VL-TB/LNNK sola stiprināt latviešu valodu

56

Komentāri (56)

IvetaKazoka 31.07.2010. 21.57

TB/LNNK sola stiprināt latviešu valodu pēdējos 20 gadus. Sola un sola un sola. Kur ir garantija, kas solījumu pildīs. Jānis Iesalnieks var publiski apsolīt, ka ievēlēšanas gadījumā un solījumu neizpildīšanas gadījumā būs gatavs izdarīt “Harakiri” vai sliktākajā gadījumā ietriekt svinu sev deniņios??? Šis NAV retorisks jautājums. Pietiks drosmes atbildēt???

+1
-1
Atbildēt

0

rozaa11 30.07.2010. 23.27

5 % procentu barjera tas ir sapigs temats.zel ka nav vl+jl butu labs variants.

+1
-2
Atbildēt

0

astra_ozo 30.07.2010. 18.30

Es balsošu par partiju, kas darīs visu iespējamo, lai reāli ieviestu valsts valodu visās jomās. Lai sveštautieši saprastu, ka te ir LATVIJA. Pašlaik notiek tikai kacināšanās – likums ir, “tiesībsargiem” ir par ko ņemties, bet vienalga viss notiek krieviski.
Valsts un pašvaldību iestādēs saziņa tikai latviski, ok – lai ir izņēmums +80-gadīgām tantiņām.
Būtu svarīgi panākt, ka jauniem darba meklētājiem nebūtu iespējams valstī ilgstoši uzturēties bez latviešu valodas zināšanām.
Par citiem jautājumiem arī viņu programma ir sakarīga.

+8
0
Atbildēt

1

    reksa > astra_ozo 30.07.2010. 20.00

    Partijas maz ko varēs panākt, ja pati tauta neko nedarīs.
    Ne jau pārdesmit valodas inspektori spēj padarīt Latviju latvisku, to var padarīt tikai pati latviešu tauta, principiāli nelietojot krievu valodu.

    Protams, visi skolēni ir jāmāca tikai latviešu valodā. Šeit nevar būt nekādu citu domu. Nekādas krievu skolas Latvijā nedrīkst būt principā.
    Arī tēlevīzijai ir jābūt tikai latviešu valodā. Nu varbūt, lai neitrālizētu Krievijas propagandu, kādā TV kanālī ir pieļaujama krievu valoda. Ne jau filmām, bet gan tikai ziņām un analitiskiem raidījumiem.
    Jā, vēl, krievu valodas zināšanas darba sludinājumos nedrīkst prasīt. Šādu aizliegumu likumā vajadzētu noteikt.
    Prasīt krievu valodas zināšanas var tikai ar speciālām valodas inspekcijas atļaujām (piemēram, ja uzņēmums eksportē preces uz Krieviju un uzņēmumā mazāk nekā 10% darbinieku prot krievu valodu).

    +9
    0
    Atbildēt

    0

Ziemelnieks 30.07.2010. 18.29

Es domāju, ka šos kopā nevar laist, jo PCTVL sola pilsonību bez eksāmeniem. Tātad par šiem abiem noteikti nedrīkst balsot, būs plēšanās par valodas jautājumiem un valsts varēs turpināt stagnēt!!!!

+4
-12
Atbildēt

0

aivarstraidass 30.07.2010. 18.17

Ir vēl viena lieta, kas šobrīd par maz uzsvērta apvienības VL+TB programmā, bet dabiski iederētos – dažādiem līdzekļiem veicināt Eiropas u.c. moderno valodu apguvi. (Izvērstajā apvienības programmā ir šāds punkts – televīzijas raidījumus nedublēt, bet pievienot tiem subtitrus.)

Ja, teiksim, jaunietis ir jau pamatskolā ir samācījies divas svešvalodas (teiksim, angļu un vācu), ja seko līdzi notikumiem Eiropas kaimiņvalstīs, tad viņu būs pagrūti piešmaukt ar lētu populismu šlesakova un Pirmā Baltijas kanāla stilā. Mūs apdraud ne jau krievu valoda un kultūra kā tāda, bet gan riskējam pārtapt par Putina impērijas provinciāļiem. Tiem, kuri nesaprot Ahmatovas dzeju un nestudē Krievijas vēsturi, bet piekar Georga lentītes un bauda “Jauno vilni” vai KHL mačus.

Protams, viena daļa no risinājuma ir augstas prasības pret latviešu valodu – vidusskolu beidzot un darbā stājoties – protams, arī “dzimušiem” latviešiem. Bet ar to vien nepietiek. Vajag arī mūsdienu Eiropas tautu valodas, lai ikviens Latvijas patriots ar NATO sabiedrotajiem runātu bez tulka.

+10
0
Atbildēt

1

    Sanšains > aivarstraidass 30.07.2010. 19.39

    Izvērstajā apvienības programmā ir šāds punkts – televīzijas raidījumus nedublēt, bet pievienot tiem subtitrus.
    ================================
    Tam nu gan noteikti nevaru piekrist. Mūsu valodai jau tā ir tik maz atvēlētas telpas televīzijā, ka to vēl vairāk sašaurināt – šoreiz Rietumeiropas valodu dēļ – nebūtu pieļaujams.

    Jūs uzsverat, ka nepieciešamas “augstas prasības pret latviešu valodu”. Manuprāt, tās nelīdzēs, ja trūks elementārā – telpas un laika, kurā šo valodu lietot, izmēģināt, radoši spēlēties ar to, galu galā, gluži vienkārši – DZIRDĒT.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

Aija Neļķe 30.07.2010. 18.10

No pagaidām iesniegtajiem sarakstiem, Nacionālās apvienības saraksts ir visjauneklīgākais – ar vismazāko kandidātu vidējo vecumu (pie tam vienlaikus izglītības līmeņa ziņā esot iesniegto sarakstu galvgalī). Pieņemu, ka tas vairāk pateicoties VL biedriem ;)

+6
0
Atbildēt

2

    IvetaKazoka > Aija Neļķe 31.07.2010. 21.47

    Kāpēc Jums tie 2 marasmātiskie enkuri vajadzīgi??? Vai tiešām Jūs neredztat, ka Tie ir jūsu kaprači. Šis bija retorisks jautājums.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > Aija Neļķe 01.08.2010. 07.06

    Sapper, es Tev pilnībā piekrītu, it īpaši attiecībā uz Dobeli. Atceroties viņa nekaunīgos paziņojumus deputātu piemaksu sakarā (mums neviens nevar aizliegt noteikt sev tādas algas un piemaksas, kādas mēs paši gribam), kā arī kaunpilnās izdarības parlamentārās izmeklēšanas komisijas vadītāja postenī, gribas vaicāt tiem, kas viņu izvirzījuši: “Ar kuru vietu domājam, dāmas un kungi?” Es saprotu, ka mana balss neko neizšķirs, taču manu balsi šī apvienība ir zaudējusi tieši sakarā ar Dobeli, mazākā mērā ar Tabūnu, kaut gan salīdzinājumā ar nekauņu Dobeli Tabūns ir vienkārši nekaitīgs un nevienam nevajadzīgs tukšu salmu kūlējs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

www.vecamate.lv 30.07.2010. 17.39

Iespaids kā par lablatviešiem- runātajam daudzkur var piekrist, bet ieraugot personālijas, nu piedodiet..Ja neskaita VL jaunos, pārējā branža- ilggadīgi provokatori un nacionālo simbolu vazātāji.Manā uztverē nožēlojamāki par tp un lpp bizneskopām.

+4
-8
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 30.07.2010. 17.38

Palasīju pilnos sarakstus. Izskatās pēc darbā iekārtošanas biroja, ne jau nu pirmā, ne lielākā, bet pieredzi gan nevar noliegt. Pie visiem vējiem pa vējam iets, tātad drošs.

+1
-6
Atbildēt

0

itommy_ 30.07.2010. 17.32

Apvienībai izvēlēts slikts nosaukums. “Latvieti, nepadodies!” būtu labs.

+1
-13
Atbildēt

0

vincgog 30.07.2010. 17.27

Saraksts būtu pieņemams, tikai tā naftalīna smaka no TB/LNNK atbaida.

+5
-1
Atbildēt

0

Le 30.07.2010. 17.27

Ja izsvītro vecos blēžus un mutes bajārus (Tabūns, Dobelis, Rasnačs un vēl daži), tad saraksts izskatās tīri pieņemams. Arī es esmu par valsts apmaksātu izglītību tikai valsts valodā, kā arī neobligātām krievu valodas zināšanām apkalpojošā jomā (galvenais, lai cilvēks zina vismaz 2 svešvalodas, nevis uztiept kādas noteiktas), jo Latviju apciemo ceļotāji no dažādām valstīm. Un arī krieviem ir jāmācās svešvalodas, ja viņi dodas uz citām valstīm. Nemaz nerunājot par Latvijas krieviem, kuriem 20 gadu laikā jau nu vajadzēja iemācīties valsts valodu. Ja to neprot, tad viņiem šeit nav vietas.

+17
0
Atbildēt

1

    Līga Sniega > Le 01.08.2010. 10.41

    ceru, ka neesam vienīgie, kuri tā domā!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

buchamona 30.07.2010. 17.17

Kamēr LV būs tāda partija, kā SC, LNNK/VL mūsu Saeimā ir nepieciešama, domāju, ka Urbanovičs ir pietiekami pierādijis šādu patiesību. Tiešām ceru, ka viņiem veiksies un viņi iekļūs Saeimā

+15
-1
Atbildēt

2

    Sanšains > buchamona 30.07.2010. 19.31

    NE TIKAI, kamēr ir tāda partija kā “Saskaņas Centrs”.:)
    Vislatviešu/tēvzemiešu programma taču ir TIKAI NORMĀLA, nevis RADIKĀLA – jebkādā nozīmē.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > buchamona 31.07.2010. 21.44

    Piekrītu, ar nosacījuma, ka bez Dura Jobeļa un Pītera Tribūna :)))

    +1
    0
    Atbildēt

    0

TrainspottingLV 30.07.2010. 17.17

Par patriotisku nostāju nostāju man nav nekas pret – stiprinam gramatiku utt., bet kāpēc tāds naids pret krievu valodu? (Iesaku vēl izsvītrot angļu valodu un vācu valodu no skolas programmām – tas tik būtu solis)

+3
-10
Atbildēt

2

    Pret krievu valodu naida nav,ir naids pret tiem tirliņiem, kuri ikdienā sēž “guļamrajonu” pagalmos, pirkstus tur kā gaiļa seksti un lamā visus deviņstāvīgiem, kā aŗi piekasās cilvēkiem. :)

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    reksa > TrainspottingLV 30.07.2010. 19.50

    Nevienam nav iebildumu pret krievu valodu Krievijā.
    Bet krievu valodai Latvijā nedrīkst būt lielākas nozīmes nekā ukraiņu, zviedru vai poļu valodai.

    Esmu krievs, bet ar visiem Latvijā runāju tikai latviski, un nevienam latvietim nav nekādu iebildumu pret to, ka es esmu krievs…

    +9
    -2
    Atbildēt

    0

ciparsone 30.07.2010. 17.17

Uzskatīsim to par manu “ultimātu” Vienotībai :) Ja Vienotība nebeidz lohoties un gulēt, es bez jebkādiem sirdsapziņas pārmetumiem nobalsošu par Raivi Dz. (Šoreiz nebaidoties par 5% barjeru)

+18
-4
Atbildēt

0

Uldis Šneiders 30.07.2010. 17.16

Tēvzeme mums tā kā būtu. Tikai kā ar to brīvību.
(Paskatīju visus t.s. virs 5% sarakstus. Mēģināju nebūt piekasīgs, kopā saskaitīju 11 vērā ņemamus cilvēkus, kas varētu veidot tālredzīgu un loģisku politiku. Nez kur ņemt liekus 89?)

+5
-2
Atbildēt

0

::Vai cis :: 30.07.2010. 17.14

Domāju, ka Tabūnu ar 1. numuru un Dobeli ar 4. numuru var svītrot, cik grib, vienalga viņi tiks ievēlēti.

+5
-2
Atbildēt

3

    IneseT > ::Vai cis :: 30.07.2010. 17.15

    Tabūns+Dobelis tiks ievēlēti – pie nosacījuma, ka šo partiju apvienību vispār ievēlēs..

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    uxxxxjxuxxju > ::Vai cis :: 30.07.2010. 17.17

    Pēdējos reitingos bija 8%

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > ::Vai cis :: 30.07.2010. 17.18

    Ievēlēs gan, tikai jautājums – cik vietu viņi dabūs Saiemā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

::Vai cis :: 30.07.2010. 17.11

Programma man ļoti patīk, bet Dobeļa un Tabūna klātbūtne manā uztverē padara šo sarakstu par nepieņemamu.

+5
-4
Atbildēt

3

    LR Aizsardzības mini > ::Vai cis :: 30.07.2010. 17.22

    Vai tad jāiebalso visi kandidāti? Manuprāt, tur tak var “atķeksēt” sev vēlamos. :)

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > ::Vai cis :: 30.07.2010. 17.26

    Partija, kas var izvirzīt par deputāta kandidātu Juri Dobeli, ir smieklīga, protams, manā uztverē, un tā ķeksēšana vai neķeksēšana nebūt nav galvenais faktors …

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Līga Sniega > ::Vai cis :: 01.08.2010. 10.47

    svītro ārā to, kas nepatīk!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

uxxxxjxuxxju 30.07.2010. 17.09

Tak var izsvītrot, ja nepatīk. Tas nemaina faktu, ka tā ir partiju apvienība, par kuru vienīgo vērts balsot.

+8
-3
Atbildēt

2

    mary75 > uxxxxjxuxxju 30.07.2010. 23.35

    Vienīgā partija par ko var balsot?
    Tikai tāpēc, ka tie visskaļāk bļauj, ka viņi par valodu utt?
    Un iepriekšējās TB izdarības jau aizmirstas?
    Un kas vainas Vienotībai, ka par to nevar balsot?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Aivars Puriņš > uxxxxjxuxxju 31.07.2010. 14.54

    Ēlerte, kautvai…

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

Aija Neļķe 30.07.2010. 17.09

Te ir lasāms arī viss kandidātu saraksts:
http://www.visulatvijai.lv/news.php?readmore=1156319141
Drīzumā publicēsim arī sarakstu, ar katras partijas deleģētajiem pārstāvjiem kopīgajā apvienības sarakstā.

+4
-1
Atbildēt

1

mary75 30.07.2010. 17.04

tukšmuldētājs Tabūns, Rasnačs, tagadējais SM Gerhards, Šlesera izsūtamais zēns – nekāda ticība jau nu tiem galīgi nav.

+9
-7
Atbildēt

7

    Aija Neļķe > mary75 30.07.2010. 17.12

    Jebkuram ir tiesības sev netīkamos cilvēkus no saraksta svītrot. Tā ir mūsu vēlēšanu sistēmas viena no retajām priekšrocībām.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > mary75 30.07.2010. 17.45

    Diemžēl, Dzeri, PS, izņemot Kristovski, man iedveš vēl mazāku ticību, nemaz jau nerunājot par Āboltiņu un visu to ļembastu ar Repši. Gandrīz jāpievienojas tiem, kas gudro vispār neiet uz vēlēšanām, kaut gan līdz šim esmu piedalījusies visās vēlēšanās un referendumos …

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    Sanšains > mary75 30.07.2010. 19.25

    Varētu pat piekrist Dzerim, jo konkrēti ne Tabūns, ne Rasnačs, ne Gerhards man nešķiet necik simpātiski (Dobelis tomēr drusciņ labāks:)).
    Turklāt, kas gan Gerhards par nacionālistu?!:)

    Tomēr balsošu par šo sarakstu, jo – ir jāatbalsta šīs nostādnes un idejas.
    Manuprāt, tieši tā arī demokrātijā būtu jābūt – jābalso par idejām, ko un kā darīt (programmu), ne tik daudz par konkrētām (patīk/nepatīk) personībām, kā to, piemēram, ļoti vēlētos uzbāzīgie nekauņas no “Par labu Latviju”.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 30.07.2010. 19.56

    Tas nav nopietni – Dobelis un Tabūns, Dobelis jau sen galīgi degradēts.
    Partija, kas iekļauj sarakstā šādas personas, nevar tikt uzņemta nopietni.
    Var jau vēl domāt par VL, bet, šie klauni ir galīgi nepieņemami.
    Vienotības sarakstā tik odozas personas nav.
    Bet, saprotams jau, vai tad pirmo reizi latvieši nobalsos par kārtējo “latvieti, nepadodies”, kaut vienalga kādā mērcē.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    Aivars Puriņš > mary75 31.07.2010. 14.52

    Es tāpat domāju, kāda jēga balsot, ja nav par ko.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    Kristaps O. > mary75 31.07.2010. 18.03

    Inese, Tu tak’ esi gudra meitene, kur Tev pēkšņi tik dullas idejas, neiet uz vēlēšanām?!?!?!?! Tak svītro uz vella paraušanu, tad tiešām labāk balso par VL nekā neiet vispār…
    Interesanti, ka VL identitāte, zīmols, kļuvis daudz spēcīgāks par TB :) TB būs ieguvis vairāk, pievienojoties VL, nevis otrādi :))), TB visi saista ar vecajiem mankurtiem :) (vienīgais izņēmums Zīle), a te – svaigu asiņu injekcija, es pat teiktu – pārlējums jeb pielējums :)

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > mary75 31.07.2010. 23.51

    Par viņiem nebalsošu. Daudzus pārāk ilgi jau pazīstu..

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Arija Saleda 30.07.2010. 16.58

Nu džeki ir jau labi, bet krievija ir tomēr mums kaimiņos, ko tas nozīmē, ka ja uzvarēsiet tad neattīstam latgali?

+1
-10
Atbildēt

4

    andrisskrastins > Arija Saleda 30.07.2010. 17.01

    Kādā ziņā tu to domā?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Aija Neļķe > Arija Saleda 30.07.2010. 17.11

    Mūsu sarakstā Latgalē kā 2. numurs ir Latgales studentu centra valdes loceklis Mareks Gabrišs, kas pazīstams ar aktīvu cīņu par latgalisku Latgali, kas tikai nostiprinātu latviskas Latvijas pozīcijas. Latgaliskais ir arī latviskais, tā ir neatraujama latviskuma daļa.

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    LR Aizsardzības mini > Arija Saleda 30.07.2010. 17.26

    Latgali vajag attīstīt, tikai tam ir jānotiek uz ABPUSĒJI IZDEVĪGIEM NOTEIKUMIEM! :)

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    murnieks112233 > Arija Saleda 30.07.2010. 18.19

    Tauta par vecajiem zagļiem vairs nebalsos. Aizmirstiet!

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam