Darījuma vērtība – aptuveni 437 miljoni latu
Latvijas nacionālā aviokompānija „airBaltic” noslēgusi līgumu par desmit jaunu „Bombardier CS300″ lidmašīnu iegādi, informē uzņēmums.
Pie pašreizējām „CS300″ lidmašīnas cenām darījuma vērtība ir aptuveni 764 miljoni ASV dolāru (437 miljoni latu), turklāt, ja tiks izmantotas iegādes tiesības uz 10 papildu lidmašīnām, tā var pieaugt līdz 1,57 miljardiem ASV dolāru (898 miljoni latu).
Farnboro aviošova laikā šogad 10.jūlijā par desmit jauno „Bombardier CS300″ lidmašīnu iegādi tika parakstīts nodomu protokols, kas tagad jau ir pārtapis par pirkuma līgumu. Nodomu protokols ietvēra tiesības uz vēl desmit „CS300″ lidmašīnu iegādi.
“Moderna un efektīva lidmašīnu flote ir viens no veiksmīgas aviokompānijas biznesa pamatiem, līdz ar to šis pirkums ir tālredzīgs solis nākotnē. Pēc padziļinātās esošo un uzlaboto lidmašīnu analīzes, kā arī jaunās tehnoloģijas, ko piedāvā „Bombardier CSeries” lidmašīnas, atbilde bija nepārprotama un mēs izvēlējāmies „CSeries” lidmašīnas,” teica Martins Gauss, „airBaltic” izpilddirektors.
„airBaltic” gada sākumā sāka īstenot biznesa plānu, kas paredz novecojušo lidmašīnu nomaiņu un pāreju uz “zaļāku lidošanu” ar „Bombardier” flotes palīdzību, stāsta Gauss.
“airBaltic” ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995.gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju. “airBaltic” flotē ir 32 lidmašīnas – sešas “Boeing 737-500”, astoņas “Boeing 737-300”, desmit “Fokker 50” un astoņas “Bombardier Q400Next Gen”.
Komentāri (9)
Indra Dreika 20.12.2012. 15.45
Šis solis aviokompānijai ir nepieciešams, lēts vai dārgs, ar to jāsamierinās, sabiedrībai jāpieņem un jāatbalsta. Pašreizējā Boeing flote ir morāli un tehniski novecojusi, arī degvielas patēriņš un apkopes izmaksas ir lielas. Pasaule pamazām atsakās no Boeing 737 Classic tipa lidmašīnām. Arī nozare attīstas un visā ienāk jaunās paaudzes tehnoloģijas, arī aviācijā. Zems degvielas patēriņš un modernu tehnoloģiju ieviešana lidmašīnās ir mūsdienu avioražotāju prioritāte un aviokompāniju prasība.
Sabiedrībai šī ideja jāatbalsta. Piemērs tepat kaimiņos- Lietuvā, līdzīgās problēmās nonākušais flyLal. Tauta nosodīja valdības atbalstu, tajā laikā kompānijai sīvs konkurents bija airBaltic, sabiedrība neizskatīja par vajadzību pēc pašu kompānijas, kas ir milzīgās finansiālās problēmās, jo ir taču airBaltic. flyLal tika slēgts. Šodien lietuvieši kož pirkstos par garajām stundām, kas jāpavada Rīgas lidostā gaidot tranzītreisu no Viļņas uz Berlīni, jo pašiem savas kompānijas, kas piedāvā tiešo reisu, nav.
0
Raitis 20.12.2012. 15.30
mmm garšīgu tortīti laimēju …:) Ā T R A I S . L V
0
janazakovica 20.12.2012. 15.10
skaista naudas plusma..kadi viedokli par iepejamiem atkatiem..? piedavaju 12-15% bet ilgterminaa no samaksataas summas..
0