Uzsit gaisā, un miljards rokā • IR.lv

Uzsit gaisā, un miljards rokā

5
Foto — Corbis/Scanpix
Pauls Bankovskis

Galvu reibinošā IT ideju un produktu pirkšana un pārdošana

Ziņas par to, ka sociālais tīkls Facebook par apaļu miljardu ASV dolāru nopircis savdabīgo «hipsteru fotoaparātu» jeb viedtālruņu aplikāciju Instagram, mudināja uz diskusijām gan par šādu pirkumu cenu samērību, gan patieso motivāciju. 

Jaunu, nesen dibinātu un strauji par veiksmes stāstiem kļuvušu uzņēmumu pārpirkšana ir neatņemama informācijas tehnoloģiju vēstures daļa gan pirmā .com burbuļa laikā, gan arī tagad – jau pēc krīzes. Un tikpat pašsaprotami ir trīs galvenie šādas pirkšanas motīvi – brutāla konkurentu iznīcināšana, «kaut kā jau gatava» nopirkšana, kas reizēm izrādās lētāk, nekā mēģinājumi to pašu dabūt gatavu saviem spēkiem, un talantīgu darbinieku piesaiste.

Instagram. 1 miljards ASV dolāru
Šis ir pedējā laikā skaļākais un dažkārt pat par absurdu uzskatīts pārpirkšanas gadījums. Aprīlī Marka Zukerberga impērija Facebook paziņoja, ka iegādājas mobilo aplikāciju Instagram  – bezmaksas fotografēšanas programmiņu, kas attēlus saglabā nevis ierastajā 4:3 proporcijā, bet līdzīgi klasiskajām Polaroid izkadrē kvadrāta formātā. Attēlus var apstrādāt ar kādu no filtriem, bildītes apveltot ar retro krāsu gammu, rāmīti u.tml. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu