Neceri, kanāls nav tik perspektīvs kā Panamā. Kanāla vienīgā priekšrocība būs beramkravas, visādi negabarīti u.c. ko šobrīd no Eiropas dabūt iekšā Baltkrievijā u.c. ir grūti. UN otrādi – piemēram, celtniecības biznesā Latvija ir nekonkurētspējīga, jo mums nav pieejamas labas škembas. Baltkirevijā ir ļoti labs granīts un ļoti labi granīta karjeri – attiecīgi būvniecībā un ceļu būvē izmaksas samazinātos būtiski. Un tamlīdzīgi dažādi nelieli faktori, kuru ietekmē neesošas jomas (jo šobrīd nekonkurētspējīgas) iegūtu dzīvības elpu – tas pie nosacījuma, ja kanāla apsaimniekošanā neuzkundzēsies kāds monopols LDz stilā, kura dēļ ar autotransportu kravas šobrīd pārvadāt ir lētāk. Bet autotransports ir visdārgākais transports. Ūdens – ārkārtīgi lēts (salīdzinājumā).
Latviešiem nekad nebūs nekāda materiāla labuma no šāda kanāla. A/S izveidošanas gadījumā daži latvieši ar viesiem no valsts nozagtajiem miljoniem nespēs iegādāties vairāk kā 1% akciju. Tad nu būs tur padomē vienīgi kāds kretīns, a la Freimanis Bankā Baltija vai Adrians Dāvis Latvijas gāzē Un tas arī viss. Sausais atlikums Latvijai un latviešiem būs – pāris tūkstoši hoholi no austrumiem, kas tur reāli pašīs.
1. Daugavas loki ir dabas liegums, bet būvējot kanālu tas tiks izpostīts. Vējonis jau teica, ka tādā gadījumā ES sāks tiesvedību pret Latviju. Tādēļ vien projekt sir nereāls.
2. Kur būs tās darba vietas? Slūžas un viss pārējais būtu automatizēts, uz rakšanas laiku var savest lētāku darba spēku no Baltkrievijas.
3. Sausā laikā tagadējie HES nevar strādāt ar pilnu jaudu, jo par maz ūdens. Kas notiks, ja sabūvēs kanālus? Mums ir ziema un Daugava aizsalst – ko darīs tad?
4. Lasīju tā projekta mājas lapu- paredzēti vēl 4 HES uz Daugavas, t.i. uzpludināšana, t.i. milzīgās teritorijās izpostīs ūdens noteci, kas ietekmēs visu ekosistēmu.
5. Ko vedīs pa to kanālu? Kādas preces? Es dzīvoju pie Daugavas un vienkārši nevaru iedomāties to postažu, kas rastos izrokot kanālus un atļaujot tur kuģu satiksmi. Un Daugavas krasti tagad nav ne aizķēzīti, ne miruši, tur pilns ar atpūtniekiem, makšķerniekiem.
1. Atbildi sevi – cik reizes esi bijusi pie Daugavas lokiem un kas tieši tev tur tik vērtīgs, vizuāli, garīgi pacilājoš? kAS, kas ir task, ko tu zaudē? Tieši tu? Es atbildu – es biju, no viena skatu punkta esmu kādas reizes 5 uz lokiem paskatījies (es vienkārši nenormāli daudz raukāju apkārt pa latviju, turklāt fotografēju dabu), bet viens šis skatu punkts, vai būtiski lielāks ekoloģiskas bezmaksas elektroenerģijas apjoms, darbavietas, plūdu mazinājums lejtecē, u.t.t. Piedodiet. Vējonis ar visu savu akcentu lai brauc mājās un apskatās uz tiem lokiem cītīgāk – neatkarīgā valstī šādi lēmumi netiek pieņemti balstoties pēc EU norādēm. Varu atgādināt EU pamatprincipus.
2. Darba vietas būs ļoti daudz.
3. Sauss laiks ir sauss laiks. Ziemā neko nedarīs mēnešus divus vai četrus. Bļitkos.
4. Ekosistēmā nenonāks TEC izmeši un Ogļu kurināmais.
5. Daugāvā Jelgavas kuģīti redzēji? Tādus redzēsi daudz.
Sveiciens Uldim Osim. Finanšu konsultācijas acīmredzot nav pieprasītas, tagad vajag iesūkt naudu (kādus 50 mil) veicot pētījumu – “vai ir jēga rakt kanālu?” Varu par 5 santīmiem pateikt pareizo atbildi – NAV! Lai tā ākstu banda liekās beidzot mierā, vai arī lai apmaksā to amatpersonu laiku ko nozog pieprasot sev uzmanību. Nepieauguši pusaudži…
No malas vērojot Daugavas racēju rosību, arvien redzamāks izvēršas viņu mērķis – personīgi “uzvārīties” uz idejas sākuma izpētes periodā teoretiski investēto miljonu rēķina. Viņi cer to ģeniālo ideju iebīdīt Krievijas ekonomiskās integrācijas programā un tad jau “investors” ir reāls un nauda kabatā. Šitas Melnās-Baltijas jūras kanāls taču ir sīka vienība, salīdzunot ar Sibīrijas upju pagriešanu uz otru pusi.
Vai tad latviešiem kādreiz kaut kas ir bijis vajadzīgs? Rūpnīcas mums nevajag, terminālus nevajag -lai viss paliek kā ir! Naudas gan ir tā pamazāk, bet tā jau valdības, krievu un vispsaules cionistu sazvērnieku vaina!
Vai nevarētu tomēr minēt argumentus par labu šim kanālam?
Piemēram – pārpildītas muitas noliktas, kas izmisīgi gaida uz vilcienu sastāva ierašanos vai izmaksu atpelnīšanās ātrumu, izmantot ārkārtīgi lēto ūdens ceļu ar neskaitāmajām slūzām, vai arī radušās darba vietas no kuģu peldēšanas skatīšanās?
Nu kaut vienu skaitli nosauc tā vietā, lai nodarbotos ar muldoloģiju!
Es nesaku, ka šāds projekts noteikti ir jārealizē. Manupŗāt, potenciālie ieguvumi no šāda projekta ir pietiekoši vilinoši, lai to izvērtētu daudz nopietnāk nevis noliktu to jau pašā sākumā.
Par darba vietām: es negribu nolaisties līdz tādam bērndārza līmenim, lai skaidrotu kā tās rodas. Bez darba vietām pasaulē ierasta prakse šādos gadījumos ir obligāta loču izmantošana, par ko attiecīgi kuģniecība maksā pēc kuģa tonnāžas.
Parastais, ticamu skaitli nosaukt bez izpētes nav iespējams. Pat ar izpēti to skaitli nosaukt nav iespējams, jo riska un nianšu faktori ir prātam neaptverami.
Tomēr visai droši varu nosaukt to, ka noliedzēju argumenti ir bezgala absurdi un naivi. Bet neko nesajēdošā pūļa īpatsvars ir dominējošs, attiecīgi demokrātiskā sistēmā nekad nebūs iespējams uzcelt pat štrunta bibliotēku, kur pūļa senču atstāto mantojumu ielikt pūļa mazbērnu tumsonības mazināšanai nākotnē.
Mirusi upe? Izrakta upe? Piesārņota?
Vai bieži esi bijis Staburaga pakājē, priecājies par čalošajām krācēm un pāri akmeņiem lēkājošiem lašiem? Aizbrauc, apskaties, es tur esmu bijis reizes desmit. Šo svētdien braukšu atkal, samus makšķerēt.
Vilnis,
no projekta negūs labumu, tomēr strādā ar dažādām inženierbūvju lietām, ir pasniedzis vides vadības sistēmas RTU enerģētiķiem un tamlīdzīgi.
Neviens reāli šo kanālu būvēt netaisās! Tas viss ir tikai priekš tam lai varētu veikt projekta izpētes darbus. Veči ”apgūs” kādus 100mlj. un pateiks- ziniet, nesanāk tas kanāls… savukārt, naudiņa būs nopelnīta. Man tas viss atgādina koncertzāles projektu, tikai lielākā mērogā. Cik naudas paspēja ”apgūt” koncertzāles projektā?
Būtu smieklīgi, ja nebūtu tik skumji… Partija “Daugava Latvijai”- vēl klajāku ņirgāšanos laikam ir grūti izdomāt. Lai gan nē- var. Piemēram, Narkomānu apvienība “Par drošu pilsētvidi”, Kabatzagļu biedrība sabiedriskā transporta attīstībai. Nu tā kaut kā…
Toms Blumbergs : tas ir nekompetentas atrunas… +++ paldies Dievam – tādi kā tu ir izmirstoša suga – tehnokrāti no “padomju laikiem”. Cilvēks pamazām sāk apzināties, ka vislielākā vērtība, kuru viņš lieto ir nepiecūkota vide kurā viņš dzīvo un šajā ziņā latvieši vēl pagaidām ir bagāta tatua
Latvijā šiem nebūs drīzi ko ēst – jo mazāk kanālus būvē, jo mazāk darba, jo vairāk azibrauc. Jo vairāk azibrauc, jo mazāks iedzīvotāju blīvums, jo dārgāka dzīve, jo vairāk skolas un slimnīcas jāklapē ciet, jo vairāk aizbrauc. Un tad jau pavisam, pavisam ātri aizbrauks, kad tuvumā nebūs saremontēts ceļš, elektrība (ko jāpērk no ārzemēm par neesošu valūtu), veikals, dakteris. Tikai malumednieki treniņbiksēs ar dzipu un Georgija lentīti pie antenas. Jā, nepiecūkotu vidi viņi novērtēs.
Diez, Īrijas zemenes ir saldas, vai tikpat bezgaršīgas kā spāņu?
Ar metro sanāca pavisam bēdīga traģikomēdija. Metro ideja nelāgi sāka virmot tajā brīdī, kad Maskāvā bija sapratuši padmju savienības bankrotu un līdzekļu neesamību. TOmēr Rīgai šo lepno ideju bija apsolījuši, kaut kā no tās idejas bija jātiek vaļā.
Un šeit lieliski nospēlēja Helsinki 86, pardon, viņu idejas vietā ieliktie partijas cilvēki, kuri regulāri atskaitījās par padarīto lielajam centram.
Nacionālā viļņa iespaidā tika pamestas vislabākajā propogandas stilā sagatavotas PR ēsmas, kuras lieliski tika norītas un tauta uz tām pavilkās – Vecrīga apdraudēta, migrantu pūļi.
Tanī pat laikā ir desmitiem pilsētu, kas līdzīgas Rīgai (kaut vai Sankt-Pēterburga – tie paši krievi cēluši, tādā pašā baltijas piekrastē), kur nekādas vecpilsētas nav nobrukušas.
Latvijā ir pilns ar industriāliem milzu projektiem – hesi, teci, dzelzceļš, gāzes vadi un krātuves, naftas vadi, veselas ostas-pilsētas, bija vesleas karabāzes-pilsētas, veselas rūpnīcas-pilsētas, VEF, RRR, RAR, REZ, RVR u.t.t. Un pēkšņi ceļot metro, briesmas, vieni vienīgi migranti bari. Tas tā iesit pa smadzeni parastajam cilvēkam, ka traks var palikt. Aptuveni tāpat, kā lietussargu bezjēdzīgās un nevienam nesaprotamās revolūcijas sauklis “par mazbērnu nākotni”, iesit pa pieri un cilvēks tiek nozombēts.
Jā, Dienvidu Tilta celtniecībā visa objekta augša bija nosēta ar bulgāriem. Gadu. Neviens nav palicis šeit.
Un tieši tas pats bēdīgais scenārijs mūsu tautas apzagšanā lieliski nostrādāja ar Daugavpils HES Ne-celšanu. Katru no tām skaļajām frāzēm reāli apdomājot un paanalizējot, paliek skumji, cik lēti mūsu nabaga tautu piemāna ar neesošām vērtībām, esošār un reālās vērtības vienkārši nokrāpjot.
Arī man roka stiepjas pēc “šmeisera”… Tādu prodžektu uzdomāt var tikai tādi, kam mūsu zeme nekad nav bijusi mīļa, tāpēc pārvērst Daugaviņu, māmuliņu, par smirdīgu notekgrāvi ir tik viegli. NOVĀCIET SAVAS NETĪRĀS ĶETNAS NO TĀ, KAS JUMS NEPIEDER!
Doma izbagarēt Daugavu, ir līdzvērtīga – davai, ierīkosim atejas Brīvības piemineklī, vai Brāļu kapos. Ērti taču, un pieprasījums liels..Daugava nav vienkārša ūdens tece, kā krānā.. Kā šāda doma vispār var rasties, un kas ir tie lopi, kas uzdrīkstas ko tādu piedavāt, principā?.. Par šādu ” ideju” jebkuram tirliņam nāktos atņemt pilsonību, un izmest aiz LR robežas.
ļoti gribētos zināt, pa kādiem kanāliem tika vākti paraksti. vai lauku tantiņas apstaigāja, vai? 10 tūkst. parakstu tādam Ostapa Bendera cienīgam projektam savākt – tas ir jāprot…
Laikam Maskava nosprieda, ka neekonomiski, bet mūsu lielvalstī, ja vēl Eiropas fondus paķer klāt… – Mmmierīgi!
4to nam stoit dom postroiķ – narisujem budem žiķ!
Jā vēl kosmodromu kur Zaķu salā
par labu latvīju
bedova
dirižabļu un baržu
piestātni pie cetrāltirga
šalmāni torgovļa
spirt/sigareti kupi prodaj
miljonu miljoni tūristi trauksies te
visi pēc ķīniešu zīda
lidō poņčiki būs
rožģēstvo jolka
cristmas ņemeckij nobāl
novij god
biljards un gonkas pa kanāla ledu
ar bmw
palmas bastejkalnā a ko ne ?
Jā pagaģi kamēr neaizmirstu šito ar
uz rečkas vēl tās Daugavas
pretī prezidentskij dvorec
statuja būs nē
ne Kristaps
bet dižais ainars
pillā augumā
latvijas saule nenoriet
tur tad pacani saliks baržas
mūzika dejas līksmība
kazinō kinō morožēnnoje
Visi iespējamie mūdži reizē lien virsū mūsu Latvijai, bet, varbūt tas arī ir labi. Ir iespēja ar viņiem visiem un uz reiz tikt galā šoruden, un ar “trekno gadu pieredzi, sākt dzīvi no jauna
Projekta bīdītājiem derētu atcerēties. ar ko sākās Atmoda – ar protestiem pret Daugavpils HES būvēšanu, ar šīm akcijām arī mēs iepazinām Daini Īvānu. Šoreiz projekts Latvijai ir daudzkārt iznīcinošāks, un attiecīgi arī niknākiem vajadzētu būt protestiem. Vismaz es esmu gatavs kaut vai pretoties pat ar vardarbīgām metodēm, nevardarbīgām jau A Š un viņu līdzskrējēji ”liek virsū”. Oktobra vēlēšanu rezultāti izšķirs, vai mums paliks Daugava. Pēc tam ar lietussargiem vien neko vairs nevarēs panākt.
Krāce, kamdēļ Tev Īrijā būs vajadzīga Daugava? Protams, ka projekts ir atbalstāms, bet diemžēl bauru tautai valdošais viedoklis ir pretējs. Attiecīgi nebūs ne fantastiska un kuģojama daugava, bet mirusi upe (kā tagad), nebūs papildus HESu, nav un nebūs metro (jo šeit noskopojās naudu iedot maskava, savus pakalpiņus ar šo ideju saborējot, kur tie ar nacionālām un seklām idejām tālāk jau plebeju pūļus kūdīja pret ideju. Arī tagad būs tas pats – Eiropai galīgi nav vajadzīgs šiet investēt tādus apjomīgus līdzekļus).
Re, kā izlīda āža kāja: galvenais – kā tikt pie naudas. nevis vienkārši naudas, bet lielas naudas. Bet man gribas, lai mani mazbērni arī staigātu basikņis līdz Daugavai, lai tajā nopeldētos, nevis skatītos, kā varavīkšņaini ellas plankumi no lieliem kuģiem apķēzī betonētos krastus…
Tavi mazbērni noteikti nestaigās ar basām kājām līdz Daugavai vienkārša iemsela pēc – viņi šeit nebūs. Viņi runās latviski ar akcentu un augs brašā Īrijas strādnieku ģiemenē. Jo Ōme būs protestējusi PRET Daugavpils HES, PRET Metro, PRET kuģojamu Daugavu, PRET Baltic PULP, PRET… Ar uzskaitīto pietiek, lai panāktu to, ka paņemtie kredīti tiek apēsti un nebūs ar ko tos atdot. Bet ēst gribās un darīt taču nava nekā tāda. Savukārt, iegūtajai izglītībai nav jēgas, jo PRET iespaidā nav radīta bāze praktiskajai apmācību psuei, attiecīgi mācītāji nezin mācāmo lietu, mācāmajiem nav motivācijas mācīties, mācāmiem nav prakses = īrijas strādnieki. Kur nu vēl iedomāties, ka šie “basiķiņis līdz daugavai gājēji” varēs tukšā vietā radīt konkurētspējīgu jeb-ko, lai atpelnītu ārkārtīgos valūtas resursus, kurus mums vajag, kaut vai lai sevi pabarotu (traktors jānopērk, elektrība arī jānopērk, jo Daugavpilī nav HES, Degviela traktoram jānopērk, “basikiņis” mazdēlam gumijnieki jānopērk).
Valsts nozadzēji ir izdomājuši projektu kā sazagt kārtējos miljardus, izputināt valsti un saslēgt to mūžam ar Krieviju. Kādēļ gan būtu vajadzīgs šis murgainais projekts? Vai poļi vēlās Vislu savienot ar Krieviju, jeb vācieshi Reinu? Varbūt austrieši Donavu? Mīļo stundiņ! Komunisti nevarēja visu to sadomāt ko mūsu valsts nodevēji, zinot ka neviens viņus nekad nesauks pie atbildības, uzdrošinās darīt. Un mēs ejam balsot par PLL un ZZS, skatoties uz pēdējām aptaujām. Āaaaaarrrpppprrrrraaaaacccccc
Pirmā doma tiešām ir tāda, ka nevajag. Bet padomājot dziļāk – šobrīd Daugava un tās krasti ir tādi puspiedirsti, pusapsaimniekoti. Zivju ceļu nav, Daugavas baseina upēs un ezeros jūras zivis neienāk, un tas ir briesmīgi. Tauta dzīvo pusbadā un puspiedzērusies, ekonomisko aktivitāšu nav. Varbūt ir vērts, ja aplūkojam citu lielu kanālu vēsturi?
Daugavas krastus var sakopt un apsaimniekot arī bez šāda projekta, vajadzīga vien vēlme.
Painteresējies, kāds ir speciālistu viedoklis par šo projektu. Tā nodarītais kaitējums Daugavas baseina ekosistēmai un tās tuvumā dzīvojošo cilvēku dzīves kvalitātei ir nesamērojami lielāks par reālo ekonomisko ieguvumu. Šajā pavasarī (apmēram martā) LU Humanitāro zinātņu fakultātes telpās notika parakstu vākšana pret šo projektu. Kad ar to sastapos, apmeklēdams filologu bibliotēku, pievienoju tur savu parakstu.
Turklāt, kā lai šis ūdensceļš, ja to būvētu, Tavuprāt, apietu 3 lielās Daugavas hidroelektrostacijas? Tās nāktos nojaukt, bet tās reāli samazina Latvijas enerģētisko atkarību. Tādēļ piekrītu – šāds projekts mūs neatriezeniski piesietu Krievijai, jo bez Daugavas HES-iem nāktos pirkt daudz vairāk Krievijas naftas un gāzes, lai apmierinātu mūsu elektrības patēriņu.
soreiz tev piekriitu – ir veerts papeetiit citu kanaalu buuvnieciibas pieredzi. un hesus jau nost cik zinu tad nejauktu bet uzbuuveetu kugju sluuzas – daugava kljuutu kugjojama visaa garumaa..
Krišjāni, bet tāds jau ir tas mērķis – nesaraujamām saitēm piesaistīt mūs pie varenās un nedalāmās – gan ar enerģētisko atkarību, gan ar tā saucamiem zemas kvalitātes kultūras sakariem, gan ar šo ļaundabīgo jaunveidojumu. Visus plānus mēs nemaz neapzināmies.
Un kā gan var uzbūvēt slūžas sen uzbūvētam HES-am?
Citos kanālos:
1) visas slūžas tiek izbūvētas kanāla būvniecības laikā;
2) nav neviena HES.
Neesmu inženieris, bet nespēju iedomāties veidu, kā esošam HES-am izbūvēt kuģu slūžas, jo HES nav māja, kam var izbūvēt piebūvi kad un kāda ienāk prātā…
Turklāt, ko mēs iegūsim no visā garumā kuģojamas Daugavas? Kanālu cauri visai Latvijai, tādu pašu kā Rīgā starp Centrāltirgu un autoostu. Ko mēs zaudētu? Tik vien kā Latvijas 2. lielāko upi un upi ar lielāko baseinu Latvijā, daudzas nenovērtējamas ekosistēmas, kas ir Daugavā un tās krastos, kā arī visās tās pietekās, mūsu pasaulē dārgāko tiltu, ko nāktos pārbūvēt, kopā ar visiem citiem pāri Daugavai ejošajiem tiltiem. Bet tie visi ir sīkumi salīdzinājumā ar milzīgajiem kukuļiem, ko saņems par projekta saskaņošanu atbildīgās amatpersonas:-)
Neesmu starp ekspertiem, kam šis projekts ir zināms, bet potenciālie ieguvumi neattaisno potenciālos zaudējumus ne tuvu pat 1%!
Nu vienu otru HESu jau sen bija laiks pārbūvēt…
—
Mums jau notiek izpēte par Ziemeļu šķērsojumu. Tulīt būs par Tērbatas ielu.
Varbūt vispirms pabeidzam “zelta” tiltu. Nu kaut ko vismaz līdz galam…
Vai tad arī jūs par to domājiet nopietni? Tad jāsāk šaubīties par jūsus domāšanas ipatnībām. Pat ganupuikam būtu saprotams šādas idejas galējais kretīnisms. Ņemiet lāpstu un ejiet rociet! Galvu variet atstāt mājās. Lai tā palasās kā būveja kaut kō līdz;īgu – Panāmas kanālu. Bet tam bija kāds grandiozs mērķis.
Universitātes studenti ir pietiekami saprātīgi, lai saprastu, par ko ir runa, arī neesot konkrētās jomas speciālisti.
Turklāt tīri emocionāli, kas ir labāk – upe vai kuģu kanāls?
Tīri emocionāli ir labāk kuģojams kanāls. Nieka pārdesmit gadus tā ir mirusi upe, bet pieliekot nelielu piepūli to varētu padarīt par tādu, kāda tā ir bijusi tūkstošiem gadus – par kuģojamu upi.
Kuģojama upe – tas nenozīmē piesārņojumu. Piesārņojums rodas no lauksaimniecības, rūpniecības un tamlīdzīgi. Protams arī tas viss ir sīkums. Vislielākais piesārņojums upēm tiek nodarīts no to krastos augošajiem kokiem, 60% no piesārņojuma rodas no ūdenī sakritušajām lapām, to pūšanas, gāzu izdalīšanās.
Kuģojama upe – tas nenozīmē staltus buriniekus. Tas nozīmē tādas zemas izklaides laivas JELGAVA un sauskravu baržas, uz kurām lec virsū brašie zēni Eiropas grāvēju filmās.
Kuģojama upe – tas nenozīmē nojaukt HESus. HES ir vajadzīgi, lai paaugstinātā līmeņa variantā būtu iespējama kuģošana.
Šis ir kretinu mēģinājusm sameklēt vēl lielākus kretīnus, kas tādam idiotismas sāktu tērēt naudu. Cik daud Latvija idiotu, kuri patiešam iedomājās celt trepes uz mēnesi un ierīkot tur zelta raktuves. Droši vien šie idioti jau saņēmuši naudu “pētniecībai” Patiesībā tikai Latvijā tā var izpumpēt naudu no valsts kases TP kasei, kā tas notika ar Demakovas “prodžektiem” a la trīs brāļi.
Komentāri (73)
Mairita Blūma 08.07.2010. 18.13
Nu jā. Kaut kādas kapeikas jau arī atmestīs pieklājības pēc. Kā amerikāņi Panamas papuasiem.
1
elza aleksandra > Mairita Blūma 08.07.2010. 23.03
Neceri, kanāls nav tik perspektīvs kā Panamā. Kanāla vienīgā priekšrocība būs beramkravas, visādi negabarīti u.c. ko šobrīd no Eiropas dabūt iekšā Baltkrievijā u.c. ir grūti. UN otrādi – piemēram, celtniecības biznesā Latvija ir nekonkurētspējīga, jo mums nav pieejamas labas škembas. Baltkirevijā ir ļoti labs granīts un ļoti labi granīta karjeri – attiecīgi būvniecībā un ceļu būvē izmaksas samazinātos būtiski. Un tamlīdzīgi dažādi nelieli faktori, kuru ietekmē neesošas jomas (jo šobrīd nekonkurētspējīgas) iegūtu dzīvības elpu – tas pie nosacījuma, ja kanāla apsaimniekošanā neuzkundzēsies kāds monopols LDz stilā, kura dēļ ar autotransportu kravas šobrīd pārvadāt ir lētāk. Bet autotransports ir visdārgākais transports. Ūdens – ārkārtīgi lēts (salīdzinājumā).
0
Mairita Blūma 08.07.2010. 18.09
Latviešiem nekad nebūs nekāda materiāla labuma no šāda kanāla. A/S izveidošanas gadījumā daži latvieši ar viesiem no valsts nozagtajiem miljoniem nespēs iegādāties vairāk kā 1% akciju. Tad nu būs tur padomē vienīgi kāds kretīns, a la Freimanis Bankā Baltija vai Adrians Dāvis Latvijas gāzē Un tas arī viss. Sausais atlikums Latvijai un latviešiem būs – pāris tūkstoši hoholi no austrumiem, kas tur reāli pašīs.
0
CREATIVE TECHNOLOGIES, SIA 08.07.2010. 15.29
1. Daugavas loki ir dabas liegums, bet būvējot kanālu tas tiks izpostīts. Vējonis jau teica, ka tādā gadījumā ES sāks tiesvedību pret Latviju. Tādēļ vien projekt sir nereāls.
2. Kur būs tās darba vietas? Slūžas un viss pārējais būtu automatizēts, uz rakšanas laiku var savest lētāku darba spēku no Baltkrievijas.
3. Sausā laikā tagadējie HES nevar strādāt ar pilnu jaudu, jo par maz ūdens. Kas notiks, ja sabūvēs kanālus? Mums ir ziema un Daugava aizsalst – ko darīs tad?
4. Lasīju tā projekta mājas lapu- paredzēti vēl 4 HES uz Daugavas, t.i. uzpludināšana, t.i. milzīgās teritorijās izpostīs ūdens noteci, kas ietekmēs visu ekosistēmu.
5. Ko vedīs pa to kanālu? Kādas preces? Es dzīvoju pie Daugavas un vienkārši nevaru iedomāties to postažu, kas rastos izrokot kanālus un atļaujot tur kuģu satiksmi. Un Daugavas krasti tagad nav ne aizķēzīti, ne miruši, tur pilns ar atpūtniekiem, makšķerniekiem.
1
elza aleksandra > CREATIVE TECHNOLOGIES, SIA 08.07.2010. 23.44
1. Atbildi sevi – cik reizes esi bijusi pie Daugavas lokiem un kas tieši tev tur tik vērtīgs, vizuāli, garīgi pacilājoš? kAS, kas ir task, ko tu zaudē? Tieši tu? Es atbildu – es biju, no viena skatu punkta esmu kādas reizes 5 uz lokiem paskatījies (es vienkārši nenormāli daudz raukāju apkārt pa latviju, turklāt fotografēju dabu), bet viens šis skatu punkts, vai būtiski lielāks ekoloģiskas bezmaksas elektroenerģijas apjoms, darbavietas, plūdu mazinājums lejtecē, u.t.t. Piedodiet. Vējonis ar visu savu akcentu lai brauc mājās un apskatās uz tiem lokiem cītīgāk – neatkarīgā valstī šādi lēmumi netiek pieņemti balstoties pēc EU norādēm. Varu atgādināt EU pamatprincipus.
2. Darba vietas būs ļoti daudz.
3. Sauss laiks ir sauss laiks. Ziemā neko nedarīs mēnešus divus vai četrus. Bļitkos.
4. Ekosistēmā nenonāks TEC izmeši un Ogļu kurināmais.
5. Daugāvā Jelgavas kuģīti redzēji? Tādus redzēsi daudz.
0
garausiitis 08.07.2010. 14.24
Garām ejot – esmu izgājis personīgi Gotta kanālu, Trollhettenas kanālu un Ķīles kanālu. Man patika . Par baigām postāžām neko nevaru teikt.
0
jeers 08.07.2010. 14.04
Sveiciens Uldim Osim. Finanšu konsultācijas acīmredzot nav pieprasītas, tagad vajag iesūkt naudu (kādus 50 mil) veicot pētījumu – “vai ir jēga rakt kanālu?” Varu par 5 santīmiem pateikt pareizo atbildi – NAV! Lai tā ākstu banda liekās beidzot mierā, vai arī lai apmaksā to amatpersonu laiku ko nozog pieprasot sev uzmanību. Nepieauguši pusaudži…
0
ekmanis 08.07.2010. 09.48
No malas vērojot Daugavas racēju rosību, arvien redzamāks izvēršas viņu mērķis – personīgi “uzvārīties” uz idejas sākuma izpētes periodā teoretiski investēto miljonu rēķina. Viņi cer to ģeniālo ideju iebīdīt Krievijas ekonomiskās integrācijas programā un tad jau “investors” ir reāls un nauda kabatā. Šitas Melnās-Baltijas jūras kanāls taču ir sīka vienība, salīdzunot ar Sibīrijas upju pagriešanu uz otru pusi.
0
Ārijs 08.07.2010. 09.42
Vai tad latviešiem kādreiz kaut kas ir bijis vajadzīgs? Rūpnīcas mums nevajag, terminālus nevajag -lai viss paliek kā ir! Naudas gan ir tā pamazāk, bet tā jau valdības, krievu un vispsaules cionistu sazvērnieku vaina!
3
Marija > Ārijs 08.07.2010. 14.05
Vai nevarētu tomēr minēt argumentus par labu šim kanālam?
Piemēram – pārpildītas muitas noliktas, kas izmisīgi gaida uz vilcienu sastāva ierašanos vai izmaksu atpelnīšanās ātrumu, izmantot ārkārtīgi lēto ūdens ceļu ar neskaitāmajām slūzām, vai arī radušās darba vietas no kuģu peldēšanas skatīšanās?
Nu kaut vienu skaitli nosauc tā vietā, lai nodarbotos ar muldoloģiju!
0
Ārijs > Ārijs 08.07.2010. 22.17
Es nesaku, ka šāds projekts noteikti ir jārealizē. Manupŗāt, potenciālie ieguvumi no šāda projekta ir pietiekoši vilinoši, lai to izvērtētu daudz nopietnāk nevis noliktu to jau pašā sākumā.
Par darba vietām: es negribu nolaisties līdz tādam bērndārza līmenim, lai skaidrotu kā tās rodas. Bez darba vietām pasaulē ierasta prakse šādos gadījumos ir obligāta loču izmantošana, par ko attiecīgi kuģniecība maksā pēc kuģa tonnāžas.
0
elza aleksandra > Ārijs 08.07.2010. 22.55
Parastais, ticamu skaitli nosaukt bez izpētes nav iespējams. Pat ar izpēti to skaitli nosaukt nav iespējams, jo riska un nianšu faktori ir prātam neaptverami.
Tomēr visai droši varu nosaukt to, ka noliedzēju argumenti ir bezgala absurdi un naivi. Bet neko nesajēdošā pūļa īpatsvars ir dominējošs, attiecīgi demokrātiskā sistēmā nekad nebūs iespējams uzcelt pat štrunta bibliotēku, kur pūļa senču atstāto mantojumu ielikt pūļa mazbērnu tumsonības mazināšanai nākotnē.
Mirusi upe? Izrakta upe? Piesārņota?
Vai bieži esi bijis Staburaga pakājē, priecājies par čalošajām krācēm un pāri akmeņiem lēkājošiem lašiem? Aizbrauc, apskaties, es tur esmu bijis reizes desmit. Šo svētdien braukšu atkal, samus makšķerēt.
Vilnis,
no projekta negūs labumu, tomēr strādā ar dažādām inženierbūvju lietām, ir pasniedzis vides vadības sistēmas RTU enerģētiķiem un tamlīdzīgi.
0
Driimeris 08.07.2010. 09.23
Neviens reāli šo kanālu būvēt netaisās! Tas viss ir tikai priekš tam lai varētu veikt projekta izpētes darbus. Veči ”apgūs” kādus 100mlj. un pateiks- ziniet, nesanāk tas kanāls… savukārt, naudiņa būs nopelnīta. Man tas viss atgādina koncertzāles projektu, tikai lielākā mērogā. Cik naudas paspēja ”apgūt” koncertzāles projektā?
0
daina_tabuna 08.07.2010. 09.00
Būtu smieklīgi, ja nebūtu tik skumji… Partija “Daugava Latvijai”- vēl klajāku ņirgāšanos laikam ir grūti izdomāt. Lai gan nē- var. Piemēram, Narkomānu apvienība “Par drošu pilsētvidi”, Kabatzagļu biedrība sabiedriskā transporta attīstībai. Nu tā kaut kā…
0
sivrita 08.07.2010. 08.41
Rīgas grunts nav unikāla… visa pasaule ir visdažādākās gruntis, bet tas neattur no metro būves…
tas ir nekompetentas atrunas…
4
buchamona > sivrita 08.07.2010. 08.59
Toms Blumbergs : tas ir nekompetentas atrunas… +++ paldies Dievam – tādi kā tu ir izmirstoša suga – tehnokrāti no “padomju laikiem”. Cilvēks pamazām sāk apzināties, ka vislielākā vērtība, kuru viņš lieto ir nepiecūkota vide kurā viņš dzīvo un šajā ziņā latvieši vēl pagaidām ir bagāta tatua
0
elza aleksandra > sivrita 08.07.2010. 23.13
Tehnokrāti no padomju laikiem izmirst?
Latvieši? Bagāta tauta? Īrijā?
Latvijā šiem nebūs drīzi ko ēst – jo mazāk kanālus būvē, jo mazāk darba, jo vairāk azibrauc. Jo vairāk azibrauc, jo mazāks iedzīvotāju blīvums, jo dārgāka dzīve, jo vairāk skolas un slimnīcas jāklapē ciet, jo vairāk aizbrauc. Un tad jau pavisam, pavisam ātri aizbrauks, kad tuvumā nebūs saremontēts ceļš, elektrība (ko jāpērk no ārzemēm par neesošu valūtu), veikals, dakteris. Tikai malumednieki treniņbiksēs ar dzipu un Georgija lentīti pie antenas. Jā, nepiecūkotu vidi viņi novērtēs.
Diez, Īrijas zemenes ir saldas, vai tikpat bezgaršīgas kā spāņu?
0
elza aleksandra > sivrita 08.07.2010. 23.28
Ar metro sanāca pavisam bēdīga traģikomēdija. Metro ideja nelāgi sāka virmot tajā brīdī, kad Maskāvā bija sapratuši padmju savienības bankrotu un līdzekļu neesamību. TOmēr Rīgai šo lepno ideju bija apsolījuši, kaut kā no tās idejas bija jātiek vaļā.
Un šeit lieliski nospēlēja Helsinki 86, pardon, viņu idejas vietā ieliktie partijas cilvēki, kuri regulāri atskaitījās par padarīto lielajam centram.
Nacionālā viļņa iespaidā tika pamestas vislabākajā propogandas stilā sagatavotas PR ēsmas, kuras lieliski tika norītas un tauta uz tām pavilkās – Vecrīga apdraudēta, migrantu pūļi.
Tanī pat laikā ir desmitiem pilsētu, kas līdzīgas Rīgai (kaut vai Sankt-Pēterburga – tie paši krievi cēluši, tādā pašā baltijas piekrastē), kur nekādas vecpilsētas nav nobrukušas.
0
elza aleksandra > sivrita 08.07.2010. 23.28
(turpinu)
Latvijā ir pilns ar industriāliem milzu projektiem – hesi, teci, dzelzceļš, gāzes vadi un krātuves, naftas vadi, veselas ostas-pilsētas, bija vesleas karabāzes-pilsētas, veselas rūpnīcas-pilsētas, VEF, RRR, RAR, REZ, RVR u.t.t. Un pēkšņi ceļot metro, briesmas, vieni vienīgi migranti bari. Tas tā iesit pa smadzeni parastajam cilvēkam, ka traks var palikt. Aptuveni tāpat, kā lietussargu bezjēdzīgās un nevienam nesaprotamās revolūcijas sauklis “par mazbērnu nākotni”, iesit pa pieri un cilvēks tiek nozombēts.
Jā, Dienvidu Tilta celtniecībā visa objekta augša bija nosēta ar bulgāriem. Gadu. Neviens nav palicis šeit.
Un tieši tas pats bēdīgais scenārijs mūsu tautas apzagšanā lieliski nostrādāja ar Daugavpils HES Ne-celšanu. Katru no tām skaļajām frāzēm reāli apdomājot un paanalizējot, paliek skumji, cik lēti mūsu nabaga tautu piemāna ar neesošām vērtībām, esošār un reālās vērtības vienkārši nokrāpjot.
0
ilmisimo 08.07.2010. 08.38
Projekta nākamjā fāzē esuot ieprojektēts savienupjums ar Jeņiseju, Ļenu un Indigirku.
Kods “Kolimskij tramway”
0
ansiso 08.07.2010. 08.22
Arī man roka stiepjas pēc “šmeisera”… Tādu prodžektu uzdomāt var tikai tādi, kam mūsu zeme nekad nav bijusi mīļa, tāpēc pārvērst Daugaviņu, māmuliņu, par smirdīgu notekgrāvi ir tik viegli. NOVĀCIET SAVAS NETĪRĀS ĶETNAS NO TĀ, KAS JUMS NEPIEDER!
0
ainacis 08.07.2010. 08.22
Kur var nobalsot pret to murgu?
0
sivrita 08.07.2010. 08.22
diemžēlmūsu tautas liela daļa ir protestētāji… bieži vien pat nenpklausoties priekšlikumu līdz galam… es pret…
neviena vien pozitīva ideja ir noblokēta ar aklu pretestību…
gan Daugavpils HES, gan Rīgas metro… un gan jau vēl varētu atrast…
mēs labak padziedāsim un padejosim un iepūt mums…
2
ansiso > sivrita 08.07.2010. 08.26
Jā, metro Rīgas gruntij būtu ļoti “piemērots”: irdena smilts, augsti gruntsūdeņi… Es gribu dzīvot tīrā un zaļā Latvijā, nevis smirdoša kanāla malā.
0
ilmisimo > sivrita 08.07.2010. 08.39
Ne tiikai metro.
Vajadzīgs tunelis uz Gērnsiju.
0
www.vecamate.lv 08.07.2010. 04.54
Doma izbagarēt Daugavu, ir līdzvērtīga – davai, ierīkosim atejas Brīvības piemineklī, vai Brāļu kapos. Ērti taču, un pieprasījums liels..Daugava nav vienkārša ūdens tece, kā krānā.. Kā šāda doma vispār var rasties, un kas ir tie lopi, kas uzdrīkstas ko tādu piedavāt, principā?.. Par šādu ” ideju” jebkuram tirliņam nāktos atņemt pilsonību, un izmest aiz LR robežas.
1
ansiso > www.vecamate.lv 08.07.2010. 08.35
Atbalstu!
0
bebiekste 08.07.2010. 01.10
Man tāds neprofesionāļa jautājums:
Kā paralēli darbojas slūžas un HES? Ir kāds piemērs dabā?
0
silvija_vitina 08.07.2010. 00.02
ļoti gribētos zināt, pa kādiem kanāliem tika vākti paraksti. vai lauku tantiņas apstaigāja, vai? 10 tūkst. parakstu tādam Ostapa Bendera cienīgam projektam savākt – tas ir jāprot…
1
ievuliitis > silvija_vitina 08.07.2010. 01.24
A ja nu paraksts pret zināmu grādīgā daudzumu? Un, ja atved draugu – dubultā!
0
Lng 07.07.2010. 22.02
Ja projektu realizē un kanālu rok ar lāpstām – bezdarba problēma uzreiz tiktu atrisināta.Tāds lūk efekts!
0
murnieks112233 07.07.2010. 21.57
Mazie Napoleoniņi…un viņu stulbuma kalngals. Vai viņi domā, ka latviešu tauta ir galīgi prātu izkūkojusi, lai referendumā ļautu Daugavu sačakarēt?
1
ievuliitis > murnieks112233 07.07.2010. 22.50
Vismaz naudu no valsts budžeta patērēs. Arī nāk par labu valsts novājināšanai.
0
gundega_heiberga 07.07.2010. 20.43
Ja statistika rāda ka izmirstam, jārealizē šis projekts – lai Daugava “nepaliek ienaidniekam”.
0
disassociative 07.07.2010. 20.06
Šitādu projektu, cik atceros, dzirdēju bērnībā, padomju valsts gados. Toreiz kaut kas nesaštimmēja laikam ar Maskavu un kuģu ceļu neuzbūvēja.
2
ievuliitis > disassociative 08.07.2010. 00.47
Laikam Maskava nosprieda, ka neekonomiski, bet mūsu lielvalstī, ja vēl Eiropas fondus paķer klāt… – Mmmierīgi!
4to nam stoit dom postroiķ – narisujem budem žiķ!
0
griezējs > disassociative 08.07.2010. 15.09
…narisujem,budem žitj kašu estj i vodku pitj.
0
photocom 07.07.2010. 19.41
Jā vēl kosmodromu kur Zaķu salā
par labu latvīju
bedova
dirižabļu un baržu
piestātni pie cetrāltirga
šalmāni torgovļa
spirt/sigareti kupi prodaj
miljonu miljoni tūristi trauksies te
visi pēc ķīniešu zīda
lidō poņčiki būs
rožģēstvo jolka
cristmas ņemeckij nobāl
novij god
biljards un gonkas pa kanāla ledu
ar bmw
palmas bastejkalnā a ko ne ?
8
ievuliitis > photocom 07.07.2010. 22.51
A kur palika Lucavsalas Lasvegasa?
0
photocom > photocom 07.07.2010. 23.10
Jā pagaģi kamēr neaizmirstu šito ar
uz rečkas vēl tās Daugavas
pretī prezidentskij dvorec
statuja būs nē
ne Kristaps
bet dižais ainars
pillā augumā
latvijas saule nenoriet
tur tad pacani saliks baržas
mūzika dejas līksmība
kazinō kinō morožēnnoje
tāds apskats nākotnē tad
0
ievuliitis > photocom 08.07.2010. 00.22
Kurš pillā? Viņš vai tad dzer?
0
photocom > photocom 08.07.2010. 00.37
Nu labi pierunāji tad
mainām pozīciju –
ja ne pillā augumā
tad va vesj rost
statuja latīš bašī
ar skatu uz saules akmeni
foršteveņj ?
:)))
0
ievuliitis > photocom 08.07.2010. 00.44
A kur tas kuģis ar to forštevņu pietauvosies?
0
artisv > photocom 08.07.2010. 00.49
Un kur tad vēl Ķirsona gaisa tramvaji! Vai arī Veldres zirgu tramvaji? Jau piemirsušies visi megaprojekti :)
0
ilmisimo > photocom 08.07.2010. 07.48
un tiltu uz Īriju arī.
0
griezējs > photocom 08.07.2010. 15.05
Neuztraucies,ne to vien iemAcIs,galvenais,lai būtu kanāls.Vai noderēs,vai ne nav svarīgi,galvenais,lai būtu.
0
buchamona 07.07.2010. 19.19
Visi iespējamie mūdži reizē lien virsū mūsu Latvijai, bet, varbūt tas arī ir labi. Ir iespēja ar viņiem visiem un uz reiz tikt galā šoruden, un ar “trekno gadu pieredzi, sākt dzīvi no jauna
0
guntis_anita 07.07.2010. 18.22
Projekta bīdītājiem derētu atcerēties. ar ko sākās Atmoda – ar protestiem pret Daugavpils HES būvēšanu, ar šīm akcijām arī mēs iepazinām Daini Īvānu. Šoreiz projekts Latvijai ir daudzkārt iznīcinošāks, un attiecīgi arī niknākiem vajadzētu būt protestiem. Vismaz es esmu gatavs kaut vai pretoties pat ar vardarbīgām metodēm, nevardarbīgām jau A Š un viņu līdzskrējēji ”liek virsū”. Oktobra vēlēšanu rezultāti izšķirs, vai mums paliks Daugava. Pēc tam ar lietussargiem vien neko vairs nevarēs panākt.
4
elza aleksandra > guntis_anita 08.07.2010. 00.19
Krāce, kamdēļ Tev Īrijā būs vajadzīga Daugava? Protams, ka projekts ir atbalstāms, bet diemžēl bauru tautai valdošais viedoklis ir pretējs. Attiecīgi nebūs ne fantastiska un kuģojama daugava, bet mirusi upe (kā tagad), nebūs papildus HESu, nav un nebūs metro (jo šeit noskopojās naudu iedot maskava, savus pakalpiņus ar šo ideju saborējot, kur tie ar nacionālām un seklām idejām tālāk jau plebeju pūļus kūdīja pret ideju. Arī tagad būs tas pats – Eiropai galīgi nav vajadzīgs šiet investēt tādus apjomīgus līdzekļus).
0
ilmisimo > guntis_anita 08.07.2010. 07.52
/…bet mirusi upe (kā tagad)../
duomā , ka esi dzīvs, Vilni?
Pārbaudi pulsu.
0
ansiso > guntis_anita 08.07.2010. 08.34
Re, kā izlīda āža kāja: galvenais – kā tikt pie naudas. nevis vienkārši naudas, bet lielas naudas. Bet man gribas, lai mani mazbērni arī staigātu basikņis līdz Daugavai, lai tajā nopeldētos, nevis skatītos, kā varavīkšņaini ellas plankumi no lieliem kuģiem apķēzī betonētos krastus…
0
elza aleksandra > guntis_anita 08.07.2010. 20.56
Tavi mazbērni noteikti nestaigās ar basām kājām līdz Daugavai vienkārša iemsela pēc – viņi šeit nebūs. Viņi runās latviski ar akcentu un augs brašā Īrijas strādnieku ģiemenē. Jo Ōme būs protestējusi PRET Daugavpils HES, PRET Metro, PRET kuģojamu Daugavu, PRET Baltic PULP, PRET… Ar uzskaitīto pietiek, lai panāktu to, ka paņemtie kredīti tiek apēsti un nebūs ar ko tos atdot. Bet ēst gribās un darīt taču nava nekā tāda. Savukārt, iegūtajai izglītībai nav jēgas, jo PRET iespaidā nav radīta bāze praktiskajai apmācību psuei, attiecīgi mācītāji nezin mācāmo lietu, mācāmajiem nav motivācijas mācīties, mācāmiem nav prakses = īrijas strādnieki. Kur nu vēl iedomāties, ka šie “basiķiņis līdz daugavai gājēji” varēs tukšā vietā radīt konkurētspējīgu jeb-ko, lai atpelnītu ārkārtīgos valūtas resursus, kurus mums vajag, kaut vai lai sevi pabarotu (traktors jānopērk, elektrība arī jānopērk, jo Daugavpilī nav HES, Degviela traktoram jānopērk, “basikiņis” mazdēlam gumijnieki jānopērk).
0
dace_ampermane 07.07.2010. 17.33
Valsts nozadzēji ir izdomājuši projektu kā sazagt kārtējos miljardus, izputināt valsti un saslēgt to mūžam ar Krieviju. Kādēļ gan būtu vajadzīgs šis murgainais projekts? Vai poļi vēlās Vislu savienot ar Krieviju, jeb vācieshi Reinu? Varbūt austrieši Donavu? Mīļo stundiņ! Komunisti nevarēja visu to sadomāt ko mūsu valsts nodevēji, zinot ka neviens viņus nekad nesauks pie atbildības, uzdrošinās darīt. Un mēs ejam balsot par PLL un ZZS, skatoties uz pēdējām aptaujām. Āaaaaarrrpppprrrrraaaaacccccc
0
itommy_ 07.07.2010. 17.26
Pirmā doma tiešām ir tāda, ka nevajag. Bet padomājot dziļāk – šobrīd Daugava un tās krasti ir tādi puspiedirsti, pusapsaimniekoti. Zivju ceļu nav, Daugavas baseina upēs un ezeros jūras zivis neienāk, un tas ir briesmīgi. Tauta dzīvo pusbadā un puspiedzērusies, ekonomisko aktivitāšu nav. Varbūt ir vērts, ja aplūkojam citu lielu kanālu vēsturi?
13
vismantsk > itommy_ 07.07.2010. 17.51
Daugavas krastus var sakopt un apsaimniekot arī bez šāda projekta, vajadzīga vien vēlme.
Painteresējies, kāds ir speciālistu viedoklis par šo projektu. Tā nodarītais kaitējums Daugavas baseina ekosistēmai un tās tuvumā dzīvojošo cilvēku dzīves kvalitātei ir nesamērojami lielāks par reālo ekonomisko ieguvumu. Šajā pavasarī (apmēram martā) LU Humanitāro zinātņu fakultātes telpās notika parakstu vākšana pret šo projektu. Kad ar to sastapos, apmeklēdams filologu bibliotēku, pievienoju tur savu parakstu.
Turklāt, kā lai šis ūdensceļš, ja to būvētu, Tavuprāt, apietu 3 lielās Daugavas hidroelektrostacijas? Tās nāktos nojaukt, bet tās reāli samazina Latvijas enerģētisko atkarību. Tādēļ piekrītu – šāds projekts mūs neatriezeniski piesietu Krievijai, jo bez Daugavas HES-iem nāktos pirkt daudz vairāk Krievijas naftas un gāzes, lai apmierinātu mūsu elektrības patēriņu.
0
itommy_ > itommy_ 07.07.2010. 17.58
Nu vienu otru HESu jau sen bija laiks pārbūvēt…
0
a2832728 > itommy_ 07.07.2010. 18.13
soreiz tev piekriitu – ir veerts papeetiit citu kanaalu buuvnieciibas pieredzi. un hesus jau nost cik zinu tad nejauktu bet uzbuuveetu kugju sluuzas – daugava kljuutu kugjojama visaa garumaa..
0
ievuliitis > itommy_ 07.07.2010. 19.35
Krišjāni, bet tāds jau ir tas mērķis – nesaraujamām saitēm piesaistīt mūs pie varenās un nedalāmās – gan ar enerģētisko atkarību, gan ar tā saucamiem zemas kvalitātes kultūras sakariem, gan ar šo ļaundabīgo jaunveidojumu. Visus plānus mēs nemaz neapzināmies.
0
vismantsk > itommy_ 07.07.2010. 20.36
Un kā gan var uzbūvēt slūžas sen uzbūvētam HES-am?
Citos kanālos:
1) visas slūžas tiek izbūvētas kanāla būvniecības laikā;
2) nav neviena HES.
Neesmu inženieris, bet nespēju iedomāties veidu, kā esošam HES-am izbūvēt kuģu slūžas, jo HES nav māja, kam var izbūvēt piebūvi kad un kāda ienāk prātā…
Turklāt, ko mēs iegūsim no visā garumā kuģojamas Daugavas? Kanālu cauri visai Latvijai, tādu pašu kā Rīgā starp Centrāltirgu un autoostu. Ko mēs zaudētu? Tik vien kā Latvijas 2. lielāko upi un upi ar lielāko baseinu Latvijā, daudzas nenovērtējamas ekosistēmas, kas ir Daugavā un tās krastos, kā arī visās tās pietekās, mūsu pasaulē dārgāko tiltu, ko nāktos pārbūvēt, kopā ar visiem citiem pāri Daugavai ejošajiem tiltiem. Bet tie visi ir sīkumi salīdzinājumā ar milzīgajiem kukuļiem, ko saņems par projekta saskaņošanu atbildīgās amatpersonas:-)
Neesmu starp ekspertiem, kam šis projekts ir zināms, bet potenciālie ieguvumi neattaisno potenciālos zaudējumus ne tuvu pat 1%!
0
bebiekste > itommy_ 07.07.2010. 20.40
Nu vienu otru HESu jau sen bija laiks pārbūvēt…
—
Mums jau notiek izpēte par Ziemeļu šķērsojumu. Tulīt būs par Tērbatas ielu.
Varbūt vispirms pabeidzam “zelta” tiltu. Nu kaut ko vismaz līdz galam…
0
ivetao2007 > itommy_ 07.07.2010. 22.28
Vai tad arī jūs par to domājiet nopietni? Tad jāsāk šaubīties par jūsus domāšanas ipatnībām. Pat ganupuikam būtu saprotams šādas idejas galējais kretīnisms. Ņemiet lāpstu un ejiet rociet! Galvu variet atstāt mājās. Lai tā palasās kā būveja kaut kō līdz;īgu – Panāmas kanālu. Bet tam bija kāds grandiozs mērķis.
0
elza aleksandra > itommy_ 08.07.2010. 00.23
> LU Humanitāro zinātņu fakultātes telpās notika…
Kādās telpās? Ei, Kādās!?
Kā var šādus jautājumus izlemt cilvēki kam vispār nav sajēgas par tēmu?
0
bebiekste > itommy_ 08.07.2010. 01.07
>vilnis
A, khm… nu ja, vai referendumā prasīs kādu zinību sertifikātu atbilstošā jomā uzrādīt? :D
0
ilmisimo > itommy_ 08.07.2010. 07.39
http://libcom.org/history/against-wall-motherfucker-interview-ben-morea
0
ilmisimo > itommy_ 08.07.2010. 08.41
/..vienu otru HESu jau sen bija laiks pārbūvēt… ?
Jā.
par ķīmiskuo tīrītavu ar zviedru galdu.
0
vismantsk > itommy_ 08.07.2010. 13.09
Universitātes studenti ir pietiekami saprātīgi, lai saprastu, par ko ir runa, arī neesot konkrētās jomas speciālisti.
Turklāt tīri emocionāli, kas ir labāk – upe vai kuģu kanāls?
0
elza aleksandra > itommy_ 08.07.2010. 20.47
Tīri emocionāli ir labāk kuģojams kanāls. Nieka pārdesmit gadus tā ir mirusi upe, bet pieliekot nelielu piepūli to varētu padarīt par tādu, kāda tā ir bijusi tūkstošiem gadus – par kuģojamu upi.
Kuģojama upe – tas nenozīmē piesārņojumu. Piesārņojums rodas no lauksaimniecības, rūpniecības un tamlīdzīgi. Protams arī tas viss ir sīkums. Vislielākais piesārņojums upēm tiek nodarīts no to krastos augošajiem kokiem, 60% no piesārņojuma rodas no ūdenī sakritušajām lapām, to pūšanas, gāzu izdalīšanās.
Kuģojama upe – tas nenozīmē staltus buriniekus. Tas nozīmē tādas zemas izklaides laivas JELGAVA un sauskravu baržas, uz kurām lec virsū brašie zēni Eiropas grāvēju filmās.
Kuģojama upe – tas nenozīmē nojaukt HESus. HES ir vajadzīgi, lai paaugstinātā līmeņa variantā būtu iespējama kuģošana.
0
IneseT 07.07.2010. 17.19
nu varēja jau pie reizes par trepēm uz Mēnesi kādu prodžektiņu uzcept, domas giganti atradušies!
1
ivetao2007 > IneseT 07.07.2010. 22.19
Šis ir kretinu mēģinājusm sameklēt vēl lielākus kretīnus, kas tādam idiotismas sāktu tērēt naudu. Cik daud Latvija idiotu, kuri patiešam iedomājās celt trepes uz mēnesi un ierīkot tur zelta raktuves. Droši vien šie idioti jau saņēmuši naudu “pētniecībai” Patiesībā tikai Latvijā tā var izpumpēt naudu no valsts kases TP kasei, kā tas notika ar Demakovas “prodžektiem” a la trīs brāļi.
0