Saeima noraida ierosinājumu par tautības ierakstu pasē

104

Komentāri (104)

Rita Lazda 13.11.2012. 19.56

Man līdz šim likās, ka pase pieder Latvijas valstij un pase nav pat Latvijas pilsoņa īpašums, bet acīmredzami cilvēki nelasa par ko parakstās un pēc tam gudro – diemžēl pasē nevienam nav nekādas tiesības personīgi domāt ko tur rakstīt vai nerakstīt. Tas ka Latvijas valsts atļāva ierakstīt tautību līdz šim, kā vēsturisku atavismu ir cits jautājums, bet tā ka visa šī vārīšanās ir pilnīgs bezsakars – pase ir domāta lai identificētu cilvēku, kā kādas valsts pilsoni. Viss – nekam vairāk.
Tautība, rase, reliģiskā piederība, attiecību statuss, politiskās partijas biedrs vai atbalstītāja statuss, bankas konts vai arī par kuru sporta klubu fano – tās visas ir personiskās lietas, kam ar pilsonību un personības apstiprināšanu nav nekāda sakara.

0
0
Atbildēt

0

Ilgonis 26.10.2012. 12.02

Riņķī apkārt, zanEi un žoržam…
“Ja vien šis jaunums nebūtu kārtējais, tajā ķēdē, tajā kustībā, kura ir aizsākusies cīņā pret latviešu tautas pašapziņu. Pēdējā laikā mums te pa visiem galiem bāž iekšā atziņu, ka apzināties sevi kā latvieti, rūpēties, pārdzīvot, lepoties par savu tautu, savām kultūras vērtībām, morāles vērtībām, valodu – tā visa ir tumsonība, atpalicība… Un šis negaidītais uzbrukums nav ne krievu, nedz komunistu izraisīts. Par to ir parūpējušies – latvieši, 21.gs apgaismības nesēji Latvijā, ” neoliberāļi” :) Es nezinu, vai viņi paši sevi tā sauc, vai viņus šādi ” lamā…” :)”

Pilnībā piekrītu un šobrīd mani pārņem sarūgtinājuma emocijas par rezultātu.

zanE: nevajag pārspīlēt!….tā mēs aizrunāsimies līdz absurdam….”
pat laulības dzīves konfliktu var atrisināt ar godīgu un atklātu izrunāšanos

žoržs: “negaidītais uzbrukums”- tagad laikam NA atbalstītāji sacenšās, kurš nosauks spēcīgākā vārdā šīs savas partijas muļķību izgāšanos.”
Neesmu NA partijas biedre, bet neuzskatu, ka partija būtu izgāzusies… Domāju, ka liela daļa latviešu ir saņēmusi kārtējo ‘okupācijas’ pliķi, jo manu iespēju izvēlēties aizliedza SC balsojums un tas pasaka daudz un man pat visu!

+2
-4
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 11.34

Rekur interesants Dz.Rasnača viedoklis, ja kas – par SPĒKĀ ESOŠU likumu :

Uz šī likuma 2.panta pamata ir iespēja pieprasīt ierēdņiem atzīt jūsu tiesības un veikt tautības ierakstu jūsu pasē. – http://www.likumi.lv/doc.php?id=65772&version_date=30.06.1994

https://twitter.com/DzintarsRasnacs

+2
-4
Atbildēt

0

gliters 26.10.2012. 10.39

Starp citu, sveiciens dedzīgajiem Lemberga apkarotājiem! ZZS reitings ir pieaudzis pa 3% un nu jau ir 10%. Pēc šī balsojuma viņš pieaugs vēl vairāk.
Bet tā jau ir – vismaz RP ir svarīgi “barot” Lembergu, lai nepazustu “ienaidnieka tēls”, aiz kura dažs labs nespēj saskatīt Kremli, kura interesēs RP darbojas.

+2
-3
Atbildēt

0

gliters 26.10.2012. 09.48

“Flikss 25.10.2012 22:33 Lai tie maitas apskata Vācijas šodienas pasi. Vācijas pases galvenās lapas, trešajā punktā joprojām ir norādīts: 3. Staadsangehorigkait / Nationalithet ( Pilsomīna / nacionalitāte) un jebkurš Vācijas pilsonis, galvenajā pases lapā var ierakstīt gan savu pilsonību, gan nacionalitāti, ja vien viņam, kā dažai labai nācijai nav kauns par savu nacionālo piederību, jeb kā agrāk teica – kauns par trešajā punktā uzrādīto patiesību. Tāpēc nevajag muldēt, ka Eiropā nacionalitāti neuzrāda.”

Tas bija koments no delfiem.
Bet, kā jau te ‘guna’ teica, citējot Kažoku, no tautības ieraksta nolemts atteikties tāpēc, ka krieviem ieraksts “russian” dažkārt ārzemēs ir sagādājis problēmas. Atkal jau cittautiešu ērtības tiek nostādītas pāri pamatnācijas tiesībām un interesēm. Cik pierasti….

+3
-8
Atbildēt

3

    Andris > gliters 26.10.2012. 11.13

    Nemelo, tas mav solīdi, Vācijas pasē ir aile tikai pilsonībai.
    Tur teksti ir trijas valodās, un attiecīgā ailīte saucas
    “Staatsangehörigkeit / Nationality / Nationalite”. Otrais un tresais vārds nozīmē pilsonību angliski un franziski. Tur nav vācu vārda “Nationalität”.
    http://www.flickr.com/photos/alexander_johmann/140804179/lightbox/

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > gliters 26.10.2012. 11.30

    zirnekliene Šeloba. Tādi nu IR mūsu “brīvie” latvieši, kuri diendienā deklarē izvēles brīvību, bet darbībā viņu devīze “njepuščatj”. Citus dēvē par dzimtļaudīm, bet paši savā būtībā zombēti.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > gliters 26.10.2012. 12.01

    Labi, agrunte… Šoreiz 1:0 tavā labā, jo vajadzēja man pašai neslinkot un pārbaudīt, vai tas, kas attiecīgajā komentā ir rakstīts, atbilst realitātei.
    Bet ja kopumā, tad tik un tā pievienojos lno 11:30 teiktajam.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Life Quality Managem 26.10.2012. 08.27

Man jau gan šķiet, ka pase ir nevis tautību, bet valsts piederību apliecinošs dokuments. Nesaprotu kāpēc kādam tik ļoti gribas sevi īpaši izcelt kā savādāku, pareizaaku, labaku. Italija italis ir jebkurš kuram ir italijas pase un tas tā ir lielakajā daļā atīstīto valstu. NA kārtējo reizi pierāda, ka galvenais mērķis tai ir sašķelt sabiedrību. Neredzu nekādu citu iemeslu kāpēc vajadzētu šo jautājumu tieši šobrīd aktualizēt

+6
-5
Atbildēt

1

    AUTOEXEC.BAT > Life Quality Managem 26.10.2012. 17.32

    Aigars … Nesaprotu kāpēc kādam tik ļoti gribas sevi īpaši izcelt kā savādāku, pareizaaku, labaku. … NA kārtējo reizi pierāda, ka galvenais mērķis tai ir sašķelt sabiedrību.
    ———————————————————————–

    Pareizi, pareizi, un Saeimā sēž vēl apm. 60 tādi “nesapratēji”, daļa no tiem kaunās/mīž pateikt, ka ir latvieši, otra daļa vispār tikko padzird kādu latviski runājam viņu klātbūtnē – tā sāk bļaut par “sabiedrības šķelšanu” (protams, ja nav pālī uz darbu atvilkušies)

    Nu, un tad lai viņiem, nabadziņiem, nebūtu ar savu nesaprašanu jāmokās, tad viņi – dubults neplīst – nolēma to lietu vispār nafig AIZLIEGT, pat brīvprātīgā veidā ! Vot tā ir sabiedrības Saskaņa un Vienotība !

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

ilmisimo 25.10.2012. 21.08

A tiny nation losing its character

……………
..In Latvia, as stated, the process of Russification is worse, to the point of the dissolution of the Latvian people, its language, culture and heritage, a danger that only national reawakening will postpone. Needless to say, the Latvian phenomenon provides food for thought for other small peoples, whose larger neighbors gaze toward their territories, with an eye toward swallowing and assimilating them.

http://www.jpost.com/Opinion/Op-EdContributors/Article.aspx?id=288618

+5
-3
Atbildēt

0

buchamona 25.10.2012. 19.44

Nesen nomainīju pasi, palūdzu, lai man ieraksta tur, ka esmu latvietis un aizmirsu par to :) Atcerējos tagad, kad sākās šī diskusija. Piekrītu viedoklim, ka vajadzēja atstāt LR iedzīvotājam iespēju izvēlēties – pasvītrot savu identitāti pasē, vai arī to nedarīt, lai arī šāda sevis identificēšana pasē ir ” okupācijas palieka” :) Ne jau šī vienīgā “palieka” no komunistu laikiem, kuru esam pieņēmuši par normu. Bet ok, nebūs vairs šāda iespēja pasē pasvītrot savu tautību, tā nav katastrofa – nebūtu arī šim notikumam pievērsis īpašu uzmanību, ja vien…

Ja vien šis jaunums nebūtu kārtējais, tajā ķēdē, tajā kustībā, kura ir aizsākusies cīņā pret latviešu tautas pašapziņu. Pēdējā laikā mums te pa visiem galiem bāž iekšā atziņu, ka apzināties sevi kā latvieti, rūpēties, pārdzīvot, lepoties par savu tautu, savām kultūras vērtībām, morāles vērtībām, valodu – tā visa ir tumsonība, atpalicība, viduslaiki un tādā garā. Un šis negaidītais uzbrukums nav ne krievu, nedz komunistu izraisīts. Par to ir parūpējušies – latvieši, 21.gs apgaismības nesēji Latvijā, ” neoliberāļi” :) Es nezinu, vai viņi paši sevi tā sauc, vai viņus šādi ” lamā…” :)

+9
-7
Atbildēt

24

    andris902 > buchamona 25.10.2012. 19.54

    …Riņķī apkārt…piedod, Tava komentāra pirmā daļa pieņemama un korekta…taču tālāk Tu nonāc pārspīlējumos….neesmu jutusi, ka man tiek uzspiests atteikties no savas etniskās piederības, aizliegts lepoties ar savu zemi un valsti, priecāties par mūsu tautas kultūras vērtībām, stāstīt un rādīt to biznesa partneriem ārzemēs….vai stāstot par Latviju, man vajadzētu meklēt pasi, lai pierādītu, ka esmu latviete un tāpēc es lepojos ar savu zemi?…

    …nevajag pārspīlēt!….tā mēs aizrunāsimies līdz absurdam….

    +5
    -8
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 25.10.2012. 20.04

    zanE Es vnk lasu portālu un žurnālu IR :)))) Diskusija par dzimstību ir atstājusi savu iespaidu uz mani, par tām Viņķeles grāmatiņām un veids, kā tas tika mēģināts izdarīt, par tādu tumsonību, kā tradicionālu ģimeni, sašauts jumis, kuru es visu Atmodas laiku nonēsāju pie atloka un slimi uzbrukumi NA, un tādā garā varētu turpināt, pamazām “pārvācos” uz LA :)

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    mariam > buchamona 25.10.2012. 20.05

    “negaidītais uzbrukums”- tagad laikam NA atbalstītāji sacenšās, kurš nosauks spēcīgākā vārdā šīs savas partijas muļķību izgāšanos. Mani atkal vairāk izbrīna, kāpēc NA, kas parsti tā fano par ulmaņlaikiem, šoreiz tā pieķērušies šim padomju laiku atavismam. 1930. gados jau pasē vairs nerakstīja ne etnisko, ne reliģisko piederību, jo būtiskais bija valsts un pavalstniecība, nevis kāda nu kuram izcelsme.

    +5
    -9
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 25.10.2012. 20.13

    riņķī apkārt. ..pamazām “pārvācos” uz LA :)
    __________________
    To vari darīt, tikai nepārvācies uz rietumiem, lai kažokām un zanēm šeit būtu ērtāk:)

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 25.10.2012. 20.20

    …Riņķī apkārt….kāds sakars portālam, žurnālam IR ar Tavu latvietību, pašapziņu un šodien Saeimā lemto?….kāpēc arvien biežāk rodas sajūta, ka NA atbalstītājiem tiek deformēta domāšana!…jebkura partija tiek kritizēta, tiek meklēti argumenti aizstāvībai, bet tik slimīga reakcija nav nevienas partijas atbalstītājiem, kā Nacionālajai apvienībai….

    …mēs esam komentāros “saķērušies” un “saplūkušies”, bet tiešām novērtēju, ka pēdējā laikā Tavi spriedumi kļūst līdzsvarotāki un es atkal atpazīstu “veco, labo” Riņķī apkārt, taču tagad – atkal – bāc!….

    ….nekad nav bijis un nebūs tā, ka visi domās vienādi un fanos par vienu partiju, bet tas mums neliedz būt tiem, kas esam….

    …nepārsteidzies!…:)

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 25.10.2012. 20.23

    žoržs, zanE. Man laikam ir jāpaskaidro, neesmu es ne NA, nedz Vienotības atbalstītājs, vai kādas citas partijas, vai apvienības atbalstītājs. Es vnk zinu, kādu es gribu redzēt Latviju un zinu, kādu es to noteikti negribu redzēt, un skatos uz lietām no savām pozīcijām.
    Ja par “līdzi jušanu” tādā izpratnē, kādu jūs te man cenšaties “piešūt” :), tad man patīk hokejs un šobrīd man ” sāp sirds” :) par mūsu neveiksmēm, bet es patiešām nedusmojos uz mūsu hokejistiem, piedodu viņu kļūdas :)) Politiķi nedrīkst kļūdīties, viņi jāvērtē pēc citas mērauklas :) Ja politiķis sāk ķerties klāt lietām, kuras man šķiet visas dzīves pamats, ģimene, piemēram, tad, protams, sākšu runāt citā toņkārtā.

    zanE – ka pēdējā laikā Tavi spriedumi kļūst līdzsvarotāki un es atkal atpazīstu “veco, labo” Riņķī apkārt, taču tagad – atkal – bāc!….+++ tas viss ir atkarīgs no sarunas temata, par ” neoliberāļiem” mēs ar Tevi sākām runāties salīdzinoši nesen :)

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 25.10.2012. 20.29

    zanE…kāpēc arvien biežāk rodas sajūta, ka NA atbalstītājiem tiek deformēta domāšana!…jebkura partija tiek kritizēta, tiek meklēti argumenti aizstāvībai, bet tik slimīga reakcija nav nevienas partijas atbalstītājiem…
    __________________
    -:)

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 25.10.2012. 20.31

    Ino, es ar Tevi esmu runājies gan esot LV, gan atrodoties ārpus Latvijas, esi jutis atšķirību? :))

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 25.10.2012. 20.38

    riņķī apkārt. Lai gan pieliki smaidiņu, Tu tomēr manuprāt pārāk nopietns:)

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > buchamona 25.10.2012. 21.07

    Riņķis: “…aizsākusies cīņā pret latviešu tautas pašapziņu.”

    Iedomājies šādu alegoriju – kāds vīrietis lepojas ar to, ka viņš ir vīrietis, un ar stipru vīrišķigu balsi svinīgi paziņo “Es esmu vīrietis, un lepojos ar to!” Un pēc tam rosīgi “Bet tagad, PMLP damītes, žigli, žigli, ierakstiet to manā pasītē… Tikai nesajauciet dzimumu… Tāāa… Nu brinišķīgi, paldies!”
    Manuprāt, tieši šāds ieraksts būtu vērsts pret pašapziņu un būtu pat pazemojošs.
    Kas tā ir par tautu, kuras pašapziņu ceļ dokumenta ierakstiņš par tautību? Rodas kaut kādas nenopietnas tautas priekšstats, uz citu tautu fona. Pilnīgi ka krievu sākamvārds “Bez bumažki ja bukaška”.

    +4
    -6
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > buchamona 25.10.2012. 23.40

    agrunte … Manuprāt, tieši šāds ieraksts būtu vērsts pret pašapziņu un būtu pat pazemojošs. Kas tā ir par tautu, kuras pašapziņu ceļ dokumenta ierakstiņš par tautību?
    ——————————————————————

    Tu neesi par daudz uzņēmusies – apspriest un tiesāt, kas visai tautai būtu darāms ?
    Starp citu, varbūt neesi ievērojusi, bet tauta ir sašutusi ne jau par to, ko tai (itkā) mēģina likt darīt – sašutums ir par to, ka kaut kas tika pilnīgi bez kādas motivācijas atņemts.
    Ieraksts pasē tehniski nemaksā pilnīgi neko, tāpat kā ierakstīt bērnus – nesen mainīju pasi un man jautāja, vai bērnus ierakstīt – un cena no tā nemainījās. Nu tad kur ir problēma ?
    Un kāda vispār kam daļa kāpēc kāds grib šo ierakstu ? Situācija līdzīga referenduma parakstu ierobežošanai – atkal mums grib atņemt vai samazināt tiesības kāds, kas domā,ka zina labāk.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    Inese Birzniece > buchamona 26.10.2012. 00.12

    Agrunte. O-jēē.. tiešām: mani pazemos un manu pašapziņu sagraus ieraksts par manu tautību.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Andris > buchamona 26.10.2012. 00.26

    ARTs, par referendumu piekritu, es arī esmu pret tā apgrūtināšanu.
    Bet par ierakstu – dokumentam jāsatur tikai nepieciešamais minumums tiesiski izmantojamu datu. Modernajā valstī etniskā piederība nedrīkst būt par kritēriju cilvēka novertēšanai vai lemšanai par tā derīgumu kādai civiltiesiskai procedūrai, amatam vai tml. Tāpēc šāds ieraksts pasē ir vnk nerelevants. Ja cilvēks grib redzēt savu tautību uz papīra, viņš pats var uzrakstīt to uz jebkura papīra gabaliņa (piem., vizitkartē), nesāt to azotē un rādīt visiem garāmgajējiem. Šādas tiesības netika atņemtas.

    Nulle, tu esi skaris ļoti lielu filosofijas apgabalu. Cik es zinu, modernā zinātne un filosofija virzas uz to, ka arī par sasniegumiem cilvēks īsti nevar lepoties. Tiek argumentēts, ka cilvēka sasniegumus nosaka faktori, kuri no paša cilvēka nav atkarīgi. Vispirms tie ir iedzimtie geni, otrais ir augšanas vide un trešais kvantu procesi smadzenēs.
    Pagaidām vēl nevar teikt, ka šajā jomā ir noformulēti jauni atzinumi, pašlaik vēl notiek diskusijas un pētījumi, bet es personiski gandrīz nešaubos, ka āgri vai vēlu šādi jēdzieni kā cilvēka lepošanās par sasniegumiem un cilvēka vainīgums negatīvajās lietās (piemēram, noziegumā) kļūs par arhāismu. Lepošanās vietā varēs vienkārši priecāties par saviem sasniegumiem, bet nozēlošanas vietā bēdāties par saviem nedarbiem (t. sk. izciešot brīvības atņemšanas sodu par noziegumiem, jo, kaut arī zinātne sliecas domāt, ka free will neeksistē, tas nenozīmē, ka noziedzinieks nav jāieslodzī, jo ieslodzīta tiek genu un veidošanās apstākļu kombinācija, kura kopā ar kvantu procesiem spēj izdarīt jaunus noziegumus).

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris > buchamona 26.10.2012. 00.28

    Sirtaki, nevis pats ieraksts, bet šāda ieraksta (vai opcijas) nepieciešamība. Un tā kā runa ir par vispārīgu opciju, tas vairs neskar tikai vienu personu, bet gan visu tautu.

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > buchamona 26.10.2012. 00.28

    …bērnu ierakstīšana pasē saistīta ar ceļošanas noteikumu atvieglošanu…

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 26.10.2012. 09.15

    “Bet par ierakstu – dokumentam jāsatur tikai nepieciešamais minumums tiesiski izmantojamu datu. Modernajā valstī etniskā piederība nedrīkst būt par kritēriju cilvēka novertēšanai vai lemšanai par tā derīgumu kādai civiltiesiskai procedūrai, amatam vai tml.”

    Ja kas, viss teiktais attiecas arī uz dzimumu… Tad to arī nerakstīsim pasē. Un vispār – padarīsim visus vienādus un piešķirsim numurus, jo citādi (nedod Dievs!) diskriminācija sanāks….

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 26.10.2012. 09.17

    “Sirtaki, nevis pats ieraksts, bet šāda ieraksta (vai opcijas) nepieciešamība. Un tā kā runa ir par vispārīgu opciju, tas vairs neskar tikai vienu personu, bet gan visu tautu.”

    Ir pamats domāt, ka tautas vairākums šo opciju uzskata par vajadzīgu. Ko tad Saeima aiztāv – ES regulas un liberālisma principus vai tautas gribu?
    Vai mūsu Saeima būtu ievēlēta Briselē?

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris > buchamona 26.10.2012. 09.22

    Nulle: Augums var palīdzēt identificēt personu, kas arī ir pases mērķis. Pases uzrādītājs var izskatīties līdzīgs fotogrāfijai, un ja pārbaudītājam rodas šaubas, kaut kādā svarīgā gadījumā viņš var izmērīt cilvēka augumu.
    Par dzimumu arī var iedomāties situācijas, kurās šī informācija ir vajadzīga. Piemēram, atsevišķas vietas 4-vietīgajās kajītes uz kuģa pārdod viena dzimuma pārstāvjiem.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > buchamona 26.10.2012. 11.24

    agrunte … Modernajā valstī etniskā piederība nedrīkst būt par kritēriju cilvēka novērtēšanai vai lemšanai par tā derīgumu kādai civiltiesiskai procedūrai, amatam vai tml.
    ————————————————————————–

    Agrunte, izlasi pati VĒLREIZ un pasaki kā tavs samurgojums attiecas uz BRĪVPRĀTĪGU iespēju izvēlēties ierakstu pasē ? Jau tagad jebkurš frīks jebkurā mirklī var ierosināt procesu (ja grib), ka viņam ir aizdomas par diskrimināciju pēc JEBKURA ieraksta pasē.
    Pret diskrimināciju pēc “etniskās piederības” jācīnās diskriminācijas vietā (darbā, skolā, vienalga kur ), bet ne jau liedzot cilvēkiem tiesības uz pašizpausmi. Varbūt arī Līgo aizliegsim, jo tas mūs identificē kā latviešus ?
    ………………………………………………………

    Sirtaki, nevis pats ieraksts, bet šāda ieraksta (vai opcijas) nepieciešamība. Un tā kā runa ir par vispārīgu opciju, tas vairs neskar tikai vienu personu, bet gan visu tautu.
    ———————————————————————

    Un kas tas par sviestu, cienītā ? “Opcija” (resp. – “optional”) arī Āfrikā ir OPCIJA, vai ne tā ? T.i. – katra personiska, brīva izvēle un atbildība. Kādā vēzī tā var skart “visu tautu” ?

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Life Quality Managem > buchamona 26.10.2012. 12.31

    Pret diskrimināciju pēc “etniskās piederības” jācīnās diskriminācijas vietā (darbā, skolā, vienalga kur ), bet ne jau liedzot cilvēkiem tiesības uz pašizpausmi.
    —————————————————————————
    Piedod, Arts, riktīgī izsmejos. Nu pasei nebūtu jābut piezīmju blociņam, kur pašizpausties. :))))

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > buchamona 26.10.2012. 17.25

    Aigars … Piedod, Arts, riktīgī izsmejos. Nu pasei nebūtu jābut piezīmju blociņam, kur pašizpausties. :))))
    —————————————————————

    Nuja, nuja, kad ideja skaidra, bet pateikt nav ko – tad mēs sākam “izsmieties”, jo ir kāds neparastāks vārdiņš parādījies, pie kā pieķerties. Nu taču saprati par ko runa, neizliecies ? Vai zarninieks par tievu, lai atzītu, ka runājamais izbeidzies ?
    Ja nepatīk pašizpausme – lūdzu, piedāvā savu smalko un precīzo terminu. Lietas būtību jau tas nemaina.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Andris > buchamona 26.10.2012. 19.29

    ART 11:24, ja šādu ailīti paredz, tad uzreiz visās pasēs, ne tikai tā cilvēka pasē, kurš grib to aizpildīt. Un tā ja ir blamāža visai tautai, jo iznāk, ka tauta šaubas par sevis pašas pastāvēšanu.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > buchamona 26.10.2012. 22.19

    agrunte … Un tā ja ir blamāža visai tautai, jo iznāk, ka tauta šaubas par sevis pašas pastāvēšanu.
    ————————————————————————–

    Es nesaprotu, kā kaut ko tādu var uzrakstīt cilvēks, kas vēl pirms dažām stundām apgalvoja sekojošo : ” Kas tā ir par tautu, kuras pašapziņu ceļ dokumenta ierakstiņš par tautību? Rodas kaut kādas nenopietnas tautas priekšstats, uz citu tautu fona. ”

    Nu tad pārfrāzēsim pēc tevis pašas teiktā – ” Kas tā ir par tautu, kuras pašapziņu grauj dokumenta ailīte par tautību, pat ja tā ir tukša ? Rodas … (un tālāk kā tekstā) .

    Nevajag slimot ar vēlmi visu “paskaidrot pasaulei” vai vienmēr kā Sūnu ciemā sasatraukties – ak kū nu kaimeņš pasaceis ! Tici man – nevienu tava tukšā “ailīte” neinteresē. Kam interesēs – pats pajautās un tad paskaidrosi.
    Citādi visu laiku uzbāžoties citiem ar saviem skaidrojumiem pašam sev laika nepaliks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > buchamona 26.10.2012. 23.53

    Komentu izlasīju. Paliksim katrs pie sava viedokļa.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ainārs 25.10.2012. 19.01

Kas tie par murgiem, atkal provinciālisms un neizglītotība valda cilvēku prātos, un to politiķi mūždien naski izmanto.
Man vienai labai draudzenei tēvs ir grieķis un māte – vāciete. Ja viņa dzīvotu Latvijā pēc NA likumiem, tad nu NA lai pasaka, ko rakstītu pasē – vācgrieķiete vai grieķvāciete? Tad arī varam rakstīt līblatvietis, latgaļlatvietis, latvlatgalis?

+7
-8
Atbildēt

5

    AUTOEXEC.BAT > Ainārs 25.10.2012. 23.26

    Pēc “NA likumiem”, asprāti, tavai draudzenei PAŠAI būtu jāizlemj, ko rakstīt. Un ja nespētu izlemt – varētu nerakstīt neko.

    P.S. … kārtējais muļķīša tēlotājs, tas vairs nav asprātīgi

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > Ainārs 25.10.2012. 23.40

    …ARTs…bet, kāpēc jāpiespiež izvēlēties?….vai tēva tautība būtu mazsvarīgāka par mātes?….vai otrādi…

    +2
    -7
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Ainārs 26.10.2012. 00.10

    ARTs…bet, kāpēc jāpiespiež izvēlēties?….
    ——————————————————

    Zane, neliec man palikt rupjam. Tik daudz jau tu laikam noteikti esi kaut kur izlasījusi, ka NA ierosināja BRĪVPRĀTĪGAS IZVĒLES tiesības kaut ko rakstīt, vai NERAKSTĪT NEKO ?

    Vēl joprojām ir vēlme zosi tēlot ?

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    andris902 > Ainārs 26.10.2012. 00.24

    …ARTS…Tava rupjība – nepārsteigs!….

    …saprotu Tavu vēlmi pakļauties partijas disciplīnai…:)

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > Ainārs 26.10.2012. 09.19

    “Vēl joprojām ir vēlme zosi tēlot ?”

    Zane tēlos ne tikai zosi, lai paturētu pēdējo vārdu.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

ronalds_vuskans 25.10.2012. 18.54

pasi arī nevajag. Numuriņu kā teļam ausī un viss kārtībā.Ērti un lēti.
Pēc pieciem gadiem tik daudz problēmu atkritīs – par pilsonību, ne valodu, par kaut kādu mistisku latviešu kultūru.Ko gan var izteikt tāds sens jēdziens – latvietis? Tautība? Kas vispār tā ir? Kaut kāda iedoma, kas nevienā juridiskā dokumentā nav minēta…

+5
-9
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 18.45

Pieņemsim ka es esmu amatpersona – un Dāvis Stalts man iedod pasi kur rakstīts Tautība: LĪBIETIS – nu un kāda man jēga no tās informācijas?
—————————————————————

Kādēļ tev vispār jālūr tajā lapā, kur ir tautība ? Paskaties to, ko “amatpersonai” vajag un miers

+6
-6
Atbildēt

2

    Inese Birzniece > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 23.54

    Kādas problēmas? Pasē varētu arī būt tukša aile, kur izpausties nullēm: “esmu pilsonis, bet nelojāls valstij” utml.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Andris > AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 00.01

    Sirtaki, vispār – laba ideja! Tik tiešām, paredzēt pasē kādu ailīti ar atļauju ierakstīt tajā visu ko īpašnieks vēlas, ierobežojot tikai burtu un vārdu skaitu. Piemēram, max. 2 vārdi, 50 burti. Piemēram, “īstakais latvietis”, “ģēnijs”, “love machine”, “f*ck off” u. tml.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 18.30

Tas, ka tu esi lohs, vairs nevienu neizbrīna, bet tas, ka tu te sāc regulēt citu tiesības rakstīt vai nerakstīt tautību jau šauj pār strīpu.

Da vēl kretīniskiem argumentiem – tas nevienu neinteresē. A man PO ! – tas interesē mani (un vēl daudz, daudz, daudz citu cilvēku, bet nu tā ir viņu personiskā lieta). Un kas tev tur par daļu – negribi – neraksti.
Un man, ja kas, neviens nejautāja, kad atņēma man šīs manas tiesības.

+9
-7
Atbildēt

0

Ojārs 25.10.2012. 18.19

Ja nebūs ieraksta ebrejs, kā tad varēs cīnīties ar antisemītismu?

+5
-3
Atbildēt

0

mariam 25.10.2012. 16.51

Ir jau saeima arī spējīga vienoties nepieļaut kaut kādas NA muļķības, par ko šoreiz gandarījums. Tā ņemšanās ap tautības rakstīšanu nu reiz ir vistīrākais populisms, laika, enerģijas un naudas tērēšana uz nevajadzīgām un nebūtiskām lietām.

+8
-10
Atbildēt

0

māsa 25.10.2012. 16.49

Ar vienu spalvas vilcienu likvidējām nacionālismu, bet demogāfiskās problēmas atrisināsim ar imigrācijas paņēmienu.
Vot, stulbie komunisti,pat tie šito nebija iedomājušies!

+9
-6
Atbildēt

0

Janis 25.10.2012. 16.36

Smieklīgi, ka šeit piemin Krišjāni Valdemāru, jo pirmās brīvvalsts laikā pasē ieraksta par tautību nebija.
Arī vācu okupācijas laikā nebija.
Tas parādījās ar PSRS okupāciju un nevienā Eiropas valstī arī tāda ieraksta nav, tikai pie mums.

+7
-12
Atbildēt

14

    ilmisimo > Janis 25.10.2012. 16.42

    j_zalitis

    Kāpēc ,ak zālīti, gribi citiem liegt viņu izvēli?

    Baidies no zāles pļāvēja?

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    dro > Janis 25.10.2012. 17.49

    j_zalitis. Bija gan, ciniits jau aizrādīja, tādēļ neatkārto sigmas muļķības.

    +6
    -4
    Atbildēt

    0

    Janis > Janis 25.10.2012. 18.29

    Kas ko aizrādīja?
    Ka tautība nebija norādīta pasē ir fakts, nevis “aizrādījums” vai cita spekulācija komentāros.
    Lūk saite uz PMLP atzinumu: http://t.co/NKbPJn9x

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    andris902 > Janis 25.10.2012. 18.57

    …Jāni….lai kādus argumentus Tu minētu – nepārliecināsi!…ja partija teica – vajag! – tad paklausīgie ierindnieki nešaubīsies ne mirkli….

    …interesanti, ka visiem patīk piesaukt Igaunijas piemēru, diez’, kāpēc šoreiz tas netiek izmantots – igauņu pasēs tautība nav uzrādīta un nevienā no 27 ES valstu pasēm netiek norādīta…

    …kaut kā dīvaini sanāk – “īstenie” latvieši savu identitāti apzinās tikai tad, ja ieskatās pasē….

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

    andris902 > Janis 25.10.2012. 21.14

    …lno….-“Bija gan, ciniits jau aizrādīja, tādēļ neatkārto sigmas muļķības.”
    ———————

    …Tev allaž patīk strīdēties, kaut apzinies, ka Tev nav taisnība…speciāli priekš Tevis – no PMLP atzinuma:

    1.1. Saskaņā ar Ministru kabineta 1927.gada 21.aprīļa noteikumiem „Noteikumi par iekšzemes pasēm”, kurus bija parakstījis Ministru prezidents un iekšlietu ministrs, laikposmā līdz Latvijas okupācijas režīma pasu izdošanas uzsākšanai, tautības ieraksts Latvijas Republikas pasē nebija paredzēts un netika iekļauts. Tautība netika rakstīta ne Latvijas Republikas iekšzemes, ne ārzemju pasēs.

    1.2. Līdz ar Latvijas okupāciju saskaņā ar Latvijas PSR Tautas Komisāru Padomes 1941.gada 20.marta lēmumu Nr.410, Latvijā tika ieviesta PSRS pasu sistēma, un pasēs sāka iekļaut tautības ierakstu. PSRS pasēs tautības ieraksts bija obligāts.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > Janis 25.10.2012. 21.49

    zanE…Tev allaž patīk strīdēties, kaut apzinies, ka Tev nav taisnība…
    ________________
    Vari būt pārliecināta, ka tās īpašības, kuras pārmeti citiem, daudz lielākā mērā piemīt pašai. Lūdzu piemēri: ilgu laiku apgalvoji, ka Zatlers rīkojumu Nr. 2 izdevis tikai pēc V atteikšanās nomainīt ZZS ar SC, noliedzi, ka V bija gatava SC piešķirt vairākus ministru portfeļus. Nupat polemikā ar RA strīdējies par māmiņu algām, bet kad RA iekopēja laikraksta materiālu – aizlaidies.
    Attiecībā uz tautību pirmskara LV pasēs uzticējos ciniitim, kura ir viena zinošākajām portālā.

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    andris902 > Janis 25.10.2012. 22.42

    …lno…nu, redzi!…tak teicu – Tev patīk strīdēties…ja nevari uzvarēt – ķeries pie interpretācijas…piedod, Tavas uztveres īpatnības nevaru un necenšos ietekmēt….

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    Inese Birzniece > Janis 25.10.2012. 23.39

    ZanE. Lai arī tā- “citās valstīs nav norādīta tautība”. Nu un? Mums nemitīgi jāblenž riņķī?
    Piem., es lepotos ar ierakstu LR pilsoņa pasē: tautība kiowa-apache.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    andris902 > Janis 25.10.2012. 23.49

    …Sirtaki…nē, ne pavisam – nav jāblenž riņķī!…parasti mazvērtības kompleksu mākti ļautiņi kaut kā mēģina izcelties/atšķirties no pārējiem…mums parasti patīk runāt par to,cik maza tauta, maza valsts esam, vienmēr sevi nostādot cietēju lomā….mūžam abižotie, mūžam pakļautie…nu, neesam mēs tādi!…kāpēc mums par tādiem jāizliekas?….

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Rinalds Āriņš > Janis 26.10.2012. 01.01

    Man protams mazs gandarījums, ka Ino “argumentācija” par tautības ierakstu pirmskara LR pasēs izgāzās kā veca sēta:) Nav jau pirmā reize:)

    Gribu tomēr norādīt uz manis rakstīto, ka to biju “lasījis”, tātad pieļāvu iespēju, ka lasītais varētu būt neprecīzs. Ieteiktu arī Ino rīkoties līdzīgi, akli neticēt ciniitim vai kādam citam un faktus pārbaudīt, pirms apvainot oponentus.

    S.c. pēc manis lasītā un rakstītā meklēju un atradu savu vecvecāku LR pases (izdotas 1940. un 1942.g.), kurā patiešām nav tautības ieraksta. Vakar Saeimā kāds deputāts stāstīja, ka šāds ieraksts LR sākumā pasēs bijis, bet vēlāk (zanEs minētā 1927.g.?) izņemts.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    P_Dancis > Janis 26.10.2012. 07.28

    “mazvērtības kompleksu mākti ļautiņi kaut kā mēģina izcelties/atšķirties no pārējiem”

    Šī ir loģikas pērle :)
    Sanāk, ka ar vienkāršu tautības ierakstu pasē es apliecinu nevis savu tautību, bet mazvērtības kompleksus. Kas to būtu domājis, ka tautību var tā definēt.

    Kāpēc cilvēkiem liegt IZVĒLI? Staļina laikos tas taču bija obligāts nosacījums.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    andris902 > Janis 26.10.2012. 08.28

    …otra puse…vari izlikties,ka nesaproti….taču vēlme atšķirties un meklēt iespēju demonstrēt, ka mēs (Latvija) būsim citādi kā pārējās Eiropas valstis – re,kā!…mēs viņiem parādīsim – darīsim kā gribēsim!…un kas?….pierādīsim,ka esam ar īpašām vajadzībām apveltītie?…

    …arī atstājot iespēju izvēlēties – rakstīt/nerakstīt tautību – “pareizajiem” latviešiem dos iespēju sašķirot “nepareizos”, kuri šādu izvēles iespēju nebūs izmantojuši….

    …nu, tad ierakstiet lapā pie kontaktinformācijas un dzīvesvietas adreses arī savu tautību…kur problēma?….

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > Janis 26.10.2012. 12.07

    sgma. Vakar Saeimā kāds deputāts stāstīja, ka šāds ieraksts LR sākumā pasēs bijis, bet vēlāk (zanEs minētā 1927.g.?) izņemts.
    __________________
    Ak izgāzies? Nu tad jau tu uzdodi vēlamo par realitāti. Ja Mūsdienu Latvijā būtu sasniegts 1927. gada nacionālās apziņas līmenis, tad daudz ko varētu darīt savādāk. Diemžēl ar katru dienu brīvprātīgo kalpu pulciņš tikai vairojas…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    ﮎandijs Be1t1kﮎ > Janis 26.10.2012. 12.17

    sirtaki. Mums nemitīgi jāblenž riņķī?
    ____________________
    Mums nē, tikai Švauksta ideju mantiniekiem – dzeriem, zanēm, kažokām. Ko tad ļautiņiem darīt, ja paurī domu vakuums, ar kaut ko jāaizpilda, lai nešvankājas.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.07

Twittera pērle no Lolitas Čigānes :

“Kamēr ukraiņu ģimenē augusi,latviešu valodu zinoša & valsti mīloša jauniete nevarēs ierakstīt pasē “latviete”,tautības ieraksta iespēju neatbalstīšu.”

Lolita būs kaut ko pa nakti samurgojusi, nu TĀDUS aizliegumus … Interesanti, kas vēl mūsu valstī, Lolitas-prāt ir aizliegts ? :)

+13
-7
Atbildēt

18

    mary75 > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.09

    To es nesaprotu, katrs taču varēja rakstīt to tautību, par ko viņš pats sevi uzskata, kaut kāds murgs.

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    dro > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.15

    ARTs. Lolitiņa tēlo naivu zīdainīti tāpat kā toreiz ar” lakatinem”:)

    +11
    -7
    Atbildēt

    0

    aldis_grunde > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.24

    >dzeris49
    “..katrs taču varēja rakstīt to tautību, par ko viņš pats sevi uzskata.”

    Tiešām? Padomju laikā varēja izvēlēties vai nu tēva vai mātes. Kā bija pēc tam – nezinu.
    Bet ja jau katrs tur var ierakstīt ko grib, tad kāda vispār jēga no tā? Tad jau arī piederību vai simpātijas kādai partijai var sagribēt norādīt.

    +8
    -8
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.31

    Twee … Bet ja jau katrs tur var ierakstīt ko grib, tad kāda vispār jēga no tā? Tad jau arī piederību kādai partijai var sagribēt norādīt.
    —————————————————————

    Tas nav jautājums. Īstais jautājums ir – kāda jēga bija to aizliegt, ja reiz tā mēs te, Latvijā vienmēr esam darījuši ? Vai kāds mūs par to no ES izslēdza ?

    Situācija līdzīga kā ar pepijprinču grāmatiņām – viens ierēdnis izpīpēja un davai uz priekšu, visiem jauni likumi

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    Sanšains > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.32

    Dzeris:
    katrs taču varēja rakstīt to tautību, par ko viņš pats sevi uzskata,
    ============================================

    Tas nebūs īsti precīzi. Tautība esot fiksēta iedzīvotāju reģistrā, bet tautību mainīt var tikai pret tādu, kāda bijusi vai nu kādam no vecākiem vai vecvecākiem.

    Piemēram, es pēc savas izvēles nevarētu kļūt nedz par lietuvieti, nedz krievu, jo man visi zināmie:) senči ir bijusi latvieši.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    mary75 > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.34

    Parasti jau arī raksta pēc tēva un mātes, bet, nekādus pierādījumus nevienam neprasīja, vismaz, kad es mainīju pasi, uzprasīja tikai, vai grib ierakstu par tautību, un, ja grib, tad kādu rakstīt, un viss.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    aldis_grunde > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.39

    >ARTs
    “Īstais jautājums ir – kāda jēga bija to aizliegt”

    To lūk vajadzēja jautāt tad kad aizliedza (laikam tad kad ieviesa jaunās pases). :)
    Tagad jautājums par kuru notika Saeimas balsojums bija – vai atkal atjaunot tautības ierakstu. Un šis process bija saistīts ar papildus izmaksām, pasu bezmaksas nomaiņai, u.c.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Andris > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.42

    Es gan pievienojos Čigānei. Tautība ir pašapziņas lieta, ja cilvēks uzskata sevi par latvieti, tad viņš ir latvietis, nekādas formālas pieejas šeit nevar būt. Tautības kritērijs likumos par pilsonību ir jāsvītro. Zinu, ka dažās valstīs šāda pieeja pastāv, bet mums jābūt civilizētakiem. Galvenaijam kriterijam jābūt brīvai runāšanai latviešu valodā plus nodzīvotu gadu skaits Latvijā. Ja cilvēks ierodas no ārvalstīm un brīvi runā latviski, tieši tas ir pamats uzturēšanas atļaujas piešķiršanai, nevis kaut kādas mistiskas, sen mirušās vecmamiņas tautības ieraksta vīcināšana PMLP darbinieku acu priekšā.

    +9
    -11
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.48

    Haris … Tas nebūs īsti precīzi. Tautība esot fiksēta iedzīvotāju reģistrā, bet tautību mainīt var tikai pret tādu, kāda bijusi vai nu kādam no vecākiem vai vecvecākiem.
    Piemēram, es pēc savas izvēles nevarētu kļūt nedz par lietuvieti, nedz krievu, jo man visi zināmie:) senči ir bijusi latvieši.
    —————————————————————

    OK, tad nu būtu jāskatās precīzi, kāds bija NA priekšlikums un pakārtotie likumi. Augšminētais, protams, ir absurds, bet iesp., ka tad tieši šī norma ir jāmaina, nevis jāaizliedz normāli pieņemtas brīvības un tradīcijas, kas nevienam nerada nekādu problēmu

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 15.52

    agrunte – par to visu jau neviens nestrīdas, bet, ja nu kādam ir svarīgs tas ieraksts, kāds ļaunums, ja viņš tur arī ieraksta to tautību, nu kāpēc jāaizliedz tas, kas, principā, nevienam netraucēja, un tie, kas domā, kā tu, varēja to tautību nerakstīt, un visi būtu apmierināti.

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    mariam > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 16.59

    > Dzerim – bet priekš kam tas vajadzīgs? Cits gribēs rakstīt reliģisko piederību, seksuālo orientāciju, profesiju – to ar tad vajadzētu akceptēt?

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    dro > AUTOEXEC.BAT 25.10.2012. 17.47

    Nevajag norādīt arī vārdu un uzvārdu, pietiktu ar personas kodu:)

    +8
    -5
    Atbildēt

    0

    Life Quality Managem > AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 10.11

    Apsolūti piekrītu, agrunte. Nāk prātā epizode no Bulgakova, kurā Korovjevs ienāca literātu namā un viņam prasija uzrādīt dokumentu, ka viņs ir dzejnieks. Korovjeva atbilde skanēja šādi: “Vai Jeseņinam jūs arī prasītu paradīt apliecību, ka viņs ir dzejnieks?” Tieši tas pats ir ar tautību. Nevis kaut kāds papīrītis nenozīmē to, ka tu es latvietis, bet tikai tava paša sajūta, būt piederīgam šai nācijai.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Life Quality Managem > AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 10.15

    to nulle: Dzimumu vajaga, jo reti kurā valoda personvārdiem dzimumu var noteikt pēc galotnēm.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 11.08

    Aigars Apsolūti piekrītu, agrunte
    ————————————————————————

    Gan tu, gan agrunte esat aPsolūti sajaukuši mušas ar kotletēm. Tos, kas vēlas BRĪVPRĀTĪGU tautības ierakstu pasē, PILNĪGI NEINTERESĒ, ko viņam jautās, nejautās, pasē lasīs vai nelasīs PLMP ierēdņi vai dzejnieku savienības birokrāti. Šos cilvēkus interesē tikai un vienīgi pats fakts, ka viņu pasē viņi var saglabāt norādi uz savu etnisko piederību – VISS. Un nevienam nevajadzētu būt darīšanas – kāpēc.

    Pilnīgi visus potenciālos pārpratumus, kas var tādēļ rasties (robežkontrole, tautas skaitīšana, whatsoever … ), var mierīgi un pozitīvi atrisināt – tā NAV problēma. Problēma ir faktā, ka pret pilsoņu gribu kaut kāds ierēdnis izlemj likvidēt mūsu tiesības & brīvības, kuras nerada NEKĀDU sabiedrisko apdraudējumu. Pilnīgi nekādu.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Life Quality Managem > AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 12.14

    to Arts.
    Es domaju, ka par apdraudējumu te nav runa. Runa varētu būt par papildus funkciju deleģēsanu valstij, kas automatiski prasa papildu resursu. Respektīvi vienas pilsoņu daļas kaprīžīte par valsts naudu.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 12.39

    Vispār jau viss sākās ar mazas grupiņas liberālisma komjauniešu un eirocensoņu vēlmi atņemt cilvēkiem iespēju ierakstīt savu tautību pasē, kas, kā izrādijās, lielai (ja ne lielākajai) daļai sabiedrības ir gana nozīmīga. Tad gan neviens nedomāja par valsts naudu, kas nepiecišama izmaiņām pasu veidlapās.
    Tā ka nevajag…

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > AUTOEXEC.BAT 26.10.2012. 15.14

    Aigars … Runa varētu būt par papildus funkciju deleģēsanu valstij, kas automatiski prasa papildu resursu. Respektīvi vienas pilsoņu daļas kaprīzīte par valsts naudu.
    ——————————————————————-

    Šeloba jau ļoti labi atbildēja – tad, kad viens birokrāts izlēma, ka pases veidlapu pārformatēšana, programmas mainīšana, attiecīgo instrukciju izsūtīšana, utt, utt, utt, (kas NEAPŠAUBĀMI ARĪ MAKSĀ NAUDU) ir baigi OK štelle – tad NEVIENS “progresīvais liberālis” nebļāva par “kaprīzītēm” (jo savējais tak jau).
    Tad, kad likumīgi ievēlēti vairāku simtu tūkst. pilsoņu pārstāvji vienk. prasa atjaunot taisnīgumu, turklāt uzlabotā veidā (t.i. – brīvprātīga ieraksta iespēja) – tad uzreiz uzrodas norūpējušies visgudreļi, kas sāk skaitīt “tautai atņemtos” santīmus. Liekulības kalngals.

    Starp citu, par tām izmaksām runājot – ja tādas VISPĀR IR (kas arī vēl ir jautājums), tad salīdzinājumā ar šo nevajadzīgo traci tās ir smilšu grauds jūrā.
    Bet nē taču, nevar tak Vienotība un RP palaist garām tik lielisku izdevību pamērīties ar krāniņiem …

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

mary75 25.10.2012. 15.06

Principā, nav saprotams, ja kāds grib, lai raksta, ja negrib, lai neraksta, agrāk tā bija, un kam tas traucēja, kāda slepena Eiropas direktīva, vai?

+12
-4
Atbildēt

3

    Kaspars Špūle > mary75 25.10.2012. 15.11

    Par šo piekrītu Džerim.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    aldis_grunde > mary75 25.10.2012. 15.17

    Tas projekts paredzēja jau izsniegtajās pasēs veikt izmaiņas bez maksas, t.i. tie būtu valstij papildus izdevumi. Bet kāpēc to vajag?

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    betija.tur > mary75 25.10.2012. 15.36

    Šī balsojuma būtību izteica Kažoka twiterī – “kā reizi tā arī bija tā problēma, ka LV krievi tajā ailē rakstīja Russian,kas izraisīja nevajadzīgus pārpratumus”
    RP+SC+Jaunā laika koalīcija nobalsoja par saviem aprūpējamajiem.

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

ieva_krumina 25.10.2012. 14.56

Tas ir cilvēktiesību pārkapums. Kur skatās PCTVL?

+7
-5
Atbildēt

0

dro 25.10.2012. 14.53

Композитор Мартиньш Браунс готов назвать себя фашистом. Об этом он рассказал в интервью Latvijas avīze.
Он признался, что очень резко реагирует на слово “национальный”, особенно, в свой адрес

“Я еще радикальнее. Если бы меня какой-то русский назвал “фашистом”, я бы сказал: “Да, я национальный, националист, фашист, кто хотите”. И они сразу бы закрыли рот. Если ты можешь позволить себе надеть майку с надписью “цэ-цэ-цэ-пэ”, то я с таким же успехом могу носить свастику. И это будет равноценно”, – цитирует музыканта Mixnews.lv.

“Это даже лучше, потому что перконкрустс – это латышский народный символ, даже Вторую мировую войну не нужно вспоминать”, – добавил Браунс.

+10
-7
Atbildēt

1

    Inese Birzniece > dro 25.10.2012. 23.08

    Daudzskaitlīgai tautai nacionālā izpausme – patriotisms, mazāk – nacionālisms. Ja mazas tautas pārstāvis sevi sauc par patriotu – tas ir ultranacionālis (alias nacists,fašists).

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Sanšains 25.10.2012. 14.50

Atkal viena no reizēm, kad – par latviešu motivāciju runājot – vērojama atšķirība starp konservatīvajiem un “liberāļiem”. Kāpēc “tautības ierakstu” nevarēja SAGLABĀT, ja reiz nebija kaut cik būtisku argumentu, lai pastāvošo praksi un tradīciju MAINĪTU/ AIZLIEGTU?

Un vārdu “liberāļi” lieku pēdiņās, jo mūsdienu “liberāļi” nav nekādi 19. gs. liberāļi, kuri galvenokārt aizstāvēja IZVĒLES tiesības.

+18
-7
Atbildēt

3

    mary75 > Sanšains 25.10.2012. 15.12

    Pluss tev, Hari, te no liberalām vērtībām nav ne smakas, drīzāk, ar mūsdienu Eiropas šizofrēnisko politkorektumu, kas jau aizgājis līdz absurdam un pārvēršas par ko līdzīgu tādai “politkorektuma diktatūrai”.

    +13
    -6
    Atbildēt

    0

    Ginтs > Sanšains 25.10.2012. 19.09

    Slavenais liberālis Atis Lejiņš parādīja savu viltīgo stāju aiz Saeimas tribīnes , pietupstoties ,kā aiz cietokšņa. Cik precīzi viņš, lieloties, ka ir latvietis, ir kauns ārzemēs, ka tur redzēs pasē, ka tāda slavenība no sīkās Latvijas. Domāju-kādreiz līdz šodienai- kāds lielisks, ar liberālām domām apveltīts cilvēks. Jūtos pievīlies, jo aiz varenības slēpjas viltīgs…..

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    janis17 > Sanšains 25.10.2012. 20.55

    Dzeri, piekrītu 99%,bet domāju, ka ES nav nekādas daļas, ko mēs brīvprātīgi rakstām pasē

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

dro 25.10.2012. 14.50

Gaidīsim Zanes sašutumu paa Vienotības “smičku” ar SC?:)

+10
-8
Atbildēt

0

betija.tur 25.10.2012. 14.42

Krišjānis Valdemārs savā kapā apgriezās otrādi, bet “Vienotība” atkal sadalījās “Jaunajā laikā” un “Pilsoniskajā savienībā”.

+16
-8
Atbildēt

0

aldis_grunde 25.10.2012. 14.41

Varam jau lamāt tos kas neatbalstīja tautības norādīšanu, bet kāpēc tāds ieraksts IR vajadzīgs? Kur šo informāciju var izmantot? Pie tam, ja dažiem tā būs, bet dažiem nebūs.

+9
-15
Atbildēt

1

    aldis_grunde > aldis_grunde 25.10.2012. 19.15

    Nu jā, bet uz jautājumu – “Kāpēc tāds ieraksts IR vajadzīgs?”, tā arī atbildes nav…

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

kristaps_drone 25.10.2012. 14.34

No gļēvlatviešiem un kangariem neko citu sagaidīt arī nevarēja. Bet SC balsoja pret, jo žīdi vienmēr gan padomju, gan pēcpadomju laikā kautrējās savu tautību izrādīt šeit, bet krieviem būtu jāraksta pārāk gari “krievu tautības cilvēks”, un arī kauns par savu tautību ārzemēs, ne velti daudzi krievi tur izliekas, ka nav krievi, bet daudzu civilizētu valstu cilvēki izvēlas apmesties viesnīcās, kur nav krievu.

+14
-13
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam