
Pirms gada no augšas fotografētas riepas, kas bija uzkrājušās uzņēmuma Riepu bloki noliktavā Čiekurkalnā. Gada laikā nekas daudz nav mainījies. Foto — Picture Agency / Ir arhīvs.
Ar miljonos mērāmiem sodiem trim uzņēmumiem, kas blēdījušies ar atkritumu pārstrādi, valsts 2017. gadā skaļi pieteica nozares sakārtošanu. Vai šai cīņai ir reāli panākumi? Izrādās, videi kaitīgie atkritumu kalni stāv kā agrāk, bet daļa sodīto darboņu turpina savu rūpalu, slēpjoties aiz citiem vārdiem
Starta ielā Čiekurkalnā joprojām krājas milzīgs vecu riepu kalns. Simtiem tonnu. «Lūdzu Dievu, lai tās neaizdegas. Riepas ir tīrā nafta. Ja aizdegsies, tad ir lielas ziepes,» par bīstamību brīdina Latvijas Zaļā punkta direktors Kaspars Zakulis.
Skandāls par šo riepu krāvumu izcēlās jau 2017. gadā. Tracis pagāja, bet riepas palika. Tās šurp atgādāja kompānija Riepu bloki, kura atļauto 30 tonnu vietā bija sakrāvusi par tūkstoš tonnām vairāk. Turklāt uzņēmums, kura bizness bija savākt nolietotās riepas un nodot tās pārstrādei, par to iekasējot naudu no uzņēmumiem, bija krāpies arī ar pārstrādi. Valsts vides dienests (VVD) konstatēja, ka 3,9 tūkstoši tonnu riepu, kuras uzņēmums uzrādīja kā sapresētas 2016. gadā, bija pārstrādātas tikai uz papīra, jo Liepājā, kur reģistrēta riepu bloku presēšana, nebija pat attiecīgas iekārtas. Riepu bloku direktoram Aigaram Grūbem gan ir cita versija — pārstrādes iekārta tobrīd atradusies Rīgā, turklāt uzņēmumam bijis gatavs plāns, kā pāris mēnešu laikā realizēt uzkrātās riepu tonnas, taču VVD šo iespēju neesot devis.