Pielāgoties • IR.lv

Pielāgoties

Martas lomas atveidotāja Elīza Mickus miniseriāla Paliec negatīvs uzņemšanas laikā. Foto — Lauris Vīksne
Kristīne Simsone

Latvijas Televīzijas seriāls Paliec negatīvs un soļi pretim jaunai auditorijai

Patīkamas pārmaiņas — audiovizuālo mediju un kultūras platformu saziņā ar skatītājiem aizvien biežāk dzirdams jēdziens «saturs jauniešiem». Tā sauktā «Z paaudze» jeb laikaposmā no 90. gadu otrās puses līdz aptuveni 2012. gadam dzimušie pamazām sasniedz pilngadību un sāk nostiprināties kā vērā ņemama patērētāju grupa. Tāpēc medijiem svarīgs kļūst jautājums — kā savu vēstījumu nodot mērķauditorijai, kuras informācijas saņemšanas paradumi būtiski atšķiras no pieņemtajiem, jo tos pamatā veidojuši sociālie mediji?

Skaidrs, ka jaunā paaudze ieradumus nemainīs; ja satura veidotāji vēlas viņus uzrunāt, ir pašiem jādodas pie šiem skatītājiem. Šādu soli ir spērusi Latvijas Televīzija, kuras otrais miniseriāls jauniešiem — sešas epizodes garais Paliec negatīvs — noslēdzās aizvadītajā nedēļā. Līdzīgi 2018. gadā iznākušajam 16+, arī šis seriāls vispirms tika ievietots vietnē YouTube (tas skatāms arī sabiedrisko mediju portālā Replay.lv), kur tas pieejams bez maksas un laika ierobežojuma. 

Pandēmijas stāsts

Paliec negatīvs ir sešas 12—16 minūtes garas epizodes, kas vēsta par kādu misēkli: zēnu pūtēju orķestrim un meiteņu volejbola komandai nākas dalīt naktsmītnes muižā, jo saimnieks (aktieris Gatis Gāga) ir saputrojis datumus, ļaujot vienlaikus ierasties abām grupām. Kā papildu dramaturģiskais elements ieviesta sižeta līnija par to, ka pūtēju orķestri atvedušais autobusa šoferis, izrādās, ir slims ar Covid-19. Tālākais — jauniešu piespiedu izolācija un telpas dalīšana ar nepazīstamiem cilvēkiem — kalpo kā premisa savstarpējo attiecību pavērsieniem. 

Seriāla autoru komandai — Unai Rozenbaumai, Mārim Lagzdiņam (režija, scenārijs) un Ievai Bitei (scenārijs), kas ir pieredzējuši ļaudis reklāmas un televīzijas jomā — darbs šajā žanrā bija debija. No pazīstamā kinorežisora Vesa Andersona filmām aizgūtā pasteļtoņu estētika piesaista uzmanību, un ar to Paliec negatīvs epizodes izteiksmīgi atšķiras no cita YouTube skatāmā satura. Tiesa, notikumu izklāsts un personāži bieži vien ir virspusēji, un no dažādajām sadzīves epizodēm sastāvošajā stāstā tiek lēkāts no vienas situācijas uz otru, tās neattīstot.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu