Nacionālā seksa apvienība • IR.lv

Nacionālā seksa apvienība

3
Aivars Ozoliņš

NA vēlme grozīt Satversmi ir politiskās impotences izrādīšana

Politiķi savus mazvērtības kompleksus kompensē dažādi. Var, līdzko pašiem neiet, prasīt atlaist Saeimu. Viens bija piedraudējis, ka aizbraukšot no valsts, ja nekļūs par vadoni, cits sola, ka rīt uztaisīs pavisam citu valsti, ja kļūs. Toties Nacionālā apvienība uz apdraudējumiem savai nestabilajai pašapziņai nupat reaģē ar latviski taisnā mugurkaula smadzenēm — mēģina iedabūt Satversmē vairāk seksa. Pamatlikumā esot jāieraksta, ka māte ir sieviete, bet tēvs ir vīrietis, un abi ir ģimene tad, kad uztaisījuši bērnu.

NA pagājušonedēļ piedāvātais necik sen grozītā Satversmes 110. panta jaunais grozījums joprojām ir ļoti tālu no orgasmiskas pilnības. Tajā nav ne vīrieša un sievietes definīcijas, ne dzimumu primāro un sekundāro pazīmju apraksta, kas ļautu nekļūdīgi zināt, vai kāds ir tik tiešām sieviete vai vīrietis nevis, piemēram, vienkārši nacionāla beka vai tautisks kartupelis, kuru pamatfunkcija, kā skaidro dažs partijas subjekts, esot atražot latviešu tautu. NA nepaskaidro, vai bez šīs «pamatfunkcijas» cilvēkam ir arī citas, un nepiedāvā arī cilvēka definīciju, tāpēc grūti spriest, vai latvietis ir cilvēks arī tad, kad nekopojas ar sugas pretējā dzimuma eksemplāru nolūkā vairot tautas biomasu.

Kad pamatlikumu 1998. gadā papildināja ar nodaļu par cilvēka pamattiesībām, tajā bija rakstīts īsi un skaidri: «Valsts aizsargā un atbalsta laulību, ģimeni, vecāku un bērna tiesības.» Taču tik īsu teikumu Ainārs Šlesers (kurš vai ikvienu sakāmo ievada ar «jāpasakatoka») laikam ne paspēj sadzirdēt, ne prot pateikt. 2005. gadā viņa kārtējā partija kopā ar tradicionāliem un netradicionāliem mācītājiem pēc plašas un agresīvas homofobiskas kampaņas, kas labi derēja plašu un agresīvu valsts nozagšanas shēmu piesegšanai, iedabūja Satversmē papildinājumu, ka «valsts aizsargā un atbalsta laulību — savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, vecāku un bērna tiesības».

Tagad nacionālie valodas mocītāji raksta klāt, ka ģimene «balstīta laulībā, asinsradniecībā vai adopcijā», un tajā pašā teikumā vēl iepenterē, ka ģimenes «pamatu veido māte (sieviete) un tēvs (vīrietis)». Lai arī kas balstītu kuru pamatu, tā nav ne Satversmes, ne laba latviešu valoda. Taču viņiem latviešu valoda der tikmēr, kamēr liek to mācīties citiem, paši tāpat jūtas vislatviskākie.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu