Incests Eiropā aizliegts. Cik ilgi?

53

Komentāri (53)

Melnais 10.07.2012. 10.55

Kā gan vispār kaut kas tāds var ienākt prātā? Es domāju atcelt incesta aizliegumu. Padomājiet kādu nestabilitāti tas radītu ģimenē, pārsvarā gan attiecībā uz tēviem un meitām un cik daudz kroplu bērnu dzimtu. Ja arī LV filmētajai ģimenei bērni ir veseli, mēs neko nezinām par šo bērnu bērniem, jo fiziskas kroplības šādās attiecībās parādās vienmēr. Protams, ka pastāv seksuālā pievilcība starp ģimenes locekļiem, bet mēs neesam taču zvēri, kas nespēj savus instinktus kontrolēt kādu svarīgāku mērķu labad. Vai tad laulībā mums vairs nepatīk citi pretējā dzimum pārstāvji? Bet aiz cieņas pret savu partneri mēs šīs dziņas nerealizējam (laikam gan kā nu kurš). Un nevajag jaukt tabu ar emociju noliegšanu, tas nav viens un tas pats.

0
0
Atbildēt

0

janazakovica 09.07.2012. 16.17

tatad ja kadam ir erekcija uz savu masu..vins steidzigi atrod internetaa EU direktivu par aizliegumu un nomierinaas..bet masa paliek gribot..kaut kaa dzivnieciski sanak..

0
0
Atbildēt

1

    janazakovica > janazakovica 09.07.2012. 16.19

    kaut kads milzigs cilvektiesibu parkapums sanak..te tikai mozaika var palidzet..

    0
    0
    Atbildēt

    0

gliters 09.07.2012. 16.09

“Universāli izmantojams cilvēks – sociālantropologu, reklāmistu, PRšņiku utmlīdz. sapnis.”

Tas ir sapnis tiem, kuri apmaksā sociālantropologu, reklāmistu, PRšņiku utml. pakalpojumus. Radīt jaunu homo sapiens paveidu – “pionierus”, kuri “vienmēr gatavi” nekritiski akceptēt un darīt jebko, t.i. cilvēkus bez individualitātes, nostājas, uzskatiem, principiem, piederības sajūtas u.c. “kompleksiem”, “sirdsapziņas himērām” un “aizspriedumiem”. Tāpēc vajadzīgs šīs sociālantropoloģiskais lisenkovisms.

+2
0
Atbildēt

0

ingunaapine 07.07.2012. 16.02

Interesanta izglītība tiem sociālantropologiem – par ģenētiku nav pat ne pa ausu galam dzirdējuši :D

Un no tāda analfabētiska rodas šādi raksti vai piem. dzimuma (gender) studijas, kurās apgalvo, ka ja meitenītes un puisīšus audzinātu vienādi, tad cilvēki neizaugtu par vīriešiem un sievietēm, bet par universālu vidējo dzimumu.

+6
-1
Atbildēt

2

    ilmisimo > ingunaapine 07.07.2012. 16.43

    par universālu vidējo dzimumu.
    ______________________
    kas būtu universāli izmantojams.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    ingunaapine > ingunaapine 07.07.2012. 18.41

    Jap :) Universāli izmantojams cilvēks – sociālantropologu, reklāmistu, PRšņiku utmlīdz. sapnis.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

dace_roze_lmt_lv 06.07.2012. 20.16

Тоже считаю, что латышам надо разрешить вступать в брак между близкими родственниками. Ведь латышей очень мало в мире, с другими народами латыши смешиваться не хотят, да им и нельзя, чтобы не ассимилироваться, и подобное разрешение подняло бы рождаемость.

Инцест и так достаточно распространенное явление:

“Jauno psiholoģiju centra direktore, psiholoģe Dace Rolava savā praksē vairākkārt saskārusies ar asinsgrēku. Jauniešu žurnālos padomu un ieteikumu slejās viņai nācies vairākkārt atbildēt uz jautājumu – ko darīt, esmu pārgulējusi ar savu brāli? Motivācija šokējoša – viņš izšķīrās ar draudzeni, man palika viņa žēl, gribēju mierināt. «Meitenes paliek stāvoklī no brāļa vai tēva un klusē, slēpj to, audzina šos bērnus vienas,» pieredzē dalās D. Rolava. Sievietes asinsgrēku parasti cenšas slēpt pat tad, ja tas noticis vardarbīgi.” http://www.diena.lv/sodien-laikraksta/asinsgreks-pieveram-acis-744068

0
-3
Atbildēt

2

    janazakovica > dace_roze_lmt_lv 07.07.2012. 13.19

    evreji bili te kto nasadili mir etim uzasom..vekami ani mezdu saboj zenilis i radilas celaja rasa evrejev-zidof virazdencov..boles ob etom v knige klimova-protokoli sovetskih mudrecov.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    Melnais > dace_roze_lmt_lv 10.07.2012. 11.06

    Un tās ir neziglītotības un baiļu sekas, nevis norma. Padomājeit par šiem bērniem, kuriem vecāki savu baiļu, kauna un vēl sazin kā dēļ vispār neizstāsta savu izcelsmi un viņu pārsteigumu, kad it kā normālā ģimenē vēlāk piedzimst bērns ar kroplībām.

    Par tiem latviešiem gan varējāt paklusēt, jo nedomāju, ka krievu tautai nevar atrast citas lietas, par kurām pavilkt uz zoba. Droši vien, ka citās sarunās jūs tieši to arī dabūjat pretī. Nez, vai tiešām arī gribat?

    0
    0
    Atbildēt

    0

snjuu 06.07.2012. 17.31

Ja Tev pietrūkst laika nodarboties ar visu, vienmēr takš vari izvirzīt prioritātes (aka “nelegālo imigrantu, nēģeru rasisma, cionisma un rusisma problēmas”). Savādi, ka Tev ir svarīgas nelegālo imigrantu problēmas, bet, protams, ļoti mīļi un jauki…

+1
-4
Atbildēt

0

kmamma 06.07.2012. 15.35

Būtu traki jauki, ja autors palasītu nedaudz vairāk antropoloģijas literatūras, ne tikai Džeku Gudiju, par incesta funkciju sabiedrībā. Dīvaini, ka tiesai ir bijis tik maz pretargumentu.

+7
-3
Atbildēt

3

    Iveta Dzerkale > kmamma 06.07.2012. 16.14

    Paldies par ieteikumu. To ieteiktu arī Cilvēktiesību tiesai, jo piekrītu un savā rakstā vēršu lasītāju uzmanību tam, ko paužat sava komentāra otrajā teikumā. Cerams, ka lietu pārsūdzēs un to izskatīs ECT Lielā palāta, lai beigu beigās spriedumā būtu sakarīgāki argumenti.

    +2
    -5
    Atbildēt

    0

    Sanšains > kmamma 06.07.2012. 21.51

    Pirmkārt, kāds gan pamats izcelt šo marginālo tēmu līdz galveno “Ir” materiālu līmenim? Vai atkal tikai kārtējais iegansts popularizēt ideoloģiski iekrāsotus “argumentus” tradicionālo vērtību graušanai?

    Otrkārt, vai mums būtu jānotic, ka “Ir” redakcija izvēlējusies rakstu publicēt un novietot tik nozīmīgajā, izceltajā vietā, nekonsultējoties ar saviem “ekspertiem” par raksta kvalitāti PIRMS PUBLICĒŠANAS?

    Raksta defektu šķietamā atklāšana jau PĒC PUBLICĒŠANAS toties dod ieganstu “ekspertei” Aivitai Putniņai iesaistīties diskusijā un censties to uzturēt arī turpmāk, nevis ļaut šai marginālajai tēmai izčākstēt.

    Kādas derdzīgas spēlītes jūs, “Ir” redakcija, te spēlējat! Varētu pat teikt – tā ir jūsu, “Ir” (bij. “Dienas”). firmas zīme.
    Pareizi, neaizmirsīsim, ka jaunizceptais “sociālantropologs” ir Ēlertes protežē, viņas kultūrministrēšanas laikā Saulītis piepeši kļuva par “Kultūras ministres padomnieku sabiedrisko attiecību jautājumos”.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    dzintarz > kmamma 08.07.2012. 17.39

    Raksta defektu šķietamā atklāšana jau PĒC PUBLICĒŠANAS toties dod ieganstu “ekspertei” Aivitai Putniņai iesaistīties diskusijā un censties to uzturēt arī turpmāk, nevis ļaut šai marginālajai tēmai izčākstēt.
    ==========
    Precīzi uztverts.
    Žurnaļugām mute ciet..

    0
    0
    Atbildēt

    0

anda_gerdena 06.07.2012. 15.13

Incesta aizliegums balstās nevis uz “sabiedŗības nevēlēšanos” bagātību koncentrēšanai (īstenībā valdošās aprindas to vēlas), bet gan uz faktu, ka statisttiski incestā dzimušajiem bērniem ir ļoti liela varbūtība piedzimt ar garīgu un fizisku kroplību. Ta paša Patrika Štūbinga un viņa māsas bērniem no 4 tikai 1 ir daudzmaz vesels. “Eric, Sarah, Nancy, and Sofia. Sofia, the only healthy child, remains with the couple. The older two children suffer from severe physical and mental disabilities. The third child was born with a heart condition but is healthy after undergoing a heart transplant. All three were placed in foster care.”

+11
-2
Atbildēt

1

    SIA Media Pasts > anda_gerdena 09.07.2012. 22.35

    Ja labi atceros, tad bija iepriekš rakstīts ka pašiem vecākiem ir kaut kādas garīgās attīstības traucējumi, tāpēc bērnu problēmā vainot 100% incestu nav pamata un ja jau 1 no 4 ir vesels – tas ir ļoti labs rādītājs.

    Vispār jau nezināju, ka tik daudz ģenētikas “speciālistu” šeit savākušies… :D
    Par kaut kādu rasistisku eitanāzijas projektu arī nav iemesla runāt, jo ir lasīts, ka garīgi atpalikuši vecāki var radīt garīgi veselus bērnus, savādāk ar tādu pieeju būtu jāiznīcina lielākā daļa cilvēces, kuriem visiem ir kaut kādi ģenētiskie defekti(arī eitanāzijas idejas ieteicējam). Vēl jautājums ir par to, ko tad tādi eitanāzisti iesāktu ar tiem pāriem, kuri nav radinieki, bet ģenētiski ir tikpat līdzīgi, kā tuvi radinieki?

    Par rakstu gan grūti ko komentēt, bet pats process, tā izskatās, ka notiek par biedinājumu citiem, izmantojot visu Vācijas birokrātiskās mašīnas spēku – diez vai kādam tur interesē īpašas rūpes par šiem cilvēkiem.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Juris Millers 06.07.2012. 14.18

Te ir vairākas problēmas sajaukušās kopā.
1. Rakstā pieminētā materiālā atkarība un tās ļaunprātīga izmantošana. Tas ir pietiekošs iemesls, lai aizliegtu gan laulības, gan arī seksuālās attiecības starp ģimenes locekļiem, kas var būt viens no otra materiāli atkarīgi, piemēram, tēvs un meita. Pat ja meitai ir pār 18 gadiem.
2. Ģenētiskās problēmas. Tiek uzskatīts par pierādītu faktu, ka bērni kas dzimuši tuviem radiniekiem ir ar daudzas reizes lielāku ģenētisko defektu risku. Ja mums nav eutanāzijas tādiem bērniem, tad pieļaut viņu radīšanu būtu necilvēcīgi. Tam gan nevajadzētu būt par pamatu pašu attiecību vai laulību aizliegumam.

Attīstītajās sabiedrībās ārsti iesaka cilvēkiem ar ģenētiskajām slimībām tā vietā lai radītu bērnus parastajā ceļā izvēlēties mākslīgo apaugļošanu in-vitro. Šajā procedūrā tiek izveidoti vairāki embriji, katrs no viņiem tiek pārbaudīts un tad implantēts tiek tikai viens embrijs – tas, kuram ir vismazākā varbūtība šo slimību dabūt ģenētiskajā mantojumā. Līdzīga procedūra varētu būt arī incesta pāriem. Problēma tikai, ka tas ir sasodīti dārgi un nav viegli izdomāt kam par to būtu jāmaksā. Jo ja cilvēki ar ģenētiskajām problēmām vai incestu rada slimus bērnus, tad par viņu kopšanu galu galā maksā visa sabiedrība. Un attiekties no tā arī nevar – tā mēs zaudētu to pašu humanitāro pamatu uz kura mūsu sabiedrība ir būvēta.

+9
-1
Atbildēt

1

    snjuu > Juris Millers 06.07.2012. 17.28

    Runa pat nav par “materiālu atkarību”. Runa ir par statusu (vecāki – bērni, vecāks – jaunāks u. tml.). Būtībā jau ģimene tomēr ir cilvēku kopa, kuras locekļu statusi ir atšķirīgi, statuss dod šādu tādu varu/pārākumu (lielu vai nelielu), ko arī var izmantot.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

Signija Aizpuriete 06.07.2012. 14.05

——
Ja vienprātībā slīgusī tiesnešu kolēģija pirms sprieduma taisīšanas būtu redzējusi Andra Gaujas dokumentālo filmu “Ģimenes lietas”, iespējams, spriedums būtu pretējs.
==============================================================================

Muļķības, Saulīša kungam nav absolūti nekādas apjēgas par notiekošo – sen sākušos procesu. Palasiet prof. A.Priedīša lekciju kursu ‘Mūsdienu kapitālisma antropoloģija’ – vai vismaz bloga ierakstus:

‘ Postkultūras pirmsākumi ir samērā seni – XX gs. pirmajā pusē, kad pakāpeniski sāka izmainīties Rietumu sociāli ekonomiskā formācija un notika pāreja no ražošanas sabiedrības uz patērēšanas sabiedrību.

http://www.kairakairuma.blogs.lv./

0
-1
Atbildēt

0

ivetao2007 06.07.2012. 14.04

Incests ir daudz izplatītāka, kā par to runā vai raksta. Ģenetiskie iebildumi un likumi ir spēkā visās laulībās. Ne tikai incestā,kas ir izplatīts ļoti daudzās zemēs. Daudz lielāku postu cilvēkiem nodara vardarbība, tās popularizēšana plašaziņās, narkomānija, alkoholisms. Nekā tas, ka dēls iepriecina sevi un mammmu, vai brālis māsu.

+3
-4
Atbildēt

0

Andis 06.07.2012. 13.59

Man gan patīk laulība, jo tā ir tāds sabiedrisks solījums. Dzīves normēšana rada dzīves garšu.

+10
-2
Atbildēt

0

Ieva 06.07.2012. 12.32

Līdzīga diskusija bija tad, kad zilie Vērmanes dārzā rīkoja savu izrādīšanos. Jautājums bija – kāpēc viena seksualitātes izpausme tiek atzīta un officializēta (homoseksuālisms) un citas ne. Tā arī atbildi no zilajiem nedabūju, atkaitot to ka viņu “specializācija” esot “dabiskāka” par citām…

No otras puses – laulības institūcija radās vairāk kā sociāla izpausme, vairāk kā mantas pārvaldības lieta. Monogāmija, piemēram, nav dabas noteikta. Pat padomju laikos laulību uzturēja likumi – laulātajiem bija tiesības uz visādām rindām utt. Patreiz to paliek arvien mazāk. Šobrīd šis iestādījums ir novecojis. To pierāda mazais noslēgto laulību skaits. To pierāda lielais šķirto laulību skaits. Bez tam kristīgajā pasaulē ir viena laulības forma, musulmaņu cita, un mums nav pamata domāt, ka sliktāka. Tāpēc laulību institūcija vispār būtu jāatceļ. Jebkura kopdzīve, vai tie būtu radinieki, incests, vai hetero vai homo seksuāls pāris , trijotne vai pat vairāk, būtu atbalstāma. Vienīgā ar likumu regulējamā lieta – nekas nedrīkst tikt darīts pret personas gribu..

+8
-10
Atbildēt

3

    Signija Aizpuriete > Ieva 06.07.2012. 14.13

    ——
    Un kādi panākumi tādiem likumiem? Sabiedrības degradācija jau nemazinās –

    ‘ Saistībā ar pedofila Miķelsona lietu veikti 33 aresti ‘

    http://www.ir.lv/2012/5/31/saistiba-ar-roberta-mikelsona-lietu-veikti-33-aresti

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Ieva > Ieva 06.07.2012. 17.08

    Prostitūcija, piemēram, tiek kontrolēta efektīvāk, tur, kur tā ir atļauta.
    Tieši likumu neatbilstība realitātei rada pārkāpumus.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    zauls > Ieva 07.07.2012. 02.32

    Būtu jāatbalsta tikai tās attiecības, kurās dzimst bērns.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

Andis 06.07.2012. 12.16

Šie sociālie tabu ir ar ļoti dziļām saknēm un ar ļoti dziļiem iemesliem, ko suga ir apguvusi, cenšoties veiksmīgi izdzīvot un konkurēt ar citām sugām. Mēs jau varam jaukt visādas barjeras un bieži vien tas nemaz nav slikti, bet nupat jau var sasniegt tādu barjeru, kuru nojaucot, mēs nojaucam paši sev nākotni…

+19
-2
Atbildēt

4

    snjuu > Andis 06.07.2012. 12.46

    Neesmu pārliecināts, ka likumu barjeras nojaukšana un tabu nojaukšana ir viens un tas pats.

    +3
    -7
    Atbildēt

    0

    Andis > Andis 06.07.2012. 13.55

    Tas nav viens un tas pats, bet tas ir tuvu. Pārsvarā sociālās normas sakrīt ar likumos rakstīto. Esmu arī pārliecināts, ka likums un tā piemērošana veido sociālās normas.

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    snjuu > Andis 06.07.2012. 17.23

    Sociālas normas pastāv arī tad, ja nav atspoguļotas tiesību aktos. Nedomāju, ka likuma noteikts aizliegums kādu īpaši attur no incesta vai ka aizlieguma trūkums likumos kādu īpaši pamudinātu stāties incestuālās attiecībās. LR incests ir legāls/nav sodāms (tomēr ir nosodāms), tomēr to, ka šādu attiecību ir daudz teiks tikai ļautiņi, kas paši strādā ar rūpju bērniem/ļautiņiem (arī policistiem bieži liekas, ka visi ir likumpārkāpēji).
    ==
    Laulība incesta gadījumā nav svarīga pēc būtības, jo runa tāpat ir par 1. pakāpes radiniekiem, t.i. liela (lielākā) daļa tiesību normu darbojas tāpat, vien no cita aspekta.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    Vladimirs Lavrenovs > Andis 06.07.2012. 22.12

    Atbilstoši bībelei vajadzētu legalizēt daudzsievību un ne tikai.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

lauma48 06.07.2012. 11.15

Viss ir ļoti vienkārši. Atļaut incestu, bet ar noteikumu, ka incestā dzimušie bērni nekļūst par pabalstu slogu nodokļu maksātājiem (kuri jau tā stenēdami maksās pensijas).

Aizlieguma vietā var lietas padarīt gaužām neizdevīgas.

+2
-10
Atbildēt

2

    Andris > lauma48 06.07.2012. 11.40

    Ģeniāla doma. Un vēl atļausim braukt dzerumā, bet ar noteikumu, ka dzerāju sabraukti upuri, kuri ir kļuvuši par invalīdiem, “nekļūst par pabalstu slogu nodokļu maksātājiem (kuri jau tā stenēdami maksās pensijas)”.

    +13
    -3
    Atbildēt

    0

    ilzezeebolde > lauma48 06.07.2012. 13.31

    Nav pamata aizliegt veidot incesta attiecības vai laulības.

    Ir vienkārši jānosaka, ka šādās attiecībās aizliegts radīt bērnus, jo tas ir ģenētiski bīstami. Dzīvojam jau 21. gadsimtā, kad dažāda veida kontracepcija nav nepieejama un neizprotama maģija.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

grislits 06.07.2012. 11.01

Tā! Nu jau sāksim incestu propagandēt kā normālu lietu! Cik tālu iesim ar to ultraliberālismu?

+12
-6
Atbildēt

1

    Vladimirs Lavrenovs > grislits 06.07.2012. 22.51

    .

    Visiem zināmas incesta ģenētiskās sekas. Nu un, tagad katram skapītī paslēpsies un novērosi kurš ar kuru rīvējas?

    No kā tāda veselīga interese par citu cilvēku dzīvi?

    Izmantošu pie reizes iespēju aizliegt kaut ko no savas bērnības traumām, ierosinu aizliegt uz saldējumiem likt apaļus etiķetes papīrīšus, jo ar tiem var aizrīties.

    0
    -4
    Atbildēt

    0

Egitazz 06.07.2012. 10.57

un ko saka baznīca? Ja jau no Ādama un Ievas esam, tur jau bez incesta nekā, viņu bērniem nebija citas izvēles un pirmajām paaudzēm vajadzēja būt maksimāli tuvai radniecībai.

+3
-4
Atbildēt

0

Aivars Krauklis 06.07.2012. 10.55

Pielīdzināt incesta aizliegumu rasismam – līdz tādam murgam gan ir jāaizdomājas.
Un ģenētika darbojas neatkarīgi no tā, ko par to kāds uzraksta. Tāpat, kā viens laupītājs nav attaisnojums sīkākam zaglim, tāpat incestu neattaisno tas, ka dabā bez tā rezultāta pastāv arī ģenētiskas saslimšanas. Par incesta ietekmi ir pietiekoši daudz pētījumu un statistikas gan dzīvniekiem, gan cilvēkam, tos ar „progresīvi” politiskām pļāpām neatspēkot. (Sociālantropologam, pirms ko tādu raksta, nekaitētu kaut mazliet palasīt par ģenētiku, nu kaut vai populārzinātniskā līmenī, tā pagaidām precīzāka zinātne, kā sociālās atmiņas „jautājumi” )

+16
-3
Atbildēt

4

    Egitazz > Aivars Krauklis 06.07.2012. 11.01

    neesmu par incesta atļaušanu, bet gluži pārdomām: ja aizliegums pamatots ar ģenētiku (es zinu, ka tā ir objektivitāte, ka ievērojami pieaugs dažādu nejauku lietu varbūtībā tuvo radinieku gadījumā) un pamatots ar rūpēm par topošiem bērniem, cik tālu mēs esam no likumdošanas, kas prasa visiem veikt ģenētisko analīzi un aizliegt bērnu laišanu, ja noskaidrots, ka ir tik pat liels risks bērnam, kāds būtu incesta gadījumā?
    jo pamatojums jau būtu tāds pats – ģenētiskie apsvērumi.

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    snjuu > Aivars Krauklis 06.07.2012. 11.23

    Jautājums nav par to, vai ģenētisku saslimšanu risks pastāv, bet gan, vai tas ir pietiekams iemesls aizliegt radīt bērnus, piem., kurliem vai aklie cilvēkiem, un, ja nav, tad kāpēc šajā gadījumā tas būtu aizliegts. Man nav īsti skaidras atbildes, jo jautājums pēc būtības ir saistīts arī ar bērna tiesībām, tomēr citos gadījumos tās īpaši netiek ņemtas vērā.

    +5
    -6
    Atbildēt

    0

    Egitazz > Aivars Krauklis 06.07.2012. 11.28

    pēc loģikas par bērna veselības rūpēm visiem slimniekiem, kuru slimība var ģenētiski nodoties tālāk, būtu jāveic kādas analīzes u.c.
    Jo šajā gadījumā paralēles ar incestu ir ļoti līdzīgas.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    Melnais > Aivars Krauklis 10.07.2012. 11.11

    Baidos ka ģenētiskās kroplības incestu gadījumā būtu pirmajā vietā visā šajā sarakstā. Un attiecībā uz fiziski/garīgi slimiem cilvēkiem – viņiem tomēr dzīvē pastāv dabiskā atlase, ko nevarētu teikt incesta gadījumā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Kaspars Špūle 06.07.2012. 10.36

Pilnīgi piekrītu Džerim. Viņš ir gudrs.

+5
-5
Atbildēt

2

janazakovica 06.07.2012. 10.31

piem.irijaa katraa otraa gim.ir berns invalids vai ar ipasam valadzibaam kas ir sekas no laulibaam tuvu radinieku starpaa valsts sim gimeneem maksaa milzigus pabalstus…gadsimtiem piekopa tadas laulibas…acimredzot aiz alkatibas..lai gimenes ipasumi nebutu jadala..precejaas bralis ar masu un dzima slimi bernini..tads luk kapitalisms.

+6
-8
Atbildēt

1

    Māra Birģele > janazakovica 06.07.2012. 12.15

    Jūs tiešām pilnā nopietnībā apgalvojat, ka Īrijā 50% vai tuvu tam jaundzimušo ir invalīdi vai to, ka 50% īru ģimeņu ir bērns-invalīds? Attiecībā uz pabalstiem Eurostat statistika rāda, ka vēl nesen uz 1 iedzīvotāju, Īrijas rādītāji bija aptuveni ES vidējā līmenī, tiem atpaliekot no Somijas, Vācijas, Beļģijas, Austrijas, Dānijas, Zviedrijas u.c. Statistika arī saka, ka bērnu vidū ir aptuveni 5-7% invalīdu, kas ir aptuveni tikpat, cik Latvijā. Jebkurā valstī ir tikai viena sabiedrības grupa, kur cilvēku ar invaliditāti ir procentuāli vairāk nekā veselo – tie ir cilvēki vecumā virs 75 gadiem.

    Ka tik nav tā, ka bijāt vienu reizi Īrijā, uz ielas ieraudzījāt dažus bērnus invalīdus (jo R-Eiropā netiek uzskatīts, ka invalīdiem jāsēž mājās) un izdarījāt savus secinājumus, balstoties uz savām apšaubāmajām interpretācijām par vēsturi. Jo, ja Jūs pārzinātu vēsturi kaut nedaudz, tad zinātu, ka liela daļa neglaimojošu izteikumu par incestu šajā salā nāk no angļu puses, kuri pūlējās parādīt, cik barbariski, netīri un neattīstīti ir Īrijas pamatiedzīvotāji, tos pretstatot augsti kulturālajiem angļu iekarotājiem/ieceļotājiem. Uz mata kā vācieši un krievi mēdza izteikties par latviešu dzimtcilcēkiem.

    +20
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam