
2014_09_enefit-grafiks-pscr-media-large.jpg
Latvijas uzņēmumu izpratne par atvērto elektroenerģijas tirgu gada laikā ir augusi divkārt - 40% uzņēmēju norāda, ka pietiekami orientējas elektroenerģijas iegādes jautājumos.
Tomēr arī pēc visu uzņēmumu pievienošanās atvērtajam elektroenerģijas tirgum, joprojām vairāk nekā trešā daļa atzīst, ka trūkst informācijas par tirgus darbību. Šādus rezultātus uzrādīja elektroenerģijas tirgotāja SIA "Enefit" novembrī veiktais pētījums, kurā piedalījās 300 vidēja un liela izmēra elektroenerģijas patērētāji Latvijas atvērtajā tirgū.
Kā norāda Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers, šogad Latvijā notikušie tirgus aktivizēšanas soļi ir veicinājuši daudz plašāka uzņēmumu loka interesi par tirgu.
Salīdzinājumā ar 2011. gadu par 5% ir pieaudzis to uzņēmumu īpatsvars, kuri izvēlas īstermiņa līgumus līdz vienam gadam (38%). Šāda tendence varētu būt saistīta ar to, ka pēdējā gada laikā tieši īstermiņa līgumi ir izrādījušies veiksmīgākie, jo, no jauna pārslēdzot līgumus, tirgus cenas krituma rezultātā uzņēmumiem izdevās ietaupīt. Līdzīgi kā gadu iepriekš populārākie ir vidēja termiņa līgumi - klienti vislabprātāk slēgtu līgumus, kuru termiņš ir no 1 līdz 3 gadiem (41%), šī tendence gadu no gada nav būtiski mainījies.