Referendumu likumu var nākties pārskatīt

35

Komentāri (35)

Nika 01.08.2012. 04.41

Šveicē nedzīvo 25% valsts ienaidnieku. Latvija nav Šveice. Un pirms sākat murmuļot, 1990 gada 4 maijā PRET Latvijas neatkarību nobalsoja 25% Latvijas iedzīvotāji. tik pat, cik par krievu valodu.

Jābūt traumētam galvā lai domātu, ka dot šiem iespēju rīkot Šveices stila referendumus ir laba ideja Latvijas nākotnei. Te vairs dzīvot nebūs iespējams.

+7
-1
Atbildēt

2

    astra_ozo > Nika 01.08.2012. 09.02

    tāpēc jau rakstu, ka problēma ir kolonistu un okupantu naturalizācija, nevis demokrātijas pārpilnība

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > Nika 01.08.2012. 09.35

    Jā, skumji jāatzīst, ka Latvijā pateicoties pēdējā laika krievvalodīgo aktivitātēm , tiek apdraudēta Latvijas valsts , kā nacionālas valsts pastāvēšana. Ko lai dara, un tāpēc arī esmu pret referendumiem, jo iebraucēji visu laiku turpinās valsts naudas izšķērdēšanu un valsts destabilizāciju, un tieši tāpēc esmu pret tik zemu slieksni referendumu rīkošanai. Bez tam, ja jau nevar savākt tos 150 tūkst parakstu- tātad tautai nav aktuāla ši problēmas risināšana un referendums kvorumu nesasniegs. Tātad, kam tāds referendums un kam tāda naudas šķērdēšana, ja jau tautai šis jautājums nav aktuāls.
    Tāpēc arī piekrītu Āboltiņas teiktajam, ja jau svarīgs ir jautājums, kas tiek apspriests referendumam, tad arī nepažēlos to 1 Ls, lai savu parakstu apstiprinātu pie notāra, liekas tas ir līdz 2015. gadam. Pēc tam, cik saprotu, varēs arī parakstīties caur savu banka kontu vai elektroniski CVK vai pašvaldībās.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

andris902 31.07.2012. 22.25

….ZZS un SC vienošanās par likuma nobremzēšanu un piesegšanos ar demokrātiju ir tikai aisberga redzamā daļa….šo dvīņu pāri drīzāk uztrauc cita lieta par kuru runāt nebūtu smalkais tonis:

“Čepāne un Rasnačs pauda neapmierinātību, ka ZZS ar savu iniciatīvu ir pieļāvusi, ka uz parakstu vākšanu saistībā ar automātisko pilsonības piešķiršanu nepilsoņiem neattieksies aģitācijas ierobežojumi. Pēc Čepānes vārdiem, daļai no ZZS deputātiem vajadzētu saprast, ka situācija, kad Eiropas Parlamenta deputātes Tatjanas Ždanokas (PCTVL) atbalstītā parakstu vākšana notiek bez finanšu kontroles, ir “ārkārtīgi bīstama Latvijai”.

Arī Rasnačs finanšu kontroles nenoteikšu pār “nepilsoņu referenduma” rosināšanu nodēvēja par problēmu sagādāšanu valstij. Savukārt Lībiņa-Egnere norādīja, ka SC šajā gadījumā veic “gājienu ar melno zirdziņu”, jo, aizbildinoties, ka iebilst pret parakstu vākšanas slieksni, politiskais spēks cenšoties nepieļaut finansiālās aģitācijas jautājuma noregulēšanu.” /nra.lv/

+5
-2
Atbildēt

4

    māsa > andris902 31.07.2012. 22.33

    Zane, sazvērestības teorijām arī jābūt aizraujošām un interesantām, un sulīgām. Ar uguni un ūdeni, talantīgi uzrakstītām! Tikai tad tādām noticēs plašas masas!
    Vai partijas biedriem nepietiek jau ar partijas sapulcēm?

    +2
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 31.07.2012. 22.43

    …pasīti parādīsi, cik parakstu vākšanās un referendumos esi piedalījies?….

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    māsa > andris902 31.07.2012. 22.48

    Nesapratu …ko Tu gribi, lai es Tev parādu?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 31.07.2012. 23.22

    ….parasti lielie demokrātijas aizstāvji nevar lepoties ar aktīvu rīcību ne parakstu vākšanas, ne tautas nobalsošanas laikā, bet pase runā daiļrunīgāk par jebkuru CV….

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

māsa 31.07.2012. 22.18

Prasība pēc referenduma rodas tikai situācijā, kad valsts vara nespēj novērst un savlaicīgi reaģēt uz samilzušajām iekšējām pretrunām.
Referenduma ieguvumi:
1)paskaidro varas elitei vairākuma nostāju un izkristalizē problēmu,
2)veic tvaika vārsta darbu un samierina sabiedrībā radušās pretrunas.
Ko vēlas partijas, kuras prasa ierobežot spēju tautai paust viedokli? Tikai un vienīgi mierīgāku dzīvi, mierīgāk gulēt, mierīgāk risināt rebes, lai sabiedrība procesā netraucē. Īstermiņā – pareizi, partijas nodrošina sev komfortākus apstākļus. Bet ilgtermiņā tas nozīmē, ka sabiedrībā tiek radīti zemūdens problēmakmeņi, kuri visu laiku būs neredzami, nemanāmi, ar tiem nevajadzēs rēķināties līdz kādam brīdim … un tad uz šiem akmeņiem var paslīdēt kāja ne partijai vien.
Ja mūsu politiskajai elitei smadzenēm pietiktu pelēkās vielas, referenduma jautājums nemaz nebūtu kustināts.

+3
-4
Atbildēt

2

    andris902 > māsa 31.07.2012. 22.28

    ….”paskaidro varas elitei vairākuma nostāju un izkristalizē problēmu”

    …cik referendumus vari nosaukt, kuros izpaudusies vairākuma nostāja?…

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    māsa > māsa 31.07.2012. 22.38

    Priekš Tevis, Zane! “Nepaskaidro (referendumi) varas elitei vairākuma nostāju un neizkristalizē problēmu”
    Vai tā būs pareizāk?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Sanšains 31.07.2012. 21.16

Es būtu vēlējies, lai likuma grozījumi paredzētu:

(a) “Sliekšņa celšanu” mazliet, piemēram, līdz tiem 50 000, nevis līdz 150 000 kā tagad tas ir paredzēts jau 2015. gadā. Galu galā esam tomēr parlamentāra demokrātija.

(b) Aizliegumu rīkot referendumu, piemēram, par valsts valodas statusu (vai noteikt negrozāmos Satversmes pantus). Arī pašlaik referendumu nevar rīkot, piemēram, par nodokļu jautājumiem, tā ka tas principā ir pilnīgi iespējams.

+4
-4
Atbildēt

4

    austrisv > Sanšains 31.07.2012. 21.33

    Runa jau ir par nodokļu maksātāju naudu, kuru prasti nomet zemē, jo referendumiem arī līdz šim nav bijis kvoruma!!!
    Vai tad labāk nav, kā te jau ierosināts, ka 10 tūkst parakstu savāc caur portālu”Mana balss” un tad šo jautājumu izskatā saeima pie tam tauta domā, ko savēl saeimā. Lūk, tas ir galvenais, nevis iztriekt naudu par neveiksmīgu parakstu savākšanu un neizdevušamaies referendumiem!

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Sanšains 31.07.2012. 22.12

    @Bet
    Vēl labāk tos 2.3 milj LVL vienkārši ieguldīt e-vēlēšanu realizēšanai, kas ne tikai lētākus padarīs referendumus, bet arī visas vēlēšanas!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Sanšains 31.07.2012. 22.22

    ………Vispirms ir iespējams, piemēram, Satversmes preambulā nosaukt tos virsprincipus, uz kā balstās mūsu valsts, (it sevišķi demokrātiskas, tiesiskas, sociāli atbildīgas un nacionālas valsts virsprincipus), un turpat noteikt, ka tie nav grozāmi. Turpat varētu arī iezīmēt valsts mērķus. Man šķiet, ka līdzīgi kā Igaunijas un Lietuvas konstitūcijās, arī Satversmes tekstā būtu svarīgi pateikt, ka Latvijas valsts pamatuzdevums ir garantēt latviešu nācijas, valodas un kultūras pastāvēšanu. Tāpat tur varētu noteikt jau manis minēto atbildības principu un citus pamatnoteikumus, kurus visus varētu ietvert labi pārdomātā „Satversmes kodolā”. Piemēram, Portugāles konstitūcijā ir noteikti 14 jautājumi, kuri nedrīkst tikt aizskarti. Preambulai ir tāds pats spēks kā Satversmes pantiem, un par preambulas grozīšanu var lemt Saeima, tautas nobalsošana nav nepieciešama.

    Cits variants būtu noteikt, ka Satversmes pamatpanti (1.- 4.pants) ir negrozāmi. Šeit būtu nepieciešama arī tautas nobalsošana, kurā vairāk pusei no visiem balsstiesīgajiem būtu jābalso par šādiem grozījumiem. Tas ir ļoti augsts slieksnis, un labi jāpadomā, vai to reāli iespējams sasniegt.

    Ir iespējams arī papildināt Satversmes 73.panta noteikumus, kas nepieļauj tautas nobalsošanu par tur minētajiem jautājumiem. Patlaban šis pants nepieļauj tautas nobalsošanu, piemēram, par budžetu vai starptautiskiem līgumiem. Šo sarakstu varētu papildināt ar pamatprincipiem, kas nosaka mūsu valsts pamatus. Arī šos papildinājumus var izdarīt Saeima, tautas nobalsošana nav nepieciešama.

    Ir arī vēl citi varianti. Katrā ziņā, lai šo jautājumu virzītu uz priekšu, ir nepieciešama politiska griba to darīt. Uzsveru, ka jautājums ir par valsts pamatprincipu atspoguļošanu Satversmes tekstā, nevis par Satversmes pirmreizēju papildināšanu ar šiem pamatprincipiem. ……….
    http://demokratiskiepatrioti.lv/bez-temas/intervija-ar-konstitucionalo-tiesibu-specialistu-es-tiesnesi-egilu-levitu/

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    austrisv > Sanšains 31.07.2012. 22.28

    Lama, lai grozītu Satversmi ir nepieciešams 2/3 deputātu atbalsts. Kā zināms, tad ZZS ir tirgoņi, un tāpēc neko nedarīs valsts labā. Kā zināms, tad Streips pareizi nosauca ZZS par prostitūtām, kas patiešām tā arī ir!

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

Kristīne 31.07.2012. 20.49

“Kad būsim sasnieguši kaut pusi no šveiciešu turības, tad varēsi arī sākt ieviest visādus dārgus demokrātijas rīkus…”
===
1) Nekā dārga tur nav.
2) Mērīt lietas pēc tā, vai ir sasniegta komfotabla tauku kārtiņa, arī liekas pastulbi, ja vien Tavas dzīves mērķis nav pierīšanās.

+1
-9
Atbildēt

0

Kristīne 31.07.2012. 20.34

Visam šā likuma stāstam ir savāda līdzība stāstam par to, kā jauni revolucionāri kļūst par veciem diktatoriem.
==
Viskaitinošākā, protams, ir muldēšana, ka tas dārgi maksā.

+3
-7
Atbildēt

1

    austrisv > Kristīne 31.07.2012. 21.29

    2 milj katra referenduma sarīkošanai , protams, ir lēts prieks! it seviški, ja referendumi izgāžas!
    Labāk šo naudu izlietot veselības aprūpei vai policistu algām, vai galu galā izremontēt kādu ielu, ceļa posmu, vai nosiltināt kādu ēku!

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 31.07.2012. 18.35

@nulle
Kad būsim sasnieguši kaut pusi no šveiciešu turības, tad varēsi arī sākt ieviest visādus dārgus demokrātijas rīkus…
Nevajag ari aizmirst, ka Šveice ir federāla valsts, kur lielākā vara pieder provincēm – tādēļ viņi arī var (un vajag) izmantot tiešās demokrātijas rīkus.
Kad Saeima pieņems izmaiņas arī par referendumiem pašvaldībās, tad mēs būsim nevis vienu soli atpakaļ, bet divus uz priekšu!

+10
-3
Atbildēt

0

austrisv 31.07.2012. 18.34

Nulle, vai saeimas pagalmā aug naudas koks vai naftas atradne, ja esi par valsts līdzekļu izšķērdēšanu?
vai vari nosaukt kādu referendumu, kurš savāca kvorumu? Laikam , ja nu vienīgi savulaik Bojāra vecākā ierosinātais referendums par Latvenergo neprivatizāciju!

+12
-2
Atbildēt

0

Una Grinberga 31.07.2012. 16.59

Par ko? Vai rīkot diseni Krastmalā? Vai celt Deju svētku stadionu? Vai nodrošināt visiem bezmaksas transportu? …

Varbūt vajag ievēlēt normālus deputātus nevis pēc tam rīkot katru gadu referendumus par bezjēdzīgiem jautājumiem? Ja viss ir galīgi garā, tad var atlaist Saeimu!

+14
-4
Atbildēt

0

astra_ozo 31.07.2012. 16.55

jāaptur naturalizācija, lai nebūtu jābaidās no it kā savas tautas. Cīņa pret referendumiem velk uz totalitārismu.

+6
-11
Atbildēt

0

Kristīne 31.07.2012. 16.53

Salīdzinoši konservatīvais spēks ZZS varēs paspēlēties kopā ar liberālāko V, RP vēlētāju vēlētāju daļu. Īpaša elektorāta pārbīde gan droši vien nedraud. Koalīcija saņems “signālus”, ko varēs interpretēt pa savam, piem., “mēs neesam pareizi saprasti”…

0
-11
Atbildēt

0

Una Grinberga 31.07.2012. 16.25

ZZS varēs atkal bezjēdzīgi patrallināt nodokļu maksātāju naudu, jo ir skaidrs, ka 10 tūkst. balsu tiks savāktas, bet 10% šaubos, vēl jo vairāk šaubos, ka tas referendums izdosies, jo referenduma likumā ir daudzi “ja”, kas nosaka tā ieviešanas kvalitāti.

Un referenduma rosināšana par referendumiem ir tipisks piemērs, kādēļ šāds likums tapa! :) Pēc likuma ieviešanas partijas vairs nevarēs uz valsts budžeta rēķina rīkot savas priekšvēlēšanu kampaņas?

+9
-9
Atbildēt

3

    austrisv > Una Grinberga 31.07.2012. 16.55

    Piekrītu, jo paredzu, ka šis referendums, ja savāks tos 153 tūkst parakstu( šaubos)izgāzīsies ar blīkšķi!

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    Normunds > Una Grinberga 31.07.2012. 21.22

    Nu ja atraduši tie ZZS īsto brīdi lai ķēmotos. Tādā, de`facto duvkopienu valstī kā Latvija, viegla referendumu rīkošana ir ideāla dāvana krievu kopienai un lieliski noder destruktīvai rīcībai, lai radītu haosu valstī un maldīgas cerības krieviem. Vai tiešām to tik grūti saprast, jeb ZZS domā ar otru galu?
    Tad, kad mums kā Šveicē, nebūs valstij naidīgu pilsoņu, kas labprāt mainītu valsts pamatvērtības, vai arī noliedz 1918.g.LR kā tādu, tad arī varēsim pazemināt referendumu slieksni kaut līdz 1000.

    Pagaidām,tēlojot demokrātus, joprojām lejam ūdeni uz valsts ienaidnieku dzirnavām.

    Un pec tam paši bļaujam gan par Lindermaniem, gan par to ka drīz būs atkal referendums par pilsonības 0 variantu, ko jau bijām strikti noraidījuši, gan Jaunā Viļņa nekaunību, gan par to, ka nepilsoņi brīvi dibina politiskās partijas u.t.t.

    Izskatās, ka valdošie dzīvo pēc principa – štrunts par Latviju, ka tik demokrātija kristaldzidrā veidā.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    Janka, Janic > Una Grinberga 01.08.2012. 02.20

    sarkanzaļajiem trubas zemniekiem galvenais padomu un fikso ideju deveejs ir lembe , kurš kaa zinaams ir beidzis augstas kompartiju skolas un nav nemaz tik muļķis , loti labi pieprot demagoģiju

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

egfoto 31.07.2012. 16.18

Viss šis pasākums velk uz normālu aplauzienu Vienotībai.

+7
-9
Atbildēt

1

    Nika > egfoto 01.08.2012. 04.34

    Drīzāk velk uz ZZS skuju taku :)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam