Kairišs: Neredzēt Latvijas bojāeju var tikai aklais

198

Komentāri (198)

Drosma 14.09.2015. 10.52

Skaisle

Mana versija kāpēc Andris Vilks un visa LNB komanda neatzīmē Raiņa gadu ir tā, ka Rainis ir viens no retajiem mūsu kultūras dižgariem, kuru locīja ( lasi par fizisko nespēju nostāvēt kājās cietumā – laulājoties ar Aspaziju) , bet kurš nelūza.

Ka var arī tā – tas ir kā dadzis acīs visiem tiem …. jā … visiem tiem, kuriem matrici ielika mūsu mīļie tautieši – kangari – politiķi, kuri Raini neievēlēja – nodeva, jo Rainis neatbilda politiskā tirgus konjunktūrai. Tādai atbilda un joprojām atbild tādi džeki kā Ziedonis, gudrs, ar gaumi , ar humoru – džeks ar , kuru visi var un visu, ko var sarunāt. Un kuram nebija problēma sarunāt arī ar savu sirdsapziņu ….

Nedomāju,ka Rainis būtu tas,kas latviešus būtu izglābis no daudzpartiju sistēmas posta, no otrā pas. kara posta. Bet – domāju – esmu svēti pārliecināta, ka Rainis mūs būtu pasargājis no Ulmaņa diktatūras, no dvēseles un sirdsapziņas pārdošanas sviestam un bekonam un ar īsu pārlēcienu – čekai.

Tie Raiņa mums nepateiktie valsts vadītāja vārdi …tie mūžībā paliek uz mūsu visu un uz konkrētu cilvēku sirdsapziņām

pirms 37 minutēm, 2015.09.14 09:58

0
0
Atbildēt

1

    edge_indran > Drosma 14.09.2015. 14.08

    ———-

    SPĪDOLA (Liek aizvilkt priekškaru teltij, aiziet no durvīm smiedamās.)

    “Jūsu brāļus un māsas ved atpakaļ drīz – / Jums Roma verdzību atnesīs!”

    (Uguns un nakts, trešais cēliens)

    ===============================================================================

    Vilki bēgt no Raiņa, tapat kā…..

    http://www.antonia.lv/images/izsole6/1233837910.jpg

    “Zin’ suns, ko ēdis”:

    “Būt veiksmīgam šeit diemžēl nozīmē nevis zināt un izprast, bet būt tādam, kuram ir nauda. Tam vajadzētu mainīties. Jautājumus tikai – kad? Iespējams, būs jānomainās divām trim paaudzēm, taču, raugoties uz valsts nākotni, mums vairs nav laika – demogrāfi paredz, ka 2030.gadā Latvijā būs tikai pusotrs miljons iedzīvotāju. Zaudējot cilvēkus, Latvija zaudē iespējas attīstīties. Lai to novērstu, ir jārīkojas jau tagad un tūlīt. Bibliotēka ir laba iespēja zināšanu sabiedrības veidošanai. Politiķiem un sabiedrībai kopumā jāsaprot, ka sabiedrības intelektuālo spēju vairošanā ir nepieciešami ieguldījumi.”

    GUSTAVS STRENGA, Latvijas Nacionālās bibliotēkas vadošais pētnieks

    (Gustavs Strenga: nacionālā bibliotēka jebkurā valstī ir izaicinājums, LVportalsLV)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Drosma 14.09.2015. 10.51

Skaisle

Neesmu vēl lasījusi atsauksmes par Kairiša iestudēto Ugunui un Nakti, bet – es noteikti uz šo izrādi iešu un noteikti pirkšu biļetes dāvanās saviem lauku radiem un pilsētas tantēm. Tas ir mans patriotes minimums, ko es varu piepildīt.

Tas,kas mani satriec līdz sirds dziļumiem – Latvijas Nacionālajā Bibliotēkā – tajā , kuru mēs tā kā sākām dēvēt par Gaismas pili – par Raiņa jubileju – par Raiņa un Aspazijas gadu – ne vārda, ne pušplēstas zilbītes.

Lūk, tas mani satriec un es laikam tomēr saņemšos un es laikam tomēr uzrakstīšu Kultūras ministrijai un saeimai vēstuli ar jautājumu – kāpēc LNB ir goda zāle čekas ziņotājam Ziedonim, bet kāpēc nav pat ar vārdu pieminēta Raiņa jubileja un tas, ka nevis sūda Latvijas KM , bet PASAULES KULTŪRAS mantojuma organizācija UNESCO šo gadu pasludināja par Raiņa un Aspazijas gadu. Es apelēšu pie tā, ka maksāju valstij vismaz 50 procentus no saviem ienākumiem un gribu zināt – es dzīvoju latviskā un demokrātiskā valstī, jeb es tomēŗ dzīvoju slepenā čekistu paradīzītē, kur notiek nemitīgas spēlītes ar patiesību – esam patrioti tad, bet čekisti – asissuņi -tad.

pirms 44 minutēm, 2015.09.14 09:51

+0 -0

Skaisle

0
0
Atbildēt

0

Optiskais Tēmeklis 11.09.2015. 15.09

Skaisle, — šodien ir Rainim dzimšnas diena. Jā. Šodien, starp citu, ir arī tas 11. septembris, kad Dvīņu torņus Jaunjorkā/Nūjorkā. Un tieši šodiena ir 11. septembris arī atjaunotās Latvijas iedomībai, augstprātībai putekļos, kas tikai sāk veidot mākoni pēc Ir un viņu sadarbības partnera izgāšanās divatā, Aivara, O. interpretējot apšaubāmos nāgelismus un nollendorfismus un sadarbības portālam samoduriski spekulējot ar publiskotu fotokolāžu bez kolāžisma norādes, norādi pievienojot pēc sitiena no ārpuses.

Informācijas hibrīdkara fronte pašu sētā, pašu latviešu izpildījumā

Iepriekšminētais ar jau notikušo un visu, kas vēl tikai sākas un būs, tik nevajadzīgi un aplami baros īstos kremlinu troļļus un visa veida LV ienaidniekus, un atliks vien nolaist actiņas, ausītes, piespiesties pie sienas aiz kauna par veselu baru to, kurus pienācās uzskatīt par savējiem un kuri paši par tādiem uzdevās. Paši “inteliģenti.LV” tik indīgas suņus sēnes, Klāva Elsberga vārdiem pastutējoties, salasījuši, ka žurnālistikas studentu mācību grāmatās — un “Dukts” sakarā arī literatūras vēsturē! — piemērs, no kā mācīties, kā darīt noteikti nevajag. Kad vēsture atkārtojas ar 11. septembri, kā senzināms, tas farss, tas farss.

Nevaru piekrist Viesturam Kairišam par visas tautas bojāeju, bet pati Ir komanda šobrīdējiem Kairiša piekritējiem ir tik stipru argumentu uzražojusi, ka labāk vien pabrīnīties.

0
0
Atbildēt

1

    Drosma > Optiskais Tēmeklis 14.09.2015. 10.50

    Speciāli Tev – Optiskais Tēmekli – iekopēšu te, ko ierakstīju KD –

    Skaisle

    Kas vēl mani šokē Raiņa jubilejas sakarā.

    Vakardienas 100 gr kultūras raidījumā Ieva Struka teica, ka Rainis būs tik ilgi dzīvs, kamēr mēs būsim dzīvi un kamēr mēs spēsim viņa rakstīto lasīt un uztvert.

    Kas man ir kļuvis saprotams un es gribētu teikt – ļoti satraucošs – ka cilvēkiem ir spriedums par Raini, par Aspaziju – par viņiem kā dzejniekiem, kā sab. darbiniekiem, kā cilvēkiem, bet …. 99,9 % spriedēju nav lasījuši ne Raiņa dzeju, ne lugas, ne vēstules, ne runas …. Bet – ir spriedumi …

    Zinu,ka to nekad nepubliskos – par cik naudiņām , ar kādu atdevi utt. – Raiņa un Aspazijas galā daži izredzētie Langa, Ikstena ,Oga … vizinājās pa Ziemeļameriku , kamēr –

    Raiņa un Apsazijas sarakste dienasgaismu drukātā veidā tā arī neieraudzīs.

    Raiņa un Aspazijas mazi plāni dzeju krājumiņi vai izlases ir vien krievu valodā tulkotas.

    Atkārtojos – kas gan ir Rainis salīdzinājumā ar Langas dzejas ģēniju, vai ne? Nieks, vecs marasmātiķis …

    Ai nu labi.

    Ir jau par to rakstīts un runāts, skumji par to.

    Bet vismaz prieks un lepnums par Nacionālo teātri un par viņu interesi un cieņu un godu Rainim.

    Paldies arī Kairišam! Tas nu ir jāpasaka skaidri un gaiši – PALDIES VIESTUR KAIRIŠ !

    pirms 23 minutēm, 2015.09.14 10:12

    0
    0
    Atbildēt

    0

everydayroll 11.09.2015. 14.45

“Kairišs atzīst, ka ir vīlies Latvijas politiķos”

Mjaa, diez kas nav, kad makslinieki sak justies ka parasti cilveki :)

0
0
Atbildēt

0

marcinss 11.09.2015. 09.51

Es mīlu Kairišu!

0
0
Atbildēt

1

    edge_indran > marcinss 11.09.2015. 14.23

    ————

    Režisors mudina cienīt pašiem sevi un kultūru.

    ===============================================================================

    “Kas guļ – tas negrēko!”

    http://uk.itvnet.lv/article/izklaide/574944_506x285.jpg

    p.s. Vēsture atkārtojās….Pirmoreiz tas notika 1930. gadu beigās, kad tika skandēts – “ļaujiet mums palikt neitrāliem.

    Var būt šoreiz paies garām (kamēr gulēsim)?

    Ko no vēstures mācījušies nacionāļi:

    Ingūna Rībena: Ļaujiet mums palikt pie īstām un dabiskām vērtībām.

    Portāls DELFI , 2012. gada 2. oktobrī

    0
    0
    Atbildēt

    0

klusais 11.09.2015. 08.48

Arī par lugām :) – Lisnera kā Lācplēša lomas atveidotāja teiktais : – “Lāčplēsis to var gribēt, bet viņš nespēj mainīties, nespēj augt tādā apjomā, kā Spīdola prasa. Tāpēc Lāčplēsis pats saka: «Es esmu gatavs no sākta gala, es lūstu, kad mainos.» Tāpēc piramīda ir visprecīzākā Lāčplēša tēla zīme, jo tikai uz pamatnes viņš ir stabils, par sevi pārliecināts, varens. Man atmiņā vairāk ir tas, ko citi tēli saka par Lāčplēsi, un arī Jaunušans tieši tajā lika ieklausīties. «Viņam ir tikai spēks, bet prāta necik…» Diemžēl tā tas ir, Lāčplēsis nav ar milzīgām gara bagātībām apveltīts cilvēks. Arī mūsu tautai stiprā puse ir zemes un dabas spēks, bet ar to šodien nepietiek. ” :)

+2
0
Atbildēt

4

    Drosma > klusais 11.09.2015. 09.54

    Vispār jau latviešu kultūra ir sievišķā kultūra. Sākot ar mitoloģiju – visām dabas mātēm un dievietēm un beidzot ar šodienas sieviešu līderību Latvijā.

    Bet es to vērtēju vairāk kā patiesās gudrības trūkumu, jo manā sapratnē – tās pašas līderes sievietes un mēs -visa sabiedrība vairāk iegūtu un spētu , ja prastu gudrāk grozīt vīriešu galvas. Ja mazāk pretnostatītos – tā sakot.

    Nu jā – bet tāds – simbolisks tomēr tas mūsu Lāčplēsis ir -tas jāpiekrīt – vairāk ņem ar masu ,kā ar domu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    klusais > klusais 11.09.2015. 10.50

    rakstīšu īsi , lai kā man patīk ,ka sieviešu Latvijā ir vairāk , bet medaļai ir otra puse …

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Drosma > klusais 11.09.2015. 11.03

    jā – tādi gaužām sarežģīti jautājumi , par kuriem būtu vērts runāt un rakstīt.

    Nav mums labu mākslas darbu par šo – nu ja par to pašu …

    Starp citu – Rainim šodien dzimšanas diena.

    Vakarā dzeršu šampanieti un peldēšos upē, iespējams ,ka otrādāk – vispirms peldēšos upē un tad dzeršu šampanieti.

    Tev arī seksīgi :))

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > klusais 11.09.2015. 21.27

    Patapinātajiem ģipša pupiem ūdens var kaitēt.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lno 11.09.2015. 00.19

    ————

    Zīle – kārtējais “nasing spešals”…Tāds bija un paliks “ierindniekos”.

    Kurš te reāli komandē parādi?http://lr1.lsm.lv/public/assets/media/6/b/gallery_cee017fe.jpg

    p.s.

    “…šodien būt par liberāli ir absurdi. Liberālās sabiedrības vairs nav. Liberālā doktrīna nekādi neatbilst mūsdienu laikmeta realitātei,..(..)

    Šodien mēs esam liecinieki, kā tiek veidots demokrātiskais totalitārisms, jeb, ja vēlaties, totalitārais demokrātisms.”

    Par Rietumu totalitāro demokrātiju: Aleksandra Zinovjeva intervija (1999, Berlīne) / Берлинское интервью А. Зиновьева

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > lno 11.09.2015. 00.47

    ———

    Ja Europu vada junkeri, tad, vai, vai, oi, oi, kas mūs vēl sagaida:

    “Главную опасность для западного мира несут в себе сами западоиды. Сами. Вот как это произойдет, ну, так как главными разрушителями коммунизма стали коммунисты. Сейчас в мире нет силы, которая могла бы западный мир разрушить извне. Нет этой силы, понимаете? Но по законам, социальным законам, о которых не знают, но которые я рассматриваю в моей теории, все равно сам западный мир, начиная с какого-то момента, начнет внутренне раскалываться.”

    Интервью с Александром Зиновьевым (часть 2), 2003.

    http://www.situation.ru/app/j_art_108.htm

    0
    -1
    Atbildēt

    0

latvijas_valsts 10.09.2015. 22.25

Pagāniska domāšana. Viņam nedeva iestudēt Raini, un tagad viņš to vispārina līdz pasaules katastrofai un valsts bojāejai. Man uzd&t uz Raini, uz Dombrovski, uz Āboltiņu (jo īpaši), uz Kairišu (jo īpaši), uz žurnālu “Ir”, uz svētām jūtām, svarīgi tikai radinieki, draugi, personīga veiksme un mīla.

Un tā domā lielākā daļa Rietumu pasaules iedzīvotāju. Mākslinieki, ieskrejieties ar savām pamācībām un uzmākšanos ar savu bagāto iekšējo pasauli visiem pārējiem. Labāk iedzeriet vai uzpīpējiet pīpējamo vai uzšņauciet šņaucamo, kā jūs to parasti darāt kritiskos brīžos.

0
-2
Atbildēt

0

Ebenemezers-3 10.09.2015. 16.59

a kur tad teaatra direktoreens ? malaa noliidis un klusee vecais komunists.

+4
-1
Atbildēt

0

jautajums_4 10.09.2015. 13.36

Nu…Viesturs ir mazliet apokaliptiski izteicies, bet viņš ir mākslinieks un mākslinieks savu laiku jūt ar ādu…Un kuram nav kaut mazliet neomulīgi, skatoties uz migrantu pūļiem, kas šturmē veco, rāmo Eiropu…Dievu mijkrēslis…Baltās rases bojā eja…

Bet vecajai Eiropai ar šo identitātes krīzi nākas saskarties daudz asāk. Tā ir globāla problēma. Tāds laiks -lielā tautu staigāšana…Kas, starp citu, Apokalipsē kā reiz ir apsolīta…

Gaidu izrādi ar lielu nepacietību. Kairišam vienmēr mani izdodas uzrunāt…un pārsteigt!

+5
-3
Atbildēt

3

    edge_indran > jautajums_4 10.09.2015. 14.04

    ——–

    Kairišs: Neredzēt Latvijas bojāeju var tikai aklais.

    ===============================================================================

    Kurš gan nevēlas saredzēt Latvijas augšāmcelšanās ceļu?

    Ir vēl drosmīgie, kas pa Golgātu vēlas doties?

    http://www.zinoviev.ru/pics/golgofa1sm.jpg

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > jautajums_4 10.09.2015. 14.07

    2.bauslis, edge

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > jautajums_4 10.09.2015. 14.45

    ——-Režisors Viesturs Kairišs nevar saprast,……

    ===============================================================================

    “Maijs pienāca ar bēdām. Kad 8. un 9. maijā [ 1945 ] svinēja kapitulāciju un Stokholmas ielās dejoja, mēs raudājām. No Latvijas atnāca pēdējās laivas, tās līdzi vēl nesa ziņas no otra krasta, taču – biezais priekškars jau bija nolaidies.” Anna Dagda, dzejniece (Raksti. Nordik, 2001, – 18.lpp.)

    Ne jau pirmo reizi Latvija iet bojā, ne jau pirmo reizi inteliģenti lej asaras, gaužas par savu IQ, jo nevar saprast notiekošā iemeslus – nespēj apturēt negatīvos procesus.

    Šādās reizēs vajag pacensties ATCERĒTIES, – atcerēties kā tad tā latviešu tauta izglābās….

    “Es, Daile, arī esmu spēks….” – 1947.g. tas daudzus iedvesmoja.

    http://www.diena.lv/uploads/article/1403/14020398/5314760_ORIGINAL_1376465575.jpg

    Pamatoti par Spīdolas lomu izcilajai latviešu aktrisei L.Bērziņai piešķīra n-tos goda nosaukumus, ordeņus un vēl piedevām ievēlēja Augstākajā Padomē.

    Pamatoti, pat Ūsainais Maskavā to spēku novērtēja…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

andrejs 10.09.2015. 13.15

Saeimas vēlēšanās viņš balsojis par „Vienotību”

——————-

džekam nav bijis pilns rublis… :(

+6
-4
Atbildēt

0

Absints 10.09.2015. 13.13

Neirastēniķa reminiscences nav spējušas iziet tālāk par Latviju. Nu nedabūja Rainis Nobeli, Nu nezin viņu citās valstīs. Ir pasaka par kailo karali- viņš ir kails, bet visi izliekas, ka nav. Tāpat ar Raini – viņš ietilpst “īnteliģenta” komoplektā, visi izliekas, ka mīl Raini, bet īstenībā karalis ir kails. Skroderdienas iestudē katru gadu, jo tās skatītāji apmeklē, kaut sižetu zin no galvas, un lugu ir redzējuši daudzas reizes. Raiņa lugas teātri baidās iestudēt, jo tā ir zemē nomesta nauda. Rainis ir spilgta kultūrvēsturiska persona, viņam ir nozīmīga vieta vēsturē, un to nekad neviens viņam neatņems, bet vai viņam ir vieta tagadnē? Tagadnē, kur globalizācija nodrošina pieeju pasaules dižgariem? Kāpēc man jāizvēlas lokālais autors, kura izprašana prasa būtisku garīgo piepūli, ja var izvēlēties atzītāku autoru? Nacionālās piederības dēļ? Kāpēc? Vai tad nevaru būt latvietis bez Raiņa tagadnē? Vai tad, ja man patīk Blaumanis un nepatīk Rainis, es esmu slikts latviskās kultūras pazinējs? Rainis savās dzīves beigās nosodīja valsti, kurā dzīvoja. Vai to ignorēsim? Vai vajag piespiest mīlēt Raini, jeb tam būtu jānotiek dabiski? Dabiski tas nenotiek. Tātad jāpiespiež.

Varbūt, te ir otra galējība – Rainis ir ikonizēts, un nu būtu jānoliek vietā.

+9
-1
Atbildēt

10

    edge_indran > 10.09.2015. 13.26

    ———Ķīps:”(..)Varbūt, te ir otra galējība – Rainis ir ikonizēts, un nu būtu jānoliek vietā.”

    ===============================================================================

    Vai nu, vai nu – kā tais Svētajos Rakstos teikts:”….tam piederēs tava sirds”

    Ja pamatšķira (darba tauta) lika Raini goda vietā, tad “pirkt-pārdot” apstākļos liberāļiem jāliek mamons (Zelta teļš/govs). Pietiks kautrēties…

    http://www.kasjauns.lv/lv/bildes/Latvija/00.2013/05/02/ventspils_saraksts_4.jpg

    Ž.K.J:…«obligāti un bez dzejas»

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > 10.09.2015. 13.37

    Raiņa lugas teātri baidās iestudēt, jo tā ir zemē nomesta nauda

    —————–

    galīgi nepiekrītu. 80-jos bija Jāzeps un viņa brāļi iestudējums. ļaudis burtiski lauzās lai redzētu, es pat biju uz abiem sastāviem, lai redzētu kā izrāde atšķiras.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Absints > 10.09.2015. 14.20

    Kairišs: “Neviens teātris izrādes sekmēm vienkārši netic”.

    Es ticu Kairišam…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 10.09.2015. 15.00

    ———

    E.Smiļģis ne tikai ticēja “mūžīgās Latvijas idejai” – viņš arī spēja vadīt, organizēt un iedvesmot pat tai pēckara laikā, ko Belševica tēlaini par “augšāmcelšanos no nāves gultas” nodēvēja.

    1947.g. Raiņa “Uguns un nakts” uzvedums daudziem acis atvēra.

    http://www.letonika.lv/groups/multimedia.aspx?prev=1&entryTitle=070370_1.gif

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    DD1 > 10.09.2015. 15.30

    > Ķīps

    “Raini – viņš ietilpst “īnteliģenta” komoplektā … otra galējība – Rainis ir ikonizēts”

    Patiešām eksistē tāds nerakstīts inteliģenta komplekts,- kas jāzin, kas jānoskatās, kas jāslavē. Ikonu pielūgšana ir nespēja būt brīviem, atmiņas par dzīvi totalitārā valstī.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 10.09.2015. 15.51

    ——-

    Tā viš i, saskaņā ar neo-liberālisma ideoloģijas pamatprincipiem:

    “Jo vairāk ikonu – , jo brīvāks…..”

    http://i.ytimg.com/vi/DQjj2IREdPQ/maxresdefault.jpg

    “Padomju laikā “kruta” aifona vietā bija dzejas grāmatas. Paskatieties statistiku un salīdziniet, tas pats vien būs!” J.Pavlovičs, vēsturnieks

    (Pavlovičs: “Latvijā padomju režīms bija “vienstāvīgs”.LA.lv)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    DD1 > 10.09.2015. 17.35

    edge_indran

    “Padomju laikā “kruta” aifona vietā bija dzejas grāmatas.”

    Jums, protams, taisnība. Tā arī ir atbilde Kairišam. Tagad ir citas ikonas. Kādreiz bija modē mākslinieki, aktieri, tagad baņķieri, finansisti, nu vismaz programmisti. :)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    lno > 10.09.2015. 17.52

    DD1. Kādreiz bija modē mākslinieki, aktieri…

    ________________________

    Tikai tie, kuri kalpoja varai. Vai tad šodiem mākslinieki un aktieri nav populāri?

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 10.09.2015. 18.09

    ——-DD1:”(..)Jums, protams, taisnība. Tā arī ir atbilde Kairišam…”

    ===============================================================================

    Tā ir fakta konstatācija – gluži kā par “Latvijas bojāejas procesu”, bet tā nav atbilde uz Kairiša jautājumu:

    “Režisors Viesturs Kairišs nevar saprast, kāda jēga ir Latvijas valstij, kurā tikai jubilejas gadā var iestudēt Raini.”

    ==============================================================================

    Noder pārlasīt Raiņa aprakstu par to Nāves salu un pārvērtībā, var būt tad

    kāda apskaidrība radīsies. Galu galā jāatzīst, ka 25 gados ir izaudzināts ne jau Raiņa “nākotnes cilvēks” (Mirdza, Guna, Antiņš, Spīdola, Vizbulīte, Jāzeps, Indulis, Dina), bet gan parādījies ar visādiem aifoniem apkāries mežonis:

    “- Это и есть сегодня самый важный и кардинальный вопрос. Произошло страшное – человек разрушен, его почти не существует. Еще появляются на свет отдельные индивидуумы, но человек как некое целостное образование, как явление, оказывающее влияние на ход исторического процесса, более не существует. Надо начинать с нуля. Начинать с нулевого уровня – с создания нового человека. Человека цивилизованного, человека идеалистического, человека утопического, человека наивного, человека непрактичного, человека неэгоистичного, человека нерасчетливого. В мое время такие люди встречались, они были, мы видели таких людей. О таком человеке мечтали и писали Руссо и Локк, Гоббс и Декарт. Не может же быть, чтобы такой человек испарился бесследно!(..)

    Да, сегодня на свет появляется новый дикарь, обвешанный с ног до головы какими-то механическими приспособлениями. Но он все равно остается дикарем, варваром. Однако мы с вами люди. И пока мы с вами остаемся людьми, надо понимать одно. Все эти кибернетические существа, какими бы они ни были, не заменят главного – того, что рождает человек – огонь разума. Это чудо никто не может заменить.

    Я вижу единственную надежду для человечества в том, что появится новый человек. Я надеюсь на чудо рождения этого нового человека. Ведь все эти годы шла непримиримая борьба людей практичных, деловых, расчетливых, жестоких, эгоистичных против всего доброго и гуманного, что есть в нас с вами. Я очень хочу, чтобы новый человек выжил, это моя самая заветная мечта. Если он не выживет – человечество не выживет.”

    Александр Зиновьев: «Я мечтаю о новом человеке», 2006.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > 10.09.2015. 18.18

    ——lno:”(..)Tikai tie, kuri kalpoja varai. Vai tad šodiem mākslinieki un aktieri nav populāri?”

    ===============================================================================

    Runa nav par popularitāti, bet gan par globalizācijas procesa negācijām.

    No šitās Nāves salas var arī pat liel-mākslinieki neizkļūt, ja viņu Daile nebūs auglīgs spēks. Graušana un pelnu bārstīšana vairs nelīdzēs…

    https://www.youtube.com/watch?v=_UwqyfXZYiM

    “Latvju zeme vaļā stāv / Tā kā dzīsla pušu rauta, / Iztek asins, iztek spēks,

    Latvju zeme vaļā stāv. / Vēji staigā iekšā, arā,/Izplēš sēklu, izrauj saknes, /

    Latvju zeme vaļā stāv. / Krusta ceļiem pienaglota, / Krusta vējiem caurvējota.”

    0
    -3
    Atbildēt

    0

dullaisdauka 10.09.2015. 10.40

Kairišs, likās, nav tik stulbs, lai izliktos, ka nesaprastu kā darbojas lietas, bet šeit deklarētais apliecina tikai to, ka viņš pats ir viens no tiem, kuru nav pametusi padomju laiku domāšana. Ir jauki būt “māksliniekam”, kura darbošanos apmaksāt spiesta visa tauta (nodokļu maksātāji), jo tad var “cept” visu, ko tik sirds iekāro; Raini, Aspaziju, Upīti, Lāci, Ķempi etc., neatkarīgi no tā, vai tas kādam vajadzīgs un, vai kāds to gatavs “pirkt”. Padomju laikos visa tautsaimniecība balstījās uz šādiem principiem; notika milzu ražošana, tika saražots tonnām mantu, kuras nevienam nebija vajadzīgas un rezultātu mēs labi atceramies. Impērija sabruka! Jauki ir filozofēt par kultūras vērtībām, bet jāatceras, ka, ja cilvēkiem trūkst elementārākā, proti, normāla iztika, pajumte, medicīna vai izglītība, kultūra un māksla būs pēdējās lietas, ko tie gribēs iegādāties…

+13
-4
Atbildēt

4

    DD1 > dullaisdauka 10.09.2015. 10.43

    > dullaisdauka

    “Ir jauki būt “māksliniekam”, kura darbošanos apmaksāt spiesta visa tauta (nodokļu maksātāji), jo tad var “cept” visu, ko tik sirds iekāro; Raini, Aspaziju, Upīti, Lāci, Ķempi etc., neatkarīgi no tā, vai tas kādam vajadzīgs un, vai kāds to gatavs “pirkt”.”

    Dzēlīgi, bet trāpīgi.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dullaisdauka 10.09.2015. 11.00

    Māksla tāds sarežģīts process,nekad nevar zināt,kas iznāks galā un vai to kāds pirks,ar maizi un zivīm ir daudz vienkāršāk.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    ierados > dullaisdauka 10.09.2015. 12.13

    Īsti mākslinieki dara to, ko Dievs liek. Viņus neuztrauc tas, vai tur kas iznācis, vai to kāds pirks.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > dullaisdauka 10.09.2015. 12.52

    ———dullaisdauka:”(..) ja cilvēkiem trūkst elementārākā, proti, normāla iztika, pajumte, medicīna vai izglītība, kultūra un māksla būs pēdējās lietas, ko tie gribēs iegādāties…”

    ==============================================================================

    Bez kultūras un mākslas,Latvijas valsts 100. gadadienā atkal skandēs:

    “…Es brīnos: vai mēs tiešām pārāk brīvi? / Vai tiešām vedam pārāk zaļu dzīvi? /

    Vai tiešām tauta ēd par daudz tās maizes?

    Vai tiešām katram ir par maz jau raizes? / «Jā! jā! – jā! jā!» man pretī kliedz /

    Un sajūsmības diskantā tik spiedz: / «Mums šogad jubileja, gaviļgads!» /

    Tik kaut kur lejā dobji atskanēja: «bads!»

    Rainis: PĒC DESMIT [ SIMTS ] GADIEM

    http://www.kultura.lv/files/r2013/rainis4.jpg

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Drosma 10.09.2015. 10.23

Lasījāt – cik latviski – valstiski.

Profskolu audzēkņi uzzināja ,ka šogad nesaņems stipendijas. Uzzināja to 1.septembrī. Tūkstošiem ģimeņu tas ir sitiens zem jostas vietas. Varu tikai iedomāties to nabagu izmisumu un to vainīgo nevainīgumu.

Jā un tikko lasīju ,ka elektrība atkal kļūšot dārgāka. Sevišķi tādiem,ka dzīvo vieni un tērē to maz.

Jā – tik vien seksīgi dzīvojam.

+6
-6
Atbildēt

11

    edge_indran > Drosma 10.09.2015. 12.57

    ———-

    “Es, Daile, arī esmu spēks……”

    http://www.diena.lv/uploads/thumbnails/705×457/article/1402/14015995/5257649_ORIGINAL_1373612986.jpg.jpg

    LPSR Tautas māksliniece, Staļina prēmijas laureāte L.Bērziņa Spīdolas lomā

    Raiņa “Ugunī un naktī” (J.Raiņa v.n. LPSR Valsts Dailes teātris, 1947 )

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Drosma 10.09.2015. 13.03

    ——–

    “Es, liberāl-miegs, arī esmu spēks….”

    http://www.teatris.lv/userfiles/images/Izrades/2013_2014/mieg_plesis_majas_lapa_415x375.jpg?w=415&h=375&mode=fitin

    Prātiņ, nāc liberastiem!

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 10.09.2015. 21.43

    …Skaisle…nu, kāpēc Tu melo?…profskolu audzēkņiem nav atņemtas stipendijas, valsts tās maksā un maksās kā līdz šim…ir beigusies ESF stipendiju programma, bet tas neatstāj audzēkņus bez stipendijām…varbūt, derētu kaut nedaudz ko sajēgt par tēmu, par kuru vēlies pabļaustīties…

    – “Izglītības un zinātnes ministrija ir radusi iespēju palielināt valsts stipendiju fondā pieejamo finansējumu, kas ļaus ministrijas padotībā esošo profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem izmaksāt lielākas valsts budžeta stipendijas. 2015.gada valsts budžetā šā gada septembra – decembra mēnešiem finansējuma palielinājums ir 2,5 miljoni eiro, bet 2016.gadā – 7,5 miljoni eiro. Šāds atbalsts profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem veicinās profesionālās izglītības pieejamību un pievilcību.”

    http://www.izm.gov.lv/lv/aktualitates/1122-palielinats-finansejums-valsts-budzeta-stipendijam-profesionalo-skolu-audzekniem

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Dodo > Drosma 10.09.2015. 23.44

    “Skaisles” misija ir attēlot Latviju kā neizdevušos valsti.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 09.36

    Zane ! Man baigi nepatīk pārbaudīt internetā informāciju, bet tevis dēļ, to izdarīju.

    Tātad – lasu tvnet, ka to,ka nebūs vairs iespēju papildus Latvijas valsts stipendijai 14 eur mēnesī saņemt Eiropas stipendiju – līdz 50 eur mēnesī – bērni uzzināja tikai 1.septembrī. Ja tā info nav pareiza – nepārmet man – pārmet žurnālistiem.

    Tālāk -Eiropas fondi paredzēja līdz 10 milj eur gadā tieši skolēnu stipendijām, tagad šī summa vienkārši vairs nav. Ir palikušas šīs stipendijas – kur minimums ir 14 eur mēnesī.

    Čaklākiem būšot iespēja nopelnīt stipendiju līdz 70 eur mēnesī.

    Lūk, tad ,kad valsts reāli sāks maksāt šīs stipendijas – 14 eur vietā – 70 eur – tad mēs par to varēsim spriest.

    Pagaidām ir tikai solījumi un mana svēta dzīves pieredze ir – ka ja nu uz kaut ko nevar paļauties – tad tie ir Latvijas valsts ierēdņu, tiesnešu un politiķu solījumi. Lūk.

    Tā kā zane, lēkā un bļauj uz mani cik gribi, džeri mīlu tik un tā, un tev nepiekrītu ne par ko – arī tik un tā. Pat varētu teikt par tevi -meluģe, bet lai nu paliek, man labs prāts šorīt.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 09.46

    Dodo – varbūt arī misija, bet pieredze – noteikti.

    Man vakardien uzdeva jautājumu – vai es dzīvoju labāk kā pirms 20 un tad pirms 10 gadiem un es atbildēju,ka jā. Bet tam ir personiski iemesli – man ir bērni,kuri studē par ārvalstu stipendijām. Es palīdzu jaunākajam un tagad vasarā man bija palīdzības brīvdienas. Bet kopumā – mani bērni ir izauguši un es varu beidzot – piemēram, salabot drēbju skapi.

    Es saskaitīju – jo gatavojos, ka kādā brīdī tomēr tiesāšos ar apsaimniekotāju – es saskaitīju, ka apsaimniekotājs man nespēj pamatot summas par apmēram 300 eur ( 5 gadu laikā) – kāpēc tādas pozīcijas ir iekļautas manos rēķinos. Piemēram – ir 22 eur par zemes nomas maksu.

    Ir mani iesniegtie – koppīgi ar kaimiņiem sarakstītie akti par karstā ūdens necirkulēšanu – mēnešiem ilgi – bet nekādu pārrēķinu nav un cik saprotams – arī nebūs.

    Par daudz ko citu – pat negribu atkārtoties. Piemēram, tiesā man jautā – vai esmu gatava uzņemties aizbildniecību -es saku – jā, bet -mani jau tagad uztrauc tie lielie neparedzētie izdevumi – mani iekrājumi kūst ātrāk kā sniegs Limpompo upē. Tiesnese man skaļi un cēli paziņo – Jūsu uzdevums ir mīlēt bāreni, par pārējo gādās Latvijas valsts. Un es naivā – ar stulbu naivumu sistā taču noticēju. Bet ka Latvijas valstij lūdzu naudu – man skaidri un gaiši pateica, ka naudas nav un nebūs – lai te vairs nerādos. Labi,ka ar kāju pa pakaļu nedabūju. Bet varbūt vajadzēja – tā – efektam un saprašanai .Varbūt es sēdētu nevis Latvijā – bet kaut kur – Brīvajā pasaulē.

    Nu tā kaut kā.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 09.59

    Un vēl – zanīt – pastāsti – cik tu tērē ēšanai Rīgā dzīvojot, cik apģērbam, cik atpūtai.

    Tad – pastāsti man – kādi sociālie slāņi sūta savus bērnus apgūt amatu un sākt strādāt maksimāli ātri ?

    Ja sāku domāt par tevi zane – atklājas liela bezkauņa esi!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 11.09.2015. 11.30

    …kas tad, nu?…uzkāpu uz varžacs?…

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 11.55

    nē , zanīt, es pēdiņas kopju.

    Mani saniknoja,ka man netici.

    Tagad tici tam, ko uzrakstīju?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 11.09.2015. 13.25

    …Skaisle…cik liela bija Tava stipendija?…

    …varbūt, var piespiest mīlēt Raini….bet…cilvēkus, kuriem nav spējas loģiski spriest, diez vai izdosies piespiest sākt loģiski domāt….

    …tās ir Tavas tiesības – bļaustīties, izlasot virsrakstus un Tev ar to pietiek…esi īstena bļauru tautas locekle un kā redzams, Tevi tas apmierina…

    …ar to – šī tēma ir izsmelta…

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 13.49

    Zane – es tev cauri redzu.

    Neba nu mana bļaušana tev sāp,viens bļāvējs vairāk vai mazāk, bet – greizsirdība – kura dēļ – pati zini. Aktrise !

    Bet velti tu zanīt tā – ne mūžam es Tev nepadošos, nekad un ne par ko.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Drosma 10.09.2015. 10.21

Ko vēl varu pastāstīt – kā es dzīvoju Latvijas valstī.

Lūk, Gundega Repše – pirms pāris nedēļām žurnālā IR stāstīja, kā gribētu sev kalpus,kas padarītu visus darbus un viņa varētu vien nodoties radošai dzīvei .

Mani sapņi ir daudz pieticīgāki. Man pietiktu ,ja būtu sakārtota ikdiena, ka lietas funkcionētu atbilstoši likumiem un pastāvošai kārtībai …

Apsaimniekotājs man ir tāds, ka melo un mānās trakāk kā izsalcis suns. Tāpēc cenšos ar viņiem komunicēt tikai rakstiski. Bet tas ir sarežģīti – kāpēc? Tāpēc ,ka 25 gadus kopš neatkarības atgūšanas šajā kompānijā a/s RNA strādā cilvēki, kuri ar grūtībām runā latviski, bet rakstīt latviski neraksta.

Tagad ir tā,ka man vajag elektriķi – raustās gaisma lampās … Apsaimniekotājs nevar atbildēt – būs, nebūs elektriķis. Protams,ka varu meklēt kādu no sludinājumiem, bet no pieredzes ir bijis tā, ka man ieteica aicināt tādu, kurš jau “strādā” ar mūsu māju un pārzin situāciju.

Un nedomājiet,ka man ir kaut jel kādas , kaut jel minimālākās cerības saņemt pārrēķinu par nesaņemtajiem pakalpojumiem, vai daļēji saņemtiem pakalpojumiem.

Īsi sakot – Latvijas valsts ir nevis priekš pilsoņiem, bet pilsoņi ir priekš Latvijas valsts – kura ir neliels izredzēto pulciņš, kuri drīkst mūs apzagt likumīgi.

Kad būs valsts simtgade – gribu aizbraukt no Latvijas – vismaz uz svinību laiku. Nespēšu skatīties un klausīties kā čekisti un viņu pakalpiņi siekalosies un slavēs valsti – Latvijas valsti – viņu labo pakalpojumu biroju.

+4
-5
Atbildēt

24

    Absints > Drosma 10.09.2015. 13.49

    Uz Skailse. Te redzu tipisko pieeju. Mēs un viņi. Mēs – es, mana ģimene, tuvākie – viņi – valsts, politiķi. Viņi darbojas pret mums…

    Īstenība nav “viņu” un “mēs” – ir tikai mēs. Valsts un politiķi nav no debesīm nokritis meteorīts, viņi nav iesūtītu ne no Marsa, un pat ne no citas valsts, politiķi ir mūsu paziņas, bijušie skolasbiedri, kaimiņi, darba biedri. Viņi ir daļa no mums un nekas cits. Un tad rodas aizbraucēju lozungs: “lai VIŅI pa priekšu (man) to valsti sakārto, tad padomāšu vai atgriezīšos”. Doma par to, ka pats varētu to valsti kārtot, un, ka neviens cits jau to tavā vietā nedarīs, prātā neienāk. Labāk braukšu prom- kā jūs to te plānojat. Cita lieta, ka VISA SABIEDRĪBA ir tāda. Te lietoju citātu – no netīra avota tīru ūdeni nepasmelsi. Kur gan radīsies tie godīgie, gudrie politiķi, ja paši neesam ne godīgi, ne gudri. Te nu jūs ievelkat elpu un sakat- es tāda neesmu. Bet vai nedodat kukuļus ceļu policistam, vai maksājat visus nodokļus, vai nemaksājat ārstam aploksnē? Vai neesat no tiem kuriem, algu maksā, nevis tā ir janopelna?

    Protams, ka valstī ir daudz nejēdzību, bet vai Jums arī nebūtu sava roka jāpieliek? Jo TĀ valsts ir MŪSU izcinītā valsts. VIŅU valsts bija tā, pirms tam…

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Skaisle > Drosma 10.09.2015. 15.04

    Zini ķip, nevajag mani kaitināt – sākšu nesmuki lamāties un tad man pašai neērti, bet ciest nevaru, ko tu raksti !

    Es Latvijas valstij samaksāju nodokļos 42 % no algas, bet ja es parēķinu ka tērējot atlikušo algu – es valstij samaksāju arīo 21 % PVN – tad es valstij samaksāju 50 % no sava nopelnītā.

    Un tad tu saki , ka man jajūtās vēl atbildīgai par manis jau apmaksātām valsts funkcijām? Man kas jādara – pie Brīvības pieminekļa rituāli jāsadedzinās ?

    Kādi mēs – valsts ir sistēma,kas nodrošina likumīgu pisloņu apzagšanu 0- konkrēti – apsaimniekošanas biznesā!!!

    Lai IR uzraksta , piemēram, par tiem apsaimniekošanas biznesa džekiem un džekenēm, kuri pa 5x reizēm bankrotēja – uzmeta iedzīvotājus – savācot no viņiem milzu naudas – un atkal – jaunas firmas, jaunas shēmas.

    Lai IR uzraksta – kāda ir likumdošana un MK noteikumi – kā interesēs – apsaimniekotāja vai īpašnieka interesēs .

    Par Rīgas Domes apsaimniekotājiem zagļiem pat dzirdēt negribu, galu galā – viņi darbojas pēc Latvijas valsts un Latvijas MK likumiem un noteikumiem.

    Tas ko nodemonstrēja Āboltiņa, Gerhards , šie saiemas huļigāni – tas kā mēdz teikt – tikai klīnika …

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    Absints > Drosma 10.09.2015. 16.52

    Nu bet tad ejiet un dariet, sakārtojiet…

    Visvieglāk ir burkšķēt aiz stūra. Tas ir viegli, es ar tā māku. Un teikt, ko tad es… es jau ne..

    Un atkārtoju vēlreiz – politiķi nav importēti no citas valsts, tie ir mūsu līdzbiedri, ko paši(!) esam pielaiduši pie varas. Ja mēs paši(!) pārvēlējām Ušakovu, misteru 20%-Ameriku, rausēju Lembergu, malu mednieku Cauni, nodokļu optimizētāju Zaķi, ievēlējām Saeimā ampelmani Kaimiņu, ko varam gribēt? Katra tauta ir pelnījusi tādus karaļus kādi tai ir.

    Vadītājiem, valdībai, Saeimai nav citas vides, kur rasties, viņi nāk no mūsu vidus. Un ir tādi, kādi esam mēs. Nav viņu, esam tikai mēs. Apdomājiet un pieņemiet to…

    No netīra avota tīru ūdeni nepasmelsi.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Skaisle > Drosma 10.09.2015. 17.15

    ķip – cik šodien izdzēri stipro alkoholu?

    Citādi tavu atbildi komentēt nevaru!

    Neraksti man tādas muļķības!

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 10.09.2015. 21.22

    …Skaisle…nu, pastāsti mums – kādi nodokļi ietver 42% no Tavas algas, kurus maksā Latvijas valstij?…

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    klusais > Drosma 10.09.2015. 22.06

    Te var sarēķināt :) – http://www.vid.lv/lv/kalkulatori/algu_kalkulators

    vēl PVN var pieskaitīt …

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 10.09.2015. 22.57

    ….Klusais…IIN- 23% un VSAOI- 10,5% = 33,5%…

    ….Skaisle raksta: – “Es Latvijas valstij samaksāju nodokļos 42 % no algas”…

    …kādus vēl nodokļus no algas maksā Skaisle?…tāds ir jautājums…. :)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 10.09.2015. 23.04

    …nu-ū, kāpēc aprobežoties tikai PVN?… :)

    Latvijas Republikā ir šādi valsts nodokļi un tiem atbilstošie likumi:

    1) iedzīvotāju ienākuma nodoklis — “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”;

    2) uzņēmumu ienākuma nodoklis — “Par uzņēmumu ienākuma nodokli”;

    3) nekustamā īpašuma nodoklis — “Par nekustamā īpašuma nodokli”;

    4) pievienotās vērtības nodoklis — Pievienotās vērtības nodokļa likums;

    5) akcīzes nodoklis — “Par akcīzes nodokli”;

    6) muitas nodoklis — Muitas likums un citi muitas lietās noteikto kārtību reglamentējoši normatīvie akti;

    7) dabas resursu nodoklis — Dabas resursu nodokļa likums;

    8) izložu un azartspēļu nodoklis — “Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli”;

    9) valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas — “Par valsts sociālo apdrošināšanu”;

    10) vieglo automobiļu un motociklu nodoklis — “Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli”;

    11) elektroenerģijas nodoklis — Elektroenerģijas nodokļa likums;

    12) mikrouzņēmumu nodoklis — Mikrouzņēmumu nodokļa likums;

    13) transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis — Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums;

    14) uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis — Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likums;

    15) subsidētās elektroenerģijas nodoklis — Subsidētās elektroenerģijas nodokļa likums.

    …un kur vēl nodevas un ar nodevām apliekamie objekti!….

    …skaitīsim tos arī pie Skaisles algas… :)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    mūsu alus > Drosma 10.09.2015. 23.06

    Nu ja,var rēķināt dažādi, un var arī atrunāties, ka lūk tas nodoklis tiek maksāts pašvaldībai, to nodokli maksā darba devējs, utt., utjp. Bet saliksim visu pa plauktiņiem. No sākuma mums vajag noskaidrot vai darba devējs nodarbojas ar labdarību, vai arī darbaspēku ņem tikai tad, ja tas atmaksājas. Ja piekrītam, ka darbinieks vajadzīgs zināma darba veikšanai, tad nākamai jautājums ir darba spēka izmaksas (šeit runāju tikai par atalgojumu, precīzāk, algu). Principā darba devējam ir vienalga kam maksāt – darbiniekam, valstij vai vella mātītei, ka tik tas atmaksātos. Protams maksātājs vienmēr vēlas maksāt pēc iespējas mazāk, bet saņēmēji saņemt pēc iespējas vairāk, bet darbinieka padarītajam darbam obligāti jābūt vērtīgākam, nekā tā izmaksām, citādi tas darbinieks nafig ir vajadzīgs, tie būtu vieni vienīgie zaudējumi. Ja darbinieka darbs sedz darba spēka izmaksas, tad nekādi nedrīkst apgalvot, ka darba devējs valstij par darbinieku valstij kaut ko maksā no savas kabatas – viņi vienkārši vienojušies ar valsti likumīgi apkrāpt darba ņēmēju :) ,pie kam, darba devējam no tā arī nav nekāda labuma, tikai dārgākas izmaksas un ar zemāku algu neapmierināts darbinieks. Te arī ir aplokšņu algu rašanās iemesls.

    Paņemam to pašu VID kalkulatoru un ievadām apaļu skaitli 1000. Tad ko mēs iegūstam? Izrādās, ka darbinieka darba vērtībai jāpārsniedz 1236 ēriki, tā ir tā pati summa, ko darba devējs par padarīto darbu gatavs vai spiests būt gatavs maksāt tai pašai vella mātītei, tātad teorētiski iespējamā darbinieka daļa. Paskatāmies tai pašā kalkulatorā, cik tad darbinieks saņems uz rokas? Hmm – kaut kur 706 ērikus. 706 no 1236 iespējamiem! Veicot elementārus aprēķinus man sanāk, ka valsts un vella mātīte ir savākuši 57% no darbinieka nopelnītā! Vairāk nekā puse! (tomēr mazāk – kā zemāk rakstīts, vakara kļūda)

    Tas, cik darbinieks papildus vēl ir nopelnījis darba devējam šoreiz neapspriedīsim, jo viņš uzņemas darba organizāciju, biznesa un finansiālus riskus, un spiests maksāt vēl citus nodokļus, korumpēties, dzīvot labi un kas tik vēl ne. Jautājums protams paliek atklāts, kādās proporcijās visprātīgāk sadalīt biznesa peļņu, lai vilks paēdis, kaza dzīva, bet autobuss ar mežsargu pienāktu laikā :)

    Labojums, tomēr 42%, nevajag vakarā rēķināt :)

    Tā kā nekādi 42% bet + PVN + akcīze kafijas pauzēm, un krietni vairāk…

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 10.09.2015. 23.28

    ….Tu aizmirsi pašu svarīgāko – dabas resursu nodokli…. :)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    klusais > Drosma 11.09.2015. 08.03

    Starp citu par PVN nevajadzētu Zane tā aizmirst , jo mūsu alus pieminētajā variantā , ja uzņēmums ir PVN maksātājs ( kas lielākā daļā tā arī ir ) , tad pakalpojuma gala patērētājs samaksā darbinieka algu + PVN :) un reāli sanāk , ka valsts paņem vairāk kā 57% :)

    P.S. Būtu daudz mazāka cepšanās ap nodokļiem ,ja mēs būtu pārliecināti par to lietderīgu izmantošanu …

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    zanE > Drosma 11.09.2015. 08.43

    ….tak, beidziet putroties!….Skaisle rakstīja par SAVIEM no algas nomaksātajiem nodokļiem valstij…ja vēlies skaitīt kopā darba devēja un darba ņēmēja nodokļus – tā ir pavisam cita opera…

    ….nevajag tēlot alternatīvi apdāvinātos un izlikties, ka nespējat atšķirt nodokļu veidus…

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    klusais > Drosma 11.09.2015. 09.06

    zane – varbūt Skaistle nepareizi noformulēja domu … , bet lai paturpinātu mūsu alus rakstīto , vienkāršs piemērs , kas raksturo situāciju –

    tātad pieņemsim, ka darbinieks saņem uz rokas 1000 EUR . Tas nozīmē , ka darba ņēmējam viņš izmaksā 1762.79 EUR . Pieņemsim ,ka viņš strādā iekšējā tirgū , kas savukārt uzaudzē šai summai 21% PVN , jeb vienkāršāk sakot , lai darba devējs neiebrauktu mīnusos , darba ņēmējam ir jāveic pakalpojumi, jāsaražo produkcija u.t.t. par 2132.98 EUR … Ja pārvēršam % , tad iznāk ,ka piemēram sniedzot pakalpojumu tev ir jānomaksā valsti 53.1% no saņemtās summas .

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 11.09.2015. 09.58

    ….Klusais….nu jau Tev kā Skaislei par Raini…. :)

    ….tieši tā – darba ņēmējam jāsaražo, jāveic pakalpojumi utt., lai savu algu nopelnītu, nevis caurām dienām ganītos i-netā, “nositot” savu darba laiku… :)

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 10.08

    Zane – laiku nositu klientus gaidīdama. Bet !!! – nu nokaitini mani – kad ir klienti un ir darbs – man NEKAD NEKAD NEKAD nav bijusi piemaksa par virsstundām , vai par izsaukumu uz ofisu brīvdienās.

    Kad esmu ar kādiem cilvēkiem šo faktu aprunājusi – man saka- ir taču darba inspekcija – elle un indija – ko man tas praktiski nozīmētu – šodien darba inspekcija, rīt atlūgums un ej uz bezdabrniekiem.

    Tā kā – es rēķinu tā, ka strādājot pie privātā darba devēja – ja mans darbs neatmaksātos – mani šeit neturētu un algu man nemaksātu.

    Bet ko valsts ierēdņi darba laikā dara ? Lūk, tas varētu būt labs jautājums. Piektdienās – pēc plkst 13:00 – 14:00 – piezavni uz ministrijām – pameklē ierēdņus ….

    Es vairāk kā pusi ienaākumus atdodu, esmu spiesta atdot vasltij, un es par to vēl žēloties nedrīkstēšu?! Komunistu kaza , nē čekistu kaza zane ! Man tik labs noskaņojums bija – nē – vajadzēja izlasīt un lūdzu – kā noppliķēta !

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    klusais > Drosma 11.09.2015. 10.48

    zane – un ko dara Tavi darbinieki , kad nav klientu ? Tu viņus pieved ar autobusiem pēc saraksta ?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 11.09.2015. 11.00

    > Skaisle

    Fragments no Oļiņietes tēla izvērtējuma:

    1. Dievticīga! Visur, kur vien var piemin dieva vārdu!

    ,,Lai eju, kurp iedama, dieva vārdu man vajaga mutē!” ,,Man tā dieva mīlestība ir iedzimta!”

    ,, Par maniem grēkiem nebēdājies nekā- par tiem es pati zināšu. Man tie jau priekš dzimšanas piedoti!”

    2.Raksturīgākās īpašības- lielība, paštaisnums, svētulība, divkosība, liekulība, skaudība, pārākuma apziņa, mantas un varaskāre, naids, cietsirdība, nežēlība, kūdīšana.

    3.Reliģisko morāli viņa izmanto, lai slēptu savu varaskāri un mantkārību-savus nežēlīgos nodomus. Kapos parādās arī viņas tāda īpašība kā nekaunība, tas parādās tajā, kā viņa kūda cilvēkus, lai neļautu Lienu apglabāt iekšpus kapsētas! Oļiņiete nespēj piedod Lienai, ka kaut vai ar nāvi, bet tomēr viņa ir izjaukusi viņas plānus sakarā ar Prātnieka bagātību!

    4. Pēc valodas spriežot rupja un pašapzinīga. Viņa zina, ko grib. Viņa ir enerģiska un neatlaidīga sava mērķa sasniegšanā, kļūt par bagātāko un slavenāko saimnieci Slātavā!…

    ————

    Skaisle, tas Tev neko neatgādina? Man ļoti!

    Un vēl. Negribi netīras kurpes, nebradā pa dubļiem… :)

    Veiksmi Tev! :)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 11.28

    Kā ir Beta – Oļiņietes tēla izvērtējumā iznāk, ka Oļiņietes lielākais grēks tomēr bija – ka šī gribēja bagātību un varu. Un tas jau ir grēks.

    Par liekulību – un svēto vientiesību. Lasīji taču par to medmāsu !!! medmāsu – klusu un mierīgu, pazemīgu sievieti, kas klusi un mierīgi nobendēja vienu un sakropļoja otru bērnu pabalstu dēļ.

    Nu nerunāsim par ziņās lasīto par eitanāzijas entuziastēm – mediķēm jau pamatā.

    Un vēl kā ir – padomā un izvērtē pati – mūsu sabiedrība – ko pielūdz – kam ceļ altārus un rada ģenseka amatus ? Vai ne Oļiņietēm?

    Ko dara ar Lienēm ? Atceries – ir tāda Laila no Saldus. Dienā bija ielikts raksts – pirms kādiem 2 gadiem, ka viņa otro gadu nestrādā ,jo audzina mājās divus bērnus – vienu skolnieku , vienu mazuli – ap gadu vecs. Neprecēta. Nu tur varēja lasīt un redzēt klasiku – būtu vecie laiki – tāpat kā Liena būtu upē ielekusi.

    Tā kā -jā – viss notiekas – kaut vai mazo zagļu kāršana un lielo zagļu apbalvošana – kā smejies ….

    Labāk par Mērnieka laikiem man tomēr patīk Zaļā zeme. Varēju sevi identificēt ar vienu baznīcā gājēju – kuru ļoti mīļi apraksta Upītis – tāda sieviņa ,kas ienāk baznīcā cieši sakniebtām lūpiņām un neapmierinātu , niknu skatienu apkārt laižot – nu protams, nu es jau zināju – nu kā nu nē – kas tad te sanākuši vieni vienīgie grēcinieki – jaunās meitas, kas ne uz To Kungu, bet puišiem domā, tad visi šie dīžmanīgie saimnieki – kā tādi ērzeļi … kalpi, kas nevar vien sagaidīt,kad tiks krogā …

    Jā – tāda ir tā pasaule – pilla netaisnību un neliešu … kā smejies – nav variantu – brieni dubļus dziedādama ….

    0
    0
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 11.09.2015. 11.58

    > Slaisle

    Oļiņietes tēla izvērtējumā iznāk, ka Oļiņietes lielākais grēks tomēr bija – ka šī gribēja bagātību un varu. Un tas jau ir grēks.

    —————–

    Nedomāju, ka gribēt bagātību un varu ir grēks. Bagātība sievietei (jebkuros laikos) ir sinonīms drošībai, vara – tāpat. Te jautājums tikai par to kādiem līdzekļiem un medotēm iegūt šo bagātību un varu, vai ar darbu vai ar intrigām.

    Un vēl. Domāju, ka baznīca naudu, varu (vēl ir trešā kāja – slava) sludināja par grēku tāpēc, ka tikai retie var izturēt smagos pārbaudījumus, kas nāk līdzi šiem it kā “debesu labumiem”. Katrā ziņā nepieradušjiem nevar dot nagos ne varu, ne naudu ne slavu. Baznīca to zināja, tāpēc, grēks, veto, tabu…

    Par medmāsu. Domāju, ka viņs patiesībā bija slims cilvēks, nojūgusies. Bendēt savu bērnu, tā ir smaga patoloģija sievietes psihē. Diemžēl patoloģijas eksistē…

    Par eitanāziju. Ļoti smags un neviennozīmīgs temats. Un ne pāris vārdos aprakstāms. Zinu tikai, ka dzīvē var būt situācijas …. uff… pat negribu aprakstīt…

    Oļiņieti pieminēju krietni piezemētāku iemeslu dēļ :), Tu to pacēli kārtu augstāk,OK!

    Mana doma bija, ka ir daudz ļaužu, kas savu iepuvušo būtību slēpj aiz skaistiem vārdiem un domā, ka tas nav redzams… :) Ir redzams, un ļoti skaidri… :) :) :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 12.29

    kā es domāju Beta.

    Visi ir oļiņietes un pietuka krustiņi un pāvuli un ķenči, katrs tikai ar savām modulācijām.

    Vēl – es domāju,ka ir kaut kāda daļa patiesības faktā, ka vēršamies citos pret to,kas mums nepatīk pašos.

    Mani tracina netīrība. Bet mamma saka, ka kopš piedzimšanas biju ruksis, un līdz pubertātei – tāda patiešām biju. Manas mazās uzvaras bija iešmaukt gulēt nemazgājoties. Dažreiz mammai uznāca niknums – rāva mani no gultas pusaizmigušu un lika mazgāties un es kviecu kā durta.

    Un tā var pilnīgi par visu. Bet – tas nekādi mani netraucē kritizēt netīrību citos. Nu tas ir jāpieņem ,ka tā ir tā daba – un mēs esam dabas daļa.

    Un gluži tāpat par visu. It kā baznīcā vieta būtu tikai eņģeļiem.

    Bet tā jau nav – tur vieta kā reiz tādām oļiņietēm un zanēm un man , protams.

    Labi, viss – aizveros.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 11.09.2015. 13.24

    > Skaisle

    Vēl – es domāju,ka ir kaut kāda daļa patiesības faktā, ka vēršamies citos pret to,kas mums nepatīk pašos.

    ————-

    Es atkal domāju, ka tas ir mīts, mems, gegs … un figviņzin kāda psihologa pasaulē palaista sērga…

    Ja cilvēks pret kaut ko vēršas, tiek palaists spoguļmehānisms apgalvojot, ka tu tak vērsies pats pret sevi, tātad, ja ko kritizē, tad pats esi līdzvainīgs…

    Baigi ērta pozīcija, kā kupēt jebkuru sabiedrības vai atsevišķa indivīda neapmierinātību to pavēršot pašiem pret sevi.. Savukārt, ar tiem, kas jūtas vainīgi var vieglāk manipulēt. (Krievi saka – ūdeni vest :) )

    Paskaties kā vārdu kaujās izturās tā pati ZanE, Jautājums un bija vēl nelaiķis Kurmītis… Viņi nerunā par problēmu, par būtību, bet ātri cilvēkam ad hominem uzgāž uz galvas samazgu spaini – kāds ir pedofils, kāds varmāka, kāds naciķis, kāds sēž netā nevis strādā utt.

    Un tagad pamēģini iebilst, ka neesi pedofils, ka nekad neesi bērniem darījis pāri utt. Tūlīt tiek paziņots, ka ja Tu kaut ko noliedz, tātad tas tikai apstiprina esamības faktu… Vistīrākais kāzuss! Cilvēkam bez kritiskās domāšanas iemaņām, tiešām sāk likties, ka pats vainīgs…

    Patiesība ir mazliet cita. Cilvēka zemapziņa zina Patiesību, zina lietu patieso kārtību. Mēs nevis meklējam ar pret ko cīnīties, bet meklējam domubiedrus, meklējam tos, kuru vērtības atbilst mūsējām, mūsu mentālie lauki rezonē un dod signālus, jā, tam cilvēkam vērtības līdzīgas manējām, uz to varēšu paļauties, tas man patīk … :)

    Cilvēks, kas apzinās patiesību (satori!) nekad nebūs agresīvs, tomēr konsekventi aizstāvēs savas vērtības, ar argumentiem par lietas būtību nevis ad hominem…

    Tiko parādās ad hominem, spicē ausis, Tevi grib vai nu trollēt vai likt justies vainīgai, katrā ziņā ar Tevi grib manipulēt.

    Tas, ko teicu, attiecas uz vērtībām, tas, ko Tu minēji par tīrību, nav gluži no vērtību kategorijas, tās ir īpašības, kas var būt gauži personiskas. Bet, ja cilvēka vērtībās ietilpst personības un privātuma respektēšana, viņš nenāks otra mājā un nerādīs ar pirktu uz putekļainu lampu… :)

    Rezumēšu, mēs nevis neieredzm citā sevi, bet meklējam citā domubiedrus. Skatījums uz atsevišķām lietām, notikumiem, personiskās īpašības var nesakrist, jāsakrīt vērtībām.

    Un tad ir nākošais solis, ir vērtības, kas nāk sabiedrībai par labu, bet ir sabiedrību ārdošas vērtības. Ārdošajam ir pietiekami agresijas un viltības, lai mēģinātu jebkādiem (arī apmelojošiem) līdzekļiem panākt savu. Likt justies vainīgiem ir viens no tiem…

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 11.09.2015. 14.15

    Beta – jā un vēlreiz jā.

    Bet – man kas patīk komentāros. Kā es pati vērtēju – kāpēc rakstu komentārus, nevis teiksim – mācos vārdiņus mandarīnu valodā.

    Es uzrakstu viedokli un rakstīts tas ir stiprāks un cietāks kā pateikts.

    Par manipulāciju arī piekrītu.

    Vienlaicīgi – es pati par sevi domāju,ka esmu ļoti vienkārša un izturos dabiski. Bet kolēģe reiz – vienās dzimšanas dienas svinībās – pēkšņi sāka man pārmest,ka es ieņemot baigo pozu,ka tēlojot to un šito.

    Tas tik man bija pārsteigums. Es nekādi nebūtu gatava pati apzināties savu “tēlošanu” utt. Bet – tad padomāju un visu noreducēju uz to , ka es pratu par sevi pastāvēt konfliktsituācijā un ka komandējumā uz ASV aizbraucu es , jo viņu nelaida civilvīrs, bet es tiku un atbraukusi lielījos kā gailis uz čupas – cik izcili labi man gāja. Lūk, arī visa poza.

    Bet – jā.

    Cita problēma – uzskatu,ka komentāru rakstīšana man ir kļuvusi par atkarību. Tāpēc vien gribu citu darbu – prom no kompja.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > Drosma 11.09.2015. 20.47

    Ja kāds vēl nesaprot, ka Skaisle ir “trollis”, lai pajautā sev kāpēc viltotie ģipša pupi moskaļu valsts uzbūvi pie katras iespējas pieraksta Lavijai.

    Arī viss pārējais viņas tendenciozajos savārstījumos ir demagoģija un meli, tāpat stāsts par citu darbu – nožēlojamie Jūdas graši nāk šķietami viegli.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Drosma > Drosma 14.09.2015. 10.47

    Mani ģipša pupi viltojums, bet tavs baltais spožais kažociņš – tev paša nopelnīts, ja?

    Un kurš tam ticēs ? Es nē, noteikti nē.

    Un ja tavuprāt, esmu trollis- nelasi ,ko rakstu un neskaties uz maniem ģipša pupiem. Tev ir brīva izvēle. Es tev virsū neskrienu. Un kažočiņu nost arī neņemšu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Drosma 10.09.2015. 10.10

Patiešām nezinu kāda bija Latvijas valsts un tās pilsoņi no 1918.gada līdz 1934.gadam. Cik savulaik esmu runājusi ar tā laika un Ulmaņlaika cilvēkiem – viņi patiešām ticēja valstij un tikpat pārliecinoši ticēja Ulmanim.

Tas,ka tomēr viss nebija īsti un pareizi jau toreiz,liecina kaut vai tas kādā veidā mēs – mūsu valsts un mūsu tauta zaudēja 2.pasaules karā un nonāca nevis brīvo valstu , bet PSRS apskāvienos.

Tas,ko es visur komentāros esmu rakstījusi un neguvusi no līdzpilsoņiem atsaucību – ir tas, ka mūsu literāti – mūsu tempļa dzejnieki jau pirmkārt , bija tie, kuri valsts neatkarības atjaunošanu uzticēja čekistiem -VDK un tie, protams, sakārtoja valsti tā kā viņiem tas ir izdevīgi.

Šorīt lasu – 40 procenti valsts iedzīvotāju bēgtu no Latvijas, ja te sāktos karadarbība. Ņemot vērā cik daudzi jau ir aizbraukuši – var spriest, ka šī valsts ir vajadzīga vien kultūras bļodlaižām – tiem,kas pratuši saņemt lielu naudu un lielas privilēģijas no KM un fondiem , politiķiem un viņu pakalpiņiem.

+4
-4
Atbildēt

58

    Drosma > Drosma 10.09.2015. 10.24

    Nē – tas nav pārspīlējums – tā ir balta balta patiesība.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Valdis Eiserts > Drosma 10.09.2015. 11.47

    … mūsu tauta zaudēja 2.pasaules karā …

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    Labi ,ka to izdevies noslēpt no NIRNBERGAS PROCESA.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 10.09.2015. 13.59

    > Skaisle

    Šorīt lasu – 40 procenti valsts iedzīvotāju bēgtu no Latvijas, ja te sāktos karadarbība.

    ———–

    Tā ir propoganda. Šomēnes pat žurnāls Rīgas Laiks savos komentāros mēģina mums ieborēt, ka bēgļu uzņemšana, tas ir labi, bet NA, kas to apšauba, ir baigie nelieši…

    Pat Rīgas Laiks, ko vienmēr cienīju…

    Ir ieslēgta rietumu propogandas mašīna, kas pa lielam tikai nedaudz atšķiras no putlera mašīnas, tā teikt drusku smalkāka, ne tik robusta… Latvijā tā izpaužas caur nepārbaudāmu socioloģiju, uzspēlētiem televīzijas raidījumiem, Rīgas Laikiem un IRiem… Mums jāliek justies vainīgiem, ka mēs tāpat bēgtu un pamestu savu valsti… un gala rezultātā samierinātos ar bēgļu plūdiem…

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 14.43

    Ja, propaganda? Un cik Latvijas iedzīvotāju ir UK, Irijā , Skandināvijā…? No kara bēga? klasiskie ekonomiskie migranti.

    NA tūlīt atņirgties varēs ar savu populismu, jo ES mūs ar naudu mācīs- nogriezīs struktūrfondus. Un Latvija nav donorvalsts-mēs esam dotējamie.

    Un kāpēc tikai NA var populismu mētāt? Uz ZZS reitingu rēķina. Visi mētās muļķi!

    Kā rezultātā valdība kritīs un visas lietas atrisināsies pašas no sevis…

    Un skaties, Beta, no gaišās puses…varbūt mūs vispār no ES izmet vai nobrūk savienība. Cik daudz latviešiem būs jābrauc mājās! Visas demogrāfiskās problēmas atrisināsies uz sitienu.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    Skaisle > Drosma 10.09.2015. 15.11

    Beta – man prieks, ka esi patriote un ka Tevi uztrauc ,kas pie mums notiek, bet man žēl, ka man Tev jāatbild – ir vēlāks kā Tu domā. Ir sliktāk kā Tu domā.

    Nu man drusku jāpastrādā, bet – šorīt pamodos un pirmais ,ko izdomāju – labi ,ka Putinam ir atomieroči.

    Jā -Tu pareizi izlasīji.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    lno > Drosma 10.09.2015. 15.21

    jautājums ceturtais. Nu tu savā līšanā jau pārspēji sutku:):):)

    Arī par tevi šis raksts, jo izkalpojies visām varām, gan TP, gan pašreizējai. Neko neesi dzirdējis par brīvu darba spēka kustību ES robežās? Tad ko pārmet LV iedzīvotājiem? Es dzirdējis, ka ES valstīs bez robežkontroles var iebraukt ASV, Austrālijas, Šveices vai Austrālijas pilsoņi? Tad kādēļ netraucēti robežu drīkst šķērsot migranti no Āfrikas? Ne jau Latvija sagraus ES, bet ES komisijas tuvredzības izraisītais haos, ko tagad visiem cenšas pasniegt kā normālu situāciju. Ja jau ES nav spējīga apturēt migrantu anarhiju, tad lai Brisele gatavojas ar sālsmaizi sagaidīt Putina tankus. Līdēji jebkuru, kurš nemetas četrāpus, uzskata par populistu vai ekstrēmistu /atkarībā no situācijas/.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    edge_indran > Drosma 10.09.2015. 15.37

    ———-

    Mūsu kurss nemainīgs – ES-NATO-EuroZONA-Nāves sala-? Ar krievu tankiem var nebaidīt, to jau 1940. – 1990.gg. pārdzīvojām….

    http://i.ytimg.com/vi/Py8_jFBUyME/hqdefault.jpg

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 15.49

    >lno

    Pareizi- ES ietvaros. Ja ES nobruks-brīvā darba spēka kustība izbeigsies.

    Tas , cik saprotu arī ir NA mērķis. Un UK pavasarī iet uz referndumu no iziešanas no ES-kur brīvā darba spēka kustība izbeidzas.

    Un tas neatceļ statusu- ekonomiskie migranti. Tikai legālie.

    Būs tev liels darba spēka pieplūdums, lai gan…vainu latviešiem būs vairs naudas, par ko kurpes pirkt…

    Starp citu, kā ar aplokšņu aldziņām?…Kā ar nodokļu maksāšanu, dižais patriot?

    iemetīšu aci KNAB mājas lapā, vai ar naudu naciķus atbalsti, vai tikai par bļauku internetā piestrādā…kas , protams , lētāk, Garoza tu mūsu….

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 10.09.2015. 16.47

    > Jautājums

    Gribēju Tev atbildēt, bet skatos lno 15.21 jau to izdarījis manā vietā. Tas par darbaspēka kustību. Un, ja kas, latvieši uz rietumiem nebrauc tupēt uz pabalstiem.

    Jēdzienu jaukšana, putrošana, vienu nomaiņa ar citiem, ir iemīļoti demagogu paņēmieni un tur Tu esi virtuozs, to zinu jau sen.

    Kas attiecas uz struktūrfondiem, labāk lai to nebūtu, tāpat valsts tos izplekerē muļķīgās sociālajās reklāmās vai bezjēdzīgos pētījumos vidusskolas sacerējumu līmenī.

    Nauda jāprot un jāspēj nopelnīt pašiem, tad atkritīs gaidīšana ar pastieptu roku un ietekmes svira pie reizes.

    Eiropas propogandas mašīna atšķiras no Krievijas propogandas mašīnas, tāpat kā ES atšķiras no PSRS, drusku smalkāka izpilde…

    Mana dziļākā pārliecība, ka ES nav dzīvotspējīga ilgtermiņā, politiskie projekti agrāk vai vēlāk izjūk, ES jau pasen kļuvis nevis par ekonomisku savienību (kāda tā bija pirmsākumos), bet vistīrāko politisko projektu… Ko vērta Grieķijas glābšana vien… kur te ekonomika?

    Un arī bēgļu uzņemšana ir politika, kas jau tā ne pārāk stabilo ES sašķobīs vēl vairāk, un putlers piepalīdzēs, viņam par katru nēģeri, geju vai sērdieni nav jālej gaužas asaras…

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 16.57

    >beta

    Pareizi. Nevajag jaukt terminus. Mūsējie, kas brauc strādāt ir -ekonomiskie migranti. Klasiskie. Legāli ekonomiskie migranti.

    Bēgļi-starptautisks termins-ir tikai pie kariem vai lielām dabas kataklizmām.

    Nelegāli ekonomiskie migranti- nav bēgļi un nav vienošanās par brīvu darba spēka kustību.

    Ja nobruks ES, tad mūsējie -ekonomiskie migranti no legālajiem kļūs par nelegālajiem. un brauks mājās.

    Bļaukas jūs, naciķi, esat nepārspējami. Tikai jums un tikai jūs…

    Bet britiem visi austrumeiropieši ir reāli piegriezušies…izmetīs, tiklīdz būs mazākā iespēja. Un ja UK pēc pavasara referenduma izies no ES, tad tas notiks ātri.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 17.05

    >Beta

    Ak tad, nav tev, naciķu zeltenei, ES pietiekami laba?

    Nū…kur problēma, pateicoties NA, ir visas iespējas, ka 1) sliktākajā gadijumā-mūs izmetīs, 2) labākajā -nogriezīs struktūrfondus.

    Bet visticamākais, ka ES nobalsos par kvotā,-lēmums mums būs obligāts. Bet sodīti tiksim tikai ar naudu.

    Bet tā kā ZZS ir dabūjusi savu mācību par reitingiem- tad neļaus NA vieniem ar populismu mētāties. Visi reitingus pelnīs…uz bēgļiem, kuri mums nedraud, jo neesam ne Vācija, ne Zviedrija….

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    lno > Drosma 10.09.2015. 17.16

    jautājums_4. Ja jau tu kā čekists esi visu izošņājis, tad jau vajadzētu zināt, ka mūsu uzņēmums ir saņēmis pateicību kā uzticams nodokļu maksātājs un 90. gados bija 100 lielāko nodokļu maksātāju vidū. Bet tu tiešām esi kretīns, kādu pat šeit grūti sameklēt:)

    P.S. Pirms gada tu šeit tēloji nacionāli noskaņotu, tagad apsaukā betu kā lindermanis, agrāk Delfos vai Dienā /precīzi neatceros/ biji dedzīgs TP propogandists…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 17.17

    Bet es ar tavām pārdevējām parunāju…uzticamais maksātāj….

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > Drosma 10.09.2015. 17.25

    Pensionāriem nav pārdevēju, bet tu parunā ar VID, ne pārdevējām, špion:)

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 17.29

    >lno

    katru nēģeri, geju vai sērdieni nav jālej gaužas asaras…

    ——————————————–

    Un kā man tieši Beta būtu jānodēvē?

    Bet mans nacionālisms būtiski atšķiras no Imkas, Batjas tipa ultranacionālistu garīgās evolūcijas…

    Tas tev, lno, ir svarīga partijas, bet man -Latvijas intereses.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 17.30

    >lno

    bet man labāk patīk pārdevējas…Es viņām ticu vairāk kā VID…

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 10.09.2015. 17.30

    uz bēgļiem, kuri mums nedraud, jo neesam ne Vācija, ne Zviedrija….

    =========

    Potenciālais slepkava ceturtais jautājums jau priecājas par citu kaimiņu nelaimi :D

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 10.09.2015. 17.38

    > jautājums

    Ak tad, nav tev, naciķu zeltenei, ES pietiekami laba?

    ————

    Smalki… esi ne tikai skolots demagogs, bet arī skolots propagandists… “naciķu zeltene”… smalki…

    Laikam jau nav jēgas mums komunicēt, vismaz man pēc sarunas ar Tevi paliek slikta pēcgarša, man to vajag? :) Mums maz kopīgā un es par to priecājos. :)

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > Drosma 10.09.2015. 17.40

    jautājums. …tev, lno, ir svarīga partijas, bet man -Latvijas intereses.

    __________________

    Protams, valsts interesēs ir TUA, migrantu pūļi un agrāk TP, tagad V-ZZS politika un citādi domājošos kopā ar LV nīdējiem lamāt par naciķiem. Batju gan velti piemin;eji – tas tagad tāpat kā agrāk vienā ierindā ar tevi :):):)

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    lno > Drosma 10.09.2015. 17.41

    beta. Mums maz kopīgā un es par to priecājos. :)

    __________________

    Man arī patīkami:)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 17.42

    Ak, atnāca masu slepkavu fans…Breivika bilde arī tev pie sienas? Kā Cukura? Vai tu tā mūsdienīgāk-telefonā, datorā -tās bildes turi?Un kad uznāk kāds skumjāks brīdis nopaijā to Cukura bildi viedtālrunī?

    Un kaimiņi gan paši ar sevi galā tiks-dzīvo labāk par mums. Tā kā naciķi varētu tik dikti par kaimiņu problēmām neraudāt, bet uz Latvijas problēmām iespringt.

    Štruntīgs no tevis, Ērik, pasaules glābējs. Tāds pats kā tā ungāru reportiere, kas bērnus ar kājām spārda.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 17.45

    >beta

    Tu tikai citus drosmīga esi apsaukāt?

    Bet kopīga mums tiešām ir maz. Visticamāk, nav vispār.

    Un visi apmierināti. Kas priecē!

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    lno > Drosma 10.09.2015. 17.46

    Tāds pats kā tā ungāru reportiere, kas bērnus ar kājām spārda.

    ____________________

    O! Tu būtu atradums pat 1. Krievijas kanālam:):):)

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 17.53

    >lno

    Paskaties. Un to neraidīja krievijas kanāli

    https://www.youtube.com/watch?t=13&v=XkURgbUWQlU

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 10.09.2015. 18.02

    Neaicināti nelegālie imigranti nelegāli mūk no bēgļu nometināšanas vietas,korespondente pielika padeni bēglim,bet ceturtais jautājums krievu televīzijai varētu sacerēt asinis stindzinošu stāstu par krustā sisto maļčiku un pat ne ausis nepakustētos.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 10.09.2015. 18.31

    > Skaisle

    Nu man drusku jāpastrādā, bet – šorīt pamodos un pirmais ,ko izdomāju – labi ,ka Putinam ir atomieroči.

    ———–

    Man ir nojauta, kāpēc Tu tā izdomāji. Vai paskaidrosi, kad sanāks? Gribu salīdzināt.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 10.09.2015. 20.02

    Es saprotu, ka likt padenes vīrietim ar mazu bērnu uz rokām jums, naciķiem, ir lietu kārtībā-tā ir tava izpratne par varonību.

    Bet tur jau ir vēl viena epizode, kur tava gara radiniece, sper mazai meitenei (8-10 gadi) pa vēderu. Ko tad to nenokomentēji?

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 10.09.2015. 22.26

    Tur nav ko komentēt,ja tevi sāk grūstīt virsū skrejošs pūlis,nekādas īpaši koordinētas kustības vis nesanāks.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 00.19

    Nekoordinētas? Nū…izskatās pat ļoti koordinētas un tīšas. No darba atlaista-starp citu ekstrēmi labēja medija-pat viņiem šitais bija par daudz, krimināllieta ierosināta.

    Cukuram arī ebreju bērni droši vien virsū skrēja, tavuprāt…

    https://www.youtube.com/watch?v=Dy6R0Uyvg1M

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    zanE. > Drosma 11.09.2015. 01.00

    …Ērik, nokaunies!…Tev pašam aug bērni…lūdz Dievu, lai ar Tavējiem nekas tāds neatgadītos….

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 10.15

    es to saprotu tā, ka pilsonis vienkārši palīdz policijai cīnīties ar bēgošiem likumpārkāpējiem.

    Ja policija ķers zagli vai slepkavu (vai kādu aktuālo pedofīlu), ‘jautājums_4’ aiz cilvēkmīlestības dos šim patvērumu, vai arī es kko neesmu pareizi sapratis?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 10.34

    Šie cilvēki ir zagļi vai slepkavas? Un pareizi, es nesperšu bērnam un negrūdīšu cilvēku, kas nes bērnu.

    un labāk, lai Latvijas iedzīvotāji laicīgi saprot, kāda ir NA īstā seja…Bērnus nospārdīs ar kājām!

    Un ja tas viņiem nav arguments…tad mēs , kā tauta, savu valsti neesam pelnījuši!Tad mums nav cerību…

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 10.36

    Un par pedofīliem…Arī Ēriks ir bērnu fiziskās pārmācīšanas liels piekritējs…

    Pedofīlijas raksturīgā iezīme ir vardarbība pret bērnu, kur visbiežāk fiziskā kombinējas ar seksuālo.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 10.44

    jautajums_4 Šie cilvēki ir zagļi vai slepkavas?

    ———————

    ne jau par velti policisti cenšas viņus aizturēt.

    Pirms pāris gadiem mūsu pašu policisti pavisam netālu no manas mājas nošāva kādu bēgošu autobraucēju. Tika atzīts, ka policija ir rīkojusies likumīgi. Tas nogalinātais cilvēks nebija ne slepkava, ne pedofīls.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 10.50

    to jautājums

    Kā Tu rīkotos, ja dzīvotu pie Latvijas un Krievijas robežas un sēņošanas laikā tev uz meža stigas pagadītos 20 zaļi vīriņi plus viena sieviete ar bērnu un laipnā krievu valodā lūgtu viņus pavadīt līdz dzelzceļa stacijai un vēl beigās palūgtu, lai tu neziņo policijai?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 10.59

    >Andrejs

    1) Ziņas palasi , varbūt? Tas vīrietis ieroci nesa vai bērnu?

    2) par taviem piemēriem, ar nošautajiem Latvijā neesmu kursā, tāpēc komentēt nevaru.

    3) ko nozīmē zaļie vīriņi? Tu domā, ka es krievus no vjetnamiešiem vai arābiem nespētu atšķirt? Loti jau nu viltīgi pajautāji…

    Bet tādā situācijā pēc apstākļiem….bet ja lūgtu līdz stacijai , tad pavadītu, vai parādītu ceļu, bet 112 ziņotu, lai ko viņi man lūgtu. Vai viņiem to teiktu? Nezinu. Pēc apstākļiem.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 11.09.2015. 11.08

    > Skaisle

    Zinu Tu te esi. Kas ar tiem putlera atomieročiem, ko?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 11.32

    Bet tādā situācijā pēc apstākļiem….bet ja lūgtu līdz stacijai , tad pavadītu,

    —————-

    vai zini, ka Latvijā tagad vienu tādu džeku par 8 vjetnamiešu trafiku gatavojas tiesāt (un pat neraksta 200 apsūdzības sējumus)?

    p.s. Interesanti, ka neviens negrasās tiesāt tos, kas ļauj ienākt ES “bēgļiem” no citas debespuses.

    Mūsējais taču arī tikai aiz cilvēkmīlestības šiem palīdzēja…

    0
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 11.38

    to jautājums

    kāpēc Tu nekomentē video, kur redzams kā labi nobarots “bēglis” nogrūž savu sievu ar zīdaini uz sliedēm un tad turpina rīkot tejāteri?

    kāpēc tu nekomentē video, kur redzams kā “bēgļi” atsakās no ungāru piedāvātā ēdiena un dzēriena?

    kāpēc tu nekomentē video, kur redzams kā “bēgļi” grib turpināt “bēgt” no Francijas uz Angliju un bloķē satiksmi?

    kāpēc tu nekomentē video, kur redzams kā “bēglis” rāda Ungārijas TV operatoram žestu, ka pārgriezīs viņam rīkli?

    Tāpēc, ka tu esi liekulis.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 11.09.2015. 11.39

    Mēs taču zinām,ka tikai nedaudzus gadu desmitus atpakaļ bērnu pēršana par pārkāpumiem Latvijā un citur Eiropā bija parasta audzināšanas prakse.Vai jautājums uzskata – tie mūsu senči,nesen aizgājusī paaudze visi bija pedofīli?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 11.09.2015. 11.42

    Jautājum,kā tu zini,ka tajā barā nebija arī slepkavas un pedofīli?Kas viņus pārbaudīja?Viņi bēga no nometnes,kur to vajadzēja pārbaudīt.Tu jau apskatījies to video ar”bēgļiem”domāto sūtījumu?

    https://www.youtube.com/watch?v=xn-UCR5p0y0

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 11.43

    >Ēriks

    Tavi sapņu laiki, kad bērnus varēja sist nesodīti, vai ne?

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 11.48

    >Andrejs

    Un kas no tevis nosauktā kādu apdraudēja, izņemot viņus pašus? Tā ir nopietna sociāla krīze Eiropā, bet to nevar izairēt mežonīgā veidā. Kā tev līdzīgajiem patiktos…šie cilvēki ir jāpeņem, viņu pamatojumi jāizvērtē un tie, kas neatbilst -jādeportē. Bet tam visam ir jānotiek civilizēti!

    Tu neredzi atšķirību starp saviem piemēriem un speršanu mazai meitenei pa vēderu?…tad tā ir diagnoze!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 11.52

    >andrejs

    Un nekas man nedraudētu. Atbildīgās institūcijas es informētu jebkurā gadījumā, kad man būtu pamatotas šaubas.

    Kā jūs, naciķi, varat būt tādi tumsoņas….

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 11.55

    Un kas no tevis nosauktā kādu apdraudēja, izņemot viņus pašus?

    ————————

    sieviete un bērns uz sliedēm pieder šim vīrietim? :))) Tu jau galīgi ej sviestā.

    Dēļ miermīlīgajiem “franču” bēgļiem apturēja vilcienu satiksmi un pasažieri stundām smaka stāvošā vilcienā.

    Bēgļi bloķēja autosatiksmi uz Austrijas robežas un apmētāja ungāru autobraucējus ar ēdienu.

    Interesanti kāpēc nekur masu inf. līdzekļos nav publicēts video ar Grieķijas muitas atradumu ar “palīdzību” bēgļiem?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 11.57

    To jautājums

    es Tev vēlreiz prasu – kāpēc tu nekomentē šos video?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 11.09.2015. 11.58

    Katrai darbībai ir kāds nolūks,mērķis,kuru ir jāzin,lai to varētu vērtēt no morāles viedokļa.Varbūt tev atgādināt nodrāzto salīdzinājumu par nazi,ar kuru var sagriezt tomātu vai kādam pārgriezt rīkli?Un pat rīkli var pārgriezt ar dažādiem nolūkiem,piemēram,aizsargājot kādu zīdaini no izvarošanas,būtu svētīgi pārgriezt rīkli varmākam,ja ar citiem līdzekļiem to izdarīt nav iespējams.Bet ko es te stāstu,jautājumam smadzeņu masa tādu smalku lietu uztveršanai par mazu,kā izdzird vārdu ”vardarbība”,tā viss saprāts vējā.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    beta > Drosma 11.09.2015. 12.12

    > andrejs, Ēriks

    Jautājumam bēgļi patiesībā ir dziļi pie kājas… viņš trollē jūs abus un tas viņam sagādā baudu, būtu jau laiks tā kā saprast… :)

    Metode veca kā pasaule, sarunu pēc būtības slēgt, pāriet uz detaļām, un tad var līdz bezgalībai, vai Sarkangalvītei cepurīte bija sarkana vai zila… :)

    Veiksmi batālijās par cepures krāsu… :)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    andrejs > Drosma 11.09.2015. 12.16

    to beta

    Tev taisnība.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 12.19

    >Eriks

    Tu ? un zīdaini aizstāvēt?

    Meklē nu profesionāļu palīdzību…

    ———————

    Vaicāta, kāda ir pedofilu motivācija, psiholoģe skaidro, ka visbiežāk viņi ir psihiski veseli cilvēki, kuri nesirgst ar psihiskām kaitēm, kas var ietekmēt viņu rīcību, tomēr viņiem piemīt dziļš psiholoģisks defekts, kas izkropļo pieļaujamās rīcības robežas. «Viņu pasaules uztverē seksuālas darbības ar bērnu nav nekas ļauns, un šāds uzskats liecina par dziļu personīgās rīcības robežu patoloģiju.»

    —————————————————

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 12.24

    >Beta

    Bet kāpēc man būtu jāuztraucas par bēgļiem, kurus uz Latviju ar ķēdēm neatvilksi?

    Kāpēc man ir jāsatraucas par pilnīgi nereālu problēmu? Vismaz tuvākos 10 gadus.

    Ja ir reālas problemas- soda sankcijas ar struktūrfondiem , drošības apdraudējums un attiecību sabojāšana ar stratēģiskajiem partneriem?

    Tas jūs, NA…paši pūšat, paši degat…bet jāmaksā par šito muļķību būs visiem!

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 11.09.2015. 13.17

    Ja mēs tagad nobīsimies no visādām sankcijām,mums valsts drīz var arī nebūt, un Eiropa arī būs pilna ar cilvēkiem,kuriem vēl viduslaiku domāšana,kur tad tu bēgsi ar visu savu fondu naudu,kad kāds musulmanis tevi gribēs publiski nopērt pie galvenās mošejas par nepietiekami centīgu Allāha godināšanu?

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 13.42

    Nu re…un maskas krīt!

    NA kalpo Kremļa interesēm! Citējot Viesturu…Un Kangaru mums vispār līdz kaklam!

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 13.44

    >Ēriks

    Eiropa arī būs pilna ar cilvēkiem,kuriem vēl viduslaiku domāšana

    —————————————————

    Gribi monopolu noturēt?

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 11.09.2015. 14.42

    Viduslaikos mani sadedzinātu sārtā,jo neesmu reliģiozs,bet tevi kā pseidoprogresīvu ideju pārstāvi varēti likt par krusta karu virspavēlnieku un inkvizīcijas tiesnesi,jo tur arī nevajadzēja nekādus pierādījumus,pietika ar revolucināru fanātiķa ticību,ka vainīgs ķecerībā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 11.09.2015. 15.54

    >Ēriks

    jo neesmu reliģiozs

    ———————————

    Tev varētu nepatikt doktrīna par soda neizbēgamību par grēku.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > Drosma 12.09.2015. 00.54

    Tev ne tik.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    jautajums_4 > Drosma 12.09.2015. 12.17

    Bet es pēc tās dzīvoju. Es esmu kristietis!

    0
    0
    Atbildēt

    0

gundega13 10.09.2015. 09.41

Jūs, Viestur, neesat viens savās domās un izjūtās. Paldies par godīgu, politnekorektu interviju. Uz brīdi kļūst mazāk vientulīgi šeit dzīvot.

+6
-7
Atbildēt

0

Valdis Eiserts 10.09.2015. 09.28

Kairišs iztērējis asprātību, apsaukādams vienu no veiksmīgajiem Latvijas premjerministriem – tas ir milzu ieguldījums kultūrā.

+8
-5
Atbildēt

0

DD1 10.09.2015. 09.23

Gaudas par Latvijas (labi, ka ne pasaules) galu ir vismaz priekšlaicīgas un pilnīgi neauglīgas. Tās neiemācīs “mīlēt Raini”.

+10
-3
Atbildēt

0

ierados 10.09.2015. 08.17

Varbūt tajā vietā, kur paniski vaimanāt, padomāt par to, kāpēc ir tā kā ir un kā no tā tikt tālāk? Rainis ir tāds pats konstatētājs, bet vajadzīgs praktisks algoritms un praktiski soļi. Ja tā kultūra ir tik laba, kādēļ tautai jāiet bojā? Stikla kalni par 500 ļimoniem točna novedīs postā. Un neglābs arī tas, ka melnam klucim klāt piebūvēsim baltu kluci par nezin cik ļimoniem. Un neaizmirstamais sociālisms, kuram Rainis bija smadzeņu urbis. Ne velti mākslas studenti viņa bisti nosarkanoja. Aizmirsām? Tas ir smieklīgi neredzēt, ka vektors uz pārtikušu, “patērētāju” sabiedrību PSRS laikos, kad visi baudīja Raini lieliem malkiem, izauga neaptveramā garumā. Neatkarība faktiski nozīmēja palaist vaļā nostiepto atsperi un tālākais notika pēc Raini izbaudījušās elites “godaprāta”.

+10
-2
Atbildēt

4

    DD1 > ierados 10.09.2015. 09.22

    > ierados

    “Ja tā kultūra ir tik laba, kādēļ tautai jāiet bojā? Stikla kalni par 500 ļimoniem točna novedīs postā. Un neglābs arī tas, ka melnam klucim klāt piebūvēsim baltu kluci par nezin cik ļimoniem”

    Labs komentārs.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    andrejs > ierados 10.09.2015. 13.31

    Ne velti mākslas studenti viņa bisti nosarkanoja.

    ————

    domā, ka tas bija baigi gudri?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ierados > ierados 10.09.2015. 14.19

    Baigi gudri bija komunisti, kuri izmantoja raiņa urbi, lai sacaurumotu mūsu galvas tā, ka tie caurumi vēl līdz šai dienai ir vaļā. Un tie paši “bijušie”, pārkrāsotie ar baltu strīpu pa vidu to pašu turpina. Re kā indrans purinās kā nopeldējies suns.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    edge_indran > ierados 10.09.2015. 15.21

    ———-

    “Kas guļ – tas negrēko!”

    Liberasti jau no rītiem peldēties neiet – labāk zālīti uzpīpē?

    http://uk.itvnet.lv/article/izklaide/574944_506x285.jpg

    0
    -3
    Atbildēt

    0

Arturs Pērkons 10.09.2015. 08.16

“Lāčplēša vietā mums bija tikai Lācītis”

Bravo, Viestur!

+11
-6
Atbildēt

0

dzeris49 10.09.2015. 08.15

Par Latvijas politiķiem, politiku, un V totālo degradāciju ne tikai Āboltiņas, bet, pārējo biedru totāla tizluma, bailīguma, un savtīguma dēļ Kairišam pilnībā piekrītu, par Latvijas bojā eju – diezin vai. Latvija mainās, protams, tāpat, kā visa pasaule, vairāk integrējas pasaulē, un nekad nebūs līdzīga Ulmaņa Latvijai, bet, bojā gan neiet.

+8
-4
Atbildēt

8

    rinķī apkārt > dzeris49 10.09.2015. 08.46

    Dzeri. Pateicoties ” Ulmaņa Latvijai”, korektāk būtu teikt 1918.gada dibinātajai Latvijaas valstij, šodienas Latvijā vēl runā latviski. 1918. gadā dibinātā Latvijas valsts, tas ir tas labākais, ko latvieši kā tauta ir spējusi sasniegt savas pastāvēšanas laikā, tā pret šo faktu vajadzētu izturēties.

    +13
    -6
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 10.09.2015. 08.58

    Nu tikai nejauc kopā 1918 gada un Ulmaņa Latvijas, tās ir divas dažādas Latvijas.

    Tas “labākais” no Ulmaņas Latvijas būtu tā diktatūra, cenzūra, un padošanās PSRS bez cīņas, atšķirībā no Somijas?

    Ja tu gribi dzīvot tādā valstī – blakus ir Baltkrievija, tur pat homoseksualistus liek cietumā, ideāla valsts priekš taviem uzskatiem, es tādā valstī dzīvot negribētu.

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 10.09.2015. 09.14

    Ja diktatūra gādā par ekonomikas un latviskas kultūras attīstību valstī,vai tā ir sliktāka par demokrātiju,kura to vien dara,kā taisa intrigas un kašķējas savā starpā?

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > dzeris49 10.09.2015. 10.34

    Dzeri, runa ir par veselu “diktatūru laikmetu”. Diktatori 30 – 40 gados valdīja pusē Eiropas. Tas bija tāds laiks. Un, ja salīdzina režīmu Itālijā, piemēram, ar ” režīmu” Latvijā pēc Ulmaņa apvērsuma, nav vērts pat sākt salīdzināt, to nevar izdarīt. Palasi laika biedru atmiņas, kaut vai to pašu sociāldemokrātu rakstīto par pavadīto laiku Liepājā, karostā, aresta laikā :)

    Par padošanos PSRS, tas ir diskutējams jautājums pat no šīs dienas redzes punkta, kad zinām visu šo notikumu vēsturisko kopainu, bet salīdzināt LR situāciju ar Somijas, tā vnk ir nepārdomāta vārdu spēle čata kontekstā :)

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > dzeris49 10.09.2015. 10.45

    Ja mēs tagad nebūtu NATO sastāvā un Krievija mums pieteiktu ultimātu ielaist te savu karaspēku,ko mēs darītu spīzdoši liberālas demokrātijas apstākļos?Junkers pasaka -jums jāņem tūkstotis bēgļu un Straujumas tante nevar braukt uz Briseli pateikt nē,vai uz Maskavu viņa varētu aizbraukt pateikt ”nē”?

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > dzeris49 10.09.2015. 10.47

    Tas, ka diktatūras valdīja pusē Eiropā, Ulmani neattaisno, kā redzi, beigu beigās, gandrīz visas šīs valstis zaudēja, ieguva demokrātijas.

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs > dzeris49 10.09.2015. 13.28

    Straujumas tante nevar braukt uz Briseli pateikt nē,vai uz Maskavu viņa varētu aizbraukt pateikt ”nē”?

    ——————-

    Ne Straujumai, ne Vējonim, ne Rinkevičam neviens nav pielicis pistoli pie deniņiem vai notēmējis tanku lielgabalus pret Rīgas pili, bet kaut kā nejūtu nekādu stingru nostāju un pretošanos ultimātiem. Vai nav dīvaini?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Skaisle > dzeris49 10.09.2015. 14.52

    Džeri , es tevi joprojām ļoti mīlu, kaut gan ne līdz galam Tev šoreiz piekrītu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

rinķī apkārt 10.09.2015. 07.38

Bez Raiņa Latvijā ir arī vēl citi latviešu klasiķi, kuri būtu pelnījuši, lai viņu darbus iestudē, bet tas netiek darīts, un tā tas notiek ne jau Latvijā vien, bet Latvijas valsts pirmo reizi aizgāja bojā ne jau tādēļ, ka Latvijā būtu trūkusi kultūras dzīve. Latvijas valsts bojā aizgāja zem Kremļa tanku kāpurķēdēm, ja tā tēlaini.. :)

Arī tagad, ne jau tādēļ Latvijas valsts aizies bojā, ka Raiņa lugas neiestudē, jo no tām nesanāk kases gabali. Latvijas valsts aizies bojā tajā brīdī, kad tautas lielākā daļa savās domās “pārcelsies uz dzīvi” citā realitātē, līdzīgi kā šis augsti godātais režisors :) Latvija neaizies bojā tikai tādēļ, ka Vienotība sašķelsies un vietējie “liberāļi” būs spiesti veidot sev jaunu partiju. Latvija aizies bojā brīdī, kad uz vēlēšanām neaizies pietiekami daudz to vēlētāju, kuri atbalsta LR dalību NATO un ES

Bet latviešiem ar Raini ir tā pat kā pasaules literatūrā ir ar Džoisa Ulisu. Runāt runā ļoti daudzi un ļoti daudz, bet lasījuši maz. Tā nav traģēdija :)

+27
-4
Atbildēt

34

    dzeris49 > rinķī apkārt 10.09.2015. 08.11

    Un ko teiksi uz to, ka Kairišs par progresīvi domājošiem uzskata taisni tik ļoti tevis un daudzu citu tik nīstos liberāļus, ko tai kongresā, kā viņš izsakās, “aizstūma”?

    Tātad, liberālisms nebūt neizslēdz nacionālo pašapziņu, nacionālo kultūru, utt?

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 10.09.2015. 09.05

    Tev ir viena nelaime – tu, kā dzirdi vārdu “liberālisms” vienīgais, par ko esi spējīgs domāt, ir tās viendzimumu laulības, kaut, pats tikko kā teici, ka liberālisms ir daudz plašāks jēdziens.

    Tas, ka tās viendzimumu ģimenres nevienu neapdraud, un bērni tur aug pat labākos apstākļos, kā tradicionālajās, to pat, laikam, nav nozīmes atkārtot, tā tev ir fobija, kas racionāliem argumentiem nepadodas.

    Vispār jau, pastāv tieša korelācija starp liberālu attieksmi pret minoritātēm un dzīves līmeni, ja attieksme būs kā Krievijā, arī dzīvosim kā Krievijā, nevis, kā Vācijā, Nīderlandē, ASV, utt., utt., kuras, kā redzi, tāpēc, ka tur atļautas viendzimumu laulības, nesabruka.

    +10
    -7
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 09.11

    Nu tad ar ”liberālo” attieksmi pret ”bēgļiem” dzīves līmenis Zviedrijā tagad pacelsies vēl neredzētos augstumos…protams,tikai tiem,kurus neizvaros vai nenodurs lielveikalā.

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    DD1 > rinķī apkārt 10.09.2015. 09.14

    > dzeris49

    “viendzimumu laulības, kaut … liberālisms ir daudz plašāks jēdziens”

    Liberālisms vismaz Eiropas izpratnē (vēsturiski veidojusies pretēja nozīme tam ir ASV) tiešām ir daudz plašāks jēdziens, bet nezin kāpēc daži (t.sk. Jūs) nepārtraukti iniciē šo, par viendzimuma laulībām, kam būtu jābūt 1001.jautājumam pēc svarīguma. Atkarībā no attieksmes pret to tiek vērtētas partijas, paši politiķi un “likti zīmogi”.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 10.09.2015. 09.16

    Par to “tavējo” pozīciju, kura arī jāaizstāvot liberālismam.

    Ne liberālisms, bet gan Ritumu demokrātija, protams, rīkojas vairākuma interesēs, bet, tikpat lielā mērā, aizstāv arī dažādu minoritāšu intereses, taisni ar to Rietumu demokrātija atšķiras no pirmatnējām ohlokrātiju tipa demokrātijām.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    DD1 > rinķī apkārt 10.09.2015. 09.18

    > rinķī apkārt

    “Kairišs šajā kontekstā nav liberālis, ja jau sūkstās par to, ka teātrim trūkst valsts dotāciju”

    Tā viņš ir ar tiem māksliniekiem,- pretendē uz izredzētību, bet prasa dotācijas valdošai varai.

    +8
    -6
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 10.09.2015. 09.21

    DD1 – vispār, ne jau es sāku runāt par tām “viendzimuma laulībām”, bet, RA, mani tas vispār neuztrauc, viņu gan, es viņam tikai atbildēju.

    Kas attiecas uz to svarīgumu – kā nu kuram, minoritātēm, kuras mīl viens otru, un nevar oficiāli noslēgt laulību vai partnerattiecību līgumu, tas ir pats svarīgākais jautājums, un tie ir tādi paši pilsoņi, kuru tiesībām būtu jāsakrīt ar vairākumu tiesībām, līdz pat tiesībām noslēgt laulību, viss ir elementāri, un Eiropā un ASV to sen ir sapratuši.

    +7
    -6
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 10.09.2015. 10.38

    Dzeri, ja, runājot par liberālismu, Tu nedomāji viendzimuma laulības, tad par ko tad ir runa? :) Tad vienreiz novelc saprotamu robežu, piemēram, starp Vienotības ” liberālo”, jeb Viņķeles galu, un ” konservatīvajiem” ? Kādos ideoloģiski tik nozīmīgos jautājumos vēl starp abām pusēm valda nesaskaņas? Ja Tu zini, tad pasakai. Es nezinu, nevaru iedomāties :)

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    dzeris49 > rinķī apkārt 10.09.2015. 10.45

    Tas viss iet komplektā, gan attieksme pret miniritātēm, gan personības un uzskatu brīvība, gan ekonomiskās brīvības, gan tiesiskums, to nevar citu no cita nodalīt.

    Tā tas ir jebkurā civilizētā Rietumu valstī.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    rinķī apkārt > rinķī apkārt 10.09.2015. 10.56

    Dzeri. Piedod, bet šoreiz Tavu komentāru var izdrukāt un piespraust pie sienas. Tas ir lozungs, nevis atbilde. Tādēļ palieku neziņā, kāds cits, bet pavisam konkrēts saturs ir robežai, kura šķeļ Vienotību, ja runa nav tikai par minoritātēm? :)

    Tu gribi teikt, ka Vienotības ” konservatīvais gals” iestājas pret personības un uzskatu brīvību, pret ekonomisku brīvību , pret tiesiskumu ? :)

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 10.57

    …gan brīvība ”bēgļiem” netraucēti šķērsot ES robežas.Kad atcelsim robežas pedofīlijai un kanibālismam uz savstarpējās vienošanās pamata,mūsu liberālisms var sasniegt vēl neredzētas virsotnes cilvēku brīvības pakāpēs,pastāv tas,kas pārveidojas!

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    Skaisle > rinķī apkārt 10.09.2015. 11.25

    īstenībā jau Latvija ir aizgājusi bojā jo Raini nelasam un nemīlam un necienam.

    Puse Latvijas iedzīvotāju dzīvo Rīgā, pusi dienas vari nostaigāt pa pilsētu un latviešu valodu tā arī nesadzirdēt.

    Jā un nāku uz darbu – no viena plakātā Renārs Zeltiņš ar amerikāniski atvāztu žokli – laikam smaids domāts, eju tālāk – skaitule Legante – tāpat – maksimāli atvāzts žoklis, maksimāli amerikāniskas laimes smaids.

    Nu ja nav cieņas par savu kultūru, tad ir tā, ka metājas starp lielkultūrām.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 11.50

    Rīgā…rīdzinieki vispār nav nekādi cilvēki…paskaties…gāāri mati…un kas te kājās,vai tad tās ir bikses?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    beta > rinķī apkārt 10.09.2015. 12.05

    > Skaisle

    Piekritīšu Kairišam, ka Latvija iet bojā, nepiekritīšu Tev, ka Latvija jau aizgājusi bojā.

    Es to bildi redzu tā, ka Latvija ir kā ledusgabals “Nāves ēnā” , kas pamazām drūp un kļūst mazāks un mazāks. Vēl mēs esam…

    Runājot globāli, vai tik mazas tautas kā latvieši mūsdienu pasaulē var izdzīvot? Es domāju, ka var, bet tikai tad, ja katrs latvietis savu latvietību uzskata par vērtību, ko nemaina pret materiāliem labumiem.

    Futūristisks jautājums vai nākotnē uz Zemes nebūs pāris lielās “tautas”, kas būs sevī asimilējušas visas pārējās… un filozofisks – vai par to būtu jāuztraucas…

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 12.20

    Jautājums ir tīri praktisks,tautu dažādība,kultūras dažādība nodrošina pasaules dažādību,līdz ar to cilvēks var atrast sev vispiemērotāko vietu,kur dzīvot un justies labi.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs > rinķī apkārt 10.09.2015. 13.24

    DD1 > rinķī apkārt

    “Kairišs šajā kontekstā nav liberālis, ja jau sūkstās par to, ka teātrim trūkst valsts dotāciju”

    Tā viņš ir ar tiem māksliniekiem,- pretendē uz izredzētību, bet prasa dotācijas valdošai varai.

    ————————–

    super koments. Daudzi t.s. intelektuāļi, kas sevi uzskata par liberāļiem, pat nesajēdz, kas tas liberālisms īsti ir.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    Charlie Hebdo > rinķī apkārt 10.09.2015. 14.38

    dzeris49

    Tavs sapnis, lai mums tāpat kā Krievijā perzidents un puse politiķu būtu pidari, sen jau skaidrs.

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    Skaisle > rinķī apkārt 10.09.2015. 14.50

    Beta,sveika.

    Cienu Tavu viedokli, bet savu es nemainu.

    Varu derēt,ka riņķi apkārt , tāpat kā 99 % pārējie rakstītāji – pirmo un vienīgo reizi Raiņa dzeju lasīja skolā. Visi redzējuši Pieša Pūt vējiņus, pa retam kāds – Paukštello Jāzepu un vēl mazāk, ja vispār kāds – H.Liepiņa Totu.

    Ka kāds būtu lasījis Raiņa runas, vai R&A saraksti utt. utjpr. – par man nav cerību. Vai Dobrovenska – Rainis un viņa brāļi.

    Lūk, nezin, bet lielāko kas ir pašu kultūra nonicina, nospārda, nospļauda – elle un indija – tie ir nekrofīļi nevis nacionālas valsts pilsoņi, kuri spriež par savu ģēniju.

    Pirms pāris gadiem vācu pētnieks Safranski uzrakstīja grāmatu par Gēti. Nu nevar salīdzināt vāciešu attieksmi pret savu ģēniju, ar mūsu attieksmi – pret mūsu ģēniju.

    Zombijiem nevar būt sava valsts, nu nevar.

    Tā es domāju.

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 15.19

    Vāciešiem pret visiem ir laba attieksme,gan Gēti paņems,gan ”bēgļus”.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 15.28

    Skaisle,tu esi drausmīgi veca,ka atceries H.Liepiņa Totu,vajadzētu tomēr profilā kādus krunkainākus pupus…

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Skaisle > rinķī apkārt 10.09.2015. 15.51

    Nu ko ērikiņ, par kārtējo pupiņraudzītāju gribi pieteikties? Ej stāvi rindā , varbūt izstāvēsi, bet varbūt nē!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 15.58

    Ko tad es…tu jau pati visiem tos pupus acīs bāz:D

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    beta > rinķī apkārt 10.09.2015. 16.29

    > Skaisle

    Sveika! :)

    Tu esi brīvs gars un tas fascinē, pat, ja šad tad Tev nepiekrītu un šad tad nepiekrītu vispār… :)

    Teikšu par sevi. Paukštello Jāzepu redzēju, Liepiņa Totu arī (kaut toreiz biju maza, tomēr atceros).Bija labi, bet tagad, paanalizējot un atskatoties, es sevi kā latvieti identificēju bērnībā lasot Latviešu tautas pasakas par bārenīti, trīs tēvadēliem un raganām. Mani ļoti ietekmējis nevis Rainis, bet A.Sakses “Pasakas par ziediem”, R.Ezera ar saviem ārkārtīgi niansētiem darbiem un M. Stāraste ar savējiem… Jaunībā Blaumanis, Kaudzīte, Sudrabu Edžus, Jaunsudrabiņš, Upīša “Zaļo zemi” pārlasu vēl tagad, uz labu laimi atšķirot jebkuru vietu… Rainis nebija un arī tagad nav mīļāko autoru starpā. Tam ir savi iemesli, bet tas prasītu garāku izklāstu. Bet ļoti respektēju tos, kam Rainis ir mīļāko autoru starpā.

    Nedomāju, ka Raiņa lasīšana vai nelasīšana ir lakmusa papīrs cilvēka kultūras līmenim, un vēl jo vairāk tautas pastāvēšanas pamats… Jā varbūt katrai tautai vajag savu ikonu, karogu (Gēte, Ibsens, Čehovs), varbūt kā ikona Rainis ir OK!

    Bet pasludināt ka Latvijai gals klāt, jo nelasām Raiņa saraksti ar Aspaziju, manuprāt, priekšlaicīgi. Z. Mauriņas esejas ir galvu pārākas, manuprāt.

    Es Latvijas nelaimi redzu mūsu konformismā un identitātes zudumā. Latvija nekļūt tukša vispār, Latvija kļūst tukša no latviešiem. Diez vai te Raiņa studēšana palīdzēs, drīzāk pasaku lasīšana bērniem pirms aizmigšanas… :) :) :)

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Skaisle > rinķī apkārt 10.09.2015. 16.51

    Kā ir beta – esmu redzējusi tikai Jāzeps un viņa brāļi un arī tikai jūtjūbī. Bet – man ir tante stāstījusi par citām izrādēm.

    Zini – man ir tā, ka Rainis man ir kā tīrs un kā dzirds dimants. Viena lieta ir viņa Jāzeps kā augstākais dramaturģiskais sasniegums latviešu kultūrā. Tādas katarses asaras sen nebiju lējusi, bet tās noteikti bija saistībā ar to,kā biju lasījusi Raiņa vēstules, Raiņa biogrāfiju – kā viņš nenodeva un kā viņu nodeva un man viņš kļuva tik tuvs – var teikt- kā Kristus otrreizējā atnākšana – tāds man ir Rainis. Un tad,ja mēs varam čekas censonim Ziedonim LNB veltīt zāli, bet Raini lamāt par vecu marasmātiķi un komunistu – tā ir tā nāve.

    Beta – cilvēku ar sistēmām var turēt – nezin cik ilgi, bet ja apziņa ir beigta, ja tās nav. Par kādu dzīvi var būt runa.

    Kā ir – pirmā jaunība man pagājusi – arī lasu bērnības grāmatas- par ziņkārīgo vilcēnu, par zvēru karu, par stulbajiem vācu baroniem un viltīgajiem zemniekiem , tautas dziesmas. Šodien saprotu,ka bijām nabadzīga ģimene, bet gan pirkām grāmatas, gan uz bibliotēku gājām.

    Nez kāpēc biju iedomājusies ,ka Raiņa gadā visur skanēs par lellīti Lolīti, par ciku caku caku šuju lellei jaku …

    Raiņa nāve priekš manis ir latviešu nācijas nāve – tā es domāju. Īstenībā tā ir milzīga atbildība k aut ko tādu teikt, bet tā patiešām ir.

    Nekur jau mēs neizzudīsim -tā – uzreiz uz sitienu , kā saka, bet …. ja mēs sēnalas uzlasam un baudam un graudus kaisam vējā …

    Jā, skumji – man jau Rainis ir. Man ir sajūta, ka mums ir savstarpējas jūtas. Ka viņa gars vēl met atblāzmu uz mani.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 17.23

    Saule spīd,atblāzmu met mēness,no tā mēs varam iztēloties ainu,kur mēness apgaismota skaisle paceltām rokām staigā pa šķūņa kori un deklamē Raini.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    beta > rinķī apkārt 10.09.2015. 17.24

    > Skaisle

    Respektēju Tavas izjūtas, katrs jau jūt citādi, galvenais, ka mīlam savu Latviju!

    P.S. …ka Raiņa gadā visur skanēs par lellīti Lolīti, par ciku caku caku šuju lellei jaku …

    ——————

    Varbūt Tev būs mazliet vieglāk, ja pateikšu, ka “ciku caku caku…” nav Rainis, to uzrakstīja mana vīra vecāmāte (E. Līduma), kura ir sarakstījusi ļoti daudzus bērnu dzejolīšus, arī “kaķīts mans, kaķīts mans…” :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Skaisle > rinķī apkārt 10.09.2015. 17.32

    Jā , beta – bet tā bija Lellīte Lolīte, kurai es šuvu kleitu – ciku caku. Mana ome bija šuvēja. Viņai nebija daudz laika ar mums ņemties – bet līdz leļļu kleitām tomēr tikām.

    Jā – skaisti arī Tava vīravecāmāte rakstījusi.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    Ēriks > rinķī apkārt 10.09.2015. 17.37

    Izgrozījās kā viltīgais zemnieks baronu priekšā,lai nomaskētu savu nezināšanu…

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    beta > rinķī apkārt 10.09.2015. 17.50

    > Skaisle

    Es arī bērnībā meistaroju leļļu kleitas no lupatām, no sērkociņu kārbiņām būvēju namiņus, no apavu krēmu kārbiņām – telefonu… :)

    Ieeju tagad kādā bērnistabā, vau! hektārs ar salauztām plastmasas mantām… tā ir patiesā Latvijas nelaime…

    Mani mazbērni vēl prot taisīt papīra maciņus un kuģīšus un svilpītes no akāciju pākstītēm un zāles … :)

    Kas attiecas uz ciku caku, tad redzi pati, ka nelaime Raiņa nezināšanā nav tik liela, ir arī citi, kas spējuši uzrunāt, bet nav pratuši reklamēties… galvenais, ka ir gan lellīte Lolīte, gan ciku caku, gan zaķkāposti, gan Sprīdītis u.c.

    Patiesās vērtības ir vārds, tas, kurš to pasaka, ir tikai medijs…

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Skaisle > rinķī apkārt 10.09.2015. 18.01

    Beta, patiesā nelaime ir tā, ka mums nav domātāji, mums nav spriedēji.

    Uzskatu, ka mums nav inteliģence.

    Cik dzejolīšus no galvas zin Tavi mazbērni?

    Man vēl kāds laiciņš mazbērni jāgaida, bet – mans bērns – savulaik saņēma RS balvu konkursā par esejām par Raini. Balva bija – šķiet 120 ls. Tā bija liela nauda. Man tās ir tik dārgas atmiņas kā ar bērnu sēdējām un spriedām par to , ko mums ir sludinājis Rainis.

    Pirms 2 gadiem biju Parīzē. Man sarunāja nakšņošanu pie latviešu studentes. Brīdināja ,ka būs jāguļ vienā gultā, bet naudas ekonomijas dēļ biju tam gatava. Tai meitenei uz galda bija Latvijas karodziņš – Raiņa gals un sākums un Sarts francisksi. Es ko izdarīju – nopirku Sartru, ko tā arī nespēju franciski izlasīt, un nopirku Raiņa Gals un sākums. Un turu mājās goda vietā. Varbūt tāpēc,ka man ļoti patika tās latvietes patriotisms, kura man pietrūkst, bet varbūt tāpēc,ka Gals un sākums – labāk nepateikt. Rainis bija cilvēks, tikai un vienīgi, bet – Kaut vai šis viens pats dzejoļu krājums – Gals un sākums – zvaigžņu pārpilnā naktī

    Labi, Beta, paldies ,ka vismaz nenonicini manas domas par Raini.Lai cik tas nebūtu nožēlojami – bet pat tas jau ir retums.

    Bet nu labi. Pateicoties tikai tādiem kā Rainis – arī visiem miljoniem pirms viņa – mēs tomēr esam cilvēki, nevis zvēri. Atceries filmu Matrix – arī manējā un arī Raiņa tipa varonis un arī bez tāda – nekur.

    Nu labi, braukšu uz jūru un ja nebūs auksts – iešu nopeldēties.

    Jauku vakariņu .

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    beta > rinķī apkārt 10.09.2015. 18.20

    > Skaisle

    Kāpēc, lai noniecinātu patiesas domas? Vai patiesas jūtas? Viss, kas patiess, manās acīs ir vērtība. Tu neliekuļo, nedemagoģē, esi gudriniece ar labu humora izjūtu, Tev galu galā ir Stils! :)

    Lasot Tavus komentārus, kam ne vienmēr piekrītu, toties gandrīz vienmēr smaidu… :) Un pēcgarša laba… :) :) :)

    Lai jauka pelde!

    P.S. Ak, kā man arī patīk peldēt jūrā.. lienu arī aukstā ūdenī… :)

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Charlie Hebdo > rinķī apkārt 10.09.2015. 20.55

    Skaisle

    Nu labi, braukšu uz jūru un ja nebūs auksts – iešu nopeldēties.

    Neaizraujies ar slīkšanas imitēšanu, jo neviens jauns džeks(līdz 50) var arī neatpeldēt.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Drosma > rinķī apkārt 11.09.2015. 10.16

    Beta – Tavi vārdi kā sudraba zvanu skaņas.

    Man vienmēr patīk zini kādi brīži – piemēram, biju Prāgā – pieeju pie tā pulksteņa – zini – es visu dienu biju nostaigājusi augstpapēdenēs – lai smuka būtu un var teikt – es kājas jau vairs nejutu – kā tāda svētā mocekle un pieeju pavisam tuvu un skatos un pētu un uzreiz sāk tie zvani kā tādi sudraba un zelta dālderi pār mani birt – kā tāds brīnums un kas vēl bija īpaši – visapkārt biju milzu pūļi , bet ap mani un to pulksteni bija kā tāds burvju aplis – tikai es un tās sudraba un zelta skaņas pār mani. Man visa spalva bija stāvus … stāvēju pēc tam kādu brīdi – iespējams ,ka tas bija satori …

    Jā – nenopeldējos, viss man citādāk, bet labāk :)) sanāca.

    Paldies Beta un skaistu Tev dienu:)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    beta > rinķī apkārt 11.09.2015. 11.24

    > Skaisle

    iespējams ,ka tas bija satori …

    ———-

    Super! Tās ir sajūtas, kuru dēļ vērts dzīvot!

    Lai Tev viss izdodas!

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

klejotājs 10.09.2015. 07.35

Tā tas i.

+4
-4
Atbildēt

1

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam