Gaisa transporta uzraudzība Latvijā klibo

  • Āris Kakstāns
  • 02.11.2016.
Ilustratīvs foto: frankfurt-airport.com

Ilustratīvs foto: frankfurt-airport.com

Nav noteikta konkrēta atbildība par gaisa satiksmes pārkāpumiem

Incidenti ar lidaparātu iesaisti Latvijā sāk izplatīties arvien straujāk - no klasiskajiem gaisa kuģiem jeb lidmašīnām līdz droniem jeb bezpilota lidaparātiem. Apgriezti proporcionāla šķiet likumdevēja reakcija uz šo jauno fenomenu.

Attīstās pārāk strauji
Šķiet, gaisa satiksme attīstās pārāk strauji lēnajam likumdošanas procesam. Atšķirībā no ūdens un sauszemes transporta, pārkāpumi gaisa transportā Latvijas likumos ir vāji noregulēti un valsts noteiktās sankcijas būtiski atpaliek no mūsdienu prasībām un tendencēm.

Laikā, kad aviācijas nozare apgroza 700 miljardus ASV dolāru gadā, bet starptautiskā lidosta "Rīga" apkalpo vairāk nekā 5 miljonus pasažieru gadā, kopumā jau būtiski pārsniedzot 50 miljonu pasažieru slieksni, un bezpilota lidaparāti ir regulāri viesi pat cietumos, Latvijas aviācijā un gaisa satiksmē periodiski parādās simptomātiski smagi pārkāpumi, kas tā arī negūst ievērību likumdevēja acīs.

Jaunākajā žurnālā