Paaugstinot akcīzi, pieaugs degvielas cenas

24

Komentāri (24)

reksa 08.02.2011. 20.20

Manis pēc droši varētu paaugstināt arī akcīzi gāzei.
Jo mazāk lietos gāzi, jo labāk.
Turklāt pēc gāzes nevar aizbraukt uz Lietuvu.
Vai nu atsakies no gāzes un lieto atjaunojamos resursus, vai arī maksā milzīgu nodokli.

0
-2
Atbildēt

0

maris 08.02.2011. 20.05

Ei nu! Tas tik ir atklājums!

0
0
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 08.02.2011. 18.35

Pie naftas cenas 20$ par barelu, benzīnam vajadzētu maksāt 1Ls litrā, tad cilvēki saprātīgāk pārvietotos, bet Venecuēlas un Irānas petrokrātiskie fašistiskie režīmi un krievija sūkātu ledu, jeb varbūt jau barotu tārpus.

+1
-1
Atbildēt

0

lebronj2356 08.02.2011. 14.08

Un gribētos dzirdēt mērķdotāciju šīm akcīzēm ! Ja degviela = ar kaimiņvalstu cenu, tad jāņem nost TL nodoklis, jo tas uzskatāms par netaisnīgu !

+1
-1
Atbildēt

0

lebronj2356 08.02.2011. 14.06

Tos DUSu tirgoņus ir jāpieliek pie vietas vienreiz…Iagunijā degviela ir parasti lētāka nekā pie mums, kaut šķiet arī ka no Mažeiķiem pērk. Un ja pacels kā saka rakstā par 1,22 s uz litru, tad no kurienes rodas vairāki santīmi – no Karčevska un viņu darboņu alkatības. Nesen VL! ierosināja palielināt akcīzi, lai noņemtu nejēdzīgo TL nodokli un tur bija aprēķināts +0,5 sant. uz litru klāt. tad no kurienes rodas šādi cipari. Konkurences padomei ir jāķeras klāt statoiliem un nestēm, lukoiliem. Nenāktu par sliktu ar kādu likumu noteikt cik drīkst būt peļņa no litra šiem tirgoņiem – šķiet, ka kkur bija teikts par 7 santīmiem uz litru, bet dažbrīd reālāk šķiet, ka būs ~10 sant uz litru !

+2
-1
Atbildēt

2

    anita_meistere > lebronj2356 08.02.2011. 15.09

    hmm…tiešām!
    man nodoklis 52 ls. gadā es novālēju 15k ar vidējo patēriņu 10 l/100km – 150 x 10 – 1500 litri x 0.5 s = 75 ls!!! akurāt, cik sanāk reķinot nodokli pēc jaunās formulas.
    pieņemu ka vidējis statistiskajam 8l/100 km x 20k gadā sanāks kaut kas līdzīgs.
    tomēr, biezeņiem ar cayenām šī te variants butu ultra izdevīgs…un mazauto ipašnieki ļoti neizdevīgs:(

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    lebronj2356 > lebronj2356 08.02.2011. 15.31

    Var jau būt ka izdevīgāks, bet biezenis jau arī nobrauc daudz vairāk degvielas un par to maksā, nevis piemēram moču braucēji, kas 1/2 gada sēž pie ratiem maksā tik pat cik, piemēram, kāds ford fiestas(varētu būt zemākajā svara kategorijā) īpašnieks, kas var cauru gadu pārvietoties. Tā būtu godīga prakse, jo vairāk lieto degvielu, jo likumsakarīgi maksā vairāk par ceļiem ko lieto un gaisu ko sagandē ar gāzēm…Pieeja loģiska, bet tad ir jātiek galā ar degvielas kontrobandu, ko VID, FM, Iem vai nu nevar vai negrib, tāpēc ņemam vienkāršo paņēmienu un kasējam no visiem, kam tiekam klāt. Šāda trula pieeja ir gandrīz visos t.s. konsolidācijas pasākumos ! Un tam būs sekas pelēkumā un Latvijas tukšumā&dzīves kvalitātē(kura domājams nu jau ir Rumānijas līmenī) !

    +1
    0
    Atbildēt

    0

janis 08.02.2011. 12.16

Lai pārstāj irsties tie DUS īpašnieki, jo valsts, arī pie brīvās tirgus ekonomikas, varētu piedraudēt degvielas tirgoņiem, ka ja cenas tiks celtas virs tāda un tāda limita, valsts savuas degvielas rezerves iegēdāsies piem.Ēģiptē, kur 1l~0,13lvl, jo tikai valstij uzkraut pienākumu tikt galā ar krīzi arī ir smieklīgi, jāsolidarizējās visiem un jāpārtrauc deķīša vilkšanas kultūra. Es noteikti V.D. un Vilka vietā nebītos spert radikāļus soļus, bez kuriem jau arī nevarēs iztikt!

+3
-2
Atbildēt

0

Kaspars Špūle 08.02.2011. 11.52

Bet varbūt uzreiz pielietot degvielai “progresīvo cenu”?
Kas pērk mēnesī līdz 40 litriem, tie maksā zemāku cenu, bet kā vairāk par 40 litriem – tā maksā dubultā.
Būs tieši tāpat kā ar elektrības cenu – mazturīgo atbalstīšana ar pilnu krūti!
:D

+1
0
Atbildēt

1

    disassociative > Kaspars Špūle 08.02.2011. 11.56

    A varbūt tomēr otrādi – jo vairāk pērk, jo lētāk? Galu galā visvairāk pērk komersanti un tieši šī cena visvairāk ietekmē visu pārējo preču cenas.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Māra Gaigaliete 08.02.2011. 11.45

“gala cenu degvielas patērētājiem tas varētu ietekmēt vidēju 1,22 santīmu apmērā par katru akcīzei paaugstināto latu.”
#######

Vai patiešām tā teica Karčevskis? Vai arī IR reportieri ir “saputrojušies”?

Jo – cik man zināms, akcīzi rēķina uz 1000 litriem (vismaz likumā tā norādīts), līdz ar ko, paaugstinot to par 1 Ls, litra degvielas cena pieaug par 1 Ls/1000 + 22% PVN, kas ir 0,122 sant/l (jeb 1,22 santīmu par katriem 10 litriem)

Katrā ziņā nekādas mērvienības rakstā nav norādītas – nedz attiecībā uz ko rēķina akcīzi, nedz degvielas cenu. Mērvienību nozīmību parasti iemāca fizikas stundās, kas, acīmredzami, autorei ir gājušas secen.

0
0
Atbildēt

0

Dina Repša 08.02.2011. 11.40

Man ir brīnums, ka šos pasākumus atbalsta par kompetentu uzskatītais ekonomists Vilks. Tas mani nudien pārsteidz! Otrs – mani pārsteidz valdības pārstāvju un ierēdņu nemitīgā statistikas iepludināšana medijos – tur un tur degviela ir tik un tik dārga, pie mums lētāk… Salīdzinām ienākumus un tad runājam! Degvielas cenas “pa kluso” pacels daudzus ciparus LV, bet neesmu neko dzirdējsi par algu vai citu lietu paaugstināšanu. Faktiski Valdība sper platu soli t.s. “ēnu ekonomikas” atbalstam.

+4
-2
Atbildēt

0

anita_meistere 08.02.2011. 11.29

ja degvielas cena LV + auto nodoklis = LT/EST cenām…lai iet.
ja degvielas cena LV – auto nodoklis = LT/EST cenām…tad lai iet bekot!!!!

+2
-1
Atbildēt

0

ltvpanorama 08.02.2011. 11.15

nu nezin..kaut kā visi šitie pasākumi ir ekstensīvi..vai tad nau vēl iemācījušies ka ir blaknes..ka piemetot nodokļu likmi ieņēmumi nepalielinās par to pašu summu?..nu kas man liegs reizi divas mēnesī braukt uz Joniškiem (no jelgavas tas ir nieka 40 km), pieliet bāku līdz malām un pie reizes iepirkties vietējā bodē??..milzu ieguvumi būs budžetā no šitā visa?..jeb man aiz patriotisma jāiet pirkt dārgā Valmieras piena produkcija (nepērku jau tāpēc vien ka zinu kam tas pieder) un jātankojas vietējā somu Nestē vai norvēģu Statoilā, kas to pašu leišu benzīnu vien tirgo?

+5
-1
Atbildēt

2

    lebronj2356 > ltvpanorama 08.02.2011. 14.39

    Karčevskītis nervozē, jo naftas cenas jau pāris dienas krītas….izskatās, ka koriģēsies pēc Ēģiptes burbuļa. Ko nu – būs vien jāpazemina cena tankā, vai arī jāpamaļ par dārgo sapirkto degvielu !

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Ivars Kalvis > ltvpanorama 08.02.2011. 14.52

    Es ar ”Valmieras Pienu” nepērku :)
    Savāds, bet tomēr ieguldījums Latvijas nākotnē ;)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 08.02.2011. 10.58

Degvielas oligopolistus satrauc tas, ka bizness neies no rokas, jo cilvēki pārdomātāk izmantos auto un vienkārši mazāk pirks degvielu. Un protams PR nolūkos teiks, ka apgrozījuma samazinājums ir ēnu ekonomikas pieaugums nevis vienkārši patēriņa samazinājums. Neviens normālas mašīnas īpašnieks nelies savā auto bākā Krievijas “kandžu”.

+4
-2
Atbildēt

0

disassociative 08.02.2011. 10.48

Nu protams, ka pieaugs. Tikai ne pa 1,22 santīmiem, bet pa kādiem pieciem vismaz. Ja paskatās, kas notiek veikalos pēc PVN palielināšanas, kur pārtikai cenas nenormāli aug, tad degvielai būs vēl vairāk augšā. Nez kā ar šādiem muļķīgiem soļiem var ierobežot inflācijas kāpumu? Un kā var ieviest eiro?

+3
-2
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam