Reirs dzelzceļa projektu “Rail Baltic” uzskata par prioritāru

27

Komentāri (27)

Elīna Stepanova 04.04.2011. 21.12

Cik man par to būs jāmaksā?

0
0
Atbildēt

0

AugustsBautra 04.04.2011. 17.03

>agrunte Par austrumu tranzīta vizienu viss skaidrs – tas strādā uz pilnu klapi un nekādus jaunus brīnumus no tā nesagaidīsim.

Par ātrumu tiesa. Taču ir 2 lietas. Ātrgaitas vilcienus liek uz atsevišķām sliedēm – tas atslogo parasto sliežu grafiku. Otrkārt pastāv iespēja nelielām modifikācijām. Piem, pasts/kurjers varētu arī izmantot ātros vilcienus.

0
0
Atbildēt

0

kdaljajev 04.04.2011. 15.13

Ja nevar attīstīt abus virzienus,tad lielāku labumu tautsaimniecībā nestu Austrumu virziens.Uz Rietumiem vairāk vizināsies tūristi,savukārt Austrumu virzienā kravu plūsmas,kas ienes lielāku peļņu.

+1
-8
Atbildēt

1

    Andris > kdaljajev 04.04.2011. 16.12

    Vai no Mēness esi nokritusi? 70% no LV ārējās tirdzniecības (un kravu plūsmas) ir tirdzniecība ar ES. Ar NVS tikai padsmit procenti.

    Bez tam, dzelzceļa līnija ar Krieviju jau eksistē un darbojas. Pa šo līniju iet daži vilcieni dienā. Nekas netraucē laist jau tagad vēl kaut 20 vilcienus dienā, bet nav ko tajos vilcienos vēst.

    Un, visbeidzot, runa ir par ĀTRGAITAS satiksmi. Vai tu vari iedomāties krāvas vilcienu, kas drāž ar ātrumu 180 km/h? Šādi sastāvi nemaz neeksistē, tos vnk neražo. Bez tam, preces krāvas vilcienā nav dzīvas, tām ir vienalga, vai ceļš aizņem 15 stundas vai 8. Nekāda papildu peļņa no tā nerastos, pilnīgi 0.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

Van Excel's 04.04.2011. 14.26

A kāds kompetentais nevarētu paskaidrot, kāds ir paredzētais “Rail Baltic” maršruts?

Pagājušajā nedēļā “Dienā” bija raxts pa visu lapu, bet šis jautājums vispār nebija pieminēts. Bija vien karte ar kaut kādu aptuvenu līniju, kas atkal nonāca pretrunā ar raksta informāciju –

Ja RB atrodas kaut kur starp dzelzceļu Rīga-Valka un jūru, tad nav skaidrs, ko tur varēs modernizēt, jo šajā sektorā sliedes beidzas Skultē, kas aiz Saulkrastiem.

Tad vēl vikipēdijā, atsaucoties uz kaut kādām “indikācijām”, norādīts, ka būs pilnīgi jauns dzelzceļš, kas, cik tas attiecas uz LV, būs maršrutā Bauska-Rīga-Pērnava.

Nav tā, ka visa šī plānošana un šokēšanās, kā iz kādas anekdotes par padomjaiku saimniekošanu?

+2
0
Atbildēt

0

daks_klave 04.04.2011. 13.16

Papildus infomācijai, ekonomista Vjačeslava Dombrovska novērojumi par šo jautājumu [EN]: http://www.politika.lv/blogi/index.php?id=62249

Art

0
0
Atbildēt

1

    Andris > daks_klave 04.04.2011. 13.25

    Paldies, ļoti labs raksts!

    0
    0
    Atbildēt

    0

Mārtiņš Ozoliņš 04.04.2011. 13.05

Reirs – malacis. Man pat viņa reitings pacēlās :)

+2
0
Atbildēt

0

Dubulttante :D 04.04.2011. 12.57

Vai lēmuma apspriešanas gaitā izskan arī tādi argumenti kā:
– dzelzceļš ir videi draudzīgāks;
– ir nepieciešama alternatīva aviosatiksmei (kaut vai vulkānu pelnu dēļ, bet arī konkurences un pasažieru ērtību dēļ);
– mums kā nācijai ir svarīgi turpināt tālāku Eiropas integrāciju.

Man šie argumanti ir personiski svarīgi.

Vēl es ļoti gribētu, lai Latvijas Dzelzceļa darbinieki vismaz aptuveni spētu informēt par notiekošo šai jomā. Citādi, visās reizēs, kad es Centrālās stacijas info punktā esmu prasījusi, kad man būs iespēja nokļūt vēl kaut kur bez Krievijas, man ir atbildēts: “Ņezinu!” Es saprotu, ka no Krievijas brauc daudz pasažieru, un ir svarīgi apkalpot pirmkārt viņus, bet…

+3
0
Atbildēt

3

    Aivars Krauklis > Dubulttante :D 04.04.2011. 13.09

    Danute, Jūsu argumenti nav svarīgi Krievijai, tātad arī – gan zaļajiem, gan zemniekiem, gan viņu ministram.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    AugustsBautra > Dubulttante :D 04.04.2011. 13.15

    Nekas taču nenotiek pats par sevi, katru viedokli ir jāvirza, jāiegulda līdzekļi popularizēšanā, ekonomiskajā pamatojumā.

    Šī viedokļa virzīšanai ir nepieciešams atbalsts. Eksportējošo uzņēmumu atbalsts. Līdz šim šie uzņēmumi ir bijuši klusiņi un paklausīgi. Bet mūžīga klusēšana ir riskanta. Tā var arī aizcirst ciet durvis uz eksporta tirgiem, kur visas iespējas vēl ne tuvu nav izmantotas.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Dubulttante :D 04.04.2011. 13.18

    No Krievijas nav daudz pasažieru, Rīgā ienāk tikai viens vienīgais vilciens dienā, plkst. 10:05. Un arī tas vienīgais vilciens ir stipri saīsināts, tur ir divreiz mazāk vagonu nekā varētu būt. Tāpēc šīs runas par ātrgaitas satiksmi ar Maskavu ir tīra politika, lai kavētu Rail Baltic. Nekāda ekonomiskā pamatojuma Maskavas ceļa paātrināšanai ne tuvu nav.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

ekmanis 04.04.2011. 11.39

Kārtējais Krievijas gājiens ES apčakarēšanai un mūsu “uzņēmēji” ir gatavi palīdzēt neatkarīgi no sliežu platuma un gulšņu garuma. Vai kāds spēj sakarīgi atbildēt uz jautājumu, kāpēc dz-ceļa līnijai uz rietumiem nav izterēts ne santīma? Kurš tai paredzēto Eiropas naudu nostūma malā un rūpējas, lai par to nerunātu?

+13
0
Atbildēt

2

    kristaps_drone > ekmanis 04.04.2011. 13.55

    Nu kā – kurš? Šlesers, protams, kurš tad cits! Viņš savas ministrēšanas laikā darīja visu, lai ViaBaltic labā nekas netiktu paveikts, jo svarīgākais virziens taču ir masakvas! Igauņi, piemēram, ir paveikuši 95% no mājas darba, lai varētu sākt būvēt līniju uz Rietumiem, jo igauņiem, atšķirībā no Latvijas, ir vajadzīgi rietumi,nevis maskava!

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    kkristaps > ekmanis 04.04.2011. 17.01

    Ne tikai Šleseris, arī Augulis pašlaik piepūstiem vaigiem mēģina iestāstīt EK, ka Maskavas ātrvilciens esot neatņemama ES dzelzceļa pamattīkla sastāvdaļa un šo ideju atbalstot visas Baltijas un Ziemeļu valstis.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

AugustsBautra 04.04.2011. 11.17

Dārga ir tikai dzelzceļa izveide. Pēc tam, zemākas transporta izmaksas un piegāžu laiki dos paliekošu ieguvumu preču un pakalpojumu eksportētājiem.

Kad fosilais kurināmais paliek aizvien dārgāks, dzelzceļa pieslēgums milzīgajam Eiropas tirgum būs ļoti svarīgs.

+3
0
Atbildēt

0

Andris 04.04.2011. 11.00

Ja Eiropas platuma sliedēm ir “lielas izmaksas”, kā to saka Dombrovskis, tas Krievijas platuma sliedēm ir vēl lielākas izmaksas, jo Krievijas sliedes ir platākas un jāražo garāki gulšņi.

+4
0
Atbildēt

7

    anita_meistere > Andris 04.04.2011. 11.33

    tu takš nedomā, ka jauno ceļu būvēs paralēli vecajam?? tas būs modernizēts vecais sliežu ceļš.

    jau ir jautājums…kas lētāk: taisīt eiropas platumu faktiski no nulles,vai atjaunot veco?? protams ka otrs ir lētāk.

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    AugustsBautra > Andris 04.04.2011. 11.39

    Projektus ir jāvērtē ilgtermiņā. Sākotnējās izmaksas var būt mānīgas, jo plato sliežu vilcieni citām līnijām nevarēs tikt pievienoti – pasažieriem jāpārkāpj, preces jāpārkrauj. Tas rada pastāvīgus izdevumus jau ekspluatācijas laikā un var nograut visa projekta efektivitāti.

    Šajā gadījumā piemērots teiciens ‘Penny wise, pound fullish’.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 04.04.2011. 11.46

    To FreiFunk.
    Nedomāju protams. Uzberums abos gadījumos (ES vai Maskava) paliktu vecais. Bet vienalga, taisot ātru un modernu dzelzceļu, vecās līkas sliedes un gulšņi ir jāmaina. Tad jau lētāk ir nomainīt pret Eiropas platumu. Nemaz nerunājot par to, ka šajā gadījumā vilciens tiešām varēs aizbraukt līdz Berlīnei, nevis atdursies pret Polijas robežu.
    Ceru, ka LT un EE valdības izdarīs spiedienu uz mūsu sovokiem, kuri visu laiku raugas austrumu virzienā. Patreiz iznāk tā, ka latvieši ar savām murgainām idejām liedz lietuviešiem un igauņiem tikt pie dzelzceļa.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    anita_meistere > Andris 04.04.2011. 12.04

    sliedes/gulšņi viena leita…kā ar ritošo sastāvu. tā mums arī nav eur platumam.
    jebkurā gadijumā neapskaužu tos, kam šis te būs jaizlemj. te nekads win-win nav iespejams.
    no otras puses, lai jau paliek tas krievu izmers austrumu virzienā..tik u ntā tās kravas tiaki tājā virzienā staigā.
    a uz eiropu būs normālais izmērs.
    pag bet vēl viena nianse…iguņi savu posmu jau remontē un modernizē? tur kads izmērs???

    ps. mož var vēl vienu sliedi piekārtot :D:D:D lai var gāzt ar abu tipu vagoniem :D:D:D

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 04.04.2011. 12.27

    ES valstis labprāt nogrūdīs mums savu veco ritošo sastāvu. Un tas ir daudz, daudz labāks, nekā mūsējais tagad. Kaut vai šī iemesla dēļ vajadzētu būvēt Eiropas platumu. Es uzskatu, ka vecie, 80os gados būvētie vilcieni, kuri tagad vēl joprojām visur ripo pa Vāciju, ir vienkārši perfekti – ļoti klusi (nu ļoooooti!), omulīgi, ar ērtiem sēdekļiem, labi izskatas, viss darbojas labi (durvju mehānismi u. tml.). Ja pie mums parādītos šādi vilcieni, es, goda vārds, atstātu savu XC70 mājās un brauktu uz Rīgu ar vilcienu (no Vidzemes, kur es dzīvoju).

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Anna Gaigule > Andris 04.04.2011. 12.51

    Tehniski ir pilnīgi iespējams vienu sliežu ceļu būvēt ar 2 platumiem (3 sliedēm) http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_gauge Tā kā sliežu cena nav lielāka izmaksu pozīcija, izmaksas no tā būtiski nepieaug.
    Patiesā austrumu ceļa priekšrocība ir tā, ka vieglāk iekasēt kampumu, jo rietumu virzienā Eiropas birokrāti traucē.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Andris > Andris 04.04.2011. 13.03

    Šajā gadījumā trīs sliedes nav iespējamas, tāpēc ka starpība starp platumiem ir pārāk maza (tikai 8,5 cm). Bet var būvēt dubultplatuma ceļu ar 4 sliedēm:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gauge_conversion

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam