Valodas nulles variants

62

Komentāri (62)

reiznieks 03.11.2011. 23.25

Domāju, ka nav nemaz tik tālu tas brīdis, kad ķīnieši pieprasīs ķīniešu valodai oficiālu statusu Tālajos Austrumos – tad viņi vilks citu meldiņu.
Bet mums vajadzētu eiropas līmenī pacelt jautājumu par deokupāciju.

“Показательно, что китайские власти уже создают на своей территории специальные органы по управлению зонами освоения в России.”

“По сообщению агентства «Синьхуа», китайские инвесторы учредили в Амурской области, Приморском и Хабаровском краях, а также в Еврейской автономии 34 специальные китайские зоны, куда инвестировали около 3 млрд. долл. Для сравнения: Москва обещает в этом году перечислить в бюджеты этих регионов почти в три раза меньше денег – в пересчете на доллары – менее 1 млрд.”

“Площадь территории приграничных районов России [с Китаем] равна площади Европы, но здесь проживает всего 6,2 млн. человек, на 5% меньше, чем в 1991 г. В приграничных китайских провинциях, примерно равных по площади, живет 132 млн. человек, причем численность населения увеличивается на один миллион человек в год.”

http://nnm.ru/blogs/yurasha59/kitaycy_vkladyvayut_v_rossiyskie_regiony_bolshe_chem_moskva/
http://www.archipelag.ru/agenda/povestka/povestka-immigration/o-rus/d_vostok/

+1
0
Atbildēt

0

ampetersons 02.11.2011. 15.05

Most Viewed Today (euronews.net):

5. Latvia wants Russian as official language

0
0
Atbildēt

0

Ilona Auziņa 02.11.2011. 13.40

Jauka lieta ir demokrātija, kad Bolderājas bandīts par mūsu pašu naudu, un pat daļēji ar pašu lētticīgo tautiešu rokām, bez problēmām var iekarot lai pakāpeniski atņemtu mums šo zemes stūrīti. Vispirms tika legalizēti okupanti un pārvērsti par valsts pilsoņiem, kaut gan nemaz nav jābūt šīs valsts pilsonim, tikai organizatoram, lai saimniekotu ar mūsu valsts naudu, lai rīkotu šeit pret valstiskus pasākumus un legalizētu svešu valodu. Citās zemēs tādi lindermaņi jau sen būtu ar sūdainu koku pārtriekti pāri valsts robežai uz neatgriešanos. Kāpēc šo bandītu vispār ielaida atpakaļ mūsu valstī? Viņu jau vienreiz no šejienes patrieca, lika tam bēgt. Bet tagad viņš te nesodīti var organizēt pret valstiskas un antikonstitucionālas darbības, pat būdams nepilsonis. Bet tāds ir bezzobainu gļēvuļu liktenis, kad tie sevi ļauj čakarēt visiem, kuriem nav slinkums to darīt.

+5
0
Atbildēt

0

Ludzas Zeme 02.11.2011. 12.24

nu iesaku parakstu vācējiem noskatīties šo video
http://www.youtube.com/watch?v=jystpi7Ac2U

+1
0
Atbildēt

0

inesite15 02.11.2011. 10.00

Oi !
“mazputns Es cienu krievu kultūru, bet esmu latvietis un man nav pieņemama kultūru salīdzināšana bagātās un nabagās.Tāpat kā visi cilvēki un tautas Dieva priekšā ir vienlīdzīgi un nedrīkst tās dalīt labos un sliktos tā nav pieļaujama kaut kāda kultūru dalīšana. Tas ir nacisms vai šovinisms. Ja krieviem šķiet, ka viņu kultūra, parašas, dzīvesziņa Latvijā lāgā nevar plaukt un ziedēt, tad jāatceras ka tepat kaimiņos ir Krievija, kur to visu var darīt cik nu vēlas, tāpēc jau nav jābāžas citām tautām virsū.
+9 ATBILDĒT ”
………………………………

ParaŽa :) ( paraDums utml. – D>Z )
Tas ar Š ir no – kak bi – sub-kulturas :)

Bet citādi ne vainas :) – ………… līdz šitajai vietai
“Ja krieviem šķiet, ka viņu kultūra, parašas, dzīvesziņa Latvijā lāgā nevar plaukt un ziedēt, tad jāatceras ka tepat kaimiņos ir Krievija, kur to visu var darīt cik nu vēlas, tāpēc jau nav jābāžas citām tautām
virsū.”

“… tāpēc jau nav jābāžas … ” ……. njaaa

0
-5
Atbildēt

0

kristaps_drone 02.11.2011. 09.50

Varbūt labāk ir uzreiz vākt parakstus par referenduma rīkošanu par pievienošanos krievijai guberņas statusā? Migranti, okupanti un viņu pēcteči ir “naturalizēti” pietiekamā skaitā, lai vajadzīgo parakstu daudzumu savāktu, to rāda gan 9. maija svinētāju ar katru gadu pieaugošs pūlis, kā arī SC arvien lielāks atbalstītāju skaits, kas gandrīz precīzi atbilst krievvalodīgo “pilsoņu” skaitam Latvijā. Latvijas nelaime ir tā, ka kopš neatkarības atjaunošanas netika nekas darīts, lai nodrošinātu okupantu un kolonistu repatriāciju, kā to paredz starptautiskās tiesību normas. Deklarācija par Latvijas okupāciju, ko 1996. gadā pieņēma Saeima, uzreiz tika aizmirsta, jo pie varas esošiem bijušiem komunistiem un čekas aģentiem ir galīgi neizdevīga.

+3
0
Atbildēt

0

Dina Repša 02.11.2011. 08.54

Ne tik sen Latvijā notika pētījums, ko aprakstīja samērā maz – to iedzīvotāju procents, kas prot krievu valodu, bija lielāks par latviešu valodas pratējiem.
Kaut kā viss pieklusa. Varbūt kāds norādīja pieklust.
Nav vienkārši spriest par šo lietu, bet es neesmu sapratis – lai ari mēģinājis – Pelši, Dzintaru [Jāni], Dzenīti, Vosu, Rubiku… Latvijā varbūt nav tik daudz t.s. Kangaru, bet ir iesakņojies Blaumaņa un Janševska darbos aprakstītais Sutkas, Tēvines un Pēterenes stils – tikai dzīvot, izdzīvot, viena alga, kāda vara… Parasti to pārmet dažam cienījamam Latvijas aktierim…
Kas ir lielāks Latvijas patriots – Alfrēds Rubiks, kas labi māk latviski bet tā īsti ir rūdīts padomju tēls, Ainārs Podziņš, kas audzis Krievijā un priecē visus, spēlējot Dinamo, vai Hosams Abu Meri, kas Latvijā dzīvo gadus 20, ir lielisks ārsts un labi runā latviski… Vai arī mums ir problēmas pašu starpā un patriotisms labākajā nozīmē zūd ideju trūkumā?

+3
-1
Atbildēt

0

oskaar 02.11.2011. 04.22

Manuprāt- raksts sanācis tāds nedaudz samocīts.
Ir, protams, problēmas- gan ikdienas saskarsmes, gan augstākajā politiskajā līmenī.
Bet šis raksts, manuprāt, diemžēl pat ar naga galu nemēģina risināt kaut vienu no šīm problēmām.
Uzskaitītie fakti ir sen zināmi.
Un tieši šī uzskaitījuma sakarā: var jau būt, ka vilciens jau aizgājis, un valodas problēma (t.i.- latviešu valodas izmiršana) ir tikai laika jautājums.
Skumji.

0
-3
Atbildēt

1

    buchamona > oskaar 02.11.2011. 05.49

    Bet šis raksts, manuprāt, diemžēl pat ar naga galu nemēģina risināt kaut vienu no šīm problēmām.
    Uzskaitītie fakti ir sen zināmi. ++++ un, kā tad Rodins ar savu rakstu varēja mēģināt risināt šo problēmu, ja ne nosaucot lietas īstajā vārdā? Ko citu vēl var pateikt bez tā, ka Latvijā valsts valoda ir latviešu valoda un, kas notiktu ar Latvijas valsti un latviešiem tajā, ja šitie ” pučisti” sasniegs savu mērķi.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

elvonix 01.11.2011. 23.25

Manuprāt, šī parakstu vākšana izgāzīsies. Ja neizgāzīsies, tad tas tik tiešām liks padomāt, kādā tad valstī mēs īsti dzīvojam.
Neesmu nacionālists, un nepatīk, ka tautības vai valodas jautājums tiek politizēts, taču mūžu nodzīvojis cilvēks, kas nav iemācījies savu mītnes zemes valodu, tas nav labs tonis un pilnīgi noteikti nevienā valstī par to nedod pilsonību.
Un ja atsaucas uz to, ka cilvēki šeit ieradās padomju laikā, vai pat dzima šeit padomju laikā, tāpēc viņiem būtu dodamas atlaides, man gribas teikt, ka gluži pretēji – padomju laiks ir tikai vainu pastiprinošais apstāklis, kas tikai vēl vairāk apstiprina okupācijas faktu un to, ka šie cilvēki nav ar labiem nodomiem šeit dzīvojuši, jo neskatoties uz to, ka PSRS bija liela un krieviska, tomēr Latvijas PSR tomēr kā veidojums bija, kas nozīmē, ka šeit bija cilvēki ar savu kultūru un valodu, kura bija jāņem vērā.

+5
0
Atbildēt

0

ivetao2007 01.11.2011. 22.21

Krievijas klaidoņi Latvijā ir atklāti demonstrējuši savas tautas mentālo mazspēju. Nevarēšanu iemācīties tās valsts valodu, kuras viesmīlību izmanto. Nespēju iegaumēt civilsizētās pasaules tris burvju vārdus – LŪDZU, PALDIES un PIEDODIET! Krievi šeit iebrauca ar tankiem. Vācijaā turkus ielūdza un turku mentalitāte ļauj viņiem perfekti runāt vāciski un dzīvot vācu eirpejiskā kultūras vidē. Latvijas tiesu organiem būtu jāsauc pie kriminālatbildības par naudas tērēšanu šai dumiķu murgošanai.

+6
-1
Atbildēt

1

    kristaps_drone > ivetao2007 02.11.2011. 10.01

    Piekrītu komentāram ar mazu precizējumu. “…kuras viesmīlību izmanto” – viņi neizmanto viesmīlību, bet ignorē saimnieku nepatiku pret viņiem. Savukārt, saimnieki šo nepatiku neizrāda pietiekami atklāti un stingri.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Normunds 01.11.2011. 22.19

Krievu mērķis ir savākt maksimāli lielu skaitu parakstu. Tā kā sabruka Zatlera plāns veidot plašu koalīciju (konstitucionālais vairākums)ar SC, tad Saeima noraidīs otro valsts valodu un būs referendums. Tajā krievi savāks savas balsis + vientiesīgo latviešu balsis, un tādu netrūks. Referendumā jau balsu nepietiks, bet tiks iedarbināta jaudīgā Krievijas propogandas mašīna – sak, gandrīz puse Latvijas pilsoņu tiek nežēlīgi diskriminēti, progresīvā cilvēce nāciet palīgā. Ja Saeima pakļausies spiedienam un leģitimizēs krievu valodu,tad arī “de jure” kļūsim divkopienu valsts un latvieši kā nācija beigs pastāvēt, pārvēršoties par vienu etnisko grupu savā,kādreizējā Tēvzemē.

+19
-1
Atbildēt

5

    Edzs > Normunds 02.11.2011. 01.16

    mazputns _…Tā kā sabruka Zatlera plāns veidot plašu koalīciju (konstitucionālais vairākums) ar SC, tad Saeima noraidīs otro valsts valodu un būs referendums…_
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    es Jums piekritu. jaa, shoreiz sabruka. mes lidz shim neviens nezinam kamdelj, ar kadiem nolukiem Zatleram vajadziba Nr.1 bija atvert un partaisit Satversmi, Tautas velets Prezidents, tie ir ziedinji, visdrizak tas vareja but iegansts vel butiskakam konstitucijas izmainjam.
    sabruka vinjiem plans un mums nelaime shoreiz pagaja pavisam cieshi garam. esot zirga vinsh vareja sev piesaistit ne tikai 22 balsis, bet ari 40 vai vairak, tad nakoshais solis koalicija ar SC, konstitucionalais vairakums un iespeja valsti izdarit konstitucionalu apversumu. mums shoreiz loterija paveicas, tas nebija musu nopelns.
    mes nekad nevaresim sava valsti atslabt un justies pashparliecinati droshi. ja nedzivosim iluzijas tad pastavigus draudus uztversim ka normu un vienmer busim gatavi apdraudejumu noverst ari nakotne.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > Normunds 02.11.2011. 05.35

    Cienījamā Tante Sidra.
    Pilnīgi piekrītu, ka mēs nekad nevarēsim savā valstī atslābt un justies pašpārliecināti droši, bet ne jau nu tādēļ, ka Zatlers bija sagrasījies valdībā uzaicināt SC.
    Neiesaistot SC valdībā, NĀKOŠAJĀS vēlēšanās var vēl krietni pieaugt par SC balsojošo skaits- tas Jums nešķiet bīstami?

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    buchamona > Normunds 02.11.2011. 06.07

    Cienītais andrejsg :) Kurā valstī “ceļa zīmi” uz valdošo koalīciju var iegūt tikai ar to, ka deputāts runā kādā konkrētā valodā, vai pieder pie kādas konkrētas rases? :) Klemetjevs teica, ka SC ir ” ļoti kreisi sociķi”. Tā tad – tikai tādēļ, ka Latvijā ” ļoti kreisi sociķi” runā pārsvarā krieviski, pārējiem politiskajiem spēkiem ar viņiem ir jādalās varā?:)

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

    Lidija Apsīte > Normunds 02.11.2011. 20.29

    cien.Andrejsg1 Jūs par augstu vērtējat SC ietekmi. Vairāk punktu šie zēni var savākt tikai tad, ja latvieši neies balsot vispār – raks kartupeļus, lasīs ābolus, vai vienkārši “laidīsies” uz tām vietām, kur krievu mazāk. Bet tie kas paliks – atbalstīs VL (skat.VL ietekmes pieaugumu Saeimā tagad, salīdzinot ar iepriekšējo – 10.). man pašam, par provi, nemaz nešķiet bīstami nelaist SC valdībā; drīzāk otrādi – ielaist šamos tur, lūk galvenais apdarudējums valstij. Pie kam, ne jau tāpēc, ka šie būtu “sociāldemokrāti”(aga!!), bet tāpēc, ka aiz viņiem slēpjas krievijas oligarhi un monopoli, kas nozīmē krievijas krievisko dzīves vidi. Un tas ir tas, no kā visi šeit esošie krieviņi veiksmīgi aizbēga un ar sū..nu koku nav dabonami atpakaļ uz “sapņu zemi”. prasti sakot – pied…irsīs šeit un aizies tālāk.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Normunds 02.11.2011. 20.49

    hmmmm … _..man pašam, par provi, nemaz nešķiet bīstami nelaist SC valdībā; drīzāk otrādi – ielaist šamos tur, lūk galvenais apdraudējums valstij…_
    ~~~~~
    piekritu visam.
    paldies ka atbildejat mana vieta, mans viedoklis shaja lieta akurat tads pats. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ģirts Neilands 01.11.2011. 21.57

Vai tad nav vienalga, kādus referendumus krievi taisa? Viņiem nav vairākuma ne Saeimā, ne tajās balsošanās. Kādēļ vispār šī tēma ir tik svarīga, ka par to jānopublicē raksts portālā?

Tā vai citādi, jau ir pagājuši 20 gadi, būtu jāsaprot, ka rets krievs vēloties kļūt par latvieti. Kāpēc? Vienkārši tāpēc kā krievu kultūra, kurai paši, kā zinām, ir arī savi nejauki aspekti, kultūras mantojuma ziņā salīdzinot ar latviešu kultūru ir ārkārtīgi bagāta. Ar to var lepoties. Es cienu latviešus un latviešu kultūru. Bet ja es būtu latvietis, domāju, man skaustu krievu kultūra.

+2
-9
Atbildēt

3

    Normunds > Ģirts Neilands 01.11.2011. 22.35

    Es cienu krievu kultūru, bet esmu latvietis un man nav pieņemama kultūru salīdzināšana bagātās un nabagās.Tāpat kā visi cilvēki un tautas Dieva priekšā ir vienlīdzīgi un nedrīkst tās dalīt labos un sliktos tā nav pieļaujama kaut kāda kultūru dalīšana. Tas ir nacisms vai šovinisms. Ja krieviem šķiet, ka viņu kultūra, parašas, dzīvesziņa Latvijā lāgā nevar plaukt un ziedēt, tad jāatceras ka tepat kaimiņos ir Krievija, kur to visu var darīt cik nu vēlas, tāpēc jau nav jābāžas citām tautām virsū.

    +17
    -1
    Atbildēt

    0

    irina_ivascenko > Ģirts Neilands 01.11.2011. 22.55

    Kā Jums patiktu, ka es teiktu, ka krievu kultūra ir nekas salīdzinoši ar franču, itāļu, spāņu, grieķu, ēģiptiešu? Ka krievu kultūra ir plaģiāts no šīm kultūrām?
    Ar kādām tiesībām un pēc kādiem kritērijiem Jūs to vērtējat?
    Un kurš spiež krievam būt par latvieti?

    +15
    -1
    Atbildēt

    0

    oskaar > Ģirts Neilands 02.11.2011. 05.02

    >Sergejs Bet ja es būtu latvietis, domāju, man skaustu krievu kultūra.
    ————
    Man, ziniet, neskauž. Latviešu kultūra arī nemaz nav maziņa, ja, teiksim, rēķinam izcilos cilvēkos uz iedzīvotāju skaitu :)
    Bet par tēmu portālā- laikam Jums taisnība.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

pedejapartija.l v 01.11.2011. 21.18

Katru reizi kad krievvalodīgie saka, ka netiek sadzirdēts viņu viedoklis, tad nu tagad ir īstais laiks to pateikt.
Latvija ir demokrātiska valsts un šeit ir iespējams paust savu pilsoņa viedokli, lai arī kāds tas būtu. Tomēr tas ir lielisks piemērs cik Latvija ir savādāka nekā Krievija. Nedomāju, ka tur būtu iespējams kaut kas tik demokrātisks kā Satversmes maiņa tik lielā līmenī.

Manuprāt, šis referendums, ja tāds notiks, kas izgāzīsies kā veca Padomju laikos celta sēta, atsvešinās krievvalodīgos pilsoņus vēl vairāk. Tādējādi tik vairāk kurinot naidu starp abām valodām. Kaut arī pietiekošo balsu skaits netiks savākts, krievs to nesapratīs iznākuma likumību.

+6
0
Atbildēt

0

inesite15 01.11.2011. 20.41

Kam to vajadzēja – tagad ?
Kas uzsāka, tiem vajadzēja ?
Priekš kam vajadzēja ?

Pirms vēlēšanām pa brīvu izpiarēties gribējās ?
Naudiņas no slučiem un ieinteresētajiem kašķi taisīt gribējās nopelnīt ?
Un vēl piepalīdzēt to cvk parakstu vākšanas naudiņu nokopt ?

Un vēl var piarēties uz velna paraušanu, kamēr kents Lindermans atbildes gājienu izspēlē ….

– dzintara latvieši … ka tavu māti ! – žēl, ka pašiem nav par pasākumu jamaksā …

+1
-7
Atbildēt

2

    Normunds > inesite15 01.11.2011. 21.52

    Vai tik tiešām esat tik vientiesīgs un no reālās dzīves tik tālu esošs, ka domājat, ka kaut kāds Dzintars spēj izraisīt lielās krievu tautas rīcību (spontānu, ne jau iepriekš plānotu)? Tad jau Jūs arī nopietni ticat, ka 1939.g. Somija pirmā uzbruka miermīlīgai PSRS un PSRS 17.06.40. okupēja Latviju atbildot uz “latviešu robežsargu provokāciju” Masļennikos?

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    inesite15 > inesite15 02.11.2011. 09.54

    “kaut kāds Dzintars spēj izraisīt lielās krievu tautas rīcību ”

    – par princi Ferdinandu, “Masļennikos”, “Medininkos” utml. casus belli – garām .

    KUR TE VARĒTU DABŪT MANĪT PIEMINĒTO “lielās krievu tautas rīcību” ???

    Nacpartidoti izplosījās, un krievvalodīgie nacpartiotu kenti tagad izspēlē kopīgās izrādes “kurš kuru” otro daļu –

    – atšķirība tikai tā, ka nelatviešu publika mazāk to ņem par pilnu, un ir krietni pasīvāka attiec. uz tādiem pasākumiem .

    0
    -1
    Atbildēt

    0

buchamona 01.11.2011. 18.53

Notiekošais ir mēģinājums mainīt pastāvošo iekārtu Latvijā un mēģina šo “puču” īstenot vietējie atjaunotās Latvijas Republikas ienaidnieki, sadarbojoties ar saviem Krievijas sabiedrotajiem. Par to ko viegli var pārliecināties, ” pasērfojot” krieviskajā info vidē. Pilnīga vieglprātība būtu notiekošo novērtēt par zemu.

+24
-2
Atbildēt

17

    www.vecamate.lv > buchamona 01.11.2011. 19.17

    Krievu impērisms rullē, šaubu nav..,nedomāju,ka pārredzamā laika posmā mainīsies.. tam ir gan saknes, gan n-tie pamati uztverē.. Bet nu, kad nāk negaiss, tad ļaudis nevis nēsājas pa pagalmu ar tekstiem- ču,ču, prom , nešpetnais,… bet gan apklāj siena gubas, novāc veļu, puķes.. jeb,vispirms, sakopj savu ! pagalmu.Tad arī tāds negiss ir špicka un miera vējos pārlaižams ;)

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 19.21

    Ar ko šīs ” siena gubas” šobrīd būtu jāapklāj? Kā Tu to domā?:)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > buchamona 01.11.2011. 19.36

    Domāju to pašu Valsts politiku.Idejā.Par demogrāfiju,par nacionālām vērtībām.Krievi ir un būs, blakus,ar savām fiškām ..tāpat kā ir kautkurienē turki, mongoļi,vai vienalga kādi. Bet nu, rādīt pigu, zem galda vīstīt dūrītes,satrūkties no katras čaboņas manuprāt, ir tukša enerģijas šķiešana.Satīri savu māju,un dzīvo laimīgs! :) Kas ,pirmkārt, attiecas uz vēlētāju,balsotāju, domāšanu, atbildi uz jautājumu- kāpēc.Ja man mājās nav ūdens, tad tāpēc, ka neesmu to atnesis, nevis tāpēc, ka kaimiņos baigais riebeklis dzīvo :)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 01.11.2011. 19.38

    —–
    Domāt vajadzēja pirms 20 gadiem, domāt vajag arī tagad! Domā, tad rīkojies – , tad nebūs ne uz krievu, ne amerikāņu imperiālismu jāskatās un bailēs jātrīc?!
    ”Kanādas Broka universitātes politoloģijas profesors Juris Dreifelds :”(..) – «kur to jāsāk darīt, atbilde ir – skolās».
    Profesors intervijā teic, ka nebaidās par latviešu pārkrievošanu, toties bažas viņam ir par latviešu aizbraukšanu no valsts. «Ja 50 procenti latviešu, ieskaitot ģimnāzistus, aptaujās atzīst, ka brauktu uz mūžīgiem laikiem dzīvot un strādāt uz citām valstīm, tā ir ļoti liela problēma. Ja nevaram paši savus tautiešus piesaistīt savai zemei, tad psiholoģiski jūtamies kā zaudētāji».
    Politologs: latvietī ir krievu sāls, poļu pipari, ebreju mērcīte
    http://www.diena.lv/sabiedriba/politika/politologs-latvieti-ir-krievu-sals-polu-pipari-ebreju-mercite-736264

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 19.58

    Karamba. Krievi, protams, ir un būs, kā jau visā postpadomju telpā, bet par to ” pigas rādīšanu zem deķa” Tev ir taisnība. Patīk latvietim risināt problēmas ” vēlēšanu kabīnē” un arī komentējot :)), bet maz ir tādu latviešu, kādi, piemēram, ir azerbaidžāņi Azerbaidžānā, kur nav neviena krieva, kurš nerunātu azerbaidžāniski :) Nevajag azerbaidžānim, jeb kādam citam kaukāzietim nekādus valsts valodas likumus. Viņiem sadzīve ir likums, un sadzīvē tur visi sveštautieši runā vietējās valodās, zinu to tādēļ, ka daudz esmu ” malies” pa Kaukāzu un Aizkaukāzu. Tas pats ir arī Vidusāzijā.
    Latvietim vajag patiesībā tik maz, lai sakoptu ” savu sētu” – latvietim Latvijā vnk būtu jāsāk runāt tikai un vienīgi latviski un tas ir iespējams, zinu to no savas pieredzes :))

    +14
    -3
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > buchamona 01.11.2011. 20.26

    Precīzi tā,pilnīgi Tev piekrītu! Un vēl derētu.. patiešām nezinu kā,laiks vajadzīgs, kura nav,vai… atbrīvoties no,jāsaka, katastrofāla infantīlisma ( visi tie ikvēlēšanu baltie zirgi- Tētiņi,utml ), atbildības (atzīstot,jā,arī kļūdas, nepareizības, nevis uzreiz- ai,ai,kā viņi, tie tur kaut kur, kaut kad, man nodarīja pāri,pažēlojiet ) paņemšanas nespējas. Valodas lietošana ikdienā-labs piemērs.Ja Valsts,valoda šķiet kas kaunīgs,neērts, tad nu neko,- jebkuri pārmetumi citiem, ar roku mešana uz krieviem, izsūtījumiem,kariem, ir tikai bērnišķīga nevēlēšanās pieaugt.Jo iemesli,apstākļi kāpēc kaut ko nevar, kas traucē, atradīsies simtiem, un vienmēr.Riņķa dancis uz vietas.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 01.11.2011. 20.42

    —–
    Pareizi! Ar SVF emisāriem un ES komisāriem – tikai un vienīgi latviski!

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    inesite15 > buchamona 01.11.2011. 21.01

    > ” rinķī apkārt Karamba. Krievi, protams,….. kur nav neviena krieva, kurš nerunātu azerbaidžāniski :)…..”
    ………..

    Ir jau taisnība kaut kur, bet NE PAVISAM – laida viņi tur ar krieviem krieviski – tie, kas prata, dabiski – un TIKAI PAŠI SAVAS ĒRTĪBAS LABAD – cilvēki gribēja saprasties nevis tukši rieties.
    “Nevajag azerbaidžānim,
    jeb kādam citam kaukāzietim nekādus valsts valodas likumus … ”

    Nevajag – neviens viņam neprasīja vajag vai nevajag – :))))))))))
    tai laikā pa Taškentas tv izgadījās Turkmeniju – laikam – paskatities – tak jau tur jau arī bija
    pskp ck cirkulars … par valodu likuma ieviešanu tsk. …”nolaists” – TUR BIJA KO REDZĒT UN DZIRDĒT – nebija, nabagiem, ne iemaņu, ne gribēšanas, bet “partija veļela …” – pirms prikazala dolga žiķ …kak bi …
    un šie pa tvkasti kā mocījās – to bija jāredz !

    Publikumu sarīdīt … lai partija reinkarnēties varētu neuzkrītošāk – tautas frontēs utml. .

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 21.05

    Raksti lūdzu sakarīgus tekstus :)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    inesite15 > buchamona 01.11.2011. 21.24

    > rinķī apkārt Notiekošais ir mēģinājums mainīt pastāvošo iekārtu … ”

    – Baigais jau jerudīc, bet KRIEVI – ne PA LIELAM ( tūlīt pēc psrs … bankrota proceduras pieteikuma ), ne PA MAZAM – pie šodienējās nacpartidotu iniciētās stīvēšanās par valodām otrās daļas ( otrā valoda ) –
    – krievi nav bijuši iniciatori kašķim .

    Nesanāk sakarīgāk :)
    Sorry !

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 21.37

    Runa nav par kašķi, bet par principiālu jautājumu – kādā valodā runāsim Latvijā? Latvija nav izņēmums – jebkurā daudznacionālā teritorijā valodas cenšas pārmākt viena otru un stiprākā uzvar, vājākās iedzenot virtuvē. Šī aksioma šādi strādā visā pasaulē. Latviešu valodu no pozicijām ” izsita” okupanti, vnk deportējot daudzus tūkstošus latviešus prom no Latvijas, bet pārējos 50 gadus piespieda runāt krieviski un šobrīdi viņi grib šo savu darbiņu līdz galam pabeigt. Viss ir pavisam vienkārši.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > buchamona 02.11.2011. 00.02

    Latvietim vajag patiesībā tik maz, lai sakoptu ” savu sētu” – latvietim Latvijā vnk būtu jāsāk runāt tikai un vienīgi latviski
    ———————
    Jāsāk ar valsts un pašvaldību iestādēm – tikai un vienīgi latviski – visur, kur iebraucējiem un viņu pēctečiem kkas ir nepieciešams – policijā, VIDā, CSDD. Tikai tad kaut kas reāli mainīsies.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 02.11.2011. 08.55

    riņķī apkārt
    Latvija nav “daudznacionāla teritorija”, Latvija ir NACIONĀLA VALSTS (un nevajag baidīties no šī apzīmējuma!). Varbūt pirms šķiest laiku un enerģiju šādās it kā diskusijās, derētu iepazīties ar pamatjautājumiem: kas ir nacionāla valsts, kāda valsts ir Latvija, kas ir valsts nācija, kas ir vēsturiska nācija, kas ir valsts nācijas nacionāli kulturālā identitāte, kas ir valsts nacionāli kulturālā identitāte un kā tās ir saistītas savā starpā u.c. Tas un vēl daudz kas vairāk, kas būtu jāzin pirms sākt runāt par “valodas nulles variantu”, ir lieliski izskaidrots š.g. 24. oktobra Latvijas radio 1 Egila Levita intervijā “Aktuālā tematā” un kuru, ja vien ir vēlēšanās, var noklausīties gan Real player vai WMP.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 02.11.2011. 09.17

    o_ja3_14 .Arī nacionāla valsts, kurā bez vienas tautas – pamatnācijas – dzīvo vēl arī citas tautas, ir ” daudznacionāla teritorija, ” jebkura valsts ir arī teritorija :) Bet, ko katrs saprot ar jēdzienu ” Nacionāla valsts” – vari palasīt diskusijā – Vai Latvija ir nacionāla valsts? Vāirāku juristu viedokļi – portālā ” Jurista vārds” . http://www.juristavards.lv/index.php?menu=DOC&id=198160

    Tur ir daudz, arī pretrunīgi viedokļi, bet patiesība, manprāt, viena – proti – Latvija būs tikmēr nacionāla valsts, kamēr paši latvieši Latvijā runās latviski, arī ar SC elektorātu runās latviski :) Tas ir tas galvenais, nevis formāls formulējums- kaut kur ierakstīts :). Tas, ka kaut kur ierakstīsim to, ka Latvija ir nacionāla valsts vēl nepiespiedīs sveštautieti runāt ar maums latviski :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 02.11.2011. 10.50

    riņķī apkārt
    Diemžēl tevis piesauktā norāde uz rakstiem Jurista vārdā neko būtiski jaunu neatklāj. Ja tu pats to esi rūpigi pārlasījis, tad būsi nonācis pie šāda atzinuma pats. Tomēr, šķiet, ka manis ieteikto interviju neesi noklausījies. Es tev to silti iesaku nevis tāpēc, ka to iesaku es, bet tāpēc, lai tu šo koncentrēto informācijas avotu varētu salīdzināt ar citiem avotiem, lai cik vārgi un atšķaidīti tie arī nebūtu.

    Bez šaubām tam, ko tu saki par valodu, nevar iebilst. Taču iedziļinoties faktos, sāk rasties šaubas par refereduma otras valsts valodas ieviešanai tiesiskumu. Pat tevis minētā vietnē /Alekseja Dimitrova rakstā/ ir atzīts, ka „…Satversmes tiesa atzina, ka … latviešu valodas kā valsts valodas lietošanas jomas sašaurinājums valsts teritorijā uzskatāms arī par valsts demokrātiskās iekārtas apdraudējumu…”. Tāpēc var tikai brīnīties, kāpēc Satversmes tiesai un tiesībsargam nebija nekas sakāms, kad tika sākts spert soļus šāda valsts demokrātiskās iekārtas apdraudējuma virzienā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 02.11.2011. 11.01

    Ne mirkli neapšaubot Tevis teikto – mans mērķis ir uzsvērt to, ka neviens tiesisks rāmis nenosargās latviešu valodu (nacionālas valsts pamatu) no iznīcības, ja katrs latvietis sadzīvē ar citautieti nesarunāsies latviski. Ko tas dod, ka mēs varam jēdzienu noformulēt juridiski, ja mēs viņu nelietojam praktiski. Protams, ka daudz patīkamāk ir teoretizēt savā starpā nevis uz strupu ” čto” atbildēt ar pašpārliecinātu ” kā lūdzu,” bet tas ir jādara :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 02.11.2011. 11.49

    Piekrītu!

    0
    0
    Atbildēt

    0

www.vecamate.lv 01.11.2011. 18.46

Šaubos gan, vai krievu jebkad būs Latvijas otrā valoda. Ja pareizi atceros, vajag 2/3 vai cik tur, Saeimas atbalsta. SC sasniedzis savējo griestus,jeb ap to % kas tagad ir.Ar šo, bez latvju zicpartijas piebalsošanas šķiet nepietiek. Cits, plašāks jautājums ir 20 gadu latvju, pie šprices bijušajiem,esošajiem bāleliņiem.. tā, pie pogas paņemot- klau, cienītie, ko jūs esiet paveikuši, lai latviešiem bērni dzimtu, lai vēl veselie, fiziski, un dzimtu turpināt spējīgie te paliktos, lai viņiem rastos 3-4 bērni ģimenē.a? .Ja kādam, t.s. patriotus ieskaitot šis jebkad būtu nopietni interesējis, pieņemu, šāda valodas trausluma jautājuma nebūtu vispār. Jeb,jautājums nav par to cik te ” ponajehaļi”, bet par to cik, reāli, fiziski, ir/būs latviešu.Šodienas prognoze ir bēdīga.Ko darīt? Jau šodien.Tagad.Valstij. Tāds ir jautājums, manuprāt.Nevis pa skaisto,tradicionāli mesties atkal apspriest ,kā esam cietuši, ko tie krievi, utt..

+7
-2
Atbildēt

0

Valdis Ādamsons 01.11.2011. 18.43

…”Kas dzīvojis tajos laikos, viegli atsauks atmiņā, kā Latvijā saradās Imanti Martinoviči un tika “pieņemti mēri”.”…
—————————————————–
Tāpat arī:
– “pasākumi”(meroprijatjija);
– “runa iet par” (reč idjot o);
– “nest atbildību” (njestji otvetstvennostj);
– u.t.t.

+4
-1
Atbildēt

1

    Andris > Valdis Ādamsons 01.11.2011. 19.06

    90os gados pats dzirdēju, ka kaut kāda Valmieras tiesnese, latviete, teica latviski “mēs iznesām lēmumu” (tāpēc kā krieviski saka “mi vinesli rešenije”).

    +5
    0
    Atbildēt

    0

edmunds_miluns 01.11.2011. 18.17

Krievvalodīgo uzņēmēju demokrātijas izpratne: uzņēmums VITRUM,
Как Вы знаете, наша фирма давно и упорно придерживается принципов демократии как в своем бизнесе, так и отношении ко всему, что происходит вокруг нас. И в этой связи, мы не можем пройти мимо того, что благодаря демократическим нормам которые лежат в основе развития нашего государства, создан институт воляизъявления народа по различным вопросм жизни страны. Это и относится к тому, что часть жителей хочет сказать Да или НЕТ русскому языку, как второму государственному языку в стране нашего временного проживания ( временнного в смысле, что все мы на Земле времнно). Мы не имеем права не поддержать демократизм и плюрализм мнений по этому вопросу и ДОЛЖНЫ сказать свое четкое …… мнение.

В этой связи прошу в среду ВСЕХ взять свои паспорта и мы организуем централизованный выезд. Прошу всех в офисе

– подойти и записаться кто едет, чтобы мы выехали несколькими партиями, чтобы не прерывать работу офиса. (прошу передать списки кто записался ехать и кто отказался).

– в цехах- организовать выезд на автобусе в рабочее время для проведения голосования. Прошу информировать меня о тех, кто не подерживает демократию в нашей стране.

По итогам поездки прошу отчитаться

Jurij Baskakov

+15
-3
Atbildēt

4

    sivrita > edmunds_miluns 01.11.2011. 18.23

    un šī skaitās demokrātija… kā padomju laikā… labprātīgi piespiedu kārtā…

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > edmunds_miluns 01.11.2011. 18.50

    Aicinu brīvprātīgos ar video kamerām (man, diemžēl, nav ne foto, ne video kamera) filmēt šo “vadāmās demokrātijas” procesu(djemokratjija estj process upavljajemij – tā kādreiz mani “mācīja”)!
    Tas ir tipisks nedemokrātisko krievu paņēmiens – piespiedu brīvprātīga rīcība!

    +10
    0
    Atbildēt

    0

    Kā T Ā var būt?! > edmunds_miluns 01.11.2011. 19.56

    VITRUM un Jurijs Baskakovs joprojām uzgavilē “padomiskajai demokrātijai”. Diemžēl viņš tāds nav vienīgais:(

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    oskaar > edmunds_miluns 02.11.2011. 04.32

    Pameklējot pēc vārda “Vitrum”, šādu tekstu neieraudzīju.
    Neapšaubu, ka tāds varētu pastāvēt, bet būtu bijis pareizāk norādīt konkrētu avotu. Tikpat labi varu pieņemt, ka tā ir “provokācija”.
    Mazums kādas ķengas var sarakstīt visvisādi nelabvēļi, šai gadījumā- tautu sanaidošanas nolūkā.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

sivrita 01.11.2011. 18.13

Rodina kungs, kāda atzīme Jums skolā bija matemātikā?

pēdējās vēlēšanās piedalījās ap 920 000 balsotāju… tad jūs rakstāt ka vajag 10% no jaunākajās vēlēšanās atnākušo skaita… un tad jūs minat 155 000 ????

+3
-2
Atbildēt

6

    Simona > sivrita 01.11.2011. 20.08

    Likumā runa ir par 10to daļu visu balsstiesīgo, kas šobrīd ir 1 551 209 pilsoņi. 10% no tiem ir 155 121.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    sivrita > sivrita 01.11.2011. 21.17

    tas ir skaidrs… bet Rodina kungs pirmajā rindkopā raksta ko citu…

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Edzs > sivrita 02.11.2011. 00.22

    REDAKCIJA, izlabojiet pirmo rindkopu!
    keksuss: _Likumā runa ir par 10to daļu visu balsstiesīgo, kas šobrīd ir 1 551 209 pilsoņi. 10% no tiem ir 155 121._
    Toms Blumbergs: _tas ir skaidrs… bet Rodina kungs pirmajā rindkopā raksta ko citu…_

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    mary75 > sivrita 02.11.2011. 06.45

    http://www.inopressa.ru/article/31Oct2011/dailymail/history.html – Te ir kāda Daily Mail žurnālista pa pusei nopietna, pa pusei nenopietna prognoze, kas var sagaidīt Eiropu un arī konkrēti Latviju 2018 gadā, un Latvijai šī prognoze saistīta taisni ar lielu daudzumu cittautiešu.
    Te viens fragmentiņš:
    “В версии Сэндбрука больше всего от финансового кризиса пострадала Латвия. “А поскольку без малого треть граждан [так в оригинале. – Прим. ред.] – этнические русские, недовольство экономической обстановкой вскоре переросло в националистическую конфронтацию”, – говорится в статье. 12 августа 2015 года после боев на улицах Риги российская армия перешла границу.

    Путин уверял мир, что русские пришли восстановить порядок, но россиянам заявил: “Кризис Европы – шанс для России. Времена унижений позади, наша империя возродится”.

    Запад не пришел на помощь Латвии, хотя она состоит в НАТО. “Новый американский изоляционизм означал, что членство в НАТО фактически перестало что-либо значить”, – поясняет автор. Вдобавок французские войска уже были заняты своей миссией в Греции и Италии. А в Лондоне новый премьер-министр Эд Милибэнд поклялся не посылать британские войска “на помощь далекой стране, о которой мы ничего не знаем”.

    “Москва поняла все недвусмысленно. Спустя полгода российские миротворцы перешли границу с Эстонией, а в марте 2016 года армия Путина оккупировала Литву, Белоруссию и Молдавию”, – говорится в статье. На упреки Брюсселя Кремль возразил, что европейские миротворцы уже патрулируют улицы …” utt.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    juhans > sivrita 02.11.2011. 08.26

    Kā labi zināms, Daily Mail ir tabloids jeb kā to pieņemts saukt latviešu valodā, bulvāru lapa. Sevi cienījoši cilvēki parasti tādus nelasa, nemaz nerunājot par atsaukšanos uz tiem kā uz autoritāti.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    mary75 > sivrita 02.11.2011. 09.22

    Nevajag jau visu uztvert tik nopietni, kā ar humora izjūtu?

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam