
Foto — Corbis/Scanpix
Galvu reibinošā IT ideju un produktu pirkšana un pārdošana
Ziņas par to, ka sociālais tīkls Facebook par apaļu miljardu ASV dolāru nopircis savdabīgo «hipsteru fotoaparātu» jeb viedtālruņu aplikāciju Instagram, mudināja uz diskusijām gan par šādu pirkumu cenu samērību, gan patieso motivāciju.
Jaunu, nesen dibinātu un strauji par veiksmes stāstiem kļuvušu uzņēmumu pārpirkšana ir neatņemama informācijas tehnoloģiju vēstures daļa gan pirmā .com burbuļa laikā, gan arī tagad - jau pēc krīzes. Un tikpat pašsaprotami ir trīs galvenie šādas pirkšanas motīvi - brutāla konkurentu iznīcināšana, «kaut kā jau gatava» nopirkšana, kas reizēm izrādās lētāk, nekā mēģinājumi to pašu dabūt gatavu saviem spēkiem, un talantīgu darbinieku piesaiste.