Modes upuri

  • ir.lv
  • 22.05.2013
  • IR
Amerikāņu dziedātāja Bejonsa jaunākajā H&M reklāmas kampaņā.

Amerikāņu dziedātāja Bejonsa jaunākajā H&M reklāmas kampaņā.

Pēc fabrikas sabrukšanas Bangladešā, kur dzīvību zaudēja vairāk nekā 1100 cilvēku un ko uzskata par lielāko apģērbu ražotnes traģēdiju pasaules vēsturē, vairāki lieli Rietumeiropas tirgotāji beidzot apsolījuši uzlabot darba drošību savu piegādātāju uzņēmumos 

Globālam tirgotājam tā bija gauži slikta publicitāte. Divas nedēļas pēc viena no lielākajiem rūpnieciskajiem negadījumiem pasaules vēsturē - Rana Plaza ēkas sabrukšanas Bangladešā - uzmanību piesaistīja kāda diezgan skarba cilvētiesību aktīvistu reklāma. Tajā redzams smaidīgs Zviedrijas apģērbu kompānijas H&M boss un raudoša sieviete pie fabrikas drupām. Sauklis jautāja: «Vai nav gana modes upuru?» Eļļu ugunī vēl vairāk pielēja viens no Zviedrijas laikrakstiem, kas atteicās publicēt šo reklāmu. Aktīvistu sašutums pārmetās uz internetu un sociālajiem tīkliem.