fbpx

Zudušo lasītprieku meklējot 1

Sanita Lazdiņa. Ilustrācija — Ernests Kļaviņš
Gunita Nagle
Print Friendly, PDF & Email

Starptautiskajā skolēnu prasmju izvērtēšanā Latvijai ir slikti lasītprasmes rezultāti. Projekta 2030 vecākajai ekspertei Sanitai Lazdiņai ir vairākas interesantas idejas, kā to uzlabot

Uzzinot jaunākos OECD starptautiskās programmas PISA rezultātus, varam vairs nepukoties, ka igauņi mums atkal priekšā. Lasīšanā, matemātikā un dabaszinātnēs igauņi ir apsteiguši ne tikai mūsu, bet arī visu pārējo Eiropas Savienības valstu 15 gadus vecos skolēnus, kuru kompetences tiek vērtētas šajā programmā. Ir arī labā ziņa — pirmo reizi kopš 1998. gada, kad Latvija pievienojās PISA programmai, mūsu skolēnu sasniegumi matemātikā ir augstāki par OECD vidējo līmeni, bet dabaszinātnēs sakrīt ar to. Taču lasītprasmē atpaliekam no vidējā līmeņa. Lai mēģinātu saprast problēmas cēloņus, restorānā Lapsas māja Rīgā tiekos ar Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas profesori Sanitu Lazdiņu. Viņa ir viena no latviešu valodas un literatūras mācību satura autorēm projektā Skola 2030, kas ievieš kompetenču pieeju Latvijas izglītības sistēmā.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu

eskişehir escort samsun escort gebze escort sakarya escort edirne escort