
Troņu spēle. Publicitātes foto
Troņu spēles paraugstunda — kā seriālu pārvērst globālā fenomenā
Fantāzijas seriāla noslēdzošā sezona ir sākusies. Pagaidām gan aizraujošāk par pašu Troņu spēli (Game of Thrones) ir bijis sekot līdzi tā veidotāju — ASV kabeļtelevīzijas HBO — atjautīgajām mārketinga aktivitātēm. Tās jau kopš seriāla sākuma 2011. gadā ir spējušas šo brutālo (balstītu amerikāņu rakstnieka Džordža R. R. Mārtina sarakstītajās grāmatās) pasaku pieaugušajiem par varas spēlēm mītiskajā Vesterosā pārvērst globālā fenomenā. Šopavasar, piemēram, gaidot astotās sezonas pirmizrādi, pielūdzējiem bija iespēja sev «nolaist asinis Troņa vārdā».
Dzīvē tas gan bija cēlāk, nekā izklausās, — martā kultūras festivālā SXSW Teksasas štatā seriāla veidotāji sadarbojās ar Sarkano Krustu, lai popularizētu asins ziedošanu. Angliski runājošo mediju telpu, nemaz nerunājot par interneta plašumiem, vēl aizvien turpina pārpludināt ziņas par seriāla sākumu.