
Foto — Shutterstock.
Kopš koronavīrusa pandēmijas dēļ ir slēgtas skolas, pedagogi vienas nedēļas laikā apguvuši digitālās prasmes un skolēni mācās strādāt patstāvīgi. Taču attālinātajās mācībās ir arī risks «pazaudēt» skolēnus, kuriem trūkst atbalsta mājās
Neviens nebija gatavs tam, ka martā 165 pasaules valstīs slēdz skolas. Pēc ANO aplēsēm, 87% pasaules skolēnu vairs nevar mācīties, kā ierasts — klasē. Pusotrs miljards bērnu šajās nedēļās sāk mācīties attālināti, un visiem tā ir pirmā reize. Arī vairāk nekā 214 tūkstošiem Latvijas skolēnu.
Pievelkot tuvplānā skolēnu dzīvi tikai vienā Latvijas pilsētā, Jelgavā, atklājas liela dažādība.
Spīdolas valsts ģimnāzijas skolēni ik dienu saņem uzdevumus vienā vai divos mācību priekšmetos, un skolotāji viņus konsultē individuāli saziņas lietotnēs. «Uh, ceturtdien gandrīz visa diena pagāja matemātikai! Bet pēc trešā mēģinājuma es pilnīgi visus uzdevumus izpildīju pareizi,» gandarīta ir 9. klases skolniece Daniela. Arī Jelgavas Valsts ģimnāzijā skolēni uzdevumus saņem katru dienu, bet atbilstoši stundu plānam. 7. klases skolnieks Rūdolfs ir nīgrs, ka grūti visu paspēt. Tomam no Jelgavas 4. sākumskolas skolotāji sagatavojuši darbu plānu nedēļai, un viņš rāmi, ik dienu mācībām veltot vidēji trīs stundas, visu izpilda.