Valodas nulles variants • IR.lv

Valodas nulles variants

62
Parakstu vākšanas lapa. Foto: Lita Krone, LETA
Askolds Rodins

Sākta parakstu vākšana par otro valsts valodu

Sākumposms bija sekmīgs: prasībai pēc otrās valsts valodas tika savākti pāri par 12 tūkstošiem notariāli apstiprinātu Latvijas pilsoņu parakstu. Lai šo iniciatīvu virzītu izskatīšanai Saeimā, novembrī jāsagrabina vēl turpat 155 tūkstoši parakstu – likums prasa uz jaunākajām Saeimas vēlēšanām atnākušo vēlētāju desmitās daļas atbalstu.

Pasākuma mērķis ir skaidrs kā izstiepta roka: papildināt vairākus Satversmes pantus ar norādi uz krievu valodu kā otro oficiālo valsts valodu. Starptautiski tas nozīmētu, ka krievu valoda automātiski kļūtu arī par Eiropas Savienības (ES) oficiālo valodu. Sens Kremļa sapnis. Iekšzemē tas nozīmētu puslīdz integrētās Latvijas sabiedrības pamatīgu sašķelšanu – un uz ilgāku laiku, vismaz paaudzes garumā.

Ja vajadzīgais parakstu skaits tiks savākts – ikviena šobrīd izteiktā prognoze var izrādīties aplama – un sekos Saeimas noraidījums, nāksies rīkot referendumu. Atkal jau par nodokļu maksātāju naudu.

Ja būs otrā valsts valoda, radīsies divdomīga situācija pilsonības piešķiršanas jautājumā: ja cilvēks zina vienu no oficiālajām valodām, vai pilsonības iegūšanai viņam jāzina arī otra? Varbūt pietiek ar vienu? Pilsonības nulles variants tuvojas valsts ēkas sētas durvīm.

Pēdējos gados jo bieži izskan runas par divkopienu valsti, ko esam atklājuši bezmaz vai Vairas Vīķes-Freibergas laikā. Tā tas tomēr nav. Reāla divkopienu sabiedrība pastāvēja jau tajā administratīvi teritoriālajā veidojumā, kuru dēvēja par Padomju Latviju. Vienkārši šis stāvoklis tika apiets klusuciešot. Krievu valoda, liekulīgi dēvēta par starpnacionālās saziņas valodu, faktiski bija valsts valoda, kas pamazām nomāca “vietējo mēli”. Kas dzīvojis tajos laikos, viegli atsauks atmiņā, kā Latvijā saradās Imanti Martinoviči un tika “pieņemti mēri”. Arī to, ka aiz tālaika valsts valodas stāvēja brutāla valsts vara. Visos laikos un visās valstīs slikta dzīve bijusi cilvēkiem ar dzērāja vai neprašas “slavu”. Arī Padomju Latvijā. Tikai sliktāk nekā dzērājiem vai neprašām klājās tiem, kurus “kompetenti orgāni” uzskatīja par nacionālistiem.

Tagadējā Latvijā aiz valsts valodas nestāv brutāla vara. To pamanījis pat Krievijas politikas ilgspēlējošais klauns Vladimirs Žirinovskis. Pirms pāris gadiem viņš ierunājās par to, ka vajadzētu starptautiskā līmenī pacelt “krievvalodīgo diskrimināciju” Latvijā: “babuškas”, kas neprot valsts valodu, nesaņemot medicīnisko aprūpi. Ierunājās, bet tematu tālāk neattīstīja, atstājot iespēju trīs reizes minēt – kāpēc neattīstīja?

Pirms ceturtdaļgadsimta Latvijā un it īpaši Rīgā lielā skaitā bija “sabraukušie” (“ponajehaļi”). Atjaunotās brīvvalsts gados daļa no viņiem apmirusi, daļa emigrējusi. Tie, kas palikuši, patiesībā jau ir vietējie. Viņi ir visādi, taču tie jau ir vietējie, kas koferus nekravā.

Kaut kāda viņu daļa varbūt arī neatteiktos atgriezties tēvzemē, tikai reālā Krievija ir stipri nepievilcīga valsts, pavisam ne tāda, kādu to rāda Krievijas valsts kontrolētās televīzijas.

Nekad nav gadījies dzirdēt stāstu, ka, teiksim, jauns krievu puisis aizbraucis apciemot radus tēva dzimtajā sādžā N. guberņas NN. rajonā un nolēmis pārcelties turp uz dzīvi, jo sādža nav izmirstoša, bet plaukstoša. Ieliņas tīras, cilvēku vairākums raitākai sarunas uzturēšanai neliek lietā “mātesvārdus”, un šņabi lielākā daļa sādžinieku dzer tikai svētkos. Arī tad, cenšoties ievērot mēru.

Parakstu vākšana par otro valsts valodu ir pārbaudījums nosacītajai Latvijas “krievvalodīgo kopienai”. Bija sagaidāms, ka nīkuļojošos oficiālos krievu nacionālistus, kas grupējās ap pēc Saeimas ārkārtas vēlēšanām nebūtībā aizgājušo vai vismaz letarģiskā miegā ieslīgušo PCTVL nomainīs citi – jaunāki un prasībās radikālāki. Parakstu vākšanas iniciators Vladimirs Lindermans ir pirmā brīža līderis, harizmātisks dēkainis, kas, ja dzīvotu pirms trīssimt gadiem, droši vien būtu ķēries pie piratērijas – tolaik tā bija stipri ienesīga nodarbe.

Pieprasījums pēc lielkrievu šovinisma idejām pastāv. Parakstu vākšanas iznākums parādīs, cik liels tas ir un vai reāli spēj radīt draudus tam “mierīgās līdzāspastāvēšanas” fenomenam, kas Latvijā vērojams kopš valstiskās neatkarības atjaunošanas.

 

Komentāri (62)

buchamona 01.11.2011. 18.53

Notiekošais ir mēģinājums mainīt pastāvošo iekārtu Latvijā un mēģina šo “puču” īstenot vietējie atjaunotās Latvijas Republikas ienaidnieki, sadarbojoties ar saviem Krievijas sabiedrotajiem. Par to ko viegli var pārliecināties, ” pasērfojot” krieviskajā info vidē. Pilnīga vieglprātība būtu notiekošo novērtēt par zemu.

+24
-2
Atbildēt

17

    Signija Aizpuriete > buchamona 01.11.2011. 20.42

    —–
    Pareizi! Ar SVF emisāriem un ES komisāriem – tikai un vienīgi latviski!

    0
    -10
    Atbildēt

    0

    inesite15 > buchamona 01.11.2011. 21.24

    > rinķī apkārt Notiekošais ir mēģinājums mainīt pastāvošo iekārtu … ”

    – Baigais jau jerudīc, bet KRIEVI – ne PA LIELAM ( tūlīt pēc psrs … bankrota proceduras pieteikuma ), ne PA MAZAM – pie šodienējās nacpartidotu iniciētās stīvēšanās par valodām otrās daļas ( otrā valoda ) –
    – krievi nav bijuši iniciatori kašķim .

    Nesanāk sakarīgāk :)
    Sorry !

    +1
    -5
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 01.11.2011. 19.38

    —–
    Domāt vajadzēja pirms 20 gadiem, domāt vajag arī tagad! Domā, tad rīkojies – , tad nebūs ne uz krievu, ne amerikāņu imperiālismu jāskatās un bailēs jātrīc?!
    ”Kanādas Broka universitātes politoloģijas profesors Juris Dreifelds :”(..) – «kur to jāsāk darīt, atbilde ir – skolās».
    Profesors intervijā teic, ka nebaidās par latviešu pārkrievošanu, toties bažas viņam ir par latviešu aizbraukšanu no valsts. «Ja 50 procenti latviešu, ieskaitot ģimnāzistus, aptaujās atzīst, ka brauktu uz mūžīgiem laikiem dzīvot un strādāt uz citām valstīm, tā ir ļoti liela problēma. Ja nevaram paši savus tautiešus piesaistīt savai zemei, tad psiholoģiski jūtamies kā zaudētāji».
    Politologs: latvietī ir krievu sāls, poļu pipari, ebreju mērcīte
    http://www.diena.lv/sabiedriba/politika/politologs-latvieti-ir-krievu-sals-polu-pipari-ebreju-mercite-736264

    +4
    -7
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 02.11.2011. 11.49

    Piekrītu!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    inesite15 > buchamona 01.11.2011. 21.01

    > ” rinķī apkārt Karamba. Krievi, protams,….. kur nav neviena krieva, kurš nerunātu azerbaidžāniski :)…..”
    ………..

    Ir jau taisnība kaut kur, bet NE PAVISAM – laida viņi tur ar krieviem krieviski – tie, kas prata, dabiski – un TIKAI PAŠI SAVAS ĒRTĪBAS LABAD – cilvēki gribēja saprasties nevis tukši rieties.
    “Nevajag azerbaidžānim,
    jeb kādam citam kaukāzietim nekādus valsts valodas likumus … ”

    Nevajag – neviens viņam neprasīja vajag vai nevajag – :))))))))))
    tai laikā pa Taškentas tv izgadījās Turkmeniju – laikam – paskatities – tak jau tur jau arī bija
    pskp ck cirkulars … par valodu likuma ieviešanu tsk. …”nolaists” – TUR BIJA KO REDZĒT UN DZIRDĒT – nebija, nabagiem, ne iemaņu, ne gribēšanas, bet “partija veļela …” – pirms prikazala dolga žiķ …kak bi …
    un šie pa tvkasti kā mocījās – to bija jāredz !

    Publikumu sarīdīt … lai partija reinkarnēties varētu neuzkrītošāk – tautas frontēs utml. .

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 02.11.2011. 09.17

    o_ja3_14 .Arī nacionāla valsts, kurā bez vienas tautas – pamatnācijas – dzīvo vēl arī citas tautas, ir ” daudznacionāla teritorija, ” jebkura valsts ir arī teritorija :) Bet, ko katrs saprot ar jēdzienu ” Nacionāla valsts” – vari palasīt diskusijā – Vai Latvija ir nacionāla valsts? Vāirāku juristu viedokļi – portālā ” Jurista vārds” . http://www.juristavards.lv/index.php?menu=DOC&id=198160

    Tur ir daudz, arī pretrunīgi viedokļi, bet patiesība, manprāt, viena – proti – Latvija būs tikmēr nacionāla valsts, kamēr paši latvieši Latvijā runās latviski, arī ar SC elektorātu runās latviski :) Tas ir tas galvenais, nevis formāls formulējums- kaut kur ierakstīts :). Tas, ka kaut kur ierakstīsim to, ka Latvija ir nacionāla valsts vēl nepiespiedīs sveštautieti runāt ar maums latviski :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 02.11.2011. 11.01

    Ne mirkli neapšaubot Tevis teikto – mans mērķis ir uzsvērt to, ka neviens tiesisks rāmis nenosargās latviešu valodu (nacionālas valsts pamatu) no iznīcības, ja katrs latvietis sadzīvē ar citautieti nesarunāsies latviski. Ko tas dod, ka mēs varam jēdzienu noformulēt juridiski, ja mēs viņu nelietojam praktiski. Protams, ka daudz patīkamāk ir teoretizēt savā starpā nevis uz strupu ” čto” atbildēt ar pašpārliecinātu ” kā lūdzu,” bet tas ir jādara :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > buchamona 01.11.2011. 20.26

    Precīzi tā,pilnīgi Tev piekrītu! Un vēl derētu.. patiešām nezinu kā,laiks vajadzīgs, kura nav,vai… atbrīvoties no,jāsaka, katastrofāla infantīlisma ( visi tie ikvēlēšanu baltie zirgi- Tētiņi,utml ), atbildības (atzīstot,jā,arī kļūdas, nepareizības, nevis uzreiz- ai,ai,kā viņi, tie tur kaut kur, kaut kad, man nodarīja pāri,pažēlojiet ) paņemšanas nespējas. Valodas lietošana ikdienā-labs piemērs.Ja Valsts,valoda šķiet kas kaunīgs,neērts, tad nu neko,- jebkuri pārmetumi citiem, ar roku mešana uz krieviem, izsūtījumiem,kariem, ir tikai bērnišķīga nevēlēšanās pieaugt.Jo iemesli,apstākļi kāpēc kaut ko nevar, kas traucē, atradīsies simtiem, un vienmēr.Riņķa dancis uz vietas.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 02.11.2011. 10.50

    riņķī apkārt
    Diemžēl tevis piesauktā norāde uz rakstiem Jurista vārdā neko būtiski jaunu neatklāj. Ja tu pats to esi rūpigi pārlasījis, tad būsi nonācis pie šāda atzinuma pats. Tomēr, šķiet, ka manis ieteikto interviju neesi noklausījies. Es tev to silti iesaku nevis tāpēc, ka to iesaku es, bet tāpēc, lai tu šo koncentrēto informācijas avotu varētu salīdzināt ar citiem avotiem, lai cik vārgi un atšķaidīti tie arī nebūtu.

    Bez šaubām tam, ko tu saki par valodu, nevar iebilst. Taču iedziļinoties faktos, sāk rasties šaubas par refereduma otras valsts valodas ieviešanai tiesiskumu. Pat tevis minētā vietnē /Alekseja Dimitrova rakstā/ ir atzīts, ka „…Satversmes tiesa atzina, ka … latviešu valodas kā valsts valodas lietošanas jomas sašaurinājums valsts teritorijā uzskatāms arī par valsts demokrātiskās iekārtas apdraudējumu…”. Tāpēc var tikai brīnīties, kāpēc Satversmes tiesai un tiesībsargam nebija nekas sakāms, kad tika sākts spert soļus šāda valsts demokrātiskās iekārtas apdraudējuma virzienā.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    juhans > buchamona 02.11.2011. 08.55

    riņķī apkārt
    Latvija nav “daudznacionāla teritorija”, Latvija ir NACIONĀLA VALSTS (un nevajag baidīties no šī apzīmējuma!). Varbūt pirms šķiest laiku un enerģiju šādās it kā diskusijās, derētu iepazīties ar pamatjautājumiem: kas ir nacionāla valsts, kāda valsts ir Latvija, kas ir valsts nācija, kas ir vēsturiska nācija, kas ir valsts nācijas nacionāli kulturālā identitāte, kas ir valsts nacionāli kulturālā identitāte un kā tās ir saistītas savā starpā u.c. Tas un vēl daudz kas vairāk, kas būtu jāzin pirms sākt runāt par “valodas nulles variantu”, ir lieliski izskaidrots š.g. 24. oktobra Latvijas radio 1 Egila Levita intervijā “Aktuālā tematā” un kuru, ja vien ir vēlēšanās, var noklausīties gan Real player vai WMP.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 19.21

    Ar ko šīs ” siena gubas” šobrīd būtu jāapklāj? Kā Tu to domā?:)

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 21.05

    Raksti lūdzu sakarīgus tekstus :)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > buchamona 01.11.2011. 19.17

    Krievu impērisms rullē, šaubu nav..,nedomāju,ka pārredzamā laika posmā mainīsies.. tam ir gan saknes, gan n-tie pamati uztverē.. Bet nu, kad nāk negaiss, tad ļaudis nevis nēsājas pa pagalmu ar tekstiem- ču,ču, prom , nešpetnais,… bet gan apklāj siena gubas, novāc veļu, puķes.. jeb,vispirms, sakopj savu ! pagalmu.Tad arī tāds negiss ir špicka un miera vējos pārlaižams ;)

    +7
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 21.37

    Runa nav par kašķi, bet par principiālu jautājumu – kādā valodā runāsim Latvijā? Latvija nav izņēmums – jebkurā daudznacionālā teritorijā valodas cenšas pārmākt viena otru un stiprākā uzvar, vājākās iedzenot virtuvē. Šī aksioma šādi strādā visā pasaulē. Latviešu valodu no pozicijām ” izsita” okupanti, vnk deportējot daudzus tūkstošus latviešus prom no Latvijas, bet pārējos 50 gadus piespieda runāt krieviski un šobrīdi viņi grib šo savu darbiņu līdz galam pabeigt. Viss ir pavisam vienkārši.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    astra_ozo > buchamona 02.11.2011. 00.02

    Latvietim vajag patiesībā tik maz, lai sakoptu ” savu sētu” – latvietim Latvijā vnk būtu jāsāk runāt tikai un vienīgi latviski
    ———————
    Jāsāk ar valsts un pašvaldību iestādēm – tikai un vienīgi latviski – visur, kur iebraucējiem un viņu pēctečiem kkas ir nepieciešams – policijā, VIDā, CSDD. Tikai tad kaut kas reāli mainīsies.

    +6
    -1
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > buchamona 01.11.2011. 19.36

    Domāju to pašu Valsts politiku.Idejā.Par demogrāfiju,par nacionālām vērtībām.Krievi ir un būs, blakus,ar savām fiškām ..tāpat kā ir kautkurienē turki, mongoļi,vai vienalga kādi. Bet nu, rādīt pigu, zem galda vīstīt dūrītes,satrūkties no katras čaboņas manuprāt, ir tukša enerģijas šķiešana.Satīri savu māju,un dzīvo laimīgs! :) Kas ,pirmkārt, attiecas uz vēlētāju,balsotāju, domāšanu, atbildi uz jautājumu- kāpēc.Ja man mājās nav ūdens, tad tāpēc, ka neesmu to atnesis, nevis tāpēc, ka kaimiņos baigais riebeklis dzīvo :)

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 01.11.2011. 19.58

    Karamba. Krievi, protams, ir un būs, kā jau visā postpadomju telpā, bet par to ” pigas rādīšanu zem deķa” Tev ir taisnība. Patīk latvietim risināt problēmas ” vēlēšanu kabīnē” un arī komentējot :)), bet maz ir tādu latviešu, kādi, piemēram, ir azerbaidžāņi Azerbaidžānā, kur nav neviena krieva, kurš nerunātu azerbaidžāniski :) Nevajag azerbaidžānim, jeb kādam citam kaukāzietim nekādus valsts valodas likumus. Viņiem sadzīve ir likums, un sadzīvē tur visi sveštautieši runā vietējās valodās, zinu to tādēļ, ka daudz esmu ” malies” pa Kaukāzu un Aizkaukāzu. Tas pats ir arī Vidusāzijā.
    Latvietim vajag patiesībā tik maz, lai sakoptu ” savu sētu” – latvietim Latvijā vnk būtu jāsāk runāt tikai un vienīgi latviski un tas ir iespējams, zinu to no savas pieredzes :))

    +14
    -3
    Atbildēt

    0

Normunds 01.11.2011. 22.19

Krievu mērķis ir savākt maksimāli lielu skaitu parakstu. Tā kā sabruka Zatlera plāns veidot plašu koalīciju (konstitucionālais vairākums)ar SC, tad Saeima noraidīs otro valsts valodu un būs referendums. Tajā krievi savāks savas balsis + vientiesīgo latviešu balsis, un tādu netrūks. Referendumā jau balsu nepietiks, bet tiks iedarbināta jaudīgā Krievijas propogandas mašīna – sak, gandrīz puse Latvijas pilsoņu tiek nežēlīgi diskriminēti, progresīvā cilvēce nāciet palīgā. Ja Saeima pakļausies spiedienam un leģitimizēs krievu valodu,tad arī “de jure” kļūsim divkopienu valsts un latvieši kā nācija beigs pastāvēt, pārvēršoties par vienu etnisko grupu savā,kādreizējā Tēvzemē.

+19
-1
Atbildēt

5

    oskaar > Normunds 02.11.2011. 05.35

    Cienījamā Tante Sidra.
    Pilnīgi piekrītu, ka mēs nekad nevarēsim savā valstī atslābt un justies pašpārliecināti droši, bet ne jau nu tādēļ, ka Zatlers bija sagrasījies valdībā uzaicināt SC.
    Neiesaistot SC valdībā, NĀKOŠAJĀS vēlēšanās var vēl krietni pieaugt par SC balsojošo skaits- tas Jums nešķiet bīstami?

    0
    -8
    Atbildēt

    0

    Edzs > Normunds 02.11.2011. 20.49

    hmmmm … _..man pašam, par provi, nemaz nešķiet bīstami nelaist SC valdībā; drīzāk otrādi – ielaist šamos tur, lūk galvenais apdraudējums valstij…_
    ~~~~~
    piekritu visam.
    paldies ka atbildejat mana vieta, mans viedoklis shaja lieta akurat tads pats. :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Lidija Apsīte > Normunds 02.11.2011. 20.29

    cien.Andrejsg1 Jūs par augstu vērtējat SC ietekmi. Vairāk punktu šie zēni var savākt tikai tad, ja latvieši neies balsot vispār – raks kartupeļus, lasīs ābolus, vai vienkārši “laidīsies” uz tām vietām, kur krievu mazāk. Bet tie kas paliks – atbalstīs VL (skat.VL ietekmes pieaugumu Saeimā tagad, salīdzinot ar iepriekšējo – 10.). man pašam, par provi, nemaz nešķiet bīstami nelaist SC valdībā; drīzāk otrādi – ielaist šamos tur, lūk galvenais apdarudējums valstij. Pie kam, ne jau tāpēc, ka šie būtu “sociāldemokrāti”(aga!!), bet tāpēc, ka aiz viņiem slēpjas krievijas oligarhi un monopoli, kas nozīmē krievijas krievisko dzīves vidi. Un tas ir tas, no kā visi šeit esošie krieviņi veiksmīgi aizbēga un ar sū..nu koku nav dabonami atpakaļ uz “sapņu zemi”. prasti sakot – pied…irsīs šeit un aizies tālāk.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Edzs > Normunds 02.11.2011. 01.16

    mazputns _…Tā kā sabruka Zatlera plāns veidot plašu koalīciju (konstitucionālais vairākums) ar SC, tad Saeima noraidīs otro valsts valodu un būs referendums…_
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    es Jums piekritu. jaa, shoreiz sabruka. mes lidz shim neviens nezinam kamdelj, ar kadiem nolukiem Zatleram vajadziba Nr.1 bija atvert un partaisit Satversmi, Tautas velets Prezidents, tie ir ziedinji, visdrizak tas vareja but iegansts vel butiskakam konstitucijas izmainjam.
    sabruka vinjiem plans un mums nelaime shoreiz pagaja pavisam cieshi garam. esot zirga vinsh vareja sev piesaistit ne tikai 22 balsis, bet ari 40 vai vairak, tad nakoshais solis koalicija ar SC, konstitucionalais vairakums un iespeja valsti izdarit konstitucionalu apversumu. mums shoreiz loterija paveicas, tas nebija musu nopelns.
    mes nekad nevaresim sava valsti atslabt un justies pashparliecinati droshi. ja nedzivosim iluzijas tad pastavigus draudus uztversim ka normu un vienmer busim gatavi apdraudejumu noverst ari nakotne.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > Normunds 02.11.2011. 06.07

    Cienītais andrejsg :) Kurā valstī “ceļa zīmi” uz valdošo koalīciju var iegūt tikai ar to, ka deputāts runā kādā konkrētā valodā, vai pieder pie kādas konkrētas rases? :) Klemetjevs teica, ka SC ir ” ļoti kreisi sociķi”. Tā tad – tikai tādēļ, ka Latvijā ” ļoti kreisi sociķi” runā pārsvarā krieviski, pārējiem politiskajiem spēkiem ar viņiem ir jādalās varā?:)

    +11
    -1
    Atbildēt

    0

edmunds_miluns 01.11.2011. 18.17

Krievvalodīgo uzņēmēju demokrātijas izpratne: uzņēmums VITRUM,
Как Вы знаете, наша фирма давно и упорно придерживается принципов демократии как в своем бизнесе, так и отношении ко всему, что происходит вокруг нас. И в этой связи, мы не можем пройти мимо того, что благодаря демократическим нормам которые лежат в основе развития нашего государства, создан институт воляизъявления народа по различным вопросм жизни страны. Это и относится к тому, что часть жителей хочет сказать Да или НЕТ русскому языку, как второму государственному языку в стране нашего временного проживания ( временнного в смысле, что все мы на Земле времнно). Мы не имеем права не поддержать демократизм и плюрализм мнений по этому вопросу и ДОЛЖНЫ сказать свое четкое …… мнение.

В этой связи прошу в среду ВСЕХ взять свои паспорта и мы организуем централизованный выезд. Прошу всех в офисе

– подойти и записаться кто едет, чтобы мы выехали несколькими партиями, чтобы не прерывать работу офиса. (прошу передать списки кто записался ехать и кто отказался).

– в цехах- организовать выезд на автобусе в рабочее время для проведения голосования. Прошу информировать меня о тех, кто не подерживает демократию в нашей стране.

По итогам поездки прошу отчитаться

Jurij Baskakov

+15
-3
Atbildēt

4

    oskaar > edmunds_miluns 02.11.2011. 04.32

    Pameklējot pēc vārda “Vitrum”, šādu tekstu neieraudzīju.
    Neapšaubu, ka tāds varētu pastāvēt, bet būtu bijis pareizāk norādīt konkrētu avotu. Tikpat labi varu pieņemt, ka tā ir “provokācija”.
    Mazums kādas ķengas var sarakstīt visvisādi nelabvēļi, šai gadījumā- tautu sanaidošanas nolūkā.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    Kā T Ā var būt?! > edmunds_miluns 01.11.2011. 19.56

    VITRUM un Jurijs Baskakovs joprojām uzgavilē “padomiskajai demokrātijai”. Diemžēl viņš tāds nav vienīgais:(

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    sivrita > edmunds_miluns 01.11.2011. 18.23

    un šī skaitās demokrātija… kā padomju laikā… labprātīgi piespiedu kārtā…

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    Valdis Ādamsons > edmunds_miluns 01.11.2011. 18.50

    Aicinu brīvprātīgos ar video kamerām (man, diemžēl, nav ne foto, ne video kamera) filmēt šo “vadāmās demokrātijas” procesu(djemokratjija estj process upavljajemij – tā kādreiz mani “mācīja”)!
    Tas ir tipisks nedemokrātisko krievu paņēmiens – piespiedu brīvprātīga rīcība!

    +10
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu