Krievijas diplomātu FIB tur aizdomās par spiegošanu • IR.lv

Krievijas diplomātu FIB tur aizdomās par spiegošanu

24
Jurija Zaiceva portrets avīzē "The Washington Post".

ASV valdība varētu pieņemt lēmumu atņemt viņam diplomātisko imunitāti, liekot Jurijam Zaicevam atgriezties Krievijā

Aizdomās par iespējamu amerikāņu jauniešu vervēšanu spiegošanai ASV Federālais izmeklēšanas birojs (FIB) sācis izmeklēšanu pret kādu Krievijas diplomātu, kas vada kultūras apmaiņas programmu, ceturtdien vēsta laikraksts “The Washington Post”.

FIB aģenti nopratina amerikāņus, kuri piedalījušies Jurija Zaiceva vadītajā apmaiņas programmā. Zaicevs ir arī Vašingtonā strādājošā Krievijas Zinātnes un kultūras centra direktors, vēsta laikraksts, atsaucoties uz vārdā neminētiem avotiem.

Pret Zaicevu sākta izmeklēšana par centieniem nodrošināt, ka apmaiņas programmā iesaistītie amerikāņi kļūst par izlūkošanas “aktīviem”, ziņo LETA/AFP.

Apmaiņas programma apmaksājusi visus amerikāņu izdevumus, tai skaitā maltītes, ceļošanas izmaksas, maksu par vīzu noformēšanu un izmitināšanu, turklāt nereti amerikāņi izmitināti luksusa viesnīcās un tikušies ar Krievijas valdības amatpersonām, liecina avīzes rīcībā esošā informācija.

Zaicevs izveidojis lietas par dažiem dalībniekiem ar nodomu, ka viņi nākotnē kļūs par spiegiem, taču amatpersonas neatklāj, vai iegūti pierādījumi, ka viņam būtu izdevies savervēt kādu amerikāni spiegošanai.

Zaicevam ir diplomātiskā imunitāte, un ASV valdība varētu pieņemt lēmumu atņemt viņam diplomātisko imunitāti, liekot viņam atgriezties Krievijā, raksta avīze.

Krievijas Ārlietu ministrija, komentējot avīzes publicētās ziņas, paudusi asu neapmierinātību un paziņojusi, ka tie esot klaji “safabricējumi, kam nav nekā kopīga ar realitāti”.

“Mēs uzskatām, ka minētās ziņas un ASV varasiestāžu rīcība ir nedraudzīga un tās mērķis ir pasliktināt situāciju starptautiskās humānās sadarbības jomā,” teikts ministrijas izplatītajā paziņojumā. “ASV varasiestādēm nepārprotami un publiski jādistancējas no ļaunprātīgiem mēģinājumiem mest ēnu uz Krievijas Zinātnes un kultūras centra Vašingtonā darbu.”

Pēc “The Washington Post” rīcībā esošajām ziņām, pateicoties Zaiceva organizētajai apmaiņas programmai, Krieviju apmeklējuši aptuveni 130 amerikāņi.

Tikmēr Krievijas Ārlietu ministrija informē, ka apmaiņas programmu ietvaros pēdējo trīs gadu laikā Krievijā viesojušies vairāk nekā 1000 cilvēku no vairāk nekā 50 valstīm, arī ASV.

 

Komentāri (24)

ievuliitis 25.10.2013. 09.50

“Pret Zaicevu sākta izmeklēšana par centieniem nodrošināt, ka apmaiņas programmā iesaistītie amerikāņi kļūst par izlūkošanas “aktīviem”
“Apmaiņas programma apmaksājusi visus amerikāņu izdevumus, tai skaitā maltītes, ceļošanas izmaksas, maksu par vīzu noformēšanu un izmitināšanu”
Tas scenārijs ir tipisks Krievijai. Tieši tāpat viņa rīkojās arī citās valstīs. Šis teksts pēc atstāstītiem faktiem ir, kā spoguļattēls informācijai par Latvijas jauniešu piedalīšanos apmaiņas programmās Krievijā.
Bet ir arī viena būtiska atšķirība – ASV “FIB aģenti nopratina amerikāņus, kuri piedalījušies Jurija Zaiceva vadītajā apmaiņas programmā”, “Pret Zaicevu sākta izmeklēšana par centieniem nodrošināt, ka apmaiņas programmā iesaistītie amerikāņi kļūst par izlūkošanas “aktīviem””.
Turpretī pie mums pat skolu direktori, kas organizē (es teiktu – vervē) mūsu jauniešu dalību šinīs programmās turpina vadīt valsts finansētas mācību iestādes, iespējams, saņem atzinības rakstus mūsu valsts svētkos un pat, iespējams, prēmijas. Greizo spoguļu karaļvalstī dzīvojam:(

+6
-1
Atbildēt

16

    inta_s > ievuliitis 25.10.2013. 11.29

    Vienkārši apstipriniet vai noraidiet šīs atbildes kuras norādīju.
    Iedomājaties ka Jūs aptaujā, Jums taču ir jāsniedz skaidra atbilde – Jā vai Nē, nevis pretjautājumi un cita veida atbildes.

    Lūdzu – apstipriniet vai noraidiet šīs atbildes kuras Jūsu vietā precizēju augstāk.

    Paldies!

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    inta_s > ievuliitis 25.10.2013. 10.13

    Piekrītu. Bet tagad vēlētos zināt:
    1.) vai ja Krievija izspiego mūsu valsti jums ir iebildumi?
    2.) vai ja Ķīna izspiego mūsu valsti jums ir iebildumi?
    3.) vai ja ASV izspiego mūsu valsti jums ir iebildumi?
    4.) vai ja Vācija izspiego mūsu valsti jums ir iebildumi?

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    Kaspars Špūle > ievuliitis 25.10.2013. 10.15

    Greizo spoguļu karaļvalstī dzīvojam:(
    ——-
    Nepiekrītu.
    Mēs dzīvojam Krievijas protektorātā, kas izveidots ar Viedoklis_lv uzskaitīto valstu ziņu un piekrišanu.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > ievuliitis 25.10.2013. 11.46

    Es nekādā veidā nevēlējos Jūs apvainot vienkārši fiksēt atbildes, lai diskusija būtu konstruktīva. Ja tomēr esmu kā aizskāris tad atvainojos, tāds nebija mans nodoms.

    Nesagaidot noraidījumu, pieņemšu ka apstiprinājāt šīs atbildes.

    Pašreiz ir deklarētas starptautiskas tiesības, kas aizstāv gan manas gan Jūsu tiesības uz privātumu:

    http://www.oas.org/dil/data_protection_privacy_habeas_data.htm

    The Council of Europe defines the right to privacy as a fundamental human right, also the Universal Declaration of Human Rights and the United Nations International Covenant on Civil and Political Rights define privacy as a right: “No one shall be subjected to arbitrary or unlawful interference with his privacy, family, home or correspondence, nor to unlawful attacks on his honor and reputation.” The two treaties later explained: “Everyone has the right to protection of the law against such interference or attacks.” Accordingly, the right to privacy covers all aspects of life of the individual and also the processing of personal data by government and private organizations.

    Šādas tiesības netika izdomātas tāpat vien – tās tiek pieņemtas, lai izvairītos no tiem pārkāpumiem un sekām kas bijušas iepriekš. Mēs ļoti labi zinām kā ir kad vara pārkāpj šīs tiesības – kā tas atsaucas uz mūsu dzīvēm.

    Kāpēc Jūs vēlaties no šīm tiesībām atteikties?

    Tiesības ir kā likums jeb luksafors. Nevar teikt drīkst iet pāri ielai tikai pie zaļās gaismas, bet ja ļoti vajag tad arī pie sarkanās. Tā likums un tiesības nestrādā.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > ievuliitis 25.10.2013. 11.22

    Paldies ka pārgājāt no mušām uz normālām atbildēm.
    Lūgums precizēt, vai es pareizi sapratu atbildes uz šiem jautājumiem:
    1.)Jā
    2.)Jā
    3.)Nē
    4.)Nē

    Es nevēlos būt tas kas ir sagrozījis Jūsu vārdus, tāpēc lūgums apstiprināt vai reducējot līdz Jā/ Nē – tās atbildes izskatītos šādi.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > ievuliitis 25.10.2013. 12.14

    1.) Noskaidrot cik Jūs esat objektīva. Jau noskaidroju. Paldies!
    2.) Saprast kāpēc cilvēks būtu gatavs atteikties no savām tiesībām uz privātumu. Jo tas ietekmē arī mani, tā kā atteikšanās no tiesībām uz privātumu var novest pie youtube.com/watch?v=Z4rBDUJTnNU

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 13.28

    Atvainojiet, viedokli, te man ir jasaka, ka nesapratu jūsu rakstīto tekstu. Vai var izsmeļošāk?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Vineta > ievuliitis 25.10.2013. 12.02

    Viedoklis_lv
    Ja ASV pietiekoši spiegotu, promaskaviskie kropļi, Šrēders un Širaks nebūtu Buharestes sammitā devuši krievu fašistiskiem izdzimteniem zaļo gaismu, iebrukumam Gruzijā, krievu banģjugans Vasjka Meļņiks ar kāju nevērtu vaļā Rīgas pils vārtus, bet zoo-prezis nenestos uz Maskavu, pie sodomīta Puķina piesmieties un nerīkotu fašistisko-neostaļinisko valsts apvērsumu. Vienotības padlas raustītos tik nekaunīgā kārtā censties Latvijā ievazāt vēl liekas krievu ordas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 11.33

    Jūs esat nepieklājīgi uzbāzīgs, jums nešķiet?
    Izskatās, ja nākošreiz neatbildēšu, kā jums tas patiktu, draudēsiet man ar pistoli pie deniņiem:))

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 11.48

    Tev ir informācija par sabiedroto spiegiem, vai tev vienkārši ir tāds priekšstats, nulle?:))

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 11.08

    Jūs tomēr sajaucāt kotletes ar mušām.
    Turpat arī trekns tarakāns.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    inta_s > ievuliitis 25.10.2013. 10.59

    Tie bija Jā / Nē tipa jautājumi.

    Piemēram manas atbildes būtu šādas:
    1.)Jā
    2.)Jā
    3.)Jā
    4.)Jā

    Tas nav sarežģīti – kāda ir Jūsu nostāja?

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 11.25

    Ja jums ir grūtības ar rakstīta teksta uztveri, varbūt vairs neuzdosiet jautājumus? Es jums ļoti izsmeļši atbildēju:))
    Un varbūt no raksta tēmas par Krievijas spiegošanu citās valstīs mēs nesāksim slīdēt prom uz rakstā neiekļautiem jautājumiem?:))

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 11.53

    Kāds jūsu garajam komentāram ir sakars ar Krievijas diplomāta izvērsto amerikāņu vervēšanu spiegošanai, viedokl?
    Gribējāt teikt, ka tas “nav smuki”?
    Piekrītu, nav gan. Bet tāds jau mums tas austrumu kaimiņš IR. Un vienmēr bijis, nekas tur nav mainījies.
    :))

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 10.54

    Toties es nepiekrītu jūsu vēlmei jaukt kotletes ar mušām, viedokli.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    ievuliitis > ievuliitis 25.10.2013. 11.18

    Bet labi, ja ļoti vēlaties manu atbildi, lūdzu. Vācija un ASV ir mūsu sabiedrotie NATO, stratēģiskie partneri. Mēs regulāri apmaināmies ar dažāda veida informāciju. Vienkāršoti varētu teikt – tur mums noslēpumu nav. Un – tada gadījumā – tiem arī nav vajadzības spiegot.
    Turpretī Krievija – stipri nedraudzīgs kaimiņš. Vai man tiešām jums ir jāstāsta – kāpēc?
    AR Ķīnu mums ir bijušas domstarpības Taivānas sakarā, nepiekrītam tās politikai Tibetas un pieļauju, ka ne tikai tanīs jautājumos.
    Mēs noteikti nevēlamies atklāt lielu daļu no mūsu plāniem un iecerēm ne Krievijai, ne Ķīnai.
    Jūs apmierina mana atbilde?

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

lindukjis 25.10.2013. 10.38

Rokas nost no mūsu Krievijas! Ir smieklīgs Aizokeāna “vanagu” melīgais paziņojums par Krievijas diplomāta dalību jebkādās, ar spiegošanu saistītās aktivitātēs! ASV imperiālisti, kuri nemitīgi izspiego visu pasauli, ieskaitot savus sabiedrotos, nav tiesīgi muti atvērt šādos gadījumos. Krievija nekad un nekur nav nodarbojusies ar spiegošanu, jo tai nav, pat, organizācijas, kura ar tamlīdzīgām aktivitātēm varētu nodarboties. Krievijai ir savs izlūkdienests, kurš darbojas tikai un vienīgi savas valsts drošības un aizsardzības interešu nosargāšanai, bet faktu, kad Krievija veicinājusi amerikāņu jauniešu ceļotgribu varētu uzskatīt par humanitāru akciju, lai veicinātu sapratni starp lielo krievu tautu un amerikāņu tautas godīgāko daļu.

+5
-2
Atbildēt

0

janazakovica 25.10.2013. 13.52

laba fraze…TUR AIZDOMAAS…mes ari turam sitiem cilveku aizdomaas par valsts izzagsanu..nu un..

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu