāji figurē piecas ārzonu kompānijas – "Recoletos Limited", "Romanica Overseas Limited", "Skeena Overseas Limited", "Luzero Limited" un "Chandler Limited". Tās vaino nelikumīgā vairāk nekā 60 kuģu frakts darījumu noslēgšanā par mākslīgi zemām likmēm 2003.-2005.gadā, tādējādi nodarot LK zaudējumus 100 miljonu ASV dolāru apmērā.

Advokāts Viktors Tihonovs laikrakstam apgalvojis, ka tiesā arī pašas kompānijas atzinušās naudas ņemšanā. Taču DB norāda – ja tā būtu, tiesa, visticamāk, lietu jau būtu slēgusi, tomēr tās izskatīšana pēc būtības vēl tikai būs. Tiesa patlaban pieprasījusi vien depozītu vairāku miljonu dolāru apmērā kā prasības nodrošinājumu. Lembergs lēš, ka, atgūstot naudu, LK "vismaz dividendes varēs izmaksāt".

Komentāri (43)

mary75 08.06.2010. 10.56

Jā, tur pats velns netiks gudrs, bet, pēc visām aptaujām, no 25 līdz 50% aborigēnu pēc visām aptaujām gribētu šo te “saimnieku, kas toties sakārtojis Ventspili”, par premjeru, nu ko te vispār var pateikt, ne jau par Lembergu, bet par “elektorātu”?

+22
-3
Atbildēt

2

    reiznieks > mary75 08.06.2010. 14.38

    Ja uz acīm uzliek brilles ar gaiši zaļu filtru, tad jau var daudz ko vairs nesaprast.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Arija Saleda > mary75 08.06.2010. 12.45

    Nu padomājot shēma ir tik vienkārša:
    domugājiens vienkāršam pilsonim – visi politiķi zog un melo, arī lembis zog un melo, visi zog un bāž sev kabatā, lembis ne vien bāž sev kabatā, bet arī sakopis ventspili, tātad viņš ir labāks. Ja būs par premjeru zags, bet atstās kaut ko arī tautai.
    kaut kā tā domā cilvēki kurzemē, un es viņus saprotu, viņiem jau 5 reizes viss ir atņemts un viņi nevienam (vienotībai) vairs netic. Vienotībā jau ar nav tikai nabagi vien, vai ne?

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

garausiitis 08.06.2010. 10.30

Sērija turpinās. Interesanti par slimības saikni ar jaunatklājumiem Londonā. Viss tik sapiņķerēts. Te vēl klāt Kvēpa un Nīcgaļa pāridarījumi LK. Tad vēl kašķis ap TM un UR.
Nezinu , bet tāda klusa doma iešāvās galvā – vai tik Vitol nav pielicis pirkstu ,lai pašķetinātos šī lieta. Un kāda loma ir krītošiem advokātiem?

+11
-2
Atbildēt

4

    ::Vai cis :: > garausiitis 08.06.2010. 10.36

    Rādās, ka Hūte no Vācijas varētu atgriezties ne tikai ar sakām ap kaklu, bet arī ar dzeltenu plastmasas maisiņu pie sāniem kā īpaši smagas nieru kaites spilgtu apliecinājumu. Briesmīgi, ka tik sirdsšķīstam cilvēkam tik smagi jācieš:((

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > garausiitis 08.06.2010. 12.39

    Lembergs būs pirmais kādas valsts premjers pasaulē, kas vadīs valstī tiešsaitē no slimnīcas palātas Patagonijā

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > garausiitis 08.06.2010. 10.45

    Domā atgriezīsies? Pēkšņi izrādīsies, ka jāpagarina ārstēšanās laiks.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    Guncītis > garausiitis 08.06.2010. 10.45

    Tagad jāgaida ka FKTK uzliek sodu patiesā labuma guvējam par būtiskas līdzdalības Kuģniecībā neziņošanu.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

photocom 08.06.2010. 11.00

Jā puzes nūjotājam jāņem fraciņa no friču hospitāļa
kur tuvāk džungļiem
Kolumbija Venecuelā tur
divi A labuma guvēji sakustināti
tas priecē
who is next kā ainaram
Dubaju barhānos nekas nav norakts ?

+10
-1
Atbildēt

3

    garausiitis > photocom 08.06.2010. 11.10

    Redz Junkers paņēma fraku uz D-Ameriku. It kā nomiris tur, pat bēres uzrīkoja Latvijā, tikai jautājums vai tik pārticīgam cilvēkam nepalika nedaudz pāri naudas , lai atļautos attransportēt mirstīgās atliekas uz Dzimteni un apbedīt te?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > photocom 08.06.2010. 11.16

    Ainārs nav stulbs – viņš paņem “otkatu”, un viss. Tā lai gailis pakaļ nedzied! Pārējiem vajag būt saimniekiem un turēt kapitālu šeit vai Virdžīniju salās. Plus, šķiet, ka Ainārs labi spēj lavierēt starp saviem “klientiem” un nenonāk kašķa situācijās kā piem. Aivars.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    photocom > photocom 08.06.2010. 11.19

    Nu nu pirmais putniņš jau
    lido
    ja ozolu paņems pie pautiem
    sāks čiepstēt – tie zilie zēni nekomfortu kamerā nepārnes..

    +9
    0
    Atbildēt

    0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu