Zatlers aicina ķīniešus studēt Latvijā

47

Komentāri (47)

janis 20.10.2010. 14.39

Un vēl: pāris interesanti iemesli, kāpēc no Ķīņas brauc mācīties uz ārzemēm:

http://edu.163.com/special/study_abroad_xuanshou01/

Ja var ticēt šīm intervijām, liela daļa brauc tieši personisku un pat romantisku iemeslu dēļ :-)

0
0
Atbildēt

0

janis 20.10.2010. 14.32

turpinājums…

Bet nevar aizmirst, ka ziemeļrietumos un ziemeļaustrumos dzīvo miljoniem iedzīvotāju, un daudzi spēj sarunāties krieviski, tāpēc arī izglītības piedāvājums krievu valodā varētu būt saistošs.

Augstāka līmeņa studenti– maģistri, doktoranti, un pēcdoktorantūras studenti pirmāmkārām meklē atbilstošus pasniedzejus un pētījumu vadītājus. Valoda un nauda, protams, ir svarīgas lietas, taču vispārējā Latvijas zinātnes sitēmas konkurētspēja un atpazīstamība starptautiskajā līmenī ir visnozīmīgākais priekšnoteikums, lai piesaistītu šos studentus– tiešī tāpat kā jebkuru ārvalstu studentu no jebkuras citas valsts, vai noturētu latviešu zinātniekus šeit.

0
0
Atbildēt

0

janis 20.10.2010. 14.31

Lai piesaistītu studentus no Tautas Republikas ir jānodrošina studentus interesējošas programmas. Atskaitot tos dažus, ka studē baltu valodas un kultūras, lielākā daļa studijās Latvijā ieinteresēto ķīniešu studentu droši vien meklētu iespēju apgūt zināšanas, kas viengli pārnesamas atpakaļ uz Āziju vai arī ir saistītas ar tirdzniecības, sakaru un transporta nozarēm. Abpusēja grādu atzīšana ir ļoti nozīmīgs solis šajā virzienā.

Bakalaura līmenī visnozīmīgākā uz ārzemēm braucošo studentu grupa ir tie, kas nav izturējuši vidusskolas beigšanu eksāmenus, lai iestātos vietējās augstskolās, un viņu ģimenes tāpēc tērē naudu studijām ārzemēs. Spriežot no mana paziņu loka, šie studenti meklē lētas un valodas ziņā pieejamas studiju programmas, kas gandrīz viennozīmīgi būtu angļu valodā vismaz tiem studentiem, kas nāk no valsts dievidiem.

0
0
Atbildēt

0

KasparKondrat 20.10.2010. 02.05

Aicinājums jau bezgala labs un sirsnīgs. Diemžēl augstākā izglītība Latvijā netiek uztverta kā eksporta prece (kā tas ir piem. UK) un pastāv vismaz 3 būtiski šķēršļi šim aicinājumam:
1) Nacionālistu iespaidā pieņemtie valodas ierobežojumu augstskolās. Jā, ir atsevišķi kursi/programmas, ko var apgūt svešvalodās. Bet tas patiesi ir izņēmums. Pagaidām piedāvājums svešvalodās ir vairāk kā pieticīgs un kvalitāte, salīdzinot ar to pašu UK, ir vēl pieticīgāka. Protams, varbūt cena ir konkurētspējīgāka…
2) iebraucējiem super-nedraudzīgā vīzu izsniegšanas politika. Ne reizi vien dzirdēts studentiem (īpaši par RTU), kas iestājas, samaksā mācību maksu, bet vīzu studijām nesaņem.
3) Latvijā valdošais rasisms un izteiktā nedraudzīgā attieksme pret citādo.
Ja pie tā visa piestrādātu, tad varbūt arī ķīnieši brauktu te studēt un ienest pamatīgu naudas džūksni mūsu augstskolām.

+3
-1
Atbildēt

13

    Aivars Krauklis > KasparKondrat 20.10.2010. 07.36

    Par valodām varētu piekrist, par vīzām nezinu, bet par to “Latvijā valdošo (?!) rasismu”- ai, ai, ai… Nez tas no krievu patriotes Naročņickas, itāļu Ķezas vai mūsu pašu “antifašistiem” nošpikots?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    kkristaps > KasparKondrat 20.10.2010. 08.56

    Ķīniešu mācību valodas ieviešana augstskolās būtu viens varens pasākums:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    vismantsk > KasparKondrat 20.10.2010. 09.12

    Piekrītu, ka pastāv problēmas, bet rasisms un izteikti nedraudzīga attieksme pret citādo?! Protams, ir atsevišķi aprobežoti indivīdi, bet sabiedrības vairākums, un it īpaši augstskolās studējošās sabiedrības vairākums, ir tolerants un pieņem citādo.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > KasparKondrat 20.10.2010. 09.38

    @Krišjānis Liepiņš, J.Biotops

    Studenti pa lielam ir draudzīgi pret citādo, bet visa pārējā sabiedrība tam vēl nav gatava. Vēl joprojām nākas redzēt kā cilvēki uz ielas blenž uz melnādainajiem un aziātiem!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > KasparKondrat 20.10.2010. 09.58

    “…visa pārējā sabiedrība…” – tātad mēs abi arī (sen neesmu students)? Tādi drosmīgi vispārinājumi laikam no sērijas “latiši- fašisti”?
    Un ne nu tā “blenž” ne kā, pie tam “aziātus” PSRS laikā varēja redzēt ne mazāk un nekāds brīnums tie i toreiz nebija. Jūsu termins “melnādainie” gan šur tur varētu tikt uztverts kā rasisms, kaut arī tajā nekā rasistiska nav.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > KasparKondrat 20.10.2010. 10.32

    @J.Biotops
    1. Nevajag pārspīlēt – ideju Tu saprati!
    2. Melnādainais/melnais (“black”) ir viskorektākais lietojums pasaulē, kamēr nēģeris (“nigger”) ir slengs un ar negatīvu nokrāsu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    KasparKondrat > KasparKondrat 20.10.2010. 10.59

    @ J.Biotops
    Kā tumšādaina cilvēka dzīvesbiedre un juriste, kas ne reizi vien ir iesaistījusies rasisma lietās kā upuru aizstāve, varu pilnīgi droši apgalvot – rasisms Latvijā IR nopietna problēma. Tas nav ne no viena aizgūts viedoklis. Tas viss pašas piedzīvots.
    tieši no šī viedokļa skatoties – šobrīd dzīve UK man šķiet kā medus maize… neviens “neblenž”, neviens nemētā stulbus komentārus, nevienam nenāk prātā man uz ielas sejā spļaut (burtiski!) un saukāt nepiedienīgos vārdos, nav jāuztraucas vēlu būt uz ielas, neviens nejautā “kad beidzot brauks prom?”, imigrācijas dienesti nenāk negaidītās vizītēs mājās un nejautā vai nenodarbojas ar terorismu utt. beidzot dzīvojam kā cilvēki…
    To, cik Latvija ir rasistiska patiesībā zina tikai tie, kas paši to izjutuši uz savas ādas un kas zina, kā ir citviet pasaulē. Latvijai vēl augt un augt šajā jomā.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > KasparKondrat 20.10.2010. 11.42

    Rasisms,cien Chiepa,tiešām nav labi,piekrītu..Cilvēka cieņa-pāri visam.Tikai Latvijā ,pieņemu,jau tā ir pārāk sensitīva uztvere par ” citiem”..Re,ar nosacītajiem ” krieviem” pa 20 gadiem nu nav,reāli nav taču miera..pat politiku uz šā var veidot..Mazas tautas apdraudētības sajūta,kas visumā ļoti saprotami..Pateikšu ķecerību-ironiski iedomājos,kad EU uzņems Turciju,pēc apm gadiem pieciem pie labas ekonomiskās izaugsmes vietējie ” krievi” pa fikso mums kļūs vistuvākie brāļi :)Kad ,pieņemsim,Avotu ielā pa logu tiks izgāzti šmucspaiņi kā kādā Bombejā,vai kāds vietējais būs politkorektā sajūsmā-nu,stipri šaubos :)Latvijas posts,nabadzība,šo biznesa iestāstīto laimi-darbaspēka plūsmu,paldies Dievam,pagaidām tur drošā attālumā.:) Tas nav rasisms,vai apvainojumi cilvēkiem,tikai normāla lietu kārtība-katram vislabāka vieta ir dzimtā zeme.Daba to spoži parāda- nu neaug te banāni,ne sitami..tāpat kā latviešu rutku kādās Sinaja smiltīs izaudzēt nesanāks..Nu ,vai tad tā nav?:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > KasparKondrat 20.10.2010. 12.01

    Karamba!
    Nu tu gan sevi atklāji visā spožībā!!!!!!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    www.vecamate.lv > KasparKondrat 20.10.2010. 12.31

    Jāsaka, es te vienkārši domāju..,kad iegadās brīvs laiks.. Par daudz ko šaubos,skatos ko citi prāto..Varu pateikt mirkļa plūsmā,reizēm galīgu sviestu.. -apzinos,.. varu ko faktiem pamatotāku izdot..dažādi IR .. Katrā ziņā respekts visiem viedokļiem..Arī tādiem uzsaucieniem -eu, tu.. kā Jūsu..:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Aivars Krauklis > KasparKondrat 20.10.2010. 13.20

    @Chiepa
    Saprotu, ka Jums nācies saskarties ar rasistiskiem izlēcieniem un tāpēc to uzskatāt par nopietnu problēmu. Piekrītu par nopietnību, bet ar to nepietiek, lai rasismu Latvijā nosauktu par „valdošu”. Pārāk cieši sasaucas ar kādas kaimiņvalsts propagandu.
    @Nasing spešal!
    Nesapratu gan. Vai tā „ideja” nozīmē, ka man jājūtas vainīgam par to, ko nedaru, jo piederu pie Jūsu aprakstītās „pārējās sabiedrības”? Diemžēl tādiem vispārinājumiem piekrist nevaru joprojām.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > KasparKondrat 20.10.2010. 13.49

    @J.Biotops
    To var saukt par “valdošu”, “mazāk valdošu”, rasismu, ksenofobiju vai par “XXX”. Tas nemaina lietas būtību – Latvijas sabiedrība pamana, pievērš uzmanību un negatīvi vismaz nodomā par citādajiem. Es tā nedaru, Tu tā nedari, viņa tā nedara, bet daudzi tā dara, un tādēļ tā ir problēma. Varbūt tādēļ valsts vadītājiem no sākuma ir jāpadomā par risinājumiem, lai iezemieši un viesi nejustu diskomfortu, un tikai tad aicināt!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Oskars Silārs > KasparKondrat 21.10.2010. 07.20

    Nedomāju ka blenšana virsū ir rasisma izpausme. Tas vienkārši nozīmē, ka cilvēks nav pieradis ieraudzīt vizuāli atšķirīgus cilvēkus.

    Cita lieta ir tā, ka lai kā cilvēkiem to negribētos, viņi tomēr ir auguši un uzsūkušies “Homo sovieticus” mērci. Pēc tās visiem ir jābūt gludiem kubiņiem un ja gadās kāds trijstūtītis, tad kubiņiem tāds izlēcējs nepatīk. Ar laiku sabiedrība izārstēsies, būs labi. :)

    Kas attiecas uz izglītību, nav lietas tik sliktas kā mums pašiem varbūt šķiet. Vajag tikai turpināt rakt!

    0
    0
    Atbildēt

    0

egfoto 19.10.2010. 21.48

Vai tik gadījumā nav tā, ka valsts dibinātās augstskolā izglītību var iegūt tikai Latviešu valodā? Man nez kāpēc liekas, ka vismaz agrāk tā bija.
Ko tad tie ķīnieši te mācīsies?

0
0
Atbildēt

2

TanteSidra 19.10.2010. 21.13

Vai vienā attēlā nav LU rektors Mārcis Auziņš?

0
0
Atbildēt

1

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam