#VaiVai! • IR.lv

#VaiVai!

Skaistas atmiņas — jauno elektrovilcienu pirmo reisu svinīgais pasākums Rīgas stacijā 15. decembrī. Eiropas Komisijas priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis (no kreisās), Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, Škoda Group valdes loceklis Svata Zdeneks un satiksmes ministrs Kaspars Briškens. Foto — LETA
Ieva Jakone

Kāpēc neripo septiņi no 17 jaunajiem elektrovilcieniem, un kādas būs soda sankcijas čehu ražotājiem?

Ar tēmturi #VaiVai vairāki sociālo tīklu lietotāji izsmējuši jauno Pasažieru vilciena zīmolu Vivi. Un tā tiešām ir! Decembra beigās pasažieri kāpa pirmajos Škoda Vagonka ražotajos elektrovilcienos, bet šobrīd septiņi no 17 jaunajiem vilcieniem nespēj turpināt kustību. 

Defekti ir dažādi, piemēram, aizsalušas tualetes, ir problēmas ar pakāpieniem, nestrādā kontaktslēdži un GPS raidītāji, stāsta Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. Taču visbūtiskākā problēma ir elektroapgādes sistēmas defekti, kas vilcieniem neļauj nokļūt līdz galapunktam.

2. janvārī jaunais vilciens apstājās posmā Vecāķi—Carnikava. Astoņi reisi tika atcelti, bet vēl seši kursēja ar kavēšanos, kas vienā gadījumā bija pat nedaudz vairāk par stundu no paredzētā grafika. Divas dienas vēlāk atcelti trīs reisi, bet kavējās 18, viens no tiem gandrīz divas stundas. 

Todien sociālajos tīklos izplatījās traģikomisks video — vecā padomju laika dīzeļlokomotīve velk uz depo jauno elektrovilcienu, kurš bija apstājies Dzintaros un vairs nespēja turpināt ceļu. Jauno vilcienu ķibeļu dēļ vilcienu satiksmes precizitātes rādītājs decembrī nokrities no 98,9% līdz 95%, norāda Grigulis. Šo rādītāju gan ietekmējuši arī citi faktori, piemēram, remontdarbi un satiksmes negadījumi.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu