
Tailers Tigpens.
Lai panāktu, ka skolēni mācās, turklāt aizrautīgi, jānoskaidro, kas viņus interesē, un jāsaista viņu rūpes ar apgūstamo mācību vielu, iesaka Tailers Tigpens, Hārvarda Universitātes doktorants. Viņam ar šādu pieeju izdevies būtiski uzlabot skolēnu sekmes
Nekad vairs nebūs tā, kā bijis. To apjauš katra mamma un tētis, kuri 1.septembrī noskatās, kā viņu bērni aiziet uz skolu. Aug bērni, mainās arī izglītība. Ne tikai Latvijā, daudzviet pasaulē izglītības eksperti izstrādā jaunus izglītības standartus, mācību programmas un metodes. «Mēs gribam, lai skola sagatavo dzīvei. 21.gadsimta pieejai jāpaplašina tradicionālās prasmes,» saka Tailers Tigpens (Tyler Thigpen), gara auguma vīrietis tumšiem, viļņainiem matiem, ieguvis bakalaura grādu mākslā, Kembridžas Universitātē maģistra grādu sabiedrības vadībā, studējis teoloģiju un kļuvis par prezbiteriāņu mācītāju. Taču, strādājot skolās, apjautis, ka viņu patiesi aizrauj pedagoģiskais darbs. Patlaban, kad viņš Hārvarda Universitātes doktorantūrā studē izglītības vadību, viņam jau ir liela izglītības praktiķa pieredze: bijis spāņu valodas skolotājs, Atlantā piedalījies kādas skolas veidošanā un no 2011. līdz 2014.gadam vadījis Mauntvērnonas prezbiteriāņu skolu, radikāli mainot mācību darbu un panākot, ka gandrīz visi skolas audzēkņi nolemj turpināt mācības vidusskolās un koledžās. Tagad viņš ir viens no Ņujorkas un Aiovas izglītības departamentu konsultantiem. Latvijā ieradies vasarā, lai tiktos ar Iespējamās misijas un valsts iestāžu izglītības ekspertiem un gūtu priekšstatu par pārmaiņām Latvijas izglītības sistēmā. Ne tikai kā izglītības pētnieku, bet arī kā četru bērnu tēvu viņu urda doma - kādai jābūt 21.gadsimta skolai, lai bērni uz to ietu ar prieku, mācītos un kļūtu gudri, atvērti jaunām zināšanām, talantīgi un, galu galā, laimīgi.