obligātais eksāmens
- Portrets
- 04.12.2022.
Latvijā ieguldīt ir vērts



- Analīze
- 26.10.2022.
Uzdevums bez atrisinājuma

- Personība
- 05.10.2022.
- Laura Dumbere
Bērnu «mocītājs»


- Portrets
- 04.12.2022.
Latvijā ieguldīt ir vērts
Iespēju kapitāla fonda Change Ventures partneris un TechHub Riga izveidotājs Andris K. Bērziņš Baltijas jaunuzņēmumiem piesaista pat Silīcija ielejas finansējumu un uzskata, ka šeit ir daudz izcilu biznesa sēklu

- Viedoklis
- 02.11.2022.
Budžets STEM izglītībai ir par mazu Latvijas spējām
Talanti, tehnoloģijas un zinātne – valsts ekonomiskās izaugsmes raksturlielumi, kurus pamatā definē izglītības kvalitāte. Vai tā mērāma procesos vai rezultātā? Neapšaubāmi atbilde no akadēmiskām un profesionālām aprindām būs – abi. Īpaši attiecībā uz dabaszinātnes jeb STEM disciplīnas zināšanām. Tās noteiks nākotnes darba tirgu, neraugoties uz akūto pedagogu, jauno speciālistu un finansējuma iztrūkumu, kas arvien vairāk palielinās. Kāpēc nacionālā līmenī mēs nedrīkstam apgalvot, ka zinātne un kvalitatīva izglītība ir par dārgu Latvijas budžetam?

- Aktuāli
- 27.10.2022.
Žurnāls: Kam jānotiek, lai skolēni gribētu apgūt dabaszinātnes?
Pagājušā gada decembrī septiņas zinātņietilpīgo industriju un darba devēju organizācijas, pārstāvji no Latvijas Universitātes, Rīgas Tehniskās universitātes un Fizikas skolotāju asociācijas parakstīja atklātu vēstuli valsts vadītājiem, kurā teikts — ja Latvijas jauniešiem neprasa izpratni par dabaszinātņu pamatiem, Latvijā nav iespēju veidot un attīstīt pievienotās vērtības, zinātņietilpīgus uzņēmumus.

- Analīze
- 26.10.2022.
Uzdevums bez atrisinājuma
Valdības lēmums ieviest obligāto eksāmenu dabaszinātnēs liek līksmot uzņēmējiem un augstskolu pasniedzējiem, bet izglītības eksperti šaubās, vai tiešām gaidāma zināšanu eksplozija. Kam vēl jānotiek, lai skolēni gribētu apgūt dabaszinātnes?

- Personība
- 05.10.2022.
- Laura Dumbere
Bērnu «mocītājs»
Uzņēmējs Normunds Bergs jau gadiem iestājas par eksakto mācību priekšmetu atbildīgāku mācīšanu skolās. Ir panākta obligātā matemātikas eksāmena atjaunošana vidusskolu beidzējiem, šobrīd plānota pāreja uz obligāto eksāmenu dabaszinību priekšmetos. No jaunās Saeimas Bergs gaida, ka izglītības jautājumi tiks risināti prioritārā kārtā

- Viedoklis
- 20.06.2022.
STEM jomā svarīga zinātkāre, nevis obligātais eksāmens
Pēdējā laikā publiskajā telpā aktīvi tiek diskutēts par obligātā fiziskas eksāmena nepieciešamību vidusskolā, lai sekmētu jauniešu interesi par STEM priekšmetiem. Jāatzīst, ka skolēnu interese par STEM tiešām nav liela, jo pastāv uzskats, ka šie priekšmeti ir grūtāki, sarežģītāki un prasa daudz vairāk laika, nekā citi, tomēr viss atkarīgs no pieejas un domāšanas. Ja turpināsim domāt, ka fizika ir grūta un smagnēja, nelīdzēs arī eksāmens. Vispirms jāsekmē patiesa skolēnu interese un zinātkāre, kā arī jākliedē pastāvošie stereotipi, tad neizpaliks arī rezultāti.


- Radars
- 02.06.2014.
Obligāto eksāmenu ķīmijā vai fizikā vidusskolēniem varētu ieviest pēc trīs gadiem

- Viedoklis
- 22.10.2019.
Pētnieciskie uzdevumi ir lielākais klupšanas akmens eksāmenos
Šogad skolēnu matemātikas eksāmenu rezultāti sasnieguši sliktāko līmeni pēdējā desmitgadē. Vieni norāda uz kļūdām pedagogu darbā, citi apšauba bērnu spējas. Vēl citi norāda uz kraso atšķirību starp to, ko skolēni apgūst matemātikas mācību stundās un eksāmenu saturu. Patiesība ir kaut kur pa vidu. Diemžēl visas iesaistītās puses vēl nav sapratušas, cik būtiska problēma ir zemie eksāmenu rezultāti.

- Radars
- 02.06.2014.
Obligāto eksāmenu ķīmijā vai fizikā vidusskolēniem varētu ieviest pēc trīs gadiem
Nozares pārstāvji aicina - Druvietei jāievieš obligāts fizikas vai ķīmijas eksāmens vai arī jāatkāpjas
