
Emīlijas Benjamiņas lomā Guna Zariņa. Publicitātes foto
Daudzsēriju filma Emīlija. Latvijas preses karaliene — zudušo laiku rekonstruējot
Politika ir viskaitinošākā garlaicības forma, nosaka kāds no filmas Emīlija. Latvijas preses karaliene varoņiem. Šī frāze izskan daudzsēriju filmas pašā sākumā, kur atainots laiks, kad Rīga jau ir atguvusies pēc Pirmā pasaules kara un tās iedzīvotāji dedzīgi alkst iet kopsolī ar citu Eiropas metropoļu tendencēm.
Gunas Zariņas spēlētā titulvarone kopā ar dzīvesbiedru Antonu jeb Toniju Benjamiņu (aktiera Jura Bartkeviča lieliskā tēlojumā) svin sava izdevuma Jaunākās Ziņas arvien pieaugošo tirāžu, pie apvāršņa ir spārnoti plāni par jaunu izdevumu Atpūta, kas vēstītu par to pašu, ko žurnāli Parīzē, tikai latviski.
Politika nudien vēl nav dienaskārtībā. Taču turpmākajā seriāla gaitā tam paredzēts mainīties — neizbēgami tuvojas vairāki vēsturiski pagrieziena punkti, piemēram, 1934. gada maijs, kad Kārlis Ulmanis īsteno valsts apvērsumu un sagrābj varu; vēl pēc sešiem gadiem Padomju Savienība okupē Latviju. Turbulentie notikumi īpaši izgaismo Benjamiņas spēku un unikālo personību ar dzelžaino motivāciju — viņai jānavigē cauri politiskajiem līkločiem, lai saglābtu Jaunāko Ziņu iznākšanu, kā arī, protams, savu ietekmi un publisko stāju.