Ārsts nodokļu nemaksātājiem – septiņas reizes dārgāk

30

Komentāri (30)

Vineta Ungailo 16.08.2012. 09.47

man kā nodokļu maksātājam vizīte pie ārsta pašlaik izmaksā ap 20 ls. gribat teikt, ka nodokļu nemaksātāji turpmāk maksās 140?! pie pašreizējās pilnībā nesakārtotās sistēmas pilnīgi absurds priekšlikums. jau šobrīd kvalitatīvus un savlaicīgus medicīnas pakalpojumus iespējams sanemt tikai par maksu – vai nu privātajās klīnikās vai maksājot ārstiem aploksnēs. gadiem ilgi maksāju nodokļus, bet bezmaksas medicīnas pakalpojumus nav bijusi nekāda iespēja saņemt – kurš tad var gaidīt mēnešiem, lai tiktu pie kaut kāda formāli nominēta ģimenes ārsta? tāpat visus pakalpojumus nācies saņemt privātājā sektorā par maksu. tā kā lūdzu – ja budžetā paredzēts iezīmēt atsevišķi nodokli medicīnai – atdodiet man viņu uz rokas – pirkšu veselības apdrošināšanas polisi vai maksāšu katreiz kad vajadzēs. netaisos ar savu nodokļu naudu maksāt valstij par pakalpojumu, ko nav iespējams saņemt vai kas ir acīmredzami nekvalitatīvs!

0
-1
Atbildēt

0

māsa 15.08.2012. 22.18

Katru gadu apmēram 20 000 jauniešu pabeidz skolu. Viņiem taču nav pieredzes, viņi iepriekš nav strādājuši, viņi pat nevar būt bezdarbnieka statusā. Bezdarba, atkal – neuzskaitītā, % jauniešu vidū ir visaugstākais. Mazināt iespēju jauniešiem saņemt medicīniskos pakalpojumus, kad izmirstam?
Redzi, NS, pat tu neko nejēdz ne no medicīnas terminiem, ne saproti, ne spēj iztēloties paša piedāvāto procesu cilvēks – ārstēšana. Būs labi, skaisti un jauki! Tu melo vai pilnīgi neko nesaproti? Nu tad varbūt vispirms ievies šo savu sistēmu sākumā vienā doktorātā! Paskaties, kādas kļūdas, tās novērs un tad trallini! Kāpēc tev Latvija noteikti jātaisa par partejisku glupību izmēģinājuma poligonu?

+4
-2
Atbildēt

1

    Una Grinberga > māsa 16.08.2012. 10.09

    1) Jaunieši jau nu noteikti nav tā slimākā sabiedrības daļa, kam ir nepieciešamas plānveida operācijas vai medicīniskas iejaukšanās.
    2) IT, farmācijā u.c. zināšanu ietilpīgās nozarēs trūkst darbinieku (to pa visiem medijiem kliedz uzņēmumu vadītāji) => varbūt jaunieši beidzot varētu atteikties no komfortablās ekonomikas, komunikācijām, socioloģijām un pedogoģijām un sāktu mācīties jomās, kurās var un varēs atrast darbu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

disassociative 15.08.2012. 15.13

Doma jau ir pareiza. Bet! Valstī nav nevienas stabilas datu bāzes, pēc kuras var ātri pieņemt lēmumu – cilvēks maksā vai nemaksā IIN un viņam pienākas vai nepienākas veselības aprūpe. Kas būs situācijās, ja pie ārsta aiziet cilvēks, kas maksā nodokļus, bet datu bāzē nav korekta ieraksta un viņam tiek paziņots, ka nemaksā un palīdzība nepienākas? Kamēr pierādīsi, ka neesi ēzelis, tikmēr arī nomirt var paspēt. Un otrādi – pēc datu bāzes sanāk, ka cilvēks maksā nodokļus, patiesībā pēc brīža atklājas, ka nemaksā, kā naudu piedzīsi, ja viņam ienākumu nav?

+5
-2
Atbildēt

4

    Una Grinberga > disassociative 15.08.2012. 19.51

    @alias
    Kas būs situācijās, ja pie ārsta aiziet cilvēks, kas maksā nodokļus, bet datu bāzē nav korekta ieraksta un viņam tiek paziņots, ka nemaksā un palīdzība nepienākas?

    Esi dzirdējis par kādu plānveida operāciju Latvijā, kas notiek jau nākamajā nedēļā? Rindā kāds gadiņš jāpastāv. Gan jau, ka gada laikā var atrast, vai cilvēks maksā vai nemaksā nodokļus! Un uztaisīt publisku online sistēmu, kur pēc Veselības kartes ID var paskatīties, vai cilvēks maksā vai nemaksā nodokļus, ir elementāri.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 16.08.2012. 09.32

    Ja veselības aprūpe tiek piesaistīta nodokļu nomaksai, tad normāla ir situācija, ka šo gada rindu nav, vai ne? Ja operācija ir vajadzīga, tā bieži vien ir vajadzīga šodien un tūlīt. Piemēram, onkoloģijā. Datu bāzi uztaisīt nemaz nav tik elementāri, kā līdz šim ir pierādījusi Latvijas realitāte. Nez vai vajadzētu publicēt prastas Excel tabulas.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    austrisv > disassociative 16.08.2012. 12.05

    alias.
    Nevajag izvairīties no sistēmas, kura labi strādā acīmredzot gan Igaunijā, gan Lietuvā! Bez tam tur pelēkā ekonomika nav tik liela kā Latvijā. Nevajag atrunāties, bet darīt kaut ko, lai nodokļu nemaksātāji beidzot sāktu maksāt nodokļus! Iemeslus kāpēc kaut ko nedarīt nevajag meklēt, bet gan vajag rast iespējas lai kaut ko darītu veselības aprūpes uzlabošanā un līdzekļu piesaistē! Bez tam tam, ka nav sistēmas, kurā redz, kas maksā nodokļus un kas nemaksā arī ir blēņas, jo tāda sistēma jau ilgstoši pastāv VID! Tur ir uzskaitīti nomaksātie Ie. ienāk nodod no darba algas, gan arī ieturētais Ie.Ie nodod. no vienreizējiem ieņēmumiem, kā arī pārējie ieturētie nodokļi, kurus administrē VID(soc. nod, U.Ie. nod. utt) izņemot nekustāmā īpašuma nodokli, kuru administrē pašvaldības.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    disassociative > disassociative 16.08.2012. 13.59

    Saukļi skaisti, bet mēs dzīvojam reālā Latvijā, kurā nekas nav stabils un drošs. Ir jāpāriet uz Igaunijas sistēmu, bet ir arī jānopērk no Igaunijas atbilstoši IT pakalpojumi. Ja, kā visur, valsts pasūtījumi ir nevis profesionālakajiem, bet pietuvinātajiem, tad nākamais lielais auzu lauks ar nākamajiem lielajiem skandāliem. Un, diemžēl, arī varbūt cilvēku nāvēm.

    0
    0
    Atbildēt

    0

liepinsoskars 15.08.2012. 14.35

Nepiekrītu šai idejai, ka visa veselības aprūpe ir saistāma tikai ar iedzīvotāju ienākuma nodokli! Ko darīt tiem, kuri, piemēram, saņem tikai autoratlīdzības? Manuprāt, drīzāk vajadzētu domāt par valsts obligātās veselības apdrošināšanas ieviešanu un izbeigt tērēt naudu farmācijas kompāniju un apdrošināšanas kompāniju uzturēšanai! Un, ja labi strādātu kontrolējošie dienesti, tad to, kurš maksā un kurš nemaksā nodokļus, veselības ministre sen būtu varējusi noskaidrot VIDā bez liela trokšņa un mistiskām veselības aprūpes un un nodokļu sasaistes idejām!
Tāpat nav skaidrs, ko ministre darīs gadījumā, ja vairākums labāk izvēlēsies maksāt ārstam 7 reizes vairāk, nekā maksāt IIN (ko daudzi jau šobrīd arī dara!)?

+3
-6
Atbildēt

2

    Una Grinberga > liepinsoskars 15.08.2012. 19.52

    Tāpat nav skaidrs, ko ministre darīs gadījumā, ja vairākums labāk izvēlēsies maksāt ārstam 7 reizes vairāk, nekā maksāt IIN (ko daudzi jau šobrīd arī dara!)?

    Lai maksā! No manis nomaksātajiem nodokļiem par viņu nemaksās pat to 1Ls.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    liepinsoskars > liepinsoskars 15.08.2012. 22.38

    Pie ārsta laikam sen neesiet bijis – Jūsu nodokļi īstenībā nedod neko! Ja Jums būs nepieciešamība nopietni ārstēties, tad vai nu gaidīsiet 2 gadus rindā vai arī maksāsiet!
    Es visu apzinīgo dzīvi esmu maksājis nodokļus, bet reizēm domāju, ka pats būtu šo naudu izlietojis prasmīgāk savas ģimenes vajadzībām, t.sk. veselības aprūpei… Tāpēc nav man uzticības kārtējiem nepārdomātajiem eksperimentiem veselības aprūpē!

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

janisvaivods63 15.08.2012. 12.16

Circenes priekšlikuma pamatā ir valsts nabadzība, nevis nevēlēšanās nodrošināt kādam veselības aprūpi! Viņas priekšgājēji it kā cēlu mērķu vārdā nekādas reālas reformas nav veikuši, kā rezultātā valsts medicīnas sistēma ir “novesta līdz kliņķim”, naudas nav un mediķi brauc strādāt uz ārzemēm.

Ja arī turpmāk populistisku saukļu vārdā netiks veiktas kādas reformas, tad rezultātā nodokļus nemaksās neviens un visi maksās ārsta apmeklējuma reālo maksu.

+9
-1
Atbildēt

3

    dace_roze_lmt_lv > janisvaivods63 15.08.2012. 13.18

    “Abonents Circenes priekšlikuma pamatā ir valsts nabadzība”

    – Jums nav naudas tāpēc, ka nav smadzeņu. Tieši tāpēc. lai tā nauda būtu, jums vajadzētu draudzēties ar Krieviju un ņemt valdībā Saskaņas centru. Ko? Tas nozīmētu, ka mazāk jūsu radu un draugu tiktu pie siles? Nu tad tā tiešā tekstā arī sakiet, ka jums pār tautas labklājību ir svarīgākā jūsu personiska labklājība, jūsu radu un draugu maciņš. Ak, tie latvieši pie siles:-) Melo un melo:-)

    0
    -7
    Atbildēt

    0

    janisvaivods63 > janisvaivods63 15.08.2012. 15.25

    Ar Krievijas “bagātību” laikam būs grūti iekārdināt tos, kas vēl atceras PSRS laikus, jo tā nekādi neattiecas uz vienkāršo cilvēku dzīves līmeni.

    Bez tam, tagad Krievijas medicīna ir vēl nožēlojamākā līmenī nekā pie mums un Krievijas ārsti uz rietumvalstīm izbrauc daudz lielākā skaitā. Tas notiek, pat neskatoties uz to, ka pretēji Latvijas ārsta diplomam Krievijas diploms tur netiek atzīts – vairākus gadus jāstrādā kā stažieriem par zemāku algu un vēl jākārto papildus eksāmeni.

    +13
    0
    Atbildēt

    0

    dace_roze_lmt_lv > janisvaivods63 15.08.2012. 22.10

    Россия таким, как вы, блохам сто очков вперёд даст. Вы же в России не были и не знаете. А я с Россией регулярно контактирую онлайн, и знаю: великая страна. Великий народ. Есть проблемы, как перейти от сырьевой экономики к наукоемкой, но вы по сравнению с Россией — чухонцы. Бывал в чухонских краях, в Вологде, в Пскове, то есть ныне это депрессивные регионы. Если бы Латвия была в России, она бы тоже была сейчас таким депрессивным регионом: безработица, и люди от вас бегут туда, где есть работа. То есть Латвия очень плохая страна. Очень. Другой вопрос, что это наша страна, поэтому мы в ней и живём:

    http://www.youtube.com/watch?v=Qu7Ip1dofZc

    Ты говоришь, что здесь достаточно зла,
    И ты спешишь скорей отсюда уйти,
    Ты говоришь, что мне неволя мила,
    И свято веришь в правду другого пути,
    Бежать и плыть, лететь, куда все равно,
    Лишь бы туда, где нет и не было нас,
    Ты говоришь, здесь все погибло давно,
    И слишком много чужих среди нас…

    Но я,
    Я остаюсь,
    Там где мне хочется быть,
    И пусть, я немного боюсь,
    Но я, я, я остаюсь,
    Я остаюсь чтобы жить!
    Я остаюсь!
    Остаюсь!
    http://www.falshivim-vmeste.ru/songs/1437782400.html

    0
    -1
    Atbildēt

    0

Eduards pāvuls 15.08.2012. 11.40

Izskatās, ka Veselības ministrija mēģina pirmām kārtām cīnīties ar ēnu ekonomiku nevis rūpēties, lai vairums būtu veseli. Ēnu ekonomikas galvenie iemesli ir nepareiza nodokļu sistēma Latvijā (nodokļu disbalanss un ofšoru biznesa saaugšana ar valdības aprindām).

Piedāvātā medicīnas apmaksas sistēmas reforma prasa koordinētu (saistītu) IIN & soc. nod. reformu – neapliekamā minimuma paaugstināšanu (to tikko ATKAL atcēla pretēji vēlēšanās solītajam). Rezultats šādai nebalansētai rīcībai ir paredzams: augs ielaistas slimības, veselības sistēmas spiediens maksāt pašreizējos pārlieki lielos nodokļus mazajām algām spiedīs uz mazo uzņēmumu bankrotiem un bremzēs darba vietu radīšanu, un galu galā veicinās emigrāciju. Šie negatīvie procesi notiks vispirms, un pārsniegs cerētos pozitīvos uzlabojumus.

+6
-7
Atbildēt

0

dace_roze_lmt_lv 15.08.2012. 11.20

Еще больше латышей уедут в нормальные страны. И это хорошо.

0
-5
Atbildēt

0

austrisv 15.08.2012. 10.06

Piekrītu tam, ka beidzot arī Latvijā ir jāveic medicīnas nozares svarīgas reformas, jo cik ilgi gan klaigāts tiks , ka par maz līdzekļu ir medicīnai.
Par medicīnisko pakalpojumu piesaisti no maksātā iedzīvotāju ienākuma nodokļa arī var piekrist, jo tas ir tāpat kā Lietuvā. Bez tam IE.ie. nodokļa maksātāju ir vairāk. Tie ir arī pensionāri, laucinieki, kuri, kā es personiski zinu, maksā IE.ie nodokli, no pārdotās produkcijas, bet soc nodokli nemaksā!Bez tam sociālais budžets ir pārslogots un jau iet ar mīnuss zīmi!
Par tiem nabagiem par kuriem te tā runā, taču viņi arī var un arī dara tādus darbus, kuros saņem naudiņu , piemēram, lasot ogas un sēnes mežos un nododot tās pieņemšanas punktos. Ja maksās nodokli, tad arī viņi saņems medicīnas pakalpojumus. Vienreiz jāsaprot arī frizieriem un citiem maziem uzņēmējiem, ka nodokļi ir jāmaksā arī viņiem!
Brēkšana jau būs, bet, ja šāda veselības apdrošināšana ir jau sen ieviesta gan Lietuvā, gan Igaunijā, tad tā ir jāievieš arī Latvijā, jo mūsu valstī ir vislielākais pelēkās ekonomikas apjoms Baltijā, un ar to ir jācīnās visām metodēm! Nekas nekad nav bijis par brīvu!

+12
-1
Atbildēt

0

mary75 15.08.2012. 10.01

Principā, solis pareizā virziewnā, bet, jāsāk būtu ar totālas izšķērdības un korupcijas novēršanu medicīnā, jāsauc pie atbildības lielo slimnīcu vadība, jānovērš reiz tā patvaļa iepirkumos utt., kur nodokļu maksātāju nauda tiek vienkārši izšķērdēta, un, tomēr, jāpalielina med. budžets vismaz līdz 5% no IKP.

+7
-3
Atbildēt

4

    austrisv > mary75 15.08.2012. 10.07

    Uz kādas nozares rēķina būtu jāpalielina uz 5%?

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 15.08.2012. 10.31

    Uz valsts adminstrēšanas ( birokrātijas) rēķina, tur mums proporcionāli lielākie tēriņi ES, izņemot Kipru un Maltu.

    +8
    -3
    Atbildēt

    0

    Ieva > mary75 15.08.2012. 14.51

    Cik lieli tie ir?

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 15.08.2012. 22.07

    Kaulīša laikā bija ap 10% no IKP, tuvu miljardam, patreiz mazāk, ap 8% no IKP, kas arī stipri par daudz, normāli šim skaitlim jābūt 3-5%.
    Kad deva to aizdevumu, SVF pieprasīja samazināt izdevumus valsts administrācijas uzturēšanai vismaz līdz 8% no IKP, ko valdība arī apsolīja savā memorandā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam