Augstākās izglītības reforma: radikāla, bet racionāla

  • Uģis Gruntmanis
  • 05.04.2011.
Izstāde 'Daba un zinātne skolā! Mūsdienīgi!', LU Lielajā aulā. foto: Lauris Vīksne/f64

Izstāde 'Daba un zinātne skolā! Mūsdienīgi!', LU Lielajā aulā. foto: Lauris Vīksne/f64

Lai izmainītu sistēmu, premjerministram jānozīmē atbildīgais ar plašām pilnvarām

Pēdējā gada laikā daudz diskutēts par augstāko izglītību un ir pieņemts reformu plāns  2010. - 2012. gadam, kuru kopā īstenos Izglītības, Finanšu, Ekonomikas un Kultūras Ministrijas, kā arī liels skaits citu institūciju. Pastāvot šādam neskaidram modelim, ir grūti saprast, kam sniegt ieteikumus un kurš tad tiešām būs šīs reformas īstenotājs. Idejas ir uzrakstītas, bet kā tās tiks realizētas, skaidrības nav.

Daudzas iestrādes šinī koncepcijā ir apsveicamas - kvalitātes kritēriju izstrāde pasniedzēju novērtēšanai, studentu un pasniedzēju apmaiņa ar ārzemju kolēģiem. Citas ir nevajadzīgas un nepareizas, piemēram, mērķis sasniegt 3% ārzemju studentu skaitu 2012. gadā (Kanāda, kas pēdējos 10 gados centusies ārzemju studentu skaitu palielināt, tas izdevies no 2 līdz 4.5%, taču jāatceras, ka Toronto, McGill un British Colombia universitātes atrodas "Times" žurnāla pasaules reitinga pirmajā trīsdesmitniekā, bet neviena Latvijas Universitāte Times reitingā nav pieminēta). Vairāk par to lasiet laikraksta "Diena" rakstā.

Jaunākajā žurnālā