Soma.lv
- Viedoklis
- 01.06.2021.
Hibrīdveida mācības – reāls scenārijs tuvai nākotnei
Gatavoties ļaunākajam, bet cerēt uz labāko – tāda varētu būt piesardzīgi optimistiska skolu rīcība šā mācību gada noslēgumā. Ņemot vērā vīrusa viļņveidīgo dabu un citu valstu pieredzi, ir liela iespēja, ka arī nākamajā mācību gadā var būt nepieciešamība periodiski pāriet uz attālināto mācīšanos vai arī tā saucamo hibrīdveida mācību procesu.

- Viedoklis
- 03.12.2020.
Viedgrāmatas kā risinājums arī pēc pandēmijas
Turpinoties attālinātajām mācībām, aizvien vairāk pedagogu paši izstrādā dažādus materiālus un vadlīnijas, lai padarītu mācību procesu sekmīgāku un radošāku. Iesaistījušies arī vairāku augstskolu studenti, izveidojot platformu, kas ļauj veiksmīgāk organizēt mācību darbu attālināti. Līdz šim praksē izmantoti daudzi mācību materiāli, kas neatbilst mūsdienu realitātei, īpaši sociālajās zinībās. Cerams, ka attālināto mācību laikā lielāku popularitāti iemantos viedgrāmatas, kas saglabās savu vietu mācību procesā arī pēc pandēmijas.

- Viedoklis
- 28.05.2020.
Kāpēc ir nozīme tam, kā vērtējam sekmes?
Laikā, kad noslēgumam tuvojas, iespējams, izaicinošākais mācību gads mūsdienu izglītības vēsturē, daudzu skolēnu, vecāku un arī skolotāju domas neizbēgami grozās ap atzīmēm. Teorētiski tām vajadzētu atspoguļot iegūto zināšanu līmeni. Turklāt tām nekādi nevajadzētu būt atkarīgām no tādiem faktoriem kā, piemēram, konkrētais skolotājs vai skola, kurā šī atzīme iegūta. Tomēr diemžēl joprojām ne vienmēr tas tā ir.

- Viedoklis
- 20.03.2020.
Pieci padomi pedagogiem, lai skolēnu mācības attālināti noritētu veiksmīgi
No 23.marta skolēni sāks mācības attālināti. Pedagogiem šajā laikā ir jāspēj ātri pielāgoties, pārstrukturizēt mācību procesu no klātienes uz tiešsaistes mācībām, tajā pašā laikā mēģinot nezaudēt zināšanu apguves kvalitāti. Protams, tas ir izaicinājums, tomēr ikvienam ir izvēle – paskatīties uz jauno lietu kārtību kā uz problēmu vai iespēju. Un nav šaubu – mūsdienu tehnoloģiskās iespējas ir auglīga vide, lai realizētu veiksmīgu attālinātās mācīšanās procesu.
