ZRP premjera kandidāts – Sprūdžs; FM vadībai virza Dombrovski

119

Komentāri (119)

Una Grinberga 14.08.2011. 21.34

No premjera kandidātiem spēcīgākais ir Valdis Dombrovskis – profesionāls, tagad jau ar labu atpazīstamību pasaulē un godīgs. Tomēr no ZRF es labprāt FM amatā redzētu Vjačeslavu Dombrovski – tad mēs varētu sagaidīt pavisam citu darba dinamiku. Šķiet, arī uzskati par ekonomikas attīstību abiem līdzīgi, – tikai atšķiras piedāvātie risinājumi! Vilks nav slikts, bet pārāk pakļāvīgs.

+4
-5
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 14.08.2011. 17.57

Vismaz nu ir cerība ka Latvijas premjerministrs atbalstīs Brīvā Pirmkoda kopienu. Tāpēc balsosim par viņu :).

+1
-1
Atbildēt

1

    ilmisimo > Ilona Auziņa 14.08.2011. 19.33

    cerība ka Latvijas premjerministrs atbalstīs Brīvā Pirmkoda kopienu.
    _______________
    Šlesers?

    0
    -1
    Atbildēt

    0

janazakovica 14.08.2011. 14.37

iekseji salauzti bet mehaniskas frazes atkartojosi cilveki sc un pll pilotprojekts..labaka fraze mes nedalisim cilvekus krievos un latviesos..taa parspej pat okupantu partijas sc retoriku.

+2
-4
Atbildēt

0

Sanšains 14.08.2011. 12.26

Ziņa, ko tviterī ievietojis Mārtiņš Zvaigzne:

Pirms gada arī Edmunds Sprūdžs par tādiem oligarhiem neko nav zinājis un labprāt slēdzis ar viņiem SADARBĪBAS MEMORANDU.
http://www.tautaspartija.lv/zinas/partija/3970-par-labu-latviju-un-latvijas-atvrto-tehnoloiju-asocicija-vienojas-par-sadarbbu

Fragments no Tautas partijas mājas lapas:

Parakstot saprašanās memorandu, ceturtdien, [2010. gada] 9. augustā, politiskā apvienība „Par Labu Latviju!” un Latvijas atvērto tehnoloģiju asociācija (LATA) vienojās par sadarbību. Apvienības „Par Labu Latviju!” vārdā dokumentu parakstīja bijušais reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns, savukārt asociācijas vārdā – Jānis Treijs.

LATA valdes loceklis EDMUNDS SPRŪDŽS norāda: “Šie punkti, kas iekļauti šajā saprašanās memorandā ir īpaši svarīgi sekmīgai Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) nozares attīstībai.”

+3
-3
Atbildēt

1

    Gaisma; Enģelis > Sanšains 14.08.2011. 18.17

    :Haris

    Un tad? drīzāk Sprūdžam būtu jājautā, kuras partijas un ar kādu pamatojumu asociāciju ir pasūtījušas kur patālāk:)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

ilmisimo 14.08.2011. 11.19

Līdzās jēdzienam “Šrēdingera kaķis” radies jēdziens “Zatlera kaķis”.

+5
0
Atbildēt

0

jessdrthomas 14.08.2011. 10.01

Bet varbūt Sprūdžs, kurš varētu “dzīvot Cīrihē mājā ezera malā” (no intervijas LR, laikam), ir viens no tautiešiem, ko ZRP kodola cilvēks un slavenās tautiešu repatriācijas akcijas “Ceļš uz mājām” dalībniece S.Kukule, apceļojot Eiropu Šlesera pakļautībā esošu valsts uzņēmumu “dāvātajos” džipos, pārliecinājusi atgriezties dzimtenē, strādāt tās uzplaukumam, atbrīvošanai no oligarhu važām?

Es jau nebūtu ļoti izbrīnīts.

Kā šajā fotogrāfijā –

http://www.diena.lv/sabiedriba/eiropas-apcelosanu-par-valsts-naudu-slesers-nenosoda-640803

turpat Alpu pļaviņas, turpat Cīrihes villa…

+4
-2
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 14.08.2011. 09.11

Limux-am nav ne vainas. Es arī pašlaik to lietoju. Tagad, kad atveru kompi ar Windovs-u, man tas liekas kā īsts bremze, jo šeit viss strādā daudz ātrāk. Tikai problēma ir ar datora papildus aprīkojumiem, jo tie visi ir paredzēti Windovs-am un Mac-am, bet Linux-sā tie nestrādā. Ja visas papildierīces varētu brīvi palaist arī Linux-sā tad Bils Geits bankrotētu. Pat linux-sā ierakstītas bildes un mūziku Windovs nerāda bet bloķē un tas jau ir darīts ar nolūku Linux iznīcināt. Tomēr arī Linux ir savas kaprīzes. Tas piemēram neadzīst Mp3 formātu, bet to sauc par mērkaķformātu. Notiek karš un mēs tajā zaudējam.

+1
-1
Atbildēt

14

    Pauls Puķītis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 11.37

    Ar kādu Linux strādā?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 14.08.2011. 13.06

    Markoni. Tagad es lietoju pavisam jauno Ubuntu 11.4. Arī tas no pavisam zaļa pārvēršas par arvien gatavāku, jo tiek diezgan sistemātiski apdeitots, tātad zēni un meitenes pie tā cītīgi strādā. Vissirsnīgākais paldies viņiem par padarīto, par laika un zināšanu nežēlošanu kopējam labumam. Man tikai ir neērti ka es neesmu programmētājs un varu tikai lietot viņu paveikto. Ja datoru lieto tikai internetam un dokumentu rakstīšanai, tad neko labāku nevar vēlēties. Strādā jau arī viss cits, tikai es jau minēju ka te būs konflikti ar Windows. Tad es lietoju savu veco kompi ar Vistu tajā. Tomēr man daudz labāk patīk šis ar Linux. Vecais kompis glabājas bilžu rediģēšanai, mūzikas rakstīšanai un ceļojumiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Engers > Ilona Auziņa 14.08.2011. 13.15

    es arī lietoju linux, un lielā mērā piekrītu minētajam. tikai viens iebildums – ne jau perifērijas ierīču nesavietojamība ir lielākā problēma, bet katastrofālā situācija ar programmatūru. daudzām tikai uz win pieejamām programmām uz linux aizvietotāju nav un tik drīz nebūs. starp tādām, diemžēl, ir arī ofisa programmatūra – OpenOffice/LibreOffice, diemžēl, ir pilnīgi bezcerīga. nerunājot jau par neērtībām lietošanā – atliek kaut vai mēģināt uzteisīt tabulu pa pāris lappusēm, ko MS office lietotāji varētu korekti atvērt, lai jebkādas ilūzijas par LO lietošanu normālā darbā izplēnētu kā nebijušas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 13.44

    Par OpenOffice bezcerīgumu nepiekrītu. Nenoliedzot to, ka MSOffice ir labāks, pats jau gadus sešus darbojos ar OO un varu teikt, ka 95% problēmu rodas no prakses trūkuma, nevis kādu OO nepilnību dēļ.

    Tas, ka brīvā programmatūra ir jāizmanto valsts iestādēs, vispār nav apspriežams, jautājums ir tikai kur un kādā apjomā.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 13.56

    Janka,
    Mani saintriģēja rakstītais- neatzīst mp3.

    ielogojos Fedorā 11, sen nebiju ieskatījies….:)

    Kādā no Vācijas pilsētām (neatceros, kurā) pašvaldībā 18 k datoru uzlika atvērtā koda programatūru. nez kā šiem klājas. nav pēdējā laikā nekas dzirdēts.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 14.01

    neatzīst mp3
    ————-
    Šo es vispār nesaprotu:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 14.07

    nu ja. es arī.
    :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Māris Engers > Ilona Auziņa 14.08.2011. 14.27

    nu atkarībā kam lieto, protams. teksta rakstīšanai – nav problēmu. ar numurētiem vairāku līmeņu sarakstiem jau ir ļoti pamanāmas problēmas, bet tikai lietošanas ērtuma ziņā (it īpaši salīdzinot ar jaunākajām divām MS Office inkarnācijām). ir arī lietas, kur šīs neērtības jau būtiski samazina produktivitāti. visbeidzot, ir arī lietas, kas MS ofisam liekas pašsaprotamas, bet ko izdarīt ar LO vienkārši nevar (čupa ekseļa funkcionalitāšu, kas Calc pieejamas tikai caur lietotāja rakstītiem macros), kā arī neatrisināmas savietojamības problēmas.

    varu tikai atkārtoties – ja es no valsts iestādes mājaslapas novelku word dokumentu ar tabulu, ar LO ievadu vajadzīgās vērtības un saglabāju, un, izmēģinot uz MS Office, secinu, ka to nav iespējams nolasāmā veidā atvērt, tad es LO nelietoju, punkts. valsts iestādēm ir jānodrošina spēja apkalpot cilvēkus, kas tajās vēršas – attaisnojumi “atvainojiet, tieši šo jūsu dokumentu mēs nevaram atvērt” vai “šomēnes diemžēl nevienu neapkalposim, jo grāmatvedēm iestājies prakses trūkums darbam ar vajadzīgo programmatūru” īsti nestrādā. ja runa tikai par dokumentu sagatavošanu drukāšnai, tad protams, jā, ja vien uzskatām, ka relatīvi zemais ražīgums ir ietaupītās naudas vērts. ja ar dokumentiem tomēr jāapmainās arī elektroniski – tad diemžēl variantu nav.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Māris Engers > Ilona Auziņa 14.08.2011. 14.28

    konkrēti fedora nedod līdzi .mp3 draiverus, līdz ar ko tie jāuzinstalē pašam (vienas koda rindiņas jautājums, bet tomēr). ubuntu šādas problēmas nav.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 14.08.2011. 14.43

    To M. Nuja, es mēģināju Ubuntu 11.4 ierīcēs ko atrast lai pārveidotu ogg.vrobis. par mp3 un man tur nekas nesanāca. Butībā ogg.vrobis jau skan labāk jo mūzika ir mazāk “apgraizīta”, bet pleijeri un telefoni šo formātu negrib atdzīt. Nekas, es to varu izdarīt vecajā kompī ar Windows. Ar OO es praktiski nestrādāju, tas man nav vajadzīgs jo mana profesija to neuzspiež. Es pat lasīju ka ir cilvēki kuri vispār gribētu pilnībā izslēgt no spēles Mp3 formātu jo tas stipri kropļojot mūziku. Man nav absolūtā dzirde, tādēļ Mp3 ar 128b/s man jau ir pieņemams. Lēnāks gan nē, tad tiešām tā ir mērkaķu mūzika, bet ātrāku nevelk mans pašreizējais internets ja mūziku klausos no tā. Un to es daru bieži.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 14.47

    _M_,
    man nav ar Fedoru problēmu . Janka rakstīja par mp3. es tikai atsaucos.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 17.30

    oops, ne tur ielikās:

    :_M_
    secinu, ka to nav iespējams nolasāmā veidā atvērt
    —————–
    Es jautājumu pagrieztu nedaudz citādi: vai iestāde uzskatāma par pakalpojuma saņēmējam draudzīgu, ja tā piedāvā komunicēt vienīgi maksas formātā;) Uzskatītu tikai par normālu, ja tā dokumentus izliktu kādā no brīvajiem datu formātiem, uzrādot saiti, kur iespējams lejuplādēt to aplūkošanai izmantojamo programmatūru.

    Izplatot savus dokumentus tādos formātos, kas pēc noklusējuma piespiež pilsoni maksāt konkrētam programmatūras ražotājam, iestāde: pirmkārt – ierobežo pakalpojuma saņēmēja tiesības šo pakalpojumu saņemt, bet otrkārt – veicina ar pirātismu saistītus likumpārkāpumus.

    P.S. Pilnīgi neizprotama ir AKKA/LAA klusēšana šinī sakarā;)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 14.08.2011. 17.54

    morgenstern. Bet galvenais ir tas ka faktiski šādi tiek ierobežota cilvēka brīvība un viņš tiek piespiests lietot par dārgu naudu pērkamas programmas tikai priekš tā, lai varētu atvērt attiecīgās iestādes sastādītos failus. Diemžēl pagaidām ir iegājies tā ka primārais ir Bils Geits, bet tikai tad Brīvā Pirmkoda apvienība ar savām programmām, kaut gan arī Mikrosoft programmās izmanto daudz ko no tām. Diemžēl tiesās vinnē Mikrosoft un tas tikai parāda ka ne vien mūsu tiesas ir pērkamas. Diemžēl viens pats Mikrosoft pagaidām stāv pāri visai Brīvā Pirmkoda kopienai un tas ir it kā pats par sevi saprotams. Vai tā ir demokrātija, kuru visur skandina?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > Ilona Auziņa 14.08.2011. 18.11

    :Janka
    Tieši tā – brīvība ir primārais, bet kādu ierēdņu ērtības un viss pārējais ir sekundārs.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Dmitry 14.08.2011. 07.15

ZRP darbība un mērķi ir tikai atbalstāmi. Ir jauni cilvēki un jaunas un spēcigas idejas. ZRP pagaidam ir vienīgā partija, kas darbojas pilnīgi atklāti, ar pieejamu informāciju ikvienam, komunikativi. To vajadzētu novērtēt!

+4
-1
Atbildēt

0

jessdrthomas 14.08.2011. 00.09

A kur tad Turības absolvents īsti grasās kļūt par maģistru? Kaut kur Šveicē, kā minēts vienā rindkopā, vai kaut kur Velsā, kā nākamajā.

Tas mūsu autorei, Kampara “atmaskotājai”, viena alga. Kaut kur ārzemēs jau ir.

Pārējā radošā biogrāfija arī tāds diezgan izplūdis akvarelis – “strādājis datortehnikas jomā”, bijis “Hansa World”, Latvijas medijos līdzšim nepieminētā uzņēmumā, vadošs darbinieks.

Un tagad gatavs vadīt valdību, protams, labāk nekā Dombrovskis.

+8
-2
Atbildēt

0

vērtīgs relikts 13.08.2011. 22.30

Paskatījos šeit tukšo diskusiju par ZRP premjera kandidātu un mani pārsteidza pliekanie komentāri. Izlasot rakstu, man būtiskākais likās tas, ka Sprūdžs ir Latvijas Atvērto tehnoloģiju asociācijas valdes loceklis.
Kas , zināmā mērā, dod cerības, ka beidzot Latvijā varētu sākt taupīt budžeta līdzekļus, izmantojot pašu jauniešu intelektuālo potenciālu, nevis tērējot milzu naudu Bila Geitsa miljonu vairošanā. Sevišķi, ņemot vērā, ka it kā sponsorētās licences tūliņ beigsies un par visu maksāsim mēs dārgi…

+7
-6
Atbildēt

4

    Pauls Puķītis > vērtīgs relikts 13.08.2011. 23.40

    jā, es nez kāpēc, arī iedomājos par Linux.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Māris Engers > vērtīgs relikts 14.08.2011. 13.08

    diez vai Latvija to šobrīd var atļauties. pirms pāris gadiem viena ministrija mēģināja pāriet uz OSS – strauji pieaugušie tēriņi, kopā ar tobrīd pašā plaukumā esošo krīzi, lika atteikties. varbūt vēlāk, kad naudas būs vairāk – tad stiprākais arguments “pret” būtu zaudētā produktivitāte. ir jau jomas, kur šitais joks nostrādā (LU e-studiju vide), bet biroja darbā (liela daļa valsts pārvaldes) no MS Office atteikties ir mēreni pašnāvnieciski.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    lindamarisfam > vērtīgs relikts 14.08.2011. 22.12

    @karmenab

    Vispār Jūs arī tiražējat klišejas. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    vērtīgs relikts > vērtīgs relikts 15.08.2011. 22.58

    Kasparam Gasūnam – zinu, kas ir klišeja un zinu, ka neprotu tās tiražēt. Vispār man liekas, ka pašas klišejas “netiražē”, ja kaut ko saprotu no svešvārdiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

andris902 13.08.2011. 21.51

– “Lai izvērtētu Zatlera Reformu partijas (ZRP) iespējamos 11.Saeimas deputātu kandidātus, tika izmantoti interneta resursi tostarp sociālie tīkli – “Draugiem.lv” un “Facebook.com”, ZRP sapulcē sacīja Zatlers.

“Informācija, kas bija pieejama anketās, tika pārbaudīta interneta resursos, tā tika pārbaudīta vairākās interneta vietnēs – “Lursoft.lv”, “Firmas.lv”, Centrālās vēlēšanu komisijas mājas lapā, kā arī “Draugiem.lv”, “Facebook.com” un citās interneta vietnēs,” sacīja Zatlers.”…..

…jāāā!…tas ir nopietni, ļoti nopietni!!!…un tie, kas netvīto un nav atrodami draugportālā – tie cauri stingrajam atlases sietam netika?….:))

+5
-6
Atbildēt

8

    Pauls Puķītis > andris902 13.08.2011. 23.37

    Tā kā es netvīto un nedraugo, tad man vēl ir iespēja…:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > andris902 13.08.2011. 23.51

    Nu toties Vienotībai ir lielākais vēlētāju kritums Latvijas vēsturē, ar visiem “lieliski pārbaudītajiem” kadriem….—-Un nupat V deputāti vienbalsīgi tika atlaisti no darba. ZRP ir reāls handikaps….nu pagaidām. Iesaku samierināties un iztikt bez nievām un muļķīgām piezīmēm. —–Par veco “jauno laiku” ,jau nu nebalsošu.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > andris902 14.08.2011. 00.03

    šādos apstākļos nav iespējams saglabāt iepriekšējo reitingu (balsu skaitu). loģiski – kritums būs (to nevajag dramatizēt), jautājums – cik liels…

    ” Nu toties Vienotībai ir lielākais vēlētāju kritums Latvijas vēsturē”

    Kāds bija kritums LC?
    Kāds Zigeristam?
    Čeveram ?

    Kāds būs kritums ZRP pēc četriem gadiem?

    / gribu teikt, ka tas atkarīgs no pilsoniskās nostājas un izaugsmes/

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > andris902 14.08.2011. 00.19

    …Ivars…ZRP reālais handikaps bija līdz brīdim, kamēr nebija iezīmējušās partijas aprises…augsts reitings par abstraktu veidojumu liecina vien par sabiedrības vieglprātīgu attieksmi situācijas izvērtēšanā…par to gan nebūtu pamats priecāties….
    ….pareizi Markoni atzīmēja, ka reitingu kritums ārkārtas situācijā ir pašsaprotams…un tas nav tikai vienai partijai…šobrīd nav pamata satraukumam…bet runājot par ZRP – cik ātri tā tika uznesta viļņa virsotnē, tikpat ātri šie paši vēlētāji to var noslīcināt neapmierinātības jūrā…esam pieraduši rezultātu pieprasīt tūlīt un tagad…bet laiks saliek visu pa vietām….

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    piziks > andris902 14.08.2011. 09.40

    Markoni, Tevis minētās partijas piedzīvoja kritumu arī tādēļ, ka iezvēlās pašapmierinātībā un pašslavinājumos — tieši tāpat kā pērn un šogad Vienotības spilgtāk negatīvie suvenīri. Kad Latvijas Ceļš sāka nefiltrēt kadru atlasi un pieļāva Juri Visocki Rīgas Domes attīstības kantorī un Pēteri Apini par galveno pašreklāmistu (skrejlapu skandāls sekoja zibenīgi!), tad LC gāja uz grunti ar pillu klapi. Pat Saskaņas Centrs dažus jau ir ar troksni publiski izmetis no vietām un krēsliem, bet Vienotība atbrivojās vienīgi no ekonomikas Antiņa Kampara, bet skaļākos blamētājus nespēj izmēzt. Nu varēsi gaidīt, ka vēlēšanās “stulbie vēlētāji” — kā te V fani bieži saka — to nebūs pamanījuši un turpinās nepārtrauktu piedošanu,m ticēšanu mūžīgajai solīšanai?!

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Ligiña Doniña > andris902 14.08.2011. 11.22

    ..V ,no populārākās partijas vēlēšanās 33% piecu mēnešu laikā nolidoja uz 11,7 %.——–
    “Taču jau piecus mēnešus popularitātes kritumu piedzīvo valdošā apvienība “Vienotība”, kurai Saeimā ir 33 deputāti. Tagad to atbalsta vairs tikai 11,7% aptaujāto.” ,(LFakti),——————————–
    Un ne jau bez pamata vēlētājs neuzticas vairs V, vai ne? —–Es arī piederu pie tiem, kura uzticību V ir totāli izsaimniekojusi.——-Krīzes pārvarēšanas nozīmi V pārspīlē, jo valdības neveiksmīgos “konsolidācijas” plānus ,kurus ntās x bija jāpārstrādā atceros labi. ——Uzņēmēju cīņu ar ierēdņu armiju pat labāk nepieminēt, nekas būtisks nav izdarīts. Ja ir šaubas ,tad pamēģiniet pastrādāt šai vidē un redzēsiet brīnumus…BET. Ir izdarīts- straujšs” konsolidācijas” pasākums apvienības iekšienē, radot partiju ha ha….,nebija kur sprukt. ———Reāli interesanti būs 2014 g.,kad būs jāatdod parāds, nu TAD gan saturās!

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > andris902 14.08.2011. 11.44

    “stulbie vēlētāji” — kā te V fani bieži saka — to nebūs pamanījuši un turpinās nepārtrauktu piedošanu,m ticēšanu mūžīgajai solīšanai?!
    ———
    Piedod un Tev tiks piedots!
    Es Jumsiem piedodu!
    :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > andris902 14.08.2011. 19.17

    to Ivars
    “Par veco “jauno laiku” ,jau nu nebalsošu”

    Nebalso, tikai neesi tik naivs.

    Vai uzskati ka Zatlera, kurš kopā ar cilvēces bīstamāko noziedznieku sumināja Sraļina asiņaino uzvaru pār cilvēcību un veselo saprātu 9. maijā, piesmēja Rīgas pili, uzņemdams tur krievu balagāna, “jaunais vilnis” dalībniekus un čekistu, bandītu un krievu “kultūras” misionāru – paderastu šabašā līksmojās ar Šļesaru restorānā „La Riva”, komandu pēkšņi pēc 20 gadu ilgas gulēšanas pārņēma patriotisma jūtām un devās politikā, lai glābtu valsti?

    Es domāju, ka tie ir rezervisti, kam jānosargā krievu imperiālisma pēdējais bastions.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Māris Engers 13.08.2011. 18.35

interesanta tā ZRP – no vienas puses klaji populistiska (*Z*RP), no otras, atļaujas amatiem virzit profesionāļus, nevis karjeras politiķus… patīkama tendence, katrā ziņā.

+10
-8
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > Māris Engers 13.08.2011. 20.29

    —–
    Vai nebij’ patīkams ne-politiķis Godmanis 1990.g. maijā? Bija, tāpat kā Gailis, Šķēle, Dombrovskis……Patīkama jau tendence, taču, ak, vai, nesaprotama ir ārkārtas Saeimas vēlēšanu izsludināšana. Taču tas jau neliedz jūsmot un cerēt, – ”ka viņiem izdosies pārvērst Latviju……”
    Priekā, Janka!

    +2
    -10
    Atbildēt

    0

Ilona Auziņa 13.08.2011. 18.34

Mazliet pasekoju ZRP kongresam internetā. Man patika ka šeit nenotika tukša plātīšanās, runas bija konkrētas un sagatavotas, tātad tiešām bija rūpīgi strādāts pie visa lai tas notiktu darba atmosfērā. Ir redzams ka šie cilvēki nav nākuši dzīt jokus un nodarboties ar populismu, tātad ir cerība ka viņiem izdosies pārvērst Latviju par plaukstošu zemi. Un es ceru ka mēs viņus atbalstīsim.

+9
-2
Atbildēt

2

    www.vecamate.lv > Ilona Auziņa 13.08.2011. 21.36

    Tik mazā laika sprīdī labi organizētu partiju izveidot nevar.Būs pušieri,kļūdas,gadījuma ļaudis..Vienalga,degsme acīs -tas ko vajag LV politikas dīķim.Ja spars rimsies iesēžoties Saeimas ērtos krēslos,tad viss velti.Zatlers nu nav nekāds dižais politiķis,maigi sakot,…harizmas un spēka ziņā, ..vairāk cerība, ka dos ceļu jaunām vēsmām,jauniem cilvēkiem.Kas ir tikai labi,un paldies par to.Katram sava loma.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Ilona Auziņa > Ilona Auziņa 14.08.2011. 08.56

    Karamba Cik tad ilgi var politiķi āzēt iedzīvotājus? Vai tikmēr kamēr pēdējais pilsonis izslēgs gaismu lidostā? To taču saprot arī paši politiķi, īpaši tie kuri nāk no malas un no turienes visu to ir vērojuši. Tajā pašā laikā ir taču skaidrs ka pats no sevis tas nebeigsies, kādam ir jāķeras “vērsim pie ragiem”. Un ir tikai likumsakarīgi kad Zatlers kā eksprezidents, kuram bija zināmas arī viss tas ķēķis, to arī dara. Viņam arī pievienojas tie, kuri visu laiku stāvēja malā un gaidīja brīnumu, bet kuri ir izglītoti un zinoši ļaudis, kuri ir sapratuši ka nekāda brīnuma nebūs, ka ir pašiem to visu jāglābj. Mucai ir izsista spunde un tas tvaiks nāk laukā kā vispozitīvākā enerģija, vērsta uz valsts sakārtošanu, tās iekšpolitikas reformēšanu. Tagad ZRP ir jāpieliek milzu pūles lai šo enerģiju nepazaudētu un to novirzītu vajadzīgajā virzienā.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Ilona Auziņa 13.08.2011. 17.45

Es domāju ka ir nepareizi pretnostatīt Dombrovski un Sprūdžu. Tos ir jāvērtē kā vienu veselumu, tāpat kā Vilku un otru Dombrovski. Es esmu pārliecināts ka vienai komandai nonākot valdībā, tā ņems palīgos otru komandu, jo visi šie cilvēki cenšas par vienu, par labāko sasniegumu gan politikā, gan ekonomikā. Te nav pretrunu, te ir viena valoda un viens mērķis, tikai dažādi partiju nosaukumi. Vai tas traucēs sadarbībai?

+11
-2
Atbildēt

1

    piziks > Ilona Auziņa 14.08.2011. 09.32

    Janka… :)
    TAS tiešām netraucēs vai — vismaz — TAM nevajadzētu traucēt. Ja nu kas tiešām traucēs abām — V un ZRP — komandām strādāt valstiski, tad tie būs mazJaunŪpji un Āboltiņas, K-k-k-kristovski, pēc kuriem tādās komandās nebūs lietišķas vajadzības un konstruktīva pieprasījuma, un visi šie birojžurkulēni un tantes galma intrigantes maisīsies pa vidu, izmisīgi cīnoties par savu izdzīvošanu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

ilmisimo 13.08.2011. 16.54

..Sprūdža kungs, kāds, pēc jūsu domām, būtu ZRP vēlamākais partneris koalīcijā un vēlamākais koalīcijas modelis?

– Šo “kombināciju” pāragri rēķināt, nezinot vēlēšanu rezultātus. Esam norobežojušies un koalīcijā neiesim ar oligarhu partijām – ZZS un LPP/”LC”. Arī partnerība ar “SC” būtu visai sarežģīta, jo pastāv mūsu izvirzītie noteikumi šādai kopā iešanai. Tos mēs nepārkāpsim. Grāvis starp ZRP un “SC” nav nepārlecams, taču atstarpe ir diezgan liela.

V. Krustiņš: – Jūs taču esat pragmatisks, jauns uzņēmējs! Pie velna šito vēsturi un okupāciju!

– Nē, tā nevar un tas nav iespējams. Partijai ir nepārkāpjami principi, un viens no tiem – iestāšanās par nacionālu valsti. Bet, no otras puses – mums beidzot jābeidz ienīst citam citu. Mums jābūt drošiem un laipniem saimniekiem savā zemē. Valoda un kultūra ir mums nepieciešamas.

– To jums atstās!

– … un mums vajag teikšanu savā zemē.

E. Līcītis: – Iesim tālāk – vai slēgsiet vienošanos par darbu valdībā ar Nacionālo apvienību?

– Arī tur starpā ir paplats grāvis. Ar pietiekami pragmatiskiem nacionālistiem, kurus mums izdodas pārliecināt par veicamām reformām un ar kuriem saskan principi – viss ir kārtībā. Šobrīd nereti viņu izmantotā retorika ir uz robežas, kur tālāk sākas naida kurināšana. Lai arī tādas runas tur atsevišķi “VL” cilvēki, tas mums nav pieņemami. Sabiedrības šķelšana nav ZRP plānos.

V. Krustiņš: – Par kādu naida kurināšanu ir runa?

– Nepieņemami bija viena biedra izteikumi pēc Oslo traģēdijas, it kā tur vainojama multikulturālisma politika Norvēģijā. Par tādām lietām reizēm labāk paklusēt.

– Viņš – Iesalnieks – pateica, ko domā. Vēlāk ārzemju presē bija izteikumi, salīdzinājumā ar kuriem tās domas bija ļoti mērenas.

– Demokrātijā ir tiesības teikt, ko domā, bet mums ir tiesības ar šādu viedokļu izteicējiem nebūt pa ceļam. Bet tagad, pirms vēlēšanām, daudzkārt atturamies vērtēt to, ko, cīnoties par vēlētājiem, saka konkurenti. Tie bieži vien ir spilgtāki izteicieni nekā ikdienā. Pagaidīsim, ko un kurus kandidātus ievēlēs. Tad salīdzināsim arī vienošanos par kopīgu darbu valdībā.

E. Līcītis: – Tad kā tuvākais partneris sanāk vairs tikai “Vienotība”.

– Tāda tā situācija ir. …
http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=323971:lzatlera-partija–labk-jumta-konstrukcijar&catid=95:intervijas&Itemid=113

+4
-2
Atbildēt

5

    Māris Engers > ilmisimo 13.08.2011. 18.38

    nudien, tāda tā situācija ir. tas, ka 100% VL! labā strādā viena no lielākajām avīzēm, tomēr netraucē džekiem ņuņņāt, ka visu, nabadziņi, sasniedzot paši, bez reklāmas un mediju atbalsta :)

    +7
    -7
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > ilmisimo 13.08.2011. 18.44

    Visai labs Sprūdža pieteikums.Izņemot multikultūras tēmu, par kuru esot jāklusē..ineresanti kāpēc? :) Varbūt tāpēc,ka 20 gados pat ar vietējo krievu problēmu nav “tikts galā”. Ieteiktu Sprūdža kungam drosmi nacionālajai izdzīvošanas programmai.Daudzskaitlīgai latviešu zemei nekaitēs jebkāda imigrantu kopiena.Pie tā arī bez vīģes lapas, konkrēti jāstrādā, nevis jābaksta ar pirkstu politiskajā sarīdīšanas,vai vaimanu izdevīgumā :)

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 13.08.2011. 19.58

    Varbūt tāpēc,ka 20 gados pat ar vietējo krievu problēmu nav “tikts galā
    ___________________________
    kas ta tas???
    final solution????

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ilmisimo 13.08.2011. 20.05

    …VL! labā strādā viena no lielākajām avīzēm…
    __________________________________________________
    Toties SC “koalicionistu” idejas gan atklāti, gan viegli aizplīvuroti stum un ripina plašā frontē-no “atvaļinātās”B.Strautmanes līdz radio Liniņam.Būs jau sakrājusies dažādu eifēmismu kolekcija ar nozīmi-SC jānem koalīcijā!

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > ilmisimo 14.08.2011. 18.44

    to _M_
    Kādam jau drusku jāpastrādā latviešu labā. Nevar jau visi strādāt tikai krievu fašistisko izdzimteņu un to pakalpiņu labā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Anna Gaigule 13.08.2011. 15.56

Neapgalvoju, ka Edmundu Sprūdžu pazīstu labi, bet vairākkārt tikušies un sarunājušies esam. Viņš nenoliedzami ir aktīvs un spējīgs, diemžēl viņam parādās karjerista un “es par tiem, kas uzvar” iezīmes. (Pat normējot to ar “otra acī skabargu redz, savā baļķi neredz” efektu.)
Pirms virzīt Sprūdža kungu par premjerministru, viņam būtu jāiztur pārbaude zemākā rangā.

+13
-3
Atbildēt

12

    garausiitis > Anna Gaigule 13.08.2011. 15.57

    Re,re …. un bail,ka tajā ZRP būs pietiekami daudz tādu

    +11
    -3
    Atbildēt

    0

    kreëstliv > Anna Gaigule 13.08.2011. 16.45

    Tieši tā – lai parāda sevi zemākā rangā sākumā (un ne sapņos par Cīrihes ezeru :) – šāda prasība kā būtu normāla visās attīstītās valstīs.

    Bet mīnusiņu licejiem – varbūt ir varētu ieviest opciju, ja liek mīnusus, tad jāpamato, būtu interesantāka diskusija.

    Ak jā – un būtu jāizkļauj no latviešu valodas leksikas vārds “uzkalpoties”.

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Anna Gaigule 13.08.2011. 16.49

    …ar tiem mīnusiņu licējiem ir tāpat kā ar Anniņu un Pēterīti dārziņā…ja teiksi, lai neraud – spiegs vēl skaļāk…:)

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anna Gaigule 13.08.2011. 16.56

    un būtu jāizkļauj no latviešu valodas leksikas vārds “uzkalpoties”
    ____________________________________
    Un jāiekļauj “”izkļaut”!

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anna Gaigule 13.08.2011. 17.40

    ..ar tiem mīnusiņu licējiem..
    __________________________________
    Gribat plusus? Uzmanīgi:: pluss ir krusta forma+, + tātad templieši, templieši, tātad Breiviks ar Beringu. Un publiskais tēls jau apšmucēts.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Anna Gaigule 13.08.2011. 17.53

    Tad tāpēc ir teiciens- kā žīds no krusta mūk?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anna Gaigule 13.08.2011. 18.08

    ..ir teiciens…
    ______________________________
    Būsim politkorekti – ebrejs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Anna Gaigule 13.08.2011. 18.30

    Blaumanis ir jāciena katram kārtīgam Latvijas pilsonim.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anna Gaigule 13.08.2011. 19.55

    Blaumanis ir jāciena…
    _____________________________
    Neapšaubāmi.

    Vulfsons arīdzan.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Anna Gaigule 13.08.2011. 20.29

    un kā ar biedru Giļmanu (jevreju)?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Anna Gaigule 14.08.2011. 11.17

    un kā ar biedru Giļmanu?
    ———————————-
    Vai ta viš nav Arafata aģents?

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > Anna Gaigule 14.08.2011. 18.40

    to lama
    Jebrejs, jau būs izcili korekti.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Pauls Puķītis 13.08.2011. 15.28

Nu nezinu, nezinu…jaunība jau nu gan nav netikums…ņemam kaut vai E.Repši, V. Dombrovski… kaut vai Obamu un Klintonu ASV(nedaudz vecāki)
31-nos gados var pieredzi apgūt 10x vairāk, nekā sēdot partijas komitejās un pēcāk politbirojos un n-tajās Saeimās.
Galvenais tagad ir atrauties no ‘veco’ niķiem un stiķiem, tas bez ‘jaunības’ un jaunās pieredzes nav izdarāms. Premjers nestrādā viens, bet komandā…

/tas tā- skats no malas un replika par 31-niem gadiem/

+7
-2
Atbildēt

8

    garausiitis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 15.32

    markoni – gadi noteikti nav kritērijs, bet manuprāt galvenā problēma ir pieredze strādāt valsts aparātā – tas ir nedaudz savādāk kā privātuzņēmumā. VD jau ar sākumā izgāja FM skolu un tur galīgi nebij viegli, Repše tomēr vadot banku bij ielauzies sistēmā.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 15.39

    Tā jau pēc klasikas ir, bet – premjers jau tikai uzrauga, kā (ne)funkcionē valsts pārvalde, tas ir- viss profesionālais valsts aparāts.

    Visi(daudzi) tolaik apsmēja E.R. , kad viņš uzkāpa uz jumta antenas apskatīt…man tas likās apsveicami!

    Nedod Dievs tādu premjeru, kas metas pats pat liftu remontēt…:)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 15.43

    markoni – nu cits fiziķis visur gribēja būt pats klāt…. , subjektīvi, bet manuprāt Latvijai vajag pragmatisku, ne emocionālu vadītāju. Daudz nosaka komanda un tas ir VD vājais punkts , bet komanda prasa bonusus un tur atkal dilemma….

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 16.04

    Nē nu , protams, V.D. ir etalons premjera amatam.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 16.11

    markoni – ok ,ja sanāks kādreiz pa alam parunāsim , bet manuprāt tas bija labākais risinājums esošajā situācijā, kuru vēsturnieki vērtēs pēc daudziem gadiem…. Latvijas pārvaldes nelaime ir apstāklī ,ka tā tiek uztverta kā bizness , VD manuprāt ir centies to lauzt savu iespēju robežās , bet kamēr tādi kā Jaunups mēģinās orgasmēt ( pieļauju ,ka jaunvārds ) Āboltiņas , nekas nemainīsies .

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 16.19

    Tur man jāpiekrīt!
    Valsts pārvalde jānodala no biznesa…visos šos gadus esmu kladzinājis – oligarhus(biznesmeņus pēdiņās toreiz) atdalīt no valsts un pašvaldību pārvaldes. Tikpat svarīgi , kā tiesiskums un godīga valsts pārvalde.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Pauls Puķītis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 16.25

    Starp citu – toreiz, kad daži ieteica Repšes vietā Dombrovski par premjeru, rakstīju Delfos, ka vēl nav viņa laiks… lai apgūst pieredzi Briselē un pēc termiņa beigām lai sāk premjerēt…laikam intuīcija…:)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > Pauls Puķītis 13.08.2011. 16.45

    markoni – rakstīju jau – pie vīna glāzes varbūt kādreiz , komunicēšanas iespējas jau pastāv.
    Repši pa lielam noraka Rūta un rastura īpašība, ka daudz kas ātri apnīk. Kekss nebija no sliktākajiem , tikai Titavs un co … , ja vēl no V dabūtu prom Jaunupu ( viņš zin , kurš to raksta ) , tad varbūt būtu lielāka (!) cerība, bet galvenā problēma slēpjas VD komandā, ceru,ka viņš ir daudz sapratis un galvenais – gatavs rīkoties – tas būtu Latvijai labākais scenārijs.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

www.vecamate.lv 13.08.2011. 15.19

Jaunas sejas apsveicamas jebkurā gadījumā.Lai mēģina un pierāda.Būs sēnalas,bet būs arī pa graudam. Atpazīstamie požarnova tipa relikti ( malači ZRP ,ka iedeva kurvīti) jau 20 gadus sevi “pierādījuši”.Paldies,pietiek.

+12
-4
Atbildēt

0

juhans 13.08.2011. 15.16

Dombrovskis (t.i. Valdis) ir sevi pierādījis. Ja Sprūdžs izrādītos labāks par Dombrovski, tad bez šaubām viņam Dombrovskis būtu jānomaina, bet TIEŠI TO – ka Sprūdžs ir labāks par Dombrovski, nekur neizdevās ieraudzīt.

+8
-2
Atbildēt

0

buchamona 13.08.2011. 15.07

Sprūdžs arī vairākkārt akcentēja, ka ZRP nedalīs Latvijas iedzīvotājus latviešos un krievos, pareizajos un nepareizos, kā arī atbalstīs mazākumtautību kultūru saglabāšanu. +++ piekrītu, nav jādala LV iedzīvotāji latviešos un krievvalodīgajos. Tam piemērs ir Sočņevas iestāšanās VL/LNNK un fakts, ka SC ir atradusi kandidātus ar latviskiem uzvārdiem, kurus izstādīt kā aborigenus uz tirgus laukuma, visos vēlēšanu apgabalos :)
Sabiedrība ir jādala pēc ideoloģijas, kuru tā pārstāv un pats galvenais – ir jāsaprot, ka ideoloģija, tā ir tāda lieta uz kuras balstās visi valsts stūrakmeņi, lai cik arī viņu nebūtu.

Par Sprūžu – viedokļa nav, tā pat kā par Dombrovski viņa premjerēšanas sākumā.

+14
-1
Atbildēt

13

    garausiitis > buchamona 13.08.2011. 15.28

    rinķī apkārt – savulaik ,kad vēl 2002 gadā jautāju , kas raksturo Dombrovski , man kompetents cilvēks atbildēja – tā ir beigta Fizmatu fakultāte ar izcilību un Latvijā tādu nav daudz….

    +11
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 13.08.2011. 15.37

    klusais..Par Sprūdžu vienkārši nav pietiekamas info…+++ Tu jau šajos dažos vārdos pateici visu, ko vien ir iespējams pateikt šajā sakarā. Pārējais viss – ko te komentētāji mēģinātu likt klāt, apspriežot Sprūdžu – tāda patenkošana vien sanāktu :))

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > buchamona 13.08.2011. 16.01

    nu ja,ka …. palūgsim pietiek.com. lai sagādā

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 13.08.2011. 16.33

    Par Sprūžu – viedokļa nav, tā pat kā par Dombrovski viņa premjerēšanas sākumā.
    ———————-
    Ilgi nebūs jāgaida- tas viedoklis.

    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=323971:lzatlera-partija–labk-jumta-konstrukcijar&catid=95:intervijas&Itemid=113

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    piziks > buchamona 13.08.2011. 20.02

    RA, un, kamēr Valdis Dombrovskis bija finanšu ministrs, nebija Tev nekāda viedokļa? Rkasturs taču nemainījās un nav mainījies, — jau 2003. gadā bija redzami tie paši plusi un tie paši mīnusi, kas tagad: vienīgi nu i priekšrocībām, i trūkumiem vēl lielāks vēriens un vērienīgākas sekas.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 13.08.2011. 20.30

    Kādas tad ir tās Dombrovska premjerēšanas sekas? :))))

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 13.08.2011. 22.04

    ….jā, laikam prasās pēc uzskaitījuma:

    -IR pārvarēta finašu krīze un vaksts atgriezusies pie pozitīvas izaugsmes;
    -Latvija atgriezusies starptautiskajos finanšu tirgos;
    -IR mainīta ekonomikas struktūra, uzsvaru liekot uz ražošanu un eksportu;
    -Ir pabeigta starptautiskā finanšu palīdzības programma;
    -Samazināta birokrātija, kas traucēja uzņēmējdarbībai;
    -Ieviesti elektroniskie pakalpojumi uzņēmējiem, zemniekiem un iedzīvotājiem;
    -Veikta vērienīga enu ekonomikas apkarošana;
    -Veicināta starptautiskā tirdzniecība ar Latviju;
    -Nodrošināta finanšu līdzekļu pieejamība uzņēmējiem;
    -Apturēts bezdarba pieaugums, veicinot jaunu darba vietu veidošanu;
    -Parex bankas restrukturizācija, bankas Citadele pārdošanas uzsākšana….

    …visam minētajam apakšā ir cipari…un pamatoti…

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    piziks > buchamona 14.08.2011. 09.22

    Vieglprātīgā un nezinātniskā fantastika! IR-IR-IR-IR!

    ZanE?! :)
    Latvija gatava un vairāk nekā nav, ko darīt?! Visu jau paveikusi Vienotība… :)

    Nuja, viegli jau tā runāt, — V un ZZS koalīcijas šāgada darbu un nedarbu sekas finansēs/nodokļu ieņēmumos un valsts tēriņos ieraudzīsim ne tikai prasti pēc ārkārtas vēlēsānām, bet vēl vēlāk — nākamā gada aprīlī, kad būs redzami visi šāgada ienākumu, panākumu un arī izgāšanos un ilūziju reļai rezulti ciparos.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > buchamona 14.08.2011. 10.24

    >> zanE

    ?????
    Ha, ha, ha, hāaaaa …. pārsmējos !!
    A drīkst, lūdzu ar tiem „cipariņiem ” un „faktiem” iepazīties ? Tādi paši meli kā tie , ko Pīlknābis tikko kā Cēsīs muldēja ? … :)))

    0
    -5
    Atbildēt

    0

    Roberts Gūtšmits > buchamona 14.08.2011. 16.21

    >> zanE

    Zanīt, nu kur tu paliki ar saviem „cipariem” ?? Visa diena pagāja un nekā ?? Jāsecina, ka būs laikam kārtējie jenotu meli … :)
    P.S. Tici man, es taču tev pa galvu nesitīšu, ja kāds cipariņš izrādīsies neriktīgs un to nemaz arī netā nevar tik vienkāršs izdarīt, tā ka tavu „kautrību” (jeb bailes ??) nesaprotu … Tiesa – cipariņus es pārbaudīšu, to gan … :)))

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 14.08.2011. 18.18

    …Kurmīt…ja esi pamanījis – ir svētdiena un darbaļauži to izmanto, lai krātu spēkus darba nedēļai…bet Tev jau, laikam, katra diena – brīvdiena!…:))

    …labi!…pa punktiem:

    1. IR PĀRVARĒTA FINANŠU KRĪZE UN VALSTS ATGRIEZUSIES PIE POZITĪVAS IZAUGSMES:

    Divu gadu laikā kopš 2009.gada pavasara izdevies novērst valsts maksātnespēju, atgūt starptautisko finanšu tirgu uzticību, pārvarēt ekonomiskās krīzes smagāko punktu un panākt valsts finanšu un ekonomikas stabilizēšanos. Pašlaik Latvijas ekonomikas izaugsme turpinās jau sesto cetuksni pēc kārtas. 2011.gadā plānotais Latvijas IKP pieaugums ir 3,4 – 4%, bet 2012. un 2013.gadā – 4% apmērā. Eiropā un citur pasaulē Latviju ar atzinību min kā pozitīvu piemēru mērķtiecīgai un efektīvai krīzes pārvarēšanai.
    Jau šobrīd ir redzams, ka 2011.gadā IKP pārsniegs 4% robežu.

    2. LATVIJA ATGRIEZUSIES STARPTAUTISKAJOS FINANŠU TIRGOS:

    2011.gada jūnijā Latvija veiksmīgi atgriezās starptautiskajos finanšu tirgos, veicot valsts obligāciju emisiju 500 miljonu dolāru apmērā ar gada procentu likmi 5,25%, kas ir zemāka nekā pirms krīzes, kad 2008.gada martā Latvija emitēja obligācijas ar 5,5% likmi. Līdz ar to Latvija ir pierādījusi starptautiskajiem aizdevējiem un pārējai finanšu sabiedrībai, ka tā SPĒJ PATI FINANSĒT SAVAS VAJADZĪBAS, un atguvusi savu ekonomisko patstāvību. Paredzams, ka tas būs pozitīvs signāls ārvalstu investīciju pieplūdumam, radot jaunas darba vietas.

    3. IR MAINĪTA EKONOMIKAS STRUKTŪRA, UZSVARU LIEKOT UZ RAŽOŠANU UN EKSPORTU:

    Krīzes laikā īstenojot mērķtiecīgu uzņēmēju atbalsta programmu, ir izdevies reformēt Latvijas ekonomikas struktūru, veidojot to ilgtspējīgāku. Ražošanas apjomi 2010.gadā pieauga par 13%, bet 2011.gada 1.ceturksnī – par 14%, bet eksporta apjomi 2010.gadā palielinājās par 29,5%, bet 2011.gada 1.ceturksnī – pat par 41%. Nevis nekustamā īpašuma vai kādi citi burbuļi, bet tieši ražošana un eksports pašlaik ir kļuvuši par Latvijas ekonomikas dzinējspēkiem, kas nodrošina valsts ekonomikas izaugsmi.
    Ir ielikts nepieciešamais pamats darbam pie valsts konkurētspējas kāpināšanas un ilgtspējīgas ekonomikas izaugsmes.
    Kopējais eksporta apjoms:
    2009.gada marts – 278, 6 miljoni latu,
    2010.gada marts – 377,8 miljoni latu,
    2011.gada marts – 524,5 miljoni latu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 14.08.2011. 18.19

    4. IR PABEIGTA STARPTAUTISKĀS FINANŠU PALĪDZĪBAS PROGRAMMA:

    No 7,5 miljardiem eiro, kas Latvijai ir pieejami starptautiskās finanšu palīdzības programmas ietvaros, Latvija no Eiropas Komisijas un SVF ir saņēmusi nedaudz vairāk kā pusi, jeb 4,36 miljardus eiro. Plānots, ka vairāk līdzekļu aizņemties nebūs nepieciešams un starptautiskā finanšu palīdzības programma tiks pabeigta šī gada decembrī.

    5. SAMAZINĀTA BIROKRĀTIJA, KAS TRAUCĒJA UZŅĒMĒJDARBĪBAI:

    Atvieglota uzņēmumu izveidošanas kārtība, kā arī nodokļu aprēķināšana un atskaišu sagatavošana. Uzņēmumu iespējams dibināt vienas dienas laikā, tā pamatkapitālā ieguldot 1 latu vai vairāk. Tādējādi sekmēta vairāk nekā 6000 mikro un mazo uzņēmumu izveide, kā arī 1200 amatnieku un dažādu pakalpojumu sniedzēju reģistrēšanos. Tāpat dažādās jomās par trešdaļu samazināts nepieciešamais pārbaužu, atļauju un izziņu skaits, kā arī to izsniegšanas termiņi.

    6. IEVIESTI ELEKTRONISKIE PAKALPOJUMI UZŅĒMĒJIEM, ZEMNIEKIEM UN IEDZĪVOTĀJIEM:

    Būtiski palielināts elektronisko dokumentu skaits un to izmantošanas joma, īpaši atbalstot un veicot e-pakalpojumu attīstību, iedzīvotājiem pieejamas aizvien vairāk iespējas nosūtīt iesniegumus, saņemt atļaujas un citus dokumentus attālināti, bez tiešas institūcijas līdzdalības. Tāpat tiek novērstas situācijas, kad iedzīvotājiem valsts iestādēs tiek prasīts iesniegt dokumentus, kas valstij jau ir pieejami tās reģistros. Lauksaimnieki ar interneta starpniecību var pieteikties uz 19 atbalsta veidiem, un bieži vien jāiesniedz tikai 1 – 2 papildus dokumenti iepriekš prasīto ap 10 dokumentu vietā. Tāpat uzņēmumu iespējams nodibināt tikai elektroniski trīs darba dienās, kas būtiski samazina izmaksas un rada iespējas reģionu uzņēmējiem strādāt efektīvāk.

    7. VEIKTA VĒRIENĪGA ĒNU EKONOMIKAS APKAROŠANA:

    2010.gada 20.aprīlī tika apstiprināts Ēnu ekonomikas apkarošanas plāns un pašlaik jau izpildīta vairāk nekā puse no 60 plānā paredzētajiem pasākumiem, kas nesuši reālus rezultātus, par ko liecina nodokļu iekasēšanas rādītāji. Pateicoties ēnu ekonomikas apkarošanas rezultātiem 2012.gadā nepieciešamie valsts budžeta konsolidācijas apjomi būs krietni mazāki par iepriekš prognozētajiem. Šī joprojām saglabājas kā prioritāte, jo tikai nodrošinot godīgu konkurenci iespējams veidot pievilcīgu uzņēmējdarbības vidi un investīciju ieplūšanu Latvijā, veidojot jaunas darba vietas.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 14.08.2011. 18.20

    8. VEICINĀTA STARPTAUTISKĀ TIRDZNIECĪBA AR LATVIJU:

    2010.gadā tika noslēgts līgums starp Latviju un Krieviju par izvairīšanos no uzņēmumu dubultās aplikšanas ar nodokļiem, šāds līgums jau noslēgts ar Ķīnu un noslēguma stadijā atrodas sarunas par šāda līguma noslēgšanu ar Indiju. Līguma projekts iesniegts Brazīlijas valdībai. Ministru prezidents kopā ar uzņēmēju delegācijām apmeklējis Koreju, Honkongu, Brazīliju un ASV, palīdzot veidot divpusējos kontaktus, informējot ārvalstu partnerus par Latvijas piedāvātajām iespējām, kā arī veicinot ārvalstu investīciju piesaisti Latvijai, kas atkal ir viens no priekšnoteikumiem jaunu darba vietu veidošanai. Izveidota Lielo un stratēģiski nozīmīgo investīciju projektu koordinācijas padome, kas nodrošina saprotamu un koordinētu pieeju no valsts puses, strādājot ar ārvalstu investoriem lielo investīciju projektu īstenošanai.

    9. NODROŠINĀTA FINANŠU LĪDZEKĻU PIEEJAMĪBA UZŅĒMĒJIEM:

    2010.gada laikā ir noslēgts 31 līgums atbalsta programmā “Augstas pievienotās vērtības investīcijas” piešķirot atbalstu 71,6 miljonu latu apmērā jaunu ražotņu izveidei. Apstiprināti 5 kompetences centri, kuri līdz 2015.gadam saņems atbalstu 36 miljonu latu apmērā. 2010.gadā uzsācis darbu riska kapitāla fonds, un pirmie divi komersanti jau saņēmuši investīcijas pamatkapitālā 1 miljona latu apmērā. Izsniegti 32 konkurētspējas paaugstināšanas aizdevumi par kopējo summu 31 miljoni latu, 458 konkurētspējas paaugstināšanas garantijas par kopējo summu 61 miljoni latu un 38 eksporta garantijas par kopējo summu 2 miljoni latu. Vienkāršotas ES fondu apguves procedūras un būtiski paātrināta līdzekļu apguve. 2010.gadā ES fondu finansējuma saņēmējiem izmaksāti 454 miljoni latu, kas ievērojami pārsniedz iepriekšējo gadu rādītājus.

    10. APTURĒTS BEZDARBA PIEAUGUMS, VEICINOT JAUNU DARBAVIETU VEIDOŠANU:

    Atgūstot starptautisko finanšu tirgus uzticību. 2009. un it īpaši 2010.gadā atjaunojās ārvalstu investīciju ieplūde Latvijā, kā arī vietējo uz ražošanu un eksportu orientēto uzņēmumu aktivitātes, veicinot jaunu darba vietu veidošanos. Kopš 2010.gada marta, kad tika reģistrēts visaugstākais reģistrētā bezdarba līmenis – 17,3%, ik mēnesi šis rādītājs turpina samazināties un 1.augustā bezdarbs Latvijā samazinājās līdz 12,1%.

    11. PAREX BANKAS RESTRUKTURIZĀCIJA, BANKAS CITADELE PĀRDOŠANAS UZSĀKŠANA:

    Īstenojot Parex bankas restrukturizācijas plānu, 2010.gada 1.augustā darbu uzsāka jauna banka Citadele, kas pārņēma Parex bankas klientus,noguldījumus, produktus un perspektīvās saistības. Pirmā gada laikā “Citadele” valstij pirms termiņa atmaksājusi noguldījumus 63,9 miljonu eiro apmērā, banka turpina izstrādāt jaunus produktus un piesaistīt jaunus klientus, kā arī aizvien turpina uzlaboties bankas pelnītspēja.Valdībā apstiprināta bankas “Citadele” pārdošanas stratēģija un uzsākts aktīvs darbs investora piesaistei. Savukārt Parex banka, neprasot papildus ieguldījumus no valsts puses, šī gada 3.maijā atmaksāja sindicētā kredīta pēdējo maksājumu 164 miljonu latu apmērā un turpina īstenot tai uzticētos uzdevumus, atgūstot valsts ieguldītos līdzekļus.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

Normunds 13.08.2011. 14.59

Atbaidošs kandidāts, plātās kā vidusskolēns. Zīgeristam bija daudz nopietnāki vīri

+11
-11
Atbildēt

1

    LAURIS > Normunds 15.08.2011. 18.45

    šitais ir nopietnāks par zigeristiem un pat par Šleseru. Ir savi mīnusi, bet poņa ir vairāk par vairākumu veco perdeļu šī brīža “elitē”

    0
    0
    Atbildēt

    0

garausiitis 13.08.2011. 14.42

Vj. Dombrovskis būtu domājams kompetents kandidāts, tikai vai viņš nebija devalvācijas piekritējs?
Par Sprūdžu vienkārši nav pietiekamas info – kā par spējām, tā par zināšanām, reiz tak valsti vadīja uzņēmējs Šķēle, nu nezinu , manuprāt nepieciešama arī sociāla ievirze, ne tikai vērsta uz biznesu.

+12
-3
Atbildēt

1

    lindamarisfam > garausiitis 14.08.2011. 22.04

    Devalvācijas atbalsts jau nav nekāds tabu. :)
    Par to ir iestājušies vesele virkne mūsu asāko ekonomikas prātu (es šeit nedomāju tos padullos puskomunistus utt.). Arī SVF bija par devalvāciju.

    Kaut gan es teiktu, ka Dombrovskis ir tieši pārāk “jauns” kā akadēmiķis-intelektuālis.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

kreëstliv 13.08.2011. 14.12

Izlasīju to LA interviju, ja balsošu par ZRP, tad laikam svītrošu āra šo premjera kandidātu. Šādi izteicieni:
“Lai gan būtu tūkstoš iespējas dzīvot Cīrihē pie ezera un baudīt gatavus jaukumus, nolēmu, ka jaukumi jāuzbūvē šeit, tāpēc esmu un palieku Latvijā.”
liecina par zināmu, visai nepamatoti lielu pašpārliecinātību un arī visa pārejā intervija mani mazliet atbaidīja.

Bet Vj.Dombrovskis noteikti būtu labs Finanšu un ekonomikas ministrs (apvienojot ministrijas).

+7
-5
Atbildēt

0

kreëstliv 13.08.2011. 14.00

Premjerministram ir jābūt tādam, kas izraisa cieņu citu valstu vadītajos un arī pārliecību ārvalstu investoros, ja kādreiz gribam tikt ārā no purva.

Šajā gadījumā tiktu izraisīts satraukums, lai cik arī Sprūdža kungs sasniedzis privātā sektorā (un ir cilvēki, kas privātā sektorā ir sasnieguši daudz vairāk Latvijā – tas ir pilnībā no 0), bet valsts pārvaldīšana nav privātā sektora lieta, tur vajag pavisam citu izpratni un zināšanas.

+9
-3
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 13.08.2011. 13.43

Manuprāt sāk veidoties laba valsts pārvaldes komanda, ja tikai atkal “gudrīši” visu nesabojās, lielā skaitā nobalsojot par ZZS un hūti, bet aklie kuri neredz kas notiek Rīgā, par SC. Es gan ceru ka sitienus atceras katrs, pretstatā vārdos teiktajam. Bet pagājušo ziemu daudzi rīdzinieki smagi “norāvās” no sniega piegāztajām ielām un arī tagad daudzi ir spiesti lauzt savas mašīnas, braucot cauri mežiem, lai apbrauktu to “zelta tilta” nepabeigto galu, bēgot no Bauskas ielas “korķiem”.

+14
-2
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 13.08.2011. 11.26

Es gan viņu atbalstu ar abām rokām, jo viņš ir daudz apguvis dažādās jomās, neskatoties uz samērā nelielo dzīves pieredzi, tātad galva viņam ir īstajā vietā un arī blēdis viņš nav ne tuvu. Arī Dombrovskis nav ideāls Premjers, kaut izvilka valsti no visdziļākās bedres un nolika to uz kājām. Par politiķiem nepiedzimst, par tiem top. Un ja apkārt ir lieliska komanda, tad var gāzt arī kalnus, kā to izdarīja Dombrovskis. Bet viens šajā jomā nevar izdarīt neko, tas taču ir skaidrs.

+14
-7
Atbildēt

0

putekliic 13.08.2011. 11.12

Nu, kad mums šitas reiz beigsies!? Civēks bez jebkādas piededzes politkā un valsts pārvaldē – uzreiz premjera kandidāts! Nu, murgs pilnīgs. Vajadzēja taču 20 neatkarības gados kaut cik nobriest tai politiskajai sistēmai, politiskajām tradīcijām un kultūrai. Nu tas taču ir absurds – pat apkopējasi prasa tagad darba pieredzi.

+13
-13
Atbildēt

3

    Dzintars Kalniņš > putekliic 13.08.2011. 16.11

    Andrej, Latvijas politiskajā vidē pieredze nozīmē iemācīties “iziet uz kompromisu”, sadalīt ministru krēslus un iekārtot savējos valsts/pašvaldības iestādēs un uzņēmumos, tad es izvēlos politiski nepieredzējušu cilvēku, kurš ir guvis pieredzi ārzemēs, ir attīstījis uzņēmumu un var piedāvāt svaigu skatu uz valsts pārvaldes procesiem.
    Būsim atklāti un beigsim iztēloties, ka valsts pārvalde ir kaut kāda molekulārā ķīmija vai raķešu zinātne. Ir vajadzīgs vadītājs ar redzējumu, kurš var virzīt un pārraudzīt procesus, kurus, savukārt, realizēs attiecīgās nozares profesionāļi.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    piziks > putekliic 13.08.2011. 20.12

    Šim — Sprūdžam — pieredzes reālās ir vairāk nekā Valdim Dombrovskim pat tagad: Valdi izvilka no Latvijas Bankas siltumnīcas un iecēla Ministru Kabinetā, un Vienotības daži biedri kopā ar pašreklāmistu komandu šo pirms katrām vēlēšanām mazliet pa Latviju pavadā, — kā pērnruden pa Ventspili: faktiski/līdzīgi kā VVF, — vairākas premjera VD kļūdas saistītas, iespējams, tieši ar to, ka biežāk bijis Briselē nekā ārpus Rīgas Centra.
    Sprūdžs izskatās vairāk kustējies un redzējis. Tas nenozīmē, ka uzreiz noteikti labāks, bet izejas punkts viņam nav sliktāks kā citiem premjerkandidātiem.

    +4
    -10
    Atbildēt

    0

    andris902 > putekliic 13.08.2011. 22.21

    ….-“kopā ar pašreklāmistu komandu šo pirms katrām vēlēšanām mazliet pa Latviju pavadā”….

    ..nu, nu….ka tik Tu nepieļauj taktisko kļūdu….:))

    …par pārējo neveiksmīgo salīdzinājumu – neizteikšos!…to jau Tu pats apzinies…

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Sanšains 13.08.2011. 11.04

Varbūt tīri jauks čalis.

Bet… tikai 31 gadu vecs, kuram turklāt interese par politiku modusies tikai pirms pāris mēnešiem? Bez politiskas pieredzes pat ne deputāta palīga vai parlamentārā sekretāra amatā?

Tādā gadījumā arī 29-gadīgais Raivis Dzintars tiešām būtu varējis kandidēt uz premjera vietu.:)

+11
-9
Atbildēt

10

    mary75 > Sanšains 13.08.2011. 13.13

    Dzintars ir tikai politiķis – populists, Sprūdžs pierādījis, ka spēj paveikt ko reālu, starp abiem ir milzu atšķirība.

    +18
    -11
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 13.08.2011. 14.03

    Dzeris:
    Dzintars ir tikai politiķis – populists
    ===================================
    Kādā nozīmē šāds Zatlera partijas mērķis –
    “īstenot „Latvija 2030” (Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija „Latvija 2030”) divdesmitgades mērķus — ilgtspējīga sabiedrība ar demogrāfiski līdzsvarotu vismaz 2 miljoni lielu tautu, kas ir pārtikusi (IKP uz vienu personu — vismaz 27 000 EUR gadā) un ar lielāku sociālekonomisko vienlīdzību (Gini indeksu 0.30 – tuvinātu Skandināvijas valstu rādītājiem).” http://reformupartija.lv/programma/
    ir MAZĀKS “POPULISMS” par NA mērķiem?:)

    Nemaz necilājot Zīgerista/Zatlera/Šlesera piegājienu partijas nosaukumā plātīties ar vadoņa uzvārdu.

    Sprūdžs pierādījis, ka spēj paveikt ko reālu
    ===================================
    Sprūdžs: “Pamazām nokļuvu ārzemju kompānijā, kur riktīgi iemācīja, ko un kas jādara, ja vien pats gribēji mācīties. Uzkalpojos līdz starptautiskās grupas valdei, un pāri par 180 dienām gadā vadīju ārpus Latvijas.”
    http://la.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=323971:lzatlera-partija–labk-jumta-konstrukcijar&catid=95:intervijas&Itemid=113
    Interesanta vārdu izvēle – “uzkalpojos”.:)

    +12
    -8
    Atbildēt

    0

    mary75 > Sanšains 13.08.2011. 16.19

    Mācīties ārzemēs nav nekāds negods, Dzintaram arī derēja, tā teikt, redzesloka paplašināšanai.
    Pie vārdiem nevajadzētu piesieties, uzkalpojies vai vai kā savādāk – muļķis, acīmredzot, nav.
    Ar to jau negribu teikt, ka viņš būtu ideāls premjers, bet, katrā ziņā, spētu domāt plašāk, nekā Dzintars, kurš ar savu partiju fiksējies pārsvarā tikai uz nacionalām problēmām šauri latviskā izpratnē.
    Nu un zināms populisms ir katras partijas programmā, svarīgi, lai bez tā būtu arī kaut kas cits.
    Par to “Zatlera” RP jau rakstīju – tīri polittehnoloģisks gājiens lielākai atpazīstamībai, kā lieluma mānijas izpausmi to uztvert galīgi nevajadzētu.

    +12
    -7
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Sanšains 13.08.2011. 17.11

    tikai uz nacionalām problēmām šauri latviskā izpratnē
    ___________________________________________________________
    labāk būtu uz plaši pārnacionālām problēmām visplašākajā “Krievu pasaules” izpratnē?

    +6
    -7
    Atbildēt

    0

    mary75 > Sanšains 13.08.2011. 19.06

    Pasaulē ir daudz nopietnākas problēmas par mūsu vietējām, un mūsu vietējās problēmas derēja skatīt salīdzinājumā un kontekstā ar citām.
    Nedzīvojam izoletā rezervatā.

    +7
    -8
    Atbildēt

    0

    piziks > Sanšains 13.08.2011. 20.17

    Neienāca steigā “zatleristiem” partiju nosaukt par “28.maija Reformu partiju”…

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    Ingoniite > Sanšains 14.08.2011. 12.23

    Dzintars ir politiķis politikā, savukārt Sprūdžs – šeptmanis, kurš iet politikā. Tā tiešām ir milzīga atšķirība, viens no viņiem vismaz nojauš, kā tas ir būt par premjeru, a otrs ir jauns romantiķis.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > Sanšains 14.08.2011. 18.21

    to Haris
    “Tādā gadījumā arī 29-gadīgais Raivis Dzintars”

    Ne “tādā gadījumā”, bet Raivis Dzintars, pavisam reāli. Katrā ziņā būtu labāk kā LC, TP un LPP/LC valdīšana.

    Nu noslaucīs čekas pederasti Sprūdža uzvalciņā savus sūdainos daiktus un turpināsies viss pa vecam.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > Sanšains 14.08.2011. 18.26

    to dzeris49
    Varbūt Išakovam derētu tā uz gadiņiem pieciem doties pamācīties kādā no krievijas čekistu skolām?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    raimonds_bossltd > Sanšains 14.08.2011. 18.31

    to Optiskais Tēmeklis
    Nebūtu tik ļoti aizņemts ar Šļesarsa pakaļas glābšanu no miesaskāro urku tīkojumiem, varbūt pats būtu Zatleram to ieteicis.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam