Uzņēmumu Vaide uz priekšu dzinusi padomju laikos iegūtā Latvijas trikotāžas popularitāte Krievijas tirgū
No Kaļiņingradas līdz Sahalīnai – tik plašā areālā salipināti sarkani punktiņi Krievijas kartē pie šūšanas fabrikas Vaide mārketinga direktora Vladimira Šidlovska kabineta sienas Rīgā. Visās šajās vietās esot Vaides sadarbības partneri. Uzņēmuma modelētāju skaitu Vladimirs nosauc – piecas dāmas, vārdus gan ne: tas esot komercnoslēpums. Lai arī kompānija ar 2,2 miljonu latu gada apgrozījumu, pēc viņa paša secinājuma, nav liela, tās veiksmes stāsts liecina par ambīcijām, savas nišas atrašanu un spēju būt īstajā laikā un īstajā vietā.
Uz krūšturu viļņa
Vaide izveidota 1993.gadā, kad parādījās tūkstošiem jaunu uzņēmumu. Kurzemes lībiešu ciemā, no kura aizgūts kompānijas vārds, bijis īpašums vienam no tās dibinātājiem Vladimiram Gorņikam, kurš tagad kontrolē produkcijas ražošanu. Otrs dibinātājs Igors Obodovs arī joprojām ir Vaidē un specializējies preču realizācijā.
«Tad vēl neviens nedomāja, ka vārds «Vaide» zināmā mērā kļūs par zīmolu, tirdzniecības marku,» smaida Vladimirs Šidlovskis. «Vaide ir skaists nosaukums – nu, kāpēc lai tāpat nenosauktu uzņēmumu?»
Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:
Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.