
Iecerētās Rīgas stacijas vizualizācija. Sākotnējā ideja bija veidot tikai nojumi ar diviem sliežu ceļiem vecajā stacijā, bet tagad tās vietā taps moderns infrastruktūras mezgls par 430 miljoniem eiro.
Cik galu galā izmaksās Rail Baltica, pagaidām ir rūpīgi glabāts noslēpums. To šķetinot, Ir nonāk pie cita, ne mazāk būtiska jautājuma — vai šim projektam vispār pietiks naudas?
Nelielā Indriķa iela Torņakalnā, kartē skatoties, ir gandrīz vai pieplakusi dzelzceļa sliedēm. Tikai bruģētās ielas attālums šķir tur esošās mājas no dzelzceļa kraujas, kurā ikdienā kursē vilcieni. Vietējie tur pieraduši pie vieglām «zemestrīcēm». Tāda ir sajūta, kad garām iet smagie kravas sastāvi, stāsta vietējā iedzīvotāja Velga.
Sieviete dzīvo vairāk nekā simt gadu senā koka mājā, ko rotā skaisti kokgrebumi un pie palodzēm izliktas puķu kastes. Šīs ir Velgas mājas kopš 1991. gada, un viņa ar interesi seko līdzi tam, kā dzīvi mainīs Rail Baltica ātrvilcieni, kas jau drīzumā trauksies viņai garām. Jaunā dzelzceļa žogs no viņas mājas būs tikai sešu metru attālumā, tomēr satraukta par to viņa nav. Pretī viņas mājai vilciens jau būs nogājis pazemē, turklāt Velga ārzemēs redzējusi, ka šādi ātrvilcieni esot arī daudz klusāki un radot mazāk vibrāciju.