No krīzes līdz informācijas karam

Mediju biznesa vājums kaitē visai sabiedrībai

Ja varētu brīvi izvēlēties, kad Latvijā sākt izdot jaunu žurnālu, tad būtu jāšaubās, vai Ir komanda to darītu 2010.gada aprīlī. Iepriekšējā gadā valsts bija piedzīvojusi straujāko ekonomisko lejupslīdi pasaulē, un, lai gan krīzes smagākais brīdis jau bija garām, sekas vēl nepavisam nebija pārvarētas, un reklāmas tirgus turpināja pikēt. Savukārt pasaulē kopumā tobrīd mediju patēriņa migrācija uz virtuālo vidi turpinājās, un jautājums par drukāto mediju nākotni karājās kā Damokla zobens pār visiem izdevējiem un žurnālistiem, kuru radītais saturs materializējas tintē uz papīra, nevis ņirb ekrāna pikseļos.

Pieci gadi mūsdienu mediju vidē ir ja ne gluži mūžība, tad vismaz pielīdzināmi paaudzei. 2010.gadā viedtālruņi, Facebook un Twitter Latvijā bija marginālas parādības, tagad tie daudziem cilvēkiem ir ikdiena.