Es nekad nedomāju par to, ka veidoju reklāmu • IR.lv

Es nekad nedomāju par to, ka veidoju reklāmu

29
Saimons Higbijs
Pauls Bankovskis

No sarunas ar reklāmas aģentūras DDB radošo direktoru Saimonu Higbiju 

No 24. līdz 25. martam Rīgā norisināsies VI radošās izcilības festivāls “ADwards”. Festivāla konkursam iesniegtos reklāmas darbus vērtēs starptautiska žūrija, kuru vadīs Stokholmas aģentūras DDB radošais direktors un “Prieka teorijas” (TheFuntheory.com) līdzautors Saimons Higbijs (Simon Higby,@SimonHigby).

Kas, jūsuprāt, ir reklāma?
Manuprāt, tā nodarbojas ar indivīda uzrunāšanu tā, lai tiktu sadzirdēts jūsu vēstījums.

Kura ir pirmā reklāma, kuru jūs redzējāt un kas ir palikusi prātā (tas, protams, ir jautājums jums kā reklāmas upurim)?
Es atceros klasisko Menčesteras “Boddingtons” alus reklāmu, kurā Melānija Saiksa pasniedza alu no saldējuma furgona (Runa ir par šo reklāmu – Red.). Tāda lieliska reklāma. 

Vai reklāmas industrijas pārstāvjiem būtu kaut kādā ziņā jājūtas vainīgiem pie patēriņa izraisītām nelaimēm un krīzēm, nekustamo īpašumu burbuļu plīšanas u.tml.?
Es teiktu, ka nē – es nepavisam tā neuzskatu. Vainīgi tikai un vienīgi ir tādi politiķi kā Gordons Brauns.

Kāda atšķirība ir, teiksim, starp reklāmas veidošanu pamperiem un politiskai partijai?
Manuprāt, noteiktumi ir vieni un tie paši, neatkarīgi no tā, ko jūs darāt. Jums jāatrod lieliski, pārliecinoši un interesanti argumenti, ko likt komunikācijas pamatā.

Jūsu TheFuntheory.com šķiet daļa no visaptverošas virzības prom no idejas, ka kaut ko radīt var tikai centralizēta, pārproducēta, lielos budžetos,  prāta vētrās un fokusa grupās balstīta sistēma. Kas līdzīgs pirms kāda laika jau sāka piemeklēt rakstīšanu, un daudzi rakstnieki nebūt nav sajūsmā, ka nonākuši pasaulē, kurā literatūru bieži vien vairs nevar atšķirt no SMS īsziņas. Vai arī reklāmai šajā ziņā nedraud kādas briesmas?
Nē, es tā nepavisam neuzskatu. Es mūsu darbu uztveru kā nepieciešamību atrast ieskatus, radīt lielas idejas un domāšanas ietvarus, kas parastajiem cilvēkiem uz ielas palīdzētu nonākt saskarsmē ar preču zīmēm. 

Vai jūs ticat sociālo tīklu izraisītām revolūcijām?
Protams. Šie rīki ir noderīgi ikvienam. Ne jau tikai uzņēmumiem. Informācijas aprite, savienotība ir lietas, kas padara pasauli labāku un brīvāku. Mums jāturpina šo virzību izmantot un veicināt.

Dažkārt no reklāmas jomas pārstāvjiem gadījies dzirdēt, ka viņu mērķis esot radīt reklāmu, kas “nemaz nebūtu reklāma”. Ko tas varētu nozīmēt?
Es nekad nedomāju par to, ka veidoju reklāmu. Neviens DDB tā nedomā. Mēs domājam par sarunas uzsākšanu ar patērētājiem. Un šī saruna var notikt ikvienā no medijiem.

 

Komentāri (29)

aivars_silins 23.03.2011. 18.39

Es drīzāk aiznestu kādu saburzītu hūti.

0
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu