Zatlers aicina diskutēt par Bībeles mācību skolās

84

Komentāri (84)

kriksis_ 19.08.2010. 19.24

Lielisks tandeems. Bezmaksas udens Aglonaa+Pujaata runa no tribiines. PLL ker to balstiesiigo veletaju % dalju, kuriem no politikas naw vispaar nekaadas sajeegas! Toties vinji ir ticiigie un par to vien sapnjo, lai to biibeli maciitu visiem un visur. Respektiivi – tiek uzrunati cilveku slaanji, bez speejaam reaali spriest par notiekosho valstii!
Es negribeetu, lai taadi izlemtu musu Latvijas nakotni. (Bet shie “nedomaajoshie” Pujaatam uzticiigie ir sasodiiti daudz un tas biedee)
Protams, ka biibele skolaas netiks maaciita – toties par PLL gan sabalsos!!

+1
0
Atbildēt

0

vineta_pranca 19.08.2010. 11.46

Ko nu te ārdāties, it kā visi klapes būtu uz acīm uzlikuši! Vai Tad “dabas mācība”, “sabiedrības mācība” u.tml. liek jums pārvērsties par kukaiņiem vai rāpuļiem, vai ko tādu? Mācība izglīto, dod informāciju un izpratni. Vērtīgākās lietas cilvēciņam paliek uz visu mūžu. No tā nu nekas slikts nevienam bērnam neatgadīsies, tieši pretēji, jo Bībeles (arī citu garīgo un reliģisko mācību) pamatā ir tikai labas lietas, ja neskatās šauri un neuztver burtiski. Tieši tāpēc vajag palīdzēt orientēties šajos jautājumos, vai vismaz pastāstīt bērnam, ka ir kaut kas vairāk par ikdienu, filmām un slengu. Galu galā visa t.s. rietumu kultūra, kurai tā vēlamies piederēt, tomēr ir izaugusi un veidojusies un kristietības pamatvērtībām. Šīs saknes vajadzētu saprast un novērtēt, bet tāpēc jau nav jādomā, ka Baznīca un Valsts tiek apvienotas juridiski. Šajā gadījumā Baznīca vēlas Valstij sniegt “palīdzīgu roku”. Diskutēt vajag par tehniskām lietām, ko un kā darīt, bet pats princips ir atbalstāms.

0
-3
Atbildēt

0

anna_kukoja 19.08.2010. 11.46

Kristīgās vērtības ir cilvēciskas! Tās atgādina, ko nozīmē būt par Cilvēku. Pujata mērķis NAV cilvēkus darīt atkarīgus no Baznīcas. Zinu šī cilvēka labestību. Jā, viņš ir vienkārš,tāpēc arī domā, ka Bībeles piemērs pāraudzinās sabiedrību. Bet viņš vismaz ko piedāvā! Būsim godīgi-cilvēki ir programmējami. Kāpēc ļaujam programmēt savus bērnus ar alkahola reklāmām, bet esam pret godīguma, cieņas programmēšanu? Tikai vēlāk bērnam ieslēgsies sava domāšana. Ja bērnam būs pozitīvs pamats, brīvo gribu pareizi pielietot(kas nedegradē personību) būs vieglāk. Jā,ir ētika, bet tā ir teorija, ne prakse. Tomēr ir skaidrs-ticību Dievam nedrīkst uzspiest! Nekas arī nemainīsies, kamēr cilvēciskās vērtības (kristīgās, kas daudz neatšķiras no budisma, pat Dainu vērtībām) netiks PRAKTIZĒTAS: ģimenēs, skolās-visos priekšmetos, sākot no skolotāja uzvedības (piem.,nepazemojot skolniekus), līdz tiešām konkrētam priekšmetam, kurš nav plika teorija, bet aicina cieņu un izpratni praktizēt.

0
-2
Atbildēt

0

varrvara 19.08.2010. 11.41

Par ko ir jādiskutē? Vai prezidentam nav skaidrs Satversmes burts, kur rakstīts:
99. Ikvienam ir tiesības uz domas, apziņas un reliģiskās pārliecības brīvību. Baznīca ir atdalīta no valsts.
Tātad par valsts skolām, kuras finansē no nodokļu maksātāju naudas diskusija nav vajadzīga. Ja kādam vajadzīga bībeles mācība, lai ar to nodarbojas baznīcās, sektās un kaut vai pie Pujāta un Šlesera personīgi. Vai tiešām man bērni un mazbērni būs jāved mācīties uz citu valsti, kur valsts skolās piespiedu kārtā neliks politiķi mācīties Bībeli.

+2
0
Atbildēt

0

unknown 19.08.2010. 11.36

Izlasiju parejos komentarus. Laikam tiesam, cilveki nelasa bibeli. Ne jau del ticibas to jaapgust, bibele ir daudzas interesantas lietas un macibas. Un otrs, liela kritika laikam saistita ar to, ka komentetaji nav nekur bijusi arpus LV robezam, tada ‘mucas ‘ domasana. Zel !! Izglitibai ir liela nozime ! Kristitiba ir Eiropas identitate, jebkura Eiropas augstskola musu studenti ir laikam vienigie, kuriem jamacas dubulta, jo nav apguvusi religiju pamatus. Rietumeiropa bez ta nevar beigt skolas.

0
-5
Atbildēt

0

unknown 19.08.2010. 11.30

Kopuma, kristigas, vai bibeles maciba butu nepieciesama pasaules izzinasanas konteksta. Jo pasreiz, tiesi religijas liela mera nosaka pasaules kartibu. Kristietibai nakotne bus jacinas ar islamu, kas tiek specigi izplatits Rietumeiropa. Ja latvietis grib but konkuretspejigs, vinam ir jabut zinasanam par visu lielako – ebreju, kristiesu, islama, un galvenais kiniesu religijam, jo uz tam tiek balstita ari tiesibu sistema un biznesa kultura. Ir tuvredzigi teikt, ka bibeles maciba maziem berniem nav vajadziga. Tiesi otradi, tas, ka berni vairak domas par Dievu vai pat sava veida tices tam, var but tikai un vienigi liels ieguvums. Tacu, otrs jautajums ir par izglitibu vidusskolas, kur , vairak butu piemerota visu religiju pamatu apgusana, lai jaunie cilveki butu gatavi lidzvertigi konkuret pasaule ar kiniesiem, arabiem ,ebrejiem un c nacijam.

0
-1
Atbildēt

0

daina_tabuna 19.08.2010. 11.14

Ai, vakar uzdūros ļoti labi noformulētam tekstam šai sakarā (gan ir pretējs maniem uzskatiem, bet diezgan ticams). Netulkošu, lai nezūd valodas krāšņums (kas nesaprata, paši vainīgi)…

Кто там боялся, что в школах снова введут «Закон божий»? Да пусть введут по самые помидоры! Пусть задают каждую четверть министерские контрольные и грозят родителям или оставить на второй год или пусть нанимают репетиторов! Все равно по окончании школы никто не вспомнит больше двух апостолов, а при перечислении десяти заповедей останется много лишних пальцев.

+1
0
Atbildēt

0

garausiitis 19.08.2010. 02.09

Es tā garām ejot izlasīju apollo – Aptauja: vairums vecāku ir pret obligāto Bībeles mācīšanu skolās.
Es godīgi arī esmu pret , ko nu?

+2
0
Atbildēt

2

    juhans > garausiitis 19.08.2010. 12.33

    Tagad ir jāgaida vēlēšanu iznākums. Tad Zatleram kļūs skaidrs “sabiedrības viedoklis, tā ieguvumi un mīnusi”.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > garausiitis 19.08.2010. 12.49

    Palasot komentus , kur tiek aiztikta ticība ik pa laikam parādās tādi komentētāji , ka reizēm bail paliek vai neesmu kaut ko pārklausījies par kristīgām pamatvērtībām .
    Protams runājot ar smaidu par lietām – vakardiem Pujāts KNL bija perfekts, ja baznīcas vadībā ir tādi ļaudis, tad varam izdarīt secinājumus, kas notiek tajā avju barā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

serhio 18.08.2010. 23.37

un eksaktos priekšmetus aizliegt
un budžeta vietas valsts augstskolās likvidēt
…ko vēl…?

+2
0
Atbildēt

0

laura_skeltina 18.08.2010. 19.56

Tikai vecākiem jāatbild par sava bērna audzināšanu. Ja vecāki ir izlēmuši bērnu audzināt kristīgā garā, tad var izvēlēties vienu no aptuveni 200 Svētdienas skolām. Galu galā daudzi bērni tomēr ir kristīti, un kristību laikā vecāki un krustvecāki altāra priekšā solīja bērnus audzināt un pašiem būt kristīgā ticībā.

Pieņemsim, ka Pujāta sapnis piepildās. Skolnieki no pirmās klases cītīgi apguvuši Bībeli. Tad tādam skolniekam būtu jautājums Pujātam: -Kur Bībelē ir rakstīts par indulgenci, purgatoriju, relikvijām, par Marijas kultu, par daudzu simtu svēto aizbildņu pielūgšanu (katrā! nozarē savs, Kolumbijā pat narkotiku tirgotāju aizbildnis)? Tās ir pirmās lietas, kas nāk prātā saistībā ar RKB.

+3
-1
Atbildēt

0

aiga_abozina 18.08.2010. 19.12

..nesaprotu, par ko vēl ir jādiskusē! Mēs esam brīvā valsts, un es kā māte zinu ko vajag manam bērnam, ko nē…Ticība – tā ir katra cilvēka personīga darīšana. Tikai ļoti žēl, ka jau pagājušā gadā skolā noņēma kristīgo mācību un atstāja tikai ētiku…

+4
-2
Atbildēt

0

LAURIS 18.08.2010. 18.15

kas tur ko diskutet? NE un basta. Tas ir preturuna satversmei un veselam sapratam. Par bibeli var stastit vestures vai litereaturas stundas, kur par to tiek statstits objektivi un zinatniskas kategorijas, bet melnsavcu ienaksana skolas ar veselu bibeles macibu stundu ir noziegums pret berniem. Diskusija ir lieka.

+5
-1
Atbildēt

0

mxblack 18.08.2010. 17.30

Bībeli taču var tulkot tik daudzos veidos, ka ir absolūti bezjēdzīgi to stūķēt jau tā piebāztajās skolēnu galvās. Un ja ko māca ar varu, tad to nekad nevar iemācīt. Ja kādam bērnam būs interese par Bībeli, viņš to atradīs un lasīs. Daudz prātīgak būtu mācīt bērniem dzīvo ētiku, N.Rēriha skatījumu uz pasauli. Tas nav nekādā prtrunā ar Bībeli, ne arī ar baznīcas doterīnām. Bet tas liktu bērniem saprast, ka Pasulē viss ir savstarpēji saistīts, ka labais nes labo, bet ļaunums apaug ar ļaunumu.

+3
-2
Atbildēt

0

Dace Buile 18.08.2010. 17.12

Kristīgās vērtības ir laba lieta, tik baznīcai pašai ir publiski janožēlo savi grēki un jāattīrās no ļoti daudziem mācītājiem. Kā arī jāspēj atdzīt to ka joga bez visa budisma ir profilaktiskas veselības nodarbības(jo sevišķi elpošanas vingrinājumi), tā pat kā hipnoterapija un integratīvā medecīna kopumā, kas arstē no ļoti daudzas slimības un veselības problēmas kā miega un miera traucējumiem, stresa sekām, depresijas, veģetatīvās nervu sistēmas traucējumiem,asinsspiediena problēmam, muguras sāpēm, galvas sāpēm utt

bībelē tač ir rakstīts miesa ir mājvieta svētajam garam un ļoti daudziem mācītājiem ir jāpiestrādā pie tā, lai gars labi justos miesā

http://www.patriotiem.lv/index.php/aktuali/garigo-skolotaju-gudriba/

+3
-1
Atbildēt

2

raimonds_bossltd 18.08.2010. 16.27

Kas mācīs bībeles mācību? Vai alkatīgie, godkārīgie un varaskārie čekas kalpi, melnsvārči: Pujāts, Vanags, Bļaģjajevs, Baštiks, Ludvigs, Brūvers? Varbūt sadists Šmits, kas aicināja vecākus slānit savus mazuļus, kā viņu pašu bērnībā, ar galvu pret sienu?

+5
0
Atbildēt

0

buchamona 18.08.2010. 16.15

Nu jau laikam trešo dienu iet vaļā disputs par tēmu “kristietība un mēs”:)))
Tādēļ nākas atkārtoties.
Ja cilvēks nezin, kas ir Bībele, kas tur tajā grāmatā iekšā ir rakstīts, kādi ir Bībeles galvenie varoņi, viņu dzīves stāsts utt – šis cilvēks ir kurls, mēms, akls un nabags savās attiecībās ar kristīgās pasaules vēsturi, tās garīgajām vērtībām, tas ir tēlotāj mākslu,literatūru, filozofiju un tādā garā.
Dažas “ticības stundas”nedēļā nepārvērtīs bērnu par reliģozu fanātiķi, taču šīs dažas stundas var viņam palīdzēt ieraudzīt to, ko neredz tie cilvēki, kuri izauguši ir bez “ticības mācības” un te pielīdzīna Bībeli Mao rakstiem, piemēram, kā es te pāris dienu atpakaļ lasīju vienā komentārā :))
Baigi grūti ir tomēr kļūt par civilizētu eiropieti, pēc tam, kad tik ilgi ir dzīvots aiz “dzelzs priekškara”, bet šitas mūsu garīgais aklums jau arī atšķir mūs no Rietumeiropas uz kuru tā tiecamies, bet līdz kurai ir tik ārkārtīgi tālu :))

+1
-2
Atbildēt

7

    ievuliitis > buchamona 18.08.2010. 16.23

    Atļauj tev iebilst. Godīgs, atbildīgs un zēlsirdīgs cilvēks var izaugt nezinot it neko par bībeles sižetiem. Tieši tāpat, kā melīgs, divkosīgs, zaglīgs pašlabuma meklētājs ticīgā ģimenē var izaugt. Ne augstās skolas, ne iešana baznīcā nepasargā personu, no šauri klerikāliem uzskatiem. Vai vēlies piemērus iz dzīves?

    +11
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 18.08.2010. 16.38

    Godīgs, atbildīgs un zēlsirdīgs cilvēks var izaugt nezinot it neko par bībeles sižetiem +++ piekrītu, bet šādam cilvēkam būs liela atslēga priekšā viselementārākajām lietām, kas ir pašsaprotamas vispusīgi izglītotam cilvēkam’- eiropietiem, amerikānim, austrālietim utt. Cilvēks, kurš dzīvo kristīgajā pasaulē (pasaulē, kur kultūras slānis ir uzaudzis kristietības ietekmē) bet, kuram Kristus mācība ir sveša, kļūst neaizsniedzamas daudzas lietas. Protams, var jau arī dzīvot bez tām, visādi var dzīvot :)

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 18.08.2010. 16.49

    vēl tikai gribu piebilst, ka ticības mācība skolā – tas nenozīmē, ka , ka skolēns noteikti izaug par kristieti, tad jau mūsu skolās LV būtu tikai viens priekšmets, bet ļoti daudz skolu :)) Ķīmijas skola, fizikas skola, rasēšanas skola utt. :) Kāds izaugs mūsu bērns tā tiešām ir tikai vecāku atbildība,vecāki jau veido savus bērnus pēc “sava ģīmja un līdzības”, taču , ja nesanāk – tad visbiežāk visi citi ir vainīgi, tikai ne pats

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > buchamona 18.08.2010. 16.55

    Nav zināšanas – pat padziļinātas par bībeli – atslēga plašam skatam uz dzīvi un parādībām pasaulē, kur nu vēl līdzjūtīgai un piedodošai attieksmei pret līdzcilvēkiem. Kā tu raksturotu bij. deputātu Jāni Šmitu? Sarakstu turpināt?
    Negribu teikt, ka kristietība traucē būt augsti tikumīgam cilvēkam – pazīstu daudzus, arī katoļu mācītājus. Diemžēl ne Latvijas. Vispusīgi izglītots cilvēks, “pārzinošs kultūras slāni”, var izaugt arī bez ticības mācības skolā. Jo kā gan mēs orientējamies (kurš vairāk, kurs mazāk) mākslas, arhitektūras, stilu, filozofijas un cilvēces vēsturē, kam ne ģimenē, ne skolā nekas tāds ar varu nav bāzts galvās. Ja cilvēku iemācīs domāt, iedos jūtīgu un just spējīgu dzīves uztveri, tas pats atradīs ceļu. Tur mūsu tumsonīgie un ortodoksālie pēc būtības ticības karotāji tikai traucē.

    Ja nu tas kultūras slānis ir izaudzis neraugoties uz reliģijas klātbūtni?:)

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 18.08.2010. 17.07

    Par Jāni Šmitu nerunāsim, garlaicīgi. Par Dekartu būtu interesantāk ,bet bez zināšanām tas būs grūti :)

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > buchamona 18.08.2010. 19.27

    Betij, tiem kristiešiem savā gara tumsībā nav jēgas, ka ir arī vnk humānisms…

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 19.08.2010. 12.25

    Tās taču ir absolūtas blēņas, ka Bībelei būtu sakars ar civilizētas personības veidošanos. Es nekļūdīšos, ja teikšu, ka tie miljoni latviešu, kas (mani ieskaitot) ir auguši pusgadsimta ilgajos padomijas gados, nav izauguši ne par matu sliktāki, ne labāki par tiem, ko šobrīd reliģiozi vecāki dzīšus dzen uz baznīcu. Ziņkārības dēļ (aizliegtais vienmēr ir interesants) es toreiz izšķirstīju Bībeli un šī grieķu interpretētā austrumtautas hronika nebūt neizceļas, salīdzinot ar Vedām vai Zendavestu, nemaz nerunājot par grieķu un romiešu mītiem, Hajavatu vai Kalevalu un mūsu pašu Lāčplēsi. Tie laiki ir pagājuši uz neatgriešanos, kad skolās centās izaudzināt Oļiņietes.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

andrejs_kirsis 18.08.2010. 16.04

Šitos kristiešus pat ētikai tuvumā nevar laist. Tāda “ētikas skolotāja 10 minūtēs kādā centra skolā nonāca līdz:”Un tagad mācīsimies lūgšanu par godu sv. jaunavai Marijai!” Lai rīko svētdienas skolas, cik lien, bet vispārizglītojošās lai atstāj mierā!

+8
0
Atbildēt

0

astra_ozo 18.08.2010. 15.54

Doma par šādas diskusijas uzsākšanu man atgādina jautājumu politiķiem, ko nesen uzdeva Diena.
-Vai jūs uzskatāt, ka valstij ir jāatbalsta Dinamo? …
Kāpēc tieši Ģinamo, un kāpēc tieši Bībele?

+6
0
Atbildēt

0

andrejs_arnicans 18.08.2010. 15.46

Ja mums ir svarīga latvju tautas dzīvība un latviska Latvija, tad vispirms ikvienam Latvijas bērnam vispirms ir jaiemāca viss kas saistās ar latvisko dzīves ziņu – latviskā garīgā bagātība, ko radījuši mūsu seņči. Tad, tikai nākošais solis, var būt jaunā latvieša iepazīstināšana ar svešu tautu gara pasauli. Noniecinot latvisko mēs iznīcināsim mūsu iepriekšējo paaudžu celto un izcīnīto. Latviska latvieša svētie raksti ir dainas un tām jābūt dzīves pamata mācībai.

+7
-2
Atbildēt

1

    daina_tabuna > andrejs_arnicans 18.08.2010. 16.10

    Jā, un pie viena arī gramatiku iemācīt, lai arī viņi nerakstītu “seņči”.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 18.08.2010. 15.11

Ko gan var gaidīt no zoodārza preža, kas mērkaķojās līdzi Šlesera formālās laulenes čekistiem, komunistiem, sātanistiem, pedofīliem un krievu armijniekiem rīkotājās lūgšanu brokastīs.

+7
-2
Atbildēt

0

pavluts 18.08.2010. 15.09

Domāju, ka, gadījumā, ja tādu priekšmetu ieviestu, vanalga kādā formā – vai kā kristīgo mācību, vai visu reliģiju mācīb, tam būtu nulles vērtība. Pats skolu pabeidzu 96.gadā, bet domāju, ka skolēnu attieksme ir mainījusies tikai uz slikto pusi. Atceros, ka mums bija priekšmets “psiholoģija”, to neviens neuztvēra nopietni, ne skolēni, ne skolotāji, tāds bija tikai tāpēc, ka kāds bija izdomājis, ka vajag, bet tā bija veltīga laika šķiešana. Tāpat arī būs ar reliģijas mācīšanu, tam vajag gan kvalificētus pedagogus, gan jaunatni, kuru tas interesē. Visus interesē matemātika, valodas, gramatika tikai tāpēc, ka ir zināms, ka bez šiem priekšmetiem varēs iet uz gateri pirkstus griezt (kādam arī tas, protams, jādara). Bet šāda reliģijas mācīšana jau pašā sākumā ir nolemta neveiksmei.
Jāpiebilst, ka esmu praktizējošs katolis, bet es reāli skatos uz šo lietu. Tie, kuri vēlēsies savus bērnu izaudzināt par kristiešiem, tie to izdarīs bez skolas palīdzības.

+8
0
Atbildēt

1

    garabchiks > pavluts 18.08.2010. 18.12

    Vēl ideālāk būtu, ja neviens nemēģinātu izaudzināt savus bērnus par kristiešiem vai par islamistiem, bet ļautu bērniem izdomāt pašiem, vai viņi grib tādi būt, vai nē.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

velta_abi3 18.08.2010. 15.04

Valdi, attopies!
Ne bībeles, ne kristīgā mācība pēc būtības nepastāv principā. Ir tikai un vienīgi baznīcas mācība. To sauc par jēdzienu samainīšanu! (krieviski – подмена понятий – skan precīzāk).

+1
-1
Atbildēt

0

andrisskrastins 18.08.2010. 15.00

Kad Zatlers izlasīs Satversmi, kas viņam kā prezidentam ir jāaizsargā pirmām kārtām?

Apbrīnojami reizēm tizli Valdis darbojās. Kaut inteliģenta persona.

+8
-1
Atbildēt

0

Eliks 18.08.2010. 14.56

Ņemot vērā daudzās valstīs atklātībā nākušos pedofīlijas gadījumus tieši mācītāju aprindās /pie tam daudzu gadu garumā/, tad pirmais, kas būtu jāizdara – baznīcai pašai jāattīrās. Bet tas nenozīmē, ka pietiks ar dažiem atvainošanās vārdiem vien. Jāveic iekšējās reformas un stingra uzraudzība, lai pedofīlijas gadījumus izskaustu pilnībā. Tas ir tik liels traips baznīcas sejā, ka tagad runāt par kopsakarību “bērni un reliģija” ir vienkārši kliedzoša bezkaunība. Un vēl – kā jutīsies bērns, kura vecāki ir pārliecināti ateisti, bet kuram skolā mācīs, ka jātic Dievam? Domāju – kā malts starp diviem dzirnakmeņiem. Jo bērna vecumā uztvere ir ļoti saasināta – tad kam ticēt? Vecākiem vai skolotājiem? Jeb kļūt par ciniķi un neticēt nekur nekad nevienam?

+7
-1
Atbildēt

0

Kurmītis-Pūks 18.08.2010. 14.49

Zatlera kungs, pirms censties kaut ko saprast, vajadzētu Satversmes 99.pantu izlasīt…

+9
-1
Atbildēt

0

zita 18.08.2010. 14.45

Kādas te vēl diskusijas? Latvijā baznīca ir atdalīta no valsts. Ar to viss ir pateikts.

+8
-1
Atbildēt

0

LR Aizsardzības mini 18.08.2010. 14.42

Es nekādi nesparotu vienu lietu, kāpēc padomju laikā Orvela 1984 rādija TV, bet tagad, “jaunie” un “neatkaŗigie” izvairās to darīt? :) Varbūt tieši bērniem būtu labāk noskatīties “1984” ( ideāli izlasīt grāmatu ), un tad sniegt info par reliģijām. :)

+4
-1
Atbildēt

0

disassociative 18.08.2010. 14.39

Jau šobrīd ir iespēja skolēnu vecākiem izvēlēties ētiku vai kristīgo mācību. Lielākā daļa vecāku izvēlas ētiku. Vai tas nav pietiekams rādītājs?
Pēc Satversmes baznīca ir šķirta no valsts, tātad skola arī ir šķirta no baznīcas. Melnsvārčiem nav ko darīt skolās.

+14
-1
Atbildēt

0

dro 18.08.2010. 14.38

Manuprāt pat pirmskara Latvijā ticības mācība nebija obligāta.

+6
-1
Atbildēt

0

Arija Saleda 18.08.2010. 14.38

Viens spēcīgs arguments pret bībeles vai ticības mācību skolās ir tāds ka 90 % no vecākiem starp piedāvājumu ētikas mācība vai ticības mācība izvēlas pirmo.
Runājot arī par bībeles vēsturisko ietekmi, atļaujos paust uzskatu ka lavieši ir barbari, baznīcas izpratnē, jo visi “godi” saistīti ar saules kustību.

+5
-1
Atbildēt

0

marčiks 18.08.2010. 14.36

…mācīts ir vienmēr, jautājums – kādā formā…

Tieši tā! Liela daļa pamatskolu un vidusskolu vēstures kursa māca par notikumiem, kas saistīti ar baznīcu, kristietību utt. Var runāt par vēstures mācību kursa pārstrukturēšanu, bet tam nav vajadzīga atsevišķa mācība. Tikpat labi varētu ieviest atsevišķu Napoleona mācību, Latvijas okupācijas mācību, Ulmaņlaiku mācību, Šķēles mācību utt.

Bet projekta bīdītāju-sektantu mērķis jau ir nevis iepazīstināt bērnus ar ‘Bībeles mācību’, bet gan skalot tiem smadzenes, stāstot par vienīgo pareizo un neapstrīdamo patiesību…

+12
0
Atbildēt

3

    LR Aizsardzības mini > marčiks 18.08.2010. 14.39

    Vienkāršāk būtu izstāstīt bērniem visu konfesiju vēstures, savstarpējo šķelšanos u.c. Ar uzdevumu pašiem veikt analīzi par šiem jautājumiem, lai pēcāk katrs var sniegt savu interpretāciju par katru konkrēto reliģiju, konfesiju . Savādāk mums sektantisms nekad nebaigsies, cilvēki nekad nekļūs brīvi!

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > marčiks 18.08.2010. 14.46

    @ت ♠Ak Dievs/ يا الله
    Nevis konfesiju, bet reliģiju vispār. Sākot no senākajām, lai bērni saprot, ka jo jaunāka reliģija vai tās paveids/ sekta, jo tās sekotāji ir agresīvāki, ka tāpēc pret kristietību un tās paveidiem vajadzētu attiekties ļoti rezervēti- kā jau pret iesācējiem.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    LR Aizsardzības mini > marčiks 18.08.2010. 14.51

    Šajā ziņā man patika Andreja Kavača grāmata, “Baltu senvēsture”, diezgan interesanti izklāstīta vesrija par primbaltiem, to reliģijas nozīmi un ietekmi. Vajag bērniem attīstīt domāšanu un spēju izvēlēties. :)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

LR Aizsardzības mini 18.08.2010. 14.34

Brīžiem sāk rasties, ka mums ir 1984 – Latvijas variants, lielie brāļi un cits bull shi*s. Pietiek jau paskatīties uz Ļedajeva nozombētajiem ākstiem.

+8
-1
Atbildēt

3

    daina_tabuna > LR Aizsardzības mini 18.08.2010. 14.41

    Āksti, ne āksti, bet par ministriem tiek… Ļeģajevs viņiem ziedo, par to ļeģajeviešus liek mierā un ļauj dzīvot (lai gan ir valstis, kur viņu sekta ir aizliegta).

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Es viendien skatījos to “ticīgo uzvaras kaut kas tur” un tur Turlais klaigāja par seksuālajām minoritātēm, vispār pretīgi uz tādiem politiķiem skatīties, tāds tipisks gestapo/nkvd virsnieķelis, ļauj tik vaļu, visus apšautu.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    daina_tabuna > LR Aizsardzības mini 18.08.2010. 14.48

    @ت ♠Ak Dievs/ يا الله
    Šitais mani vispār fascinē. Reliģija, kuras aktīvo dalībnieku rindās ir tik daudz homoseksuāļu, tik agresīvi iestājas pret homoseksuālismu… Mazohistu pulciņš kaut kāds.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

Klaavs 18.08.2010. 14.30

Es kā 3 bērnu tēvs apsolos gadījumā, ja patiešām skolā ieviestu olbligāto Bībeles mācību, iesūdzēt valsti Satversmes tiesā. Saprotu, ka tas viss ir tāds pirmsvēlēšanu bulshits, tomēr pat teorētiskas diskusijas par vienas reliģijas privilēģijām vispārējās izglītības iestādēs ir absurdas un pat kaitīgas. Tas ir prerunā Satversmei, cilvēktiesību principiem un veselajam saprātam.Valsts prezidents nedrīkst rosināt diskusiju, kuru pamatā ir apdraudējums manu bērnu un manām tiesībām…

+34
-4
Atbildēt

3

    disassociative > Klaavs 18.08.2010. 14.40

    Es arī iešu uz Satversmes tiesu, ja tā notiks.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    janazakovica > Klaavs 18.08.2010. 18.59

    Bibeles macibai skola but.

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    juhans > Klaavs 19.08.2010. 11.49

    Ja tas aizies tik tālu, tad patiešām derētu apvienoties cilvēkiem, kas gatavi cīnīties pret šādu nejēdzību, BET visdrošākais profilaktiskais līdzeklis – gādāt, lai PLL netiktu nākošā Saeimā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

daina_tabuna 18.08.2010. 14.28

Kas tur ko diskutēt? Lai Pujats un pārējie melnsvārči to bībeli iebāž sev vienā vietā. Kāpēc maniem bērniem būtu kaut kādas ebreju tautas pasakas jāpagūst atsevišķā kursā? Itkā viņiem cita nekā nebūtu ko darīt. Tā vietā būtu labāk eksakto zinātņu mācīšanu uzlabojuši. Šogad jau elementārais 9. klases matemātikas eksāmens parādīja mācīšanas kvalitāti.

+11
-2
Atbildēt

0

mary75 18.08.2010. 14.27

Zatlers paliek Zatlers – ja kādreiz pasaka ko jēdzīgu, momentā nokompensē to ar pāris muļķībām, lai nezaudētu savu imidžu.
Pārējais viss par šo priekšlikumu jau pateikts.

+14
-1
Atbildēt

2

    ievuliitis > mary75 18.08.2010. 15.37

    Tā vien likās – cilvēks ir audzis, atradis savu vietu un cenšas darīt – cik nu viņa spēkos. Bet – nē! Tik viegli viņam izskalot smadzenes.
    Vēl gan pastāv cerība, ka prezidents vēlas sadzirdēt pietiekoši aktīvu sabiedrības “nē” šim plānotājam likumprojektam, lai būtu argumenti tā noraidīšanai.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Dzintars Kalniņš > mary75 18.08.2010. 19.21

    jā, vēlreiz malt visu to pašu, ko jau iepriekš izmalām, nav jēgas. Lai vai kā, cerams, ka Zatleram pietiks argumentu, lai šo murgaino ideju apstādinātu pašā tās saknē. Ja ne, tad jāiet ielās vai arī jābrauc kaut kur citur padzīvoties. Laikam atsevišķiem politiķiem nav pa spēkam domāt plašāk, veidot liberālu vidi Latvijā un neaprobežoties ar CILVĒKU radītu bībeli, kā garīguma etalonu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Zane 18.08.2010. 14.27

referendums un .

+2
-4
Atbildēt

0

az 18.08.2010. 14.25

Kas tur ko diskutēt par tik sviestainu piedāvājumu? Varbūt ieviesīsim skolā arī obligāto rīta rituālu svētozolu birztalā. Valdis Z. šoreiz varēja izmantot iespēju paklusēt…

+9
-1
Atbildēt

0

Andris 18.08.2010. 14.25

Šis prezidents pēc iespējas ātri jānoceļ no amata, jo viņš jau ir sajucis prātā katoļu ksendzu ietekmē. Tagad viņš grib mainīt Satversmi, lai apvienotu skolas un baznīcu. Viņš jau ir pilnīgi zaudējis saikni ar realitāti, nekādu racionālu rīcību no viņa vairs nevarēs sagaidīt. Ar vecumu šī šizofrenījua tikai pastiprināsies, līdzīgi kā Pujātam.

+7
-6
Atbildēt

0

anete_raugule 18.08.2010. 14.25

Varbūt Valdis varētu sākt diskusiju par to, kāpēc par spīti daudzajām izglītības reformām izglītības kvalitāte skolās turpina kristies. Citādi drīz attapsimies, ka audzinām kristīgus pusanalfabētus.

+20
-2
Atbildēt

1

    daina_tabuna > anete_raugule 18.08.2010. 14.31

    …kristīgi pusanalfabēti…

    Welcome back to medieval :-)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

martins_kibilds 18.08.2010. 14.24

PLL populisms.
Cik reizes var šo jautājumu cilāt? Skolas nav tā vieta, kur dažām konfesijām var tikt dotas ekskluzīvas tiesībs nodarboties ar indoktrināciju. Iespējams, ka vajadzētu ieviest priekšmetu ar nosaukumu, piemēram, ‘reliģiju mācība’, kur kultūrsvēsturiskā kontekstā skolnieki tiktu iepazīstināti ar lielajām pasaules reliģijām, vēsturi, uzskatiem, rituāliem, utt. Tiesa, šaubos, vai tas ir tas, ko vēlas Pujats un viņam līdzīgie. Katrā ziņā labāka sabiedrības informētība par reliģijām par sliktu nenāktu. Bet sludināšana par nodokļu maksātāju naudu gan nav pieļaujama.

+35
-4
Atbildēt

3

    vjachiks > martins_kibilds 18.08.2010. 14.28

    Pilnībā pievienojos, ka “reliģijas mācība”, kur skaidro dažādās konfesijas, ticības un to stūrakmeņus dotu jauno cilvēku attīstībai daudz vairāk, nekā uzspiesta kristīgās ticības mācība. Pat ja tādu ieviestu, būtu jānodala – luterāņu vai katoļu vai pareizticīgo, jo Latvijā nav viennozīmīgu rajonu/skolu, kurā būtu bērni no vienas ticības.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > martins_kibilds 18.08.2010. 14.35

    Bībele ir viena visiem kristiešiem.

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    zita > martins_kibilds 18.08.2010. 14.47

    Bet visi nav kriestieši.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

LR Aizsardzības mini 18.08.2010. 14.24

Agrāk uzskatīju, ka demokrātiskas valsts priekšrocība ir ticības brīvība. Baznīcas un valsts apvienošana nozīmē atgriezšanos viduslaikos. Varbūt tad pie viena atjaunojam 10 tiesu un inkvizīciju. Izskaidrojam bērniem, ka zeme ir plakana, ka ciešoties šeit un tagad, mēs tiksim atdaŗiti viņa’saulē u.t.t.

Valdis Z. tik tiešām ir no “Rīgas Zoo”, ja domā, ka es saviem bērniem liegšu tiesības izdarīt izvēli starp reliģijām un ticībām. Kaut arī esmu kristīts, esmu ateists, jo baznīcas divkosība ir skaidri saskatāma konflikots starp kriestietību un islāmu, iedomājaties, ja vēl arī budismu pasludinās par radikālo. Nope veči, kas kontrolē ticību, tas kontrolē prātus. Vēl jau ir otra galējība, vēsture : “he who controls the past controls the future, and he who controls the present controls the past”. (c) Mr. Orvel

+13
-2
Atbildēt

3

daina_tabuna > daina_tabuna 18.08.2010. 16.15

Te jau tā fiška! VIDUSSKOLĀ!
Bībeles mācību ir domāts borēt sākumskolā esošās kristīgās mācības/ētikas vietā (kas abi ir pēc izvēles). 8.- 9. klasē vēstures kursā būtu jāiekļauj jautājumi par reliģijām, par atšķirībām starp tām, par upuru skaitu, ko katra no reliģijām ir nesusi līdzi savai izplatībai u.tt. Bet ne jau sākumskolas sīčiem. Bet filozofiju pat 8.- 9. klasei mācīt nav jēga. To pilnīgi noteikti ir jādod 11.- 12. klasē. Sekojoši- ar matemātiku nekādas paralēles nesavilksi, jo to gan jāmācās jau no bērnudārza sola.

+6
-1
Atbildēt

0

daina_tabuna > daina_tabuna 18.08.2010. 16.46

Es nekur neesmu rakstījis, ka TIKAI. Taču viennozīmīgi ir jāpiemin, jo līdz šim tāds aspekts vispār nav ticis pieminēts. Skolās māca par sliktajiem vācu krustnešiem, bet viņi jau bija tikai Vatikāna pavēļu izpildītāji (Latvijas/Baltijas kontekstā).

+4
-1
Atbildēt

0

daina_tabuna > daina_tabuna 19.08.2010. 11.04

Atšķirība ir tā, ka krustneši tiešām ticēja, ka kādu glābj (vismaz ir radies tāds priekšstats), kamēr NATO karavīri Afganistānā ir tikai tāpēc, ka viņiem tāds darbs un ļoti labi saprot, ka viņi nogalina cilvēkus, kuri kādam ir tēvs, brālis, vīrs u.tml. un kādu dienu kāds tikpat labi ar šādu pašu misiju ieradīsies viņu pašu dzimtenē. Kristietību ievazāja tautām, no kurām Vatikānam nebija jābaidās par atriebību.

+1
0
Atbildēt

0

juhans > juhans 19.08.2010. 11.58

Nu, Tu vienreiz pateici kaut ko pareizi. Tātad Tu esi pārliecināts, ka Latvija ir jādzen atpakaļ viduslaikos? (Tas starp citu labi atbilst arī Taviem pārējiem priekšlikumiem)

0
0
Atbildēt

0

juhans > juhans 19.08.2010. 12.01

Mans iepriekš teiktais bija domāts clash clash`am 18.aug 16:42.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam