Svētā cīņa • IR.lv

Svētā cīņa

4
«Es teiktu, ka tā ir intelektuāla opera, ārkārtīgi emocionāla,» vērtē režisors Viesturs Kairišs.
Anda Burve-Rozīte

Laikmetīgā klasiskās mūzikas opera Ainadamar, kurā ievijas arī spāņu literatūras ģēnija Federiko Garsijas Lorkas dzīvesstāsta dramatiskās notis, skanēs Cēsu Mākslas festivālā 5. augusta vakarā

Tā ir interesanta iespēja strādāt ar mūsdienu operu, aicināts Cēsu pils parkā uzvest mūsdienu argentīniešu komponista Osvaldo Golihova laikmetīgās klasiskās mūzikas darbu, saka režisors Viesturs Kairišs. Viņaprāt, šis muzikālais notikums vasaras festivāla ietvaros ir vērtīgs. «To reti var atļauties Latvijā. Tik konservatīvā valstī tas gandrīz nekad nenotiek, jo te skalo tikai pārbaudītas vērtības, kā Traviata.» Tādējādi piedalīties Golihova operas koncertuzveduma radīšanā Cēsīs viņam šķitusi gandrīz vai svēta cīņa, vēl viens apgaismības mēģinājums.

Lai arī festivāla rīkotāji Ainadamar dēvē par flamenko operu, liek uzsvaru uz spāņu kaislībām, Kairišs vaļsirdīgi atzīst, ka šis aspekts viņu komponista darbā interesē salīdzinoši maz. «Es teiktu, ka tā ir intelektuāla opera, ārkārtīgi emocionāla,» viņš vērtē. «Ārkārtīgi skaista.»

Pēc Kairiša domām, šī opera kā laikmetīgās klasiskās mūzikas darbs ir labi izveidots. Par to liecina arī tās plūktie oficiozie lauri: Ainadamar  2007. gadā saņēma Grammy balvu kā gada mūzikas ieraksts, gan arī gada labākais laikmetīgās klasiskās mūzikas darbs. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu