Nākotne sākusies • IR.lv

Nākotne sākusies

4
Preiļu 1. pamatskolas pedagogi nedēļu pirms jaunā mācību gada. Pirmajos solos sēž latviešu valodas skolotājas Irēna Barone (no kreisās) un Žanete Beča, skolas direktore Nora Šņepste un vizuālās mākslas skolotāja Marianna Abricka.
Gunita Nagle

Šogad jauno izglītības saturu sāk izmēģināt 100 skolās, arī Preiļu 1. pamatskolā. Kā šai mazpilsētas skolai, kurā uzņem arī bērnus ar mācīšanās grūtībām, izdevies kļūt par vienu no progresīvākajām skolām Latvijā?

Skolotāji vairs nevar strādāt tā, kā vēl pirms dažiem gadiem – sagatavojās stundai un tādu to arī novadīja. Ja izplānotais klasē «neaiziet», jāprot ātri atrast jaunu pieeju. Tā pirms jaunā mācību gada, satikušies skolā, spriež Preiļu 1. pamatskolas ģeogrāfijas skolotāja Vija Caune un mājturības skolotājs Uldis Čerpakovskis. «Cik labi, ka katrā klasē ir dators un projektors! Ja kāds kaut ko pajautā vai man pēkšņi rodas kāda ideja, vajadzīgo atrodu datorā un uz sienas varu parādīt. Mums ir arī stundas, kad visi mobilajos meklējam informāciju. Arī tas jāprot!» enerģiski žestikulējot, stāsta ģeogrāfijas skolotāja, un kolēģis piekrīt, ka vienīgais veids, kā patiešām motivēt bērnus mācīties, – panākt, lai viņiem būtu interesanti.

Preiļu 1. pamatskola ir viena no tām simt Latvijas skolām, kas šogad izmēģinās jauno, kompetencēs balstīto saturu, pirms to visā valstī sāks ieviest no 2018. gada septembra. Lai gan izglītības ministrs Kārlis Šadurskis (Vienotība) uzskata, ka šogad pārmaiņas «vairāk sajutīs skolotāji un skolu vadība, nevis skolēni un vecāki», Preiļu pedagogi saka – bērni pārmaiņas piedzīvo jau tagad. Jo daudzko no izglītības saturā nākotnē iecerētajām pārmaiņām Preiļu skolā jau īsteno. Tas palīdzējis šai mazpilsētas nelielajai skolai, kas uzņēmusies skolot arī bērnus ar mācīšanās grūtībām, kļūt par vienu no labākajām skolām visā Latvijā. Proti, skolu reitingā mazo skolu grupā Preiļu 1. pamatskola šogad ieguvusi otro vietu uzreiz pēc prestižās RTU Inženierzinātņu vidusskolas. Ata Kronvalda fonds šo skolu reitingu veido, ņemot vērā bērnu sasniegumus mācību olimpiādēs.

Nekādu rāmju!

«Nojausma – šis vārds labi raksturo, ko mēs zinām par jauno saturu,» saka Žanete Beča, latviešu valodas skolotāja Preiļos. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu