Infografika: Uzņēmēji uz pusi informētāki par atvērto elektroenerģijas tirgu 33

Print Friendly, PDF & Email

 

Latvijas uzņēmumu izpratne par atvērto elektroenerģijas tirgu gada laikā ir augusi divkārt – 40% uzņēmēju norāda, ka pietiekami orientējas elektroenerģijas iegādes jautājumos.

Tomēr arī pēc visu uzņēmumu pievienošanās atvērtajam elektroenerģijas tirgum, joprojām vairāk nekā trešā daļa atzīst, ka trūkst informācijas par tirgus darbību. Šādus rezultātus uzrādīja elektroenerģijas tirgotāja SIA “Enefit” novembrī veiktais pētījums, kurā piedalījās 300 vidēja un liela izmēra elektroenerģijas patērētāji Latvijas atvērtajā tirgū.

Kā norāda Enefit valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers, šogad Latvijā notikušie tirgus aktivizēšanas soļi ir veicinājuši daudz plašāka uzņēmumu loka interesi par tirgu.

Salīdzinājumā ar 2011. gadu par 5% ir pieaudzis to uzņēmumu īpatsvars, kuri izvēlas īstermiņa līgumus līdz vienam gadam (38%). Šāda tendence varētu būt saistīta ar to, ka pēdējā gada laikā tieši īstermiņa līgumi ir izrādījušies veiksmīgākie, jo, no jauna pārslēdzot līgumus, tirgus cenas krituma rezultātā uzņēmumiem izdevās ietaupīt. Līdzīgi kā gadu iepriekš populārākie ir vidēja termiņa līgumi – klienti vislabprātāk slēgtu līgumus, kuru termiņš ir no 1 līdz 3 gadiem (41%), šī tendence gadu no gada nav būtiski mainījies.

Šogad veiktais pētījums rāda, ka krities to uzņēmumu skaits (8%), kuri izvēlētos cenu pilnībā vai daļēji piesaistīt elektroenerģijas biržas svārstībām. Toties lielāka ir grupa ar uzņēmumu pārstāvjiem, kas izvēlētos fiksētas cenas līgumus ar īpaši ilgiem termiņiem – trīs gadi un ilgāk (13%).

Komentāri (33)

lingerieadult lingerie 24.06.2021. 04.47

… [Trackback]

[…] Find More Info here on that Topic: ir.lv/2012/12/05/infografika-uznemeji-uz-pusi-informetaki-par-atverto-elektroenergijas-tirgu/ […]

0
0
Atbildēt

0

인터넷 바카라 29.03.2020. 10.26

… [Trackback]

[…] Info on that Topic: ir.lv/2012/12/05/infografika-uznemeji-uz-pusi-informetaki-par-atverto-elektroenergijas-tirgu/ […]

0
0
Atbildēt

0

sausins 05.12.2012. 16.33

Rakstā tas diemzēl precīzi nav atspoguļots, bet acīmredzot šis secinājums ir izdarīts salīdzinot pēdējo pētījumu ar kādu iepriekšējo !

Diemzēl rakstā nav pateikts par izmaiņu iemesliem. Būtu pavisam dīvaini ka pētīus uzradītu tendenci, ka informētība samazinās un iemesls tam ir vienkārš uzņemēji ir spiesti par šo tirgu interesēties, jo viņiem elektroenerģija jāpērk šajā tirgū.
Manuprāt labāka situācija būtu ja uznēmēji būtu tirgū iegājuši ne tāpēc, ka kādam ierēdnim tā licies pareizi, bet gan tirgus doto priekšrocību dēļ !

0
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu