Kurp dosies katoļi? Ceļa zīmes Latvijā

22

Komentāri (22)

anete_raugule 25.08.2010. 10.53

Vēl varētu padiskutēt, kas nodara lielāku ļaunumu – visādu margināļu grupiņa jeb Pujata agresīvā propoganda labāko Viduslaiku tradīciju garā.

+1
0
Atbildēt

0

zigis 25.08.2010. 09.15

Te, lūk, baznīca, ko liberasti vēlas Latvijā : http://www.ebaznica.lv/?p=5123

+1
-5
Atbildēt

3

    KasparKondrat > zigis 25.08.2010. 11.38

    …un??? Kur īsti ir problēma? – īsti nesapratu! Vai pasaulē (t.sk. Latvijā) trūkst baznīcas, kur sievietes ir mācītājas? Vai trūkst tādu vietu ,kur pie svētā vakarēdiena ir aicināti visi? Vai satraukums part to LV ir parādījušies liberālie katoļi?
    Lai satrauktos, varbūt vispirms sameklējiet kādu vietu Bībelē, kur ir rakstīts par ORDINĀCIJU un to, ko var un ko nevar ordinēt (vai tiešām ir teikts,ka sievietes nevar?). Es nekur neesmu redzējusi,ka Bībelē vispār kaut vārds tiktu minēts par ORDINĀCIJU.
    Tāpat – vienalga, kur kas rakstīts par svēto vakarēdienu – nu nav nekur norādīts, ka tas tikai katoļiem domāts. Piem. 1Kor.11 (klasiskie sv.dievgalda iestādīšanas teksti) ir skaidri rakstīts, ka par necienīgu dievgalda pieņemšanu uzskatāma tāda ēšana un dzeršana baznīcā, kur katrs ēd savu ēdienu, bet cits paliek neēdis, bet cits piedzeras. Tur skaidri rakstīts, ka ikviens ir jāiekļauj dievgaldā, ka nevar dalīt ‘savējos’ un ‘citos’.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    KasparKondrat > zigis 25.08.2010. 11.39

    …pirms nosodi liberālos, noskaidro, kādēļ viņi tā domā, nevis nosodi par to vien, ka ir liberāli. Tāpat, kā paskaties kritiski-vai ‘tradicionālās’ baznīcas nav pārāk pieķērušās pašu rakstītiem priekšstatiem un dogmām, kam patiesībā nav īsta pamatojuma pašā Bībelē. Manā ieskatā daudzi Romas Katoļu priekšraksti ir vairāk uz baznīcas varu un tās centralizāciju&kontroli orientēti, nekā bibliski.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    photon > zigis 25.08.2010. 15.52

    Kas ir tie liberasti, kas to vēlas?
    Šķeltnieciskas grupas un sektas taču ir bijušas un pastāvējušas visos laikos, un gan jau mēs vēstures galā redzēsim, cik lielā mērā katram no mums būs bijusi taisnība.
    Un neviena šķeltnieciska kustība nevar būt kaitnieciska Baznīcai, kura zina, kas ir viņas pamats un mērķis. “Liberālo” katoļu sekta var būt kaitnieciska tikai “konservatīvo” katoļu sektai, bet ne vienai apustuliskai un katoliskai Baznīcai.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

oktaavs 25.08.2010. 07.29

Baznīca var dot milzīgu pozitīvu ieguldījumu valsts virzībā. To parāda kaut vai 80-to gadu Polijas piemērs.Tas bija nepārvarams spēks, kas iesita pēdējo naglu komunistu režīma zārkā. Arī kleptokrātu režīms baznīcai ir pa zobam.
Tikai ir viens galvenais nosacījums – tā jābalstās uz ticību Dievam un saviem principiem. Baznīca nedrīkst izmainīties sīknaudā, kļūt par kājslauķi laicīgajai varai, politiķiem un dažādiem sektantiem.
Pēdējās izmaiņas vieš labu cerību.

+6
0
Atbildēt

0

buchamona 25.08.2010. 01.55

Baznīcai nav jābūt politizētai, taču baznīcai ir jābūt nacionālai,lai tā varētu aizstāvēt savas tautas intereses. Divi piemēri.
Jau pirms ilga laika reiz pāršķirstīju baltvācu luterāņu mācītāju – aculiecinieku “vēstijumus” par 1905.notikumiem LV. Nevarētu teikt, ka teksti bija “īpaši draudzīgi” :) latviešiem.
Tie, kuri atceras Atmodas laiku, piekritīs, ka LV lut. baznīca nospēlēja lielu lomu mūsu valsts neatkarības atjaunošanā.
Itkā viena un tā pati luteriskā baznīca, tikai par 1905. gadu Latvijā es lasīju vācu mācītāju atmiņas. Atmodas laikā – latviešu mācītāji aktīvi iesaistījās savas valsts atjaunošanā tādēļ, ka bija latvieši.
Un vēl trešais piemērs :) Kad krievi iebruka Gruzijā, redzēju pa TV, kā viņu patriahs “svēta” šo pasākumu, taču, Gruzija, kā pareizticīga valsts kļuva krietni senāk nekā Krievija – 662 gadus agrāk (326. gadā, kamēr Krievija – 988. gadā)

+2
-1
Atbildēt

3

    KasparKondrat > buchamona 25.08.2010. 10.59

    Piedodiet, Riņķī, apkārt… bet laikam Jums nav īsta priekšstata, par to kādai baznīcai jābūt. Nav tādas _nacionālas_ baznīcas. Baznīcai arī nav tādas _savas_tautas_. Ja vien tai baznīcā patiesi lasa Bībeli, tad ik viens zina, ka tur rakstīts: “Tur nav ne jūda, ne grieķa, nav ne kalpa, nedz svabadā, tur nav ne vīra, nedz sievas, jo jūs visi esat viens Kristū Jēzū. (Gal.3:28)” Tas nozīmē – baznīca, kas veidota pēc Jēzus Kristus mācības stāv pāri jebkādām nacionalitātēm, sociālajiem sadalījumiem vai iedalījumiem dzimumos. Un no tāda viedokļa skatoties – mācītāji var aizstāvēt kaut kādas noteiktas baznīcas vērtības (piem. atmodas gados to, ka Dievs ikvienu cilvēku ir radījis brīvu un ar savu pašcieņu, tādēļ brīvības cīniņi ir atbalstāmi), bet tās nevar uzdot par vienas noteiktas tautas tiesībām.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 25.08.2010. 12.22

    …. stāv pāri jebkādām nacionalitātēm, sociālajiem sadalījumiem vai iedalījumiem dzimumos.+++ piekrītu, tā tam būtu jābūt, taču cilvēka dzīves patiesā jēga ir cīņa ar ļaunumu gan sevī, gan ap sevi un tas arī nozīmē – kalpošanu Kristum. Kādēļ ļaunumam ir iedalīta tik liela loma mūsu dzīvē, kādēļ mēs nevarētu dzīvot tikai ar labām domām un darīt tikai labus darbus? :) Mums to neizprast, es to pieņemu, šo situāciju, kā tādu savas “dvēseles trenažieri”, bet šis ļaunums “dzīvo” ne tikai starp atsevišķiem civlēkiem un viņu savstarpējās attiecībās, šis ļaunums “dzīvo” arī attiecībās starp tautām, un tādēļ katrai tautai ir vajadzīgs savs Mozus, kurš par savu tautu rūpētos, un sargātu to. Pārskatiet pasaules vēsturi un noteikti atcerēsities faktus, kad garīdznieki ne tikai ar vārdu, bet ar ieročiem rokās ir aizstāvējuši savu tautu, vai gluži otrādi, nokļuvuši apspiedēju pusē un tas nav paradoks, tas ir simboliski. Tā šī pasaule ir iekārtota, kāpēc? Nezinu…:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 25.08.2010. 12.41

    Un otrs neatbildams jautājums, kurš rodas, domājot par savu tautu visu pasaules tautu kontekstā – kā dēļ šodien nav tā, kā tajā laikā par kuru liecina
    1Moz 11:1
    11 1 Visai pasaulei toreiz bija viena mēle un vienāda valoda.

    Taču mēs, arī nespējot to izskaidrot – kādēļ tas tā, uztveram jēdzienu “mana tauta” kā vērtību, kura ir jāsargā. Tā ir aksioma, kura ir ielikta mūsos un viņa tur ir :) Acīm redzot tāda ir Dieva griba.

    0
    0
    Atbildēt

    0

vērtīgs relikts 24.08.2010. 21.33

Bet man tomēr, joprojām, gribas dzirdēt, kas notiek ar Kristīgi demokrātisko partiju Latvijā. Kāpēc Latvijas KDS ir tāda kāda tā ir – nekāda. Kāpēc tai it kā pienākošos nišu ir aizņēmusi Jaunās paaudzes atbalstītā LPP, kas it kā pārstāv vienīgās kristīgās vērtības sludinošās partijas statusu. Un dara to nevis vērtību vārdā, bet politiskās reklāmas nolūkos.

+2
0
Atbildēt

3

    KasparKondrat > vērtīgs relikts 24.08.2010. 22.45

    Arī Zaļā partija Latvijā ir tāda kāda ir (daļa no ZZS). Nekur pasaulē neesmu redzējusi/dzirdējusi, ka zaļā partija tiktu asociēta ar valsts nozadzējiem un vislielāko iespējamo korupciju.
    Pasaules tendences nav Latvijas tendences. Latvijā visu vēl aizvien nosaka personālijas un partiju naudas maku biezums.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    buchamona > vērtīgs relikts 25.08.2010. 00.50

    “Pasaules zaļās partijas” ir kreisi tumsonīgas partijas, šinī ziņā LV zaļie ir patīkams izņēmums. Briselē Ždanoka ar “pasaules zaļajiem”sēž vienā solā :)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    photon > vērtīgs relikts 25.08.2010. 15.44

    Par Zaļajiem piekrītu – lielākajā daļā Eiropas viņi ir visai baisi un nav nopietni ņemami.
    Bet Salīdzinājums daļēji ir vietā. Piemēram Vācijas “KDS” (CDU/CSU) ir arī totālajā identitātes krīzē. Tas, ko viņi tagad dara valdībā, nav ne kristīgi, ne sociāldemokrātiski.

    Par Latvijas KDS: Man šķiet, ka vaina daļēji ir tajā, ka viņi savā laikā tika veidoti “no augšas”, kā viena no partijām kristīgi demokrātisko partiju saimē. Es pirms gadiem salīdzināju KDS un LPP programmas – gandrīz identiskas, taču KDS trūkst degsmes, ticības sev un tam, ko viņi tur (nemaz ne tik nepareizi) purpina.

    0
    0
    Atbildēt

    0

andrejs_kirsis 24.08.2010. 19.13

Katoļi dosies uz Aglonu un debess valstību…

+1
-3
Atbildēt

0

lailabidzane 24.08.2010. 14.35

.

Labs paraugs kā izklāstīt līdzsvaroti argumentētu viedokli.

+8
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam