Atspulgs kultūrā

25

Komentāri (25)

janis17 17.04.2013. 19.08

Nu nebija un nav labāka biļešu pārdošanas veida, kā ” kurš pirmais brauc, tas pirmais maļ”! Nu nekur pasaulē nav tāds izgudrots, ka uz ierobežotu vietu varētu pārdot neierobežotu skaitu biļešu.

+3
-1
Atbildēt

2

    Egita > janis17 17.04.2013. 22.52

    man liekas, ka ar biļešu pārdošanu viss bija kārtībā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Timurs Čuntonovs > janis17 17.04.2013. 23.29

    Jā, bet vietu skaits tika stipri ierobežots, pateicoties garajiem pateicības, obligātā apmeklējuma u.c. biļešu sarakstiem

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

Baiba Eglâja 17.04.2013. 18.13

Paldies autorei! Elite tak ir no tautas. Dziedošā tauta tik tālu aizdziedājusies, ka dziedāšana kļūst aktuāla un svarīga reizi 4 gados. gan jau būs sveētki bez alus, gan jau kādreiz būs svētki arī bez dziedāšanas…

+2
-5
Atbildēt

0

Ieva 17.04.2013. 18.00

Pirmkārt, vai varat iedomāties variantu, kad visi ar biļešu dalīšanas principu būtu apmierināti? It sevišķi apzinoties to, ka Mežaparka estrādē vietu ir maz, divreiz mazāk kā Tallinā utt.
Otrkārt, atbalstot un saprotot Uplejas kundzes vēlmi katram identificēties ar vienkāršo sabiedrības locekli, kā paliek ar drošības pasākumiem? VIP zonas jau nav tikai tāpēc, lai izceltu tur atrodošos, tās ir arī tāpēc, lai nodrošinātu aizsardzību. Tak negribam otru Bostonu. Jeb tomēr gribam?
Tāpēc nevajag šīs lietas trivializēt. Tam, ka biļetes varēja dalīt labāk, savādāk, tam varu piekrist, tam, ka deputātiem tas nav “darbs”, arī, bet uzskatu, ka Latvijā pie jebkuras dalīšanas shēmas būs neapmierinātie, kas lies dubļu straumes… Šai spēlei nav uzvaras stratēģijas..

+3
-2
Atbildēt

1

    efeja60 > Ieva 17.04.2013. 18.15

    Varētu visus baurus izdzīt, lai augstdzimušajiem jenotiem būtu pavisam droši. Bet vēl drošāk jenotam ir nelīst ārā no savas būdas un skatīties dziesmusvētkus teļļukā.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

efeja60 17.04.2013. 15.54

Piekrītu katram uzrakstītajam vārdam. Tāpēc aicinu dziesmusvētku dalībniekus boikotēt oficiālo daļu un uzrīkot alternatīvos dziesmusvētkus, bet uz Mežaparka estrādi aizsūtīt žurku Kornēliju, lai izklaidē oficiālos purnus.

0
-5
Atbildēt

0

Egita 17.04.2013. 12.35

podlaja eļita

+1
-2
Atbildēt

2

    Signija Aizpuriete > Egita 17.04.2013. 12.44

    ——rujienasmetals podlaja eļita ============================================================================ Pilnīga atklātība, gluži kā Bokačo “Dekameronā”, kad arī sērgas laikā viduslaiku cilvēki (sabiedrība) mainījās:
    “Turklāt Zīli pārsteidz koalīcijas politiķu cilvēciskās attiecības – partneri nespēj normāli sarunāties un nemitīgi apmainās ar “agresīvām piezīmēm.”
    Nelīdzēs ne eirozona, ne NATO
    http://www.ir.lv/2013/3/27/nelidzes-ne-eirozona-ne-nato

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Egita > Egita 17.04.2013. 22.41

    man liekas ,ja cilvēks sevi nosauc par žurnālistu,tad no viņa var prasīt arī atbildību.vai ne indran?
    sanitas rakstam lieku divnieku…neko ,izņemot to, ka valdība slikta neuztvēru…
    bet tas jau mans subjektīvais viedoklis.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

ekmanis 17.04.2013. 12.15

Tas kultūras ministres spožais domu gājiens, ka deputāts Dziesmu svētkos ir darbā un kopā ar tautu, par ko viņam pienākas brīvbiļete, neiztur nekādu kritiku. Ar ko deputāts ir kopā, ja nav Dziesmu svētku? Vajadzētu it kā ar tautu, bet brīvbiļešu ta nava, ir tikai plika alga ar piemaksām! Bet tā biļešu tirgošana no malas iskatījās tāpat kā boļševiku laikā pieredzētā deficīta preču tirgošana.

+10
-3
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > ekmanis 17.04.2013. 12.30

    —–inghem65(..)
    Bet tā biļešu tirgošana no malas iskatījās tāpat kā boļševiku laikā pieredzētā deficīta preču tirgošana. ============================================================================ Vai tad ikviens saprātīgs cilvēks LV negribēs mieru un kārtību “kā boļševiku laikā” (1984.g.), ja amerikanizētās pasaules šausmas ikdienu TV un internetā var vērot?

    http://www.youtube.com/watch?v=046MuD1pYJg

    0
    0
    Atbildēt

    0

ligakalnina 17.04.2013. 11.52

Konfūcijas ir izteicies – “kā vējš pūš, tā zāle lokās”, apmēram tā.
Tas attiecībā par “eliti” un “tautu”, ka tauta, gribot vai negribot, veido savu dzīvi, ņemot par piemēru “elites” uzvedību.
Latvijas “elite” sen parādījusi, ka uz to neattiecas ne “viens likums, viena taisnība visiem”, ne daudz kas cits, kas attiecas uz vienkāršu “kvaukšķi”.
Biļešu dalīšana ir tikai viens konkrēts piemērs no prioritātēm un vērtībām, kas valda Latvijā.
Un vērtības, tāpat, kā padomju laikos, ir “blati”, “sakari”, un, dabiski, nauda, nevis godīgums un profesionalitāte.
Un tās prioritātes nosaka “elite”, kas, tādā veidā, turpina degradēt arī pārējos, gribot vai negribot, apzināti vai neapzināti.
Dabiski, var jau teikt – a no kurienes tad tā “elite” rodas?
Nu tur jau tā lieta, ka tas ir apbursts loks, bet, lielāka atbildība jāuzņemas tam, kam ir lielāka vara, tātad, “elitei”.
Toties mūsu “elite” raksturojas taisni ar savu bezatbildību, kas iestrādāta pat likumdošanā.
Taisni pēc tās pašas “elites” pasūtījuma, un mainīt to neviens nav ieintersēts.
Arī “tautas” vienā daļā sapnis ir nevis mainīt sistēmu, bet, nokļūt “elitē”, un tad slaidi uzspļaut tiem, kas tur, “augšās”, nav, bet, lielākā daļa, tomēr, gribētu šo sistēmu mainīt, bet – nevar, jo “elite” nav ieintersēta.

+5
-5
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > ligakalnina 17.04.2013. 12.20

    ——-dzeris49: “(..)
    gribētu šo sistēmu mainīt, bet – nevar, jo “elite” nav ieintersēta.”
    ============================================================================
    “Elite” ir daudz vairāk pakļauta esošās sistēmas – “veikala” (Rainis) iedarbībai kā ierindas pilsonīši, tā kā degradējās daudz straujāk. Tieši t.s. “eliti” jau visstiprāk spiež mainīties esošās sistēmas funkcionēšanas mehānismi (likumi). Cik ilgi uz kredītu “adatas uzsēdinātie” izturēs?

    “Daniels Pavļuts, kura kredītsaistības pārsniedz viņa spējas ar tām norēķināties noteiktajā termiņā un sākotnēji noslēgtā līguma apmērā, acīmredzami ir gatavs bankām pakalpot, – vai ne tāpēc, lai panāktu īpašu labvēlību”?

    http://www.pietiek.com/raksti/vai_pavluts_atro_kreditu_reklamas_grib_aizliegt_banku_intereses,_lai_glabtu_savu_kreditu

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

andrejs_murnieks 17.04.2013. 11.20

Diemžēl mēs šo deputātu un daudzu citu, svarīgu un mazāk svarīgu, amatpersonu pārākumu izjūtam katru brīdi. Es neatceros vairs gadu, bet toreiz notika Saeimas vēlēšanas. Televīzija rādīja “Latvijas ceļa” varenos, Ivaru Godmani un to “Bārmeni”, kurs tagad ziepējas pa Rīgas brīvostu. Abi šie kungi sprieda par savu milzīgo pārākumu un īpašo statusu sabiedrībā. Bija ļoti saprotams ka viņi nemaz nav no šīs Pasaules, no šīs planētas, bet gan ir no kāda Olimpa, bet šeit pilda “izredzēto misiju”. Un taisnība viņiem toreiz bija, jo abi kungi joprojām dzīvo pāri citiem, nemaz nerunājot par tādām niecībām kā vienkāršā tauta. Tad lūk manuprāt ar tām biļetēm arī notiek tieši tāpat. Šīs biļetes tiek dalītas ne jau pēc nopelniem, ne jau pēc reālā darba, vai valstij samaksāto nodokļu apjoma, kaut vai, bet gan pēc statusa sabiedrībā, ko nosaka ne jau darbi, bet gan indivīda nekaunības un bezgoda līmenis. Faktiski šādi, manās acīs, viss šis pasākums tiek pilnībā degradēts, tie ir izredzēto svētki. Man tur nemaz nav iespējams iekļūt. Biļešu tirgošanas laikā man bija jāstrādā. Visa šī valsts pašos pamatos ir šādi veidota un sīkajiem gariņiem šeit ir atļauts vienīgi strādāt un samaksāt nodokļus, lai varenie varētu baudīt dzīvi. Tieši tāpēc arī cilvēki pamet šo valsti. Svešumā viņiem ir daudz vairāk tiesību, kā šeit, un vēl labi ienākumi, kas nodrošinās arī normālas vecumdienas. Tur nav arī tā mūžīgā stresa, kuru rada visi tie blēži un krāpnieki kuri, kā mēslu kastes mušas, ir apsēdušas mūsu valsti.

+13
-3
Atbildēt

1

    Signija Aizpuriete > andrejs_murnieks 17.04.2013. 11.50

    ——-S.Upleja:”Elitārisms ir pretrunā Dziesmu svētku būtībai.” ============================================================================ Būsim reāli, iztiksim bez “diemžēl”, jo deputāti, oligarhi, kampēju šlaka un eirokrāti valsts pārvaldē sastāda ievērojamu daļu tās tautas, uz kuru tik bieži savā rakstā atsaucas S.Upleja.
    Globalizācijas/amerikanizācijas process turpinās, tāpēc esošajā sistēmā/iekārtā netikai Dziesmu svētku būtība mainīsies (degradēsies).
    Starp citu,jau pats J.Rainis 1925.g. tās negācijas pamanīja:
    “Kas tagad mūsu dzīvē ir tas valdošais, ja likumības atmosfēras mums tagad nav? Visu mūsu dzīvi tagad noteic veikals. Patlaban mūsu valstī ir spēku savākšanas periods, kurā kapitāls sakopojas. Par nožēlošanu šis veikalisms ir ieviesies tādās sfērās, kurās viņam nevajadzētu būt…”
    Raiņa Saeimas runa par kultūru, valsti un veikalnieciskumu.

    http://infoagentura.wordpress.com/2012/04/01/raina-saeimas-runa-par-kulturu-valsti-un-veikalnieciskumu/

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 17.04.2013. 10.57

Šajā jautājumā tiešām ir tik daudz jau pateikts, ka neko jaunu atklāt nav iespējams, nepārvirknējot vai nepārstrukturējot jau esošo. Bet Sanita Upleja ir labi izgaismojusi dažus kļūdainus pieņēmumus, kas arī noved pie tā viedokļa, kas dominē sabiedrībā:
1) Organizētāji nav tie, kas ir novilkuši sarkanās līnijas jeb ierobežojuši pasākuma apmērus – tas, ka Mežaparkā ir tik daudz vietas, cik ir, nav organizētāju vaina. Tā kā Iveta Kažoka minēja, tad organizētāji ir centušies nodrošināt gan pateicību, gan simbolismu, gan tirgus principus, organizējot ielūgumus/biļetes.
2) Autore cenšas padarīt deputātus par priviliģēto kārtu ar nostatīšanu pret pārējo tautu. Jau tīri psiholoģiski tas rada deputātos tādu kā pārākuma apziņu, lai gan sabiedrības mērķi ir pretēji. Jo vairāk viņi tiek nodalīti/apskausti/izcelti…, jo lielāka atšķirība starp viņiem un sabiedrību radīsies!
3) Ja mēs runājam par kultūras kopšanu, tad jāsaka, ka pasākumam ir jāpiešķir ar neliela daļa “kultūras elitārisma”/konkurences, lai nav tā, ka katrs, kas grib, arī tiek. Mēs zinām, ka Līgo var svinēt pēc senām tradīcijām un pēc šašļika & alus “principiem”. Ja Mežaparka vārti būs plaši atvērti, tad vairāk redzēsim šašļiku cienītājus, kas ir atnākuši kā uz zaļumballi (tas attiecas gan uz dziedātājiem, gan skatītājiem!).

+7
-5
Atbildēt

3

    silvija_vitina > Una Grinberga 17.04.2013. 11.32

    jo īpaši pievienojos 3) punktam.

    Papildinot – Mežaparka un Daugavas ietilpība nav mainījusies kopš pirmsākumiem, dalībnieku skaits ir +/- tāds pats kā agrāk (neskatoties uz to, ka organizētāji brīdina par DzS kustības iznīkšanas tendencēm), tomēr problēmas ar biļetēm ir sākušās līdz ar to sadali via Biļešu paradīze, nevis caur kolektīviem. Kad biļetes dalīja paši kolektīvi, neviens “pa lielam” nesaplūcās un visi, kas gribēja, arī tika.

    Tātad PRIMĀRĀ problēma tomēr ir sadales principos, nevis dalībnieku skaitā vai infrastruktūras ietilpībā (lai gan arī tā, protams, ir problēma).

    OTRĀ problēma ir tā, ka Dziesmu svētkus grib komercializēt, taču nevar saņemties celt biļešu cenas. Šeit ir pretruna jau pašā saknē. No vienas puses, DzS ir “balva” dalībniekiem par 5 gadus ilgo procesu, tāpēc biļetes primāri pienāktos tikai pašiem dalībniekiem un tuvākajiem līdzjutējiem. No otras puses, baigi gribas šos svētkus “atņemt” pašiem dalībniekiem un “sadalīt” tirgus dalībniekiem. Bet tirgus princips nosaka cenu atbilstoši pieprasījumam. Tāpēc šobrīd esam, tur kur esam – ne balts, ne melns, ne liels, ne mazs.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 17.04.2013. 12.10

    @traductrice
    Dziesmu svētki jau IR komercializēti:
    1) Vairāk kā puse neapmeklē līdzīga satura koncertus ikdienā, un vēl lielāka daļa nespēj uztvert tautas mūziku ne pēc satura, ne pēc mākslinieciskās izteiksmes līdzekļa; To mēs redzēsim jau nākamajā dienā pēc Noslēguma koncerta, kad portāli būs pilni ar komentāriem, ka koncerts bija nesaprotams un bija pārāk maz “umpapā”.
    2) To dalībnieku īpatsvars, kas parādās pēdējā gadā pirms DzSv pieaug ik katru reizi. DzSv jau nav tikai šovs ar lielu skaitu cilvēku – tā ir kopā būšana, saliedētība un mūzikas mīlēšana – un to nevar uzjusti tie, kas dzied tikai reizi piecos gados!

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    janis17 > Una Grinberga 17.04.2013. 18.59

    Nasing, Pilnībā piekrītu.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

dro 17.04.2013. 10.12

Manuprāt brīvbiļete sponsoriem kā pateicība par atbalstu ir vietā, bet valsts amatpersonām nu gan vajadzētu pašiem parūpēties par sevi un saviem ģimenes locekļiem.

+8
-3
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam