Pujata vietā nāks Stankevičs

58

Komentāri (58)

raimonds02 04.07.2010. 13.53

Latvijas Romas katoļu baznīca jaunajam arhibīskapam Stankevičam nelāga apkadrējusi plaukstas un galvu.
kā tur būs ar to celibātu? tā atcelšana mazinātu pāvestu slimības izplatību to katoļu mācītāju, kuri nemēdz pederēt kora zēnus, aprindās.

0
0
Atbildēt

0

ieva_krumina 20.06.2010. 13.15

+2
-3
Atbildēt

1

    Andris > ieva_krumina 21.06.2010. 09.58

    Droši vien nepatīkama sajūta katru dienu atskaitīties saimniekam un mūžīgi lūgt no viņa aizdevumus. Nabaga Mārīte…

    0
    -2
    Atbildēt

    0

saabrs 20.06.2010. 11.49

Jā, tas ir dīvaini, ka tik daudzi diskusijās nostājas pret baznīcu, bet par ticīgiem Latvijā sevi uzskata 56% iedzīvotāju. Promats starp ticību dievam un baznīcas patikšanu nav liekama vienādības zīme… Es esmu viena no atlikušajiem 44% un man nav iebildumu pret baznīcu, bet mani iebildumi sākas, kad viņi sāk man uzspiest tādas lietās, kā reliģijas mācīšanu skolās, iestājas pret seksuālo audzināšanu un nogāna seksuālās minoritātes. Saviem ticigajiem viņi var sludināt, ko viņi grib, bet man tas viss nav jāklausās vai jebkādā veida jāievēro.

+5
-1
Atbildēt

0

buchamona 20.06.2010. 03.28

Pie katras tēmas, kurā tiek skarta reliģija, es nevaru beigt priecāties par komentāriem, kuros tā no sirds lamā baznīcu un garīdzniekus.:) Kas par pārliecību, degsmi, spriedumiem un zināšanām :))

+4
-2
Atbildēt

5

    ievuliitis > buchamona 20.06.2010. 10.17

    Kurš vainīgs, ka baznīcas pārstāvji dod tam iemeslus? Cilvēkiem – pat neticīgiem ir tā naivā pārliecība, ka tiem, kas pārstāvj baznīcu un māca citiem, kā pareizi jādzīvo, būtu jābūt kristāltīriem. Vai tad – nē?

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 20.06.2010. 11.42

    Kas ir tas, kas Tevi māca “kā pareizi dzīvot” – mācītājs, jeb pati mācība, mūsu gadījumā – Kristus mācība? Kas ir skolotājs – “kristālskaidrs pravietis”, jeb cilvēks no mūsu vidus, kurš savā dzīvē tiek pakļauts tiem pašiem pārbaudījumiem, kā jeb kurš no mums, tikai dubultīgi, jo viņš ir skolotājs?
    Uzskatamības labad likšu vienādības zīmi starp mācītāju un skolotāju skolā. Ja kāds skolotājs tiek “pieķerts” nepiedīnīgas rīcības dēļ, mēs taču nenosvītrojam visu skolas sitēmu “automātiski” :)Mēs nosodām konkrētu skolotāju.
    Ja par dažu komentētāju “kareivīgo” attieksmi pret baznīcu vispār, tad, lai kaut ko pilnībā noliegtu, taču ir jāsaprot, kas tas tāds ir, ko es tik kategoriski noliedzu. :) Man nerodas pārliecība, ka šie ļaudis paši saprot, kas tas tāds ir pret ko viņi “cīnās”, jo viņi vnk “nav iedziļinājušies problēmā” :))par kuru vēlas spriest. Argumenti – nu tādi, ne šādi, ne tādi :)

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > buchamona 20.06.2010. 20.31

    Savulaik kristīgā baznīca nogalināja miljoniem cilveku krusta karos, iznīcinaja visus zinātniekus un mediķus raganu medībās un inkvizīcijā. Un izspieda savu desmito daļu no visiem ieņēmumiem. Tie, kas nepiekrita atdod desmito daļu savas ražas baznīcai tika apsūdzēti sātana slavināšanā vai citādi nozākāti un baznīca atņēma viņu īpašumus pilnībā. Šos grekus kristīgā baznīca sen jau ir atzinusi.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > buchamona 20.06.2010. 20.31

    Taču tagad nav ne par mata tiesu labāk – pats pašreizējais Pāvests savā laikā, kad viņš uzzināja, ka kāds mācītājs viņa pakļautībā ir seksuāli izmantojis vairākus zēnus, Pāvests pavēlēja mācītājam un visiem ap viņu nerunāt ar policiju, pārcēla mācītāju uz otru pasaules pusi, kur viņš turpināja izmantot bērnus, kamēr atkal netika pieķerts. Un tā ir normālā prakse baznīcā – nevis nodod pieķertos pedofīlus policijai, bet gan noklusēt skandālu un pārcelt vainīgo uz citu baznīcu, citā valstī un kontinentā.

    Un pēc tā visa, viņi vēl taisās kādu mācīt!? Aizliegt baznīcai runāt ar bērniem bez vecāka klātbūtnes!

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 20.06.2010. 21.36

    Ja par vēsturi, tad krusta karos tika apturēti musulmaņi tikai šīs dienas Francijas teritorijā un, ja tas tā nebūtu noticis,mēs šobrīd dzīvotu citā Eiropā un abi te “nefilozofētu” čatā, bet 5X dienā pielūgtu Allahu :), bet ar to es neapgalvoju, ka visur krusta kari bija vienlīdz taisnīgi un varonīgi.
    Ja Tu vispārini un atsevišķus pedofīlijas gadījumus attiecini uz visu šīs dienas kristīgo baznīcu, tad es tik pat labi varētu sākt pierādīt Tev, ka visā krisīgajā pasaulē dzīvo tikai un vienīgi Mātes Terēzes :) Paule nav melnbalta un tāpēc atkārtošos vēlreiz, ja Tu runā par kādu konkrētu noziegumu, tad nevajadzētu caur to vispārināt, bet runā ar faktiem un konkrēti. Tas būs sakarīgāk

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

inga_vanaga 19.06.2010. 23.35

Ceru, ka Stankevičs atšķirībā no Pujata nesludinās naidu, nemēģinās iespaidot tiesas, nemēģinās jaukties politikā un nedraudzēsies ar apšaubāmām personām.

+13
-2
Atbildēt

0

noora2 19.06.2010. 22.04

Loti priecîga vêsts!

+4
-1
Atbildēt

0

rabīns 19.06.2010. 22.03

kakova hrena jūs te uzbrūkat katoļiem??? Zbigņevs ir cool, bet arī Pujātam nebija ne vainas :) Lai taču ticīgajiem ir ticīgo lietas, un jums, antikristiem, lai savas laicīgās lietas. un nelieniet tajās sfērās, par kurām nav ne mazākās sajēgas!

+8
-5
Atbildēt

2

    Juris Millers > rabīns 20.06.2010. 20.33

    Ok, tikai lai ticīgie ar savu ticību arī nelien politikā un ikdienas dzīvē. Ja cilvēki pieprasa homoseksuālistiem slēpt savu dzīvi aiz aizvērtām durvīm, tad uz religiju attiecas tieši tas pats.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    rabīns > rabīns 24.06.2010. 20.14

    Jēzus tā arī teica, ka ar savu ticību nevajag plātīties publiski, bet lūgt Dievu aiz slēgtām durvīm, savā kambarī. Tas ir rakstīts Rakstos. Un šaubos, vai īsteni ticīgs cilvēks plātīsies ar savu Ticību.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Ernests Pilsums 19.06.2010. 19.02

Viens liekulis nomainis otru, bet butiba no ta nemainas – slepkavnieciska kristieshu pagatne un meli paliek tie pashi un vientieshu zombeshana turinasies, pretigi.

+8
-6
Atbildēt

9

    IvetaKazoka > Ernests Pilsums 19.06.2010. 21.04

    oioi, pats gan esi laikm taisns kā sliede, lai tiesātu citus par liekulību. Par to slepkavniecisko kristiešu pagātni var palūgt plašāk pakomentēt? Gribēji ko bilst par kristiešiem, kas ticības dēļ martīra nāvē gāja? Jebkurš daudz maz notietns matemātiķis Tev pateiks, ka Darvinisms ir krietni lieāks kāršu namiņš un vientiešu zombēšana kā teoloģija. :)

    +7
    -5
    Atbildēt

    0

    tetrapack > Ernests Pilsums 19.06.2010. 22.10

    Pastāsti, lūdzu, kā izpaužas vientiešu zombēšana ar “Darvinismu”?

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Ernests Pilsums 19.06.2010. 22.58

    Elementāri, Mendelson! Daudziem mūsdienu zinātnē evolūcijas dogma ir kļuvusi ne mazāk svarīga kā reliģijai mācība par Dievu. Protams, ikviens var ticēt, kam vien viņš vēlas, bet bažas rada tas, ka pretēji kristiešiem, kas savu dogmu atzīst par ticības jautājumu un nepieprasa, lai tā tiktu atzīta par zinātnisku faktu un mācīta skolās un augstskolās, evolūcijas piekritēji to dara un noraida jebkādu alternatīvas iespēju.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Ernests Pilsums 19.06.2010. 22.58

    Kas attiecas uz dzīvo organismu rašanos, tad evolūcijas teorija ir vienkārši filozofija.
    Arī metafizikai ir sava vieta zinātnē, bet būtiskākais ir tas, ka darvinismā valdošie divi principi naturālisms (reāli ir tikai dabiskie un materiālie fenomeni) un empīricisms (visas zināšanas ir iegūstamas tikai pieredzes ceļā) nonāk konfliktā. Darvinisti savu teoriju nav izstrādājuši, balstoties empīriskos novērojumos, bet iesākuši ar naturālistiskās filozofijas atziņu, ka ārpus matērijas nekas nevar pastāvēt. Tālāk, lai izskaidrotu, kā viss ir radies, tiek izmantota evolūcijas teorija, kas principā netiek pakļauta empīriskai pārbaudei, bet a priori atzīta par nemaldīgu. Šāda pieeja neglābjami noved pie tā, ka evolūcijas teorijas piekritējiem ir jāizdara garīgi un ētiski spriedumi. Tā evolūcija no zinātniskas metodes kļūst pat ne vairs par filozofisku, bet reliģisku dogmu.

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > Ernests Pilsums 19.06.2010. 23.00

    Un tagad, Kristap, Tava kārta stāstīt, kā tradicionālajās kristiešu konfesijās notiek vientiešu zombēšana. :P

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    tetrapack > Ernests Pilsums 19.06.2010. 23.25

    Dzīvības izcelšanās un “Darvinisms” (evolūcija) ir divi atšķirīgi, lai arī saistīti jēdzieni. Tas, ka nav iespējams empīriski noteikt, kā tieši radies pirmais dzīvais organisms uz Zemes, nenozīmē, ka tas pats attiecas arī uz evolūciju, kuras gaitu var izsekot ar fosilijām un tamlīdzīgi (protams, ir arī viedoklis, ka fosilijas zemē ielicis sātans, lai sajauktu cilvēkiem prātus…).

    Par zombēšanu kristiešu konfesijās es neko neteicu; domāju, ka diskusijas par to vienalga ne pie kā jēdzīga nenoved.

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    saabrs > Ernests Pilsums 20.06.2010. 11.45

    Kā tad nespiež, lai māca skolās? Katoļu baznīca jau sen uzstāj uz to, ka skolās būtu jāmāca tikai dievišķās radīšanas teorija nevis Darvina evolūcijas teorija. Un tavai zināšanai viņi savu jau ir panākuši vairākos ASV štatos, kur skolās ir AIZLIEGTS mācīt evolūcijas teoriju, tādējādi pilnīgi degradējot izglītības mērķis – tas ir sniegt vispusīgas zināšasnas un mācīt cilvēku pašu domāt.

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Ernests Pilsums 20.06.2010. 20.17

    Nu, jā dažos (pašos atpalikušākajos) ASV štatos ir ar vietējo likumu noteikts, ka papildus evolūcijai bērniem ir jāmāca arī radīšanas doma. Nekur pat dziļākā ASV tumsonībā evolūcijas mācīšana kā tāda nav aizliegta.

    Baznīca nevar izskaidrot augu un dzīvnieku sugu daudzveidību un šo dzīvnieku un augu sugu pierādīto un dokumentēto izmaiņu laika gaitā. Vienīgais ko baznīca saka ir – Dievs tā radīja un viss. Tev nebūs saprast kā un kapēc.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Juris Millers > Ernests Pilsums 20.06.2010. 20.18

    Evolūcija to viegli un loģiski izskaidro. Par vispārliecinošāko pierādījumu kalpoja Darvina ekspedīcija uz Galapagosas salām, kur viņš pētīja vietejos putnus. Putni bija no vienas un tās pašas dzimtas, bet ar radikāli dažādām knābja formām. Darvins parādīja, ka katrai sugai tai piemītošā knābja forma bija vispiemērotākā lai iegūtu pārtiku uz tās salas. Attiecīgi – putniem dzima pēcteči ar mazliet dažādākiem knābjiem. Tie kam paveicās ar labāku un piemērotāku attiecīgajai videi knābi izdzīvoja un deva vairāk pēcnācēju. Tādā veidā dažu simtu gadu laikā uz dažādām salām no vienas sugas izveidojās desmitiem dažādu sugu ar radikāli dažādiem knābjiem.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

Driimeris 19.06.2010. 18.39

novēlu būt stipram ticībā un kalpot Dievam un cilvēkiem.
un neaizmirst, ka mantas, vara un nauda ir tikai māņi un pīšļi…

+8
-2
Atbildēt

0

Mārtiņš Bumbieris 19.06.2010. 17.45

Beidzot kādai “amatpersonai” arī atbilstoša izglītība.

+5
-2
Atbildēt

0

Le 19.06.2010. 17.27

Sen jau vajadzēja to Pujatu nomainīt, jo pēdējos gados viņš gvelž pilnīgas muļķības. Vecums tomēr nenāk viens. :)

+23
-4
Atbildēt

2

    mi_ce > Le 19.06.2010. 17.43

    Daži gvelž pilnīgas muļķības visu mūžu.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    LAURIS > Le 20.06.2010. 11.47

    nu nesatrauces jau tā, mazais katoļgalva.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

andrejs_kirsis 19.06.2010. 17.26

Jēziņkristiņ, nekad nebiju zinājis, ka Rīgā ir Augstākais reliģijas zinātņu institūts! Ko tur pēta? Kādas šķirnes palmas aug paradīzē un ar ko velni ellē kurina katlus ar grēciniekiem un vai viņiem ir piešķirta CO2 izmešu kvota?

+11
-11
Atbildēt

5

    mi_ce > andrejs_kirsis 19.06.2010. 17.40

    Kādas šķirnes palmas aug paradīzē

    Pats vai sen norāpies no palmas?

    ARZI mācību programmu saraksts: http://www.rarzi.lv/programmas.htm

    +10
    -5
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > andrejs_kirsis 19.06.2010. 19.20

    Man vēl aste ir…

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > andrejs_kirsis 19.06.2010. 23.03

    Atradis ar ko lepoties. :D :D :D

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    Loshadka_ > andrejs_kirsis 20.06.2010. 07.38

    Aizej uz kādām luterāņu (tur vienkāršāk un saprotamāk) mācībām, izdzirdēsi, ka katram tevis nosauktajam stereotipam ir pavisam konkrēta un labi saprotama izpausme. Citādi dzīvo tautas pasaku gaisotnē un tici raganām un Lieldienu zaķiem un velniem ar asti.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    andrejs_kirsis > andrejs_kirsis 20.06.2010. 15.36

    juriz, mana aste ir tikai pierādījums, ka cilvēku nav radījis Dievs…

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

mary75 19.06.2010. 16.36

Baznīca kā tāda nav jāidfentificē ar ticību.
Baznīca ir birokrātiska iestāde.
Un, neskatotries uz trūkumiem, kas piemīt jebkurai birokrātiskai iestādei, tā nes vairāk pozitiva, kā negatīva.
Pujāts pauda savus uzskatus, konservativus, liberalā sabidrībā nepieņemamus, bet, nosodīt viņu par to nevajadzētu.
īpaši jau agnostiķiem, lai par Pujātu lemj ticīgie.
Bet, labi, ka nāk kāds jaunāks un progresīvākas cilvēks, tas nāks par labu arī katoļu baznīcai.

+14
-8
Atbildēt

5

    shefere > mary75 19.06.2010. 16.56

    Ja Pujāts būtu godīgi pildījis valsts konstitūcijā definēto Baznīcas šķirtību no valsts, tad viņa kritika tiešām būtu tikai katoļu iekšējā lieta, taču Pujātam ar Latvijas Pirmās partijas starpniecību un atbalstu ļoooti patika bāzt savu katolisko degunu valsts darīšanās, tādās kā mācību saturs skolās, abortu aizliegums u.t.t. Par vienošanos kopīgā dziesmā ar sektantu Ļedjajevu nemaz nerunājot. Bet nu savs materiāls labums jau atleca no šīs draudzības ar LPP arī katoļiem.

    +25
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 19.06.2010. 17.38

    Jā, tur jums taisnība.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    IvetaKazoka > mary75 19.06.2010. 21.24

    Es arī neesmu Pujata fans un uzskatu viņu par stipri pretrunīgu personību. Mani vienmēr ir fascinējis, ka pie šāda tipa ziņām vienmēr parādās pulciņš bezdievju, kas ņemas gānīt, ķengāt un labākajā gadījumā izteikt kosmiska mēroga atziņas, kuru muļķība zināšanu trūkuma dēļ ir tikpat liela. Neviens tak no žults lējējiem nekad nav Bībeli rokā turājis nemaz nerunājot par teoloģijas studijām, bet viedoklis ir! Vairāk par bezdievjiem mani laikam tracina tikai sektanti. :)

    +6
    -5
    Atbildēt

    0

    reksa > mary75 19.06.2010. 21.30

    dzeris49: “nosodīt viņu par to nevajadzētu. īpaši jau agnostiķiem, lai par Pujātu lemj ticīgie”

    Ja sekot tavam padomam, tad arī Šķēli drīkst kritizēt tikai TP biedri? Ko?
    Nevienu jau neinteresē, ko kāds mācītājs ar saviem ticīgajiem baznīcā dara.
    Kamēr nebāž savu degunu ārpus baznīcas, nevienu viņš neinteresēs. Bet ja viņš savu mācību gribēs citiem uzmaukt, tad lai rēķinās, ka kāds aplaimotais viņu var “uzsēdināt uz mieta”.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    mary75 > mary75 19.06.2010. 23.07

    Es teicu – “nevar nosodīt”, nevis “nedrīkst kritizēt”.

    0
    0
    Atbildēt

    0

janis_ozols 19.06.2010. 16.31

izskatās pēc forša džeka – tāds humānistisks.

+1
-1
Atbildēt

0

LAURIS 19.06.2010. 16.13

ai cik žēl, man tā patika tas vecais debīlais perdelis. CErams, ka šis būs tāds pats katoļgalva

+7
-24
Atbildēt

6

    mi_ce > LAURIS 19.06.2010. 17.37

    Nezinu kāpēc, bet nospiedu mīnusu šim debilajam komentāram… un komentētajam.

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    gumijkoks > LAURIS 19.06.2010. 18.36

    Man arī nepatika daudz kas, ko Pujāts darīja un runāja pēdējos gados, bet savu nepatiku varbūt Jūs varētu mazliet pieklājīgākos vārdos ietērpt

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    gumijkoks > LAURIS 19.06.2010. 18.37

    koments bija skrimstlai

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    lolita_valta > LAURIS 19.06.2010. 19.14

    Lūgums apmeklēt, piemēram, TVNET! Tur var no sirds un pa īstam izteikties! Šeit , labāk nevajag! Goda vārds-traucē!

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    ::Vai cis :: > LAURIS 19.06.2010. 20.19

    Vispilnīgāk skrimstla savu talantu varētu izpaust delfos – tur dzirdīgu ausu un atsaucīgu prātu šādiem izteicieniem būs papilnam.

    +3
    -5
    Atbildēt

    0

    reksa > LAURIS 19.06.2010. 21.16

    Pilnīgi piekrītu Skrimstlai. Patiesība nav jāslēpj.

    +6
    -6
    Atbildēt

    0

Van Excel's 19.06.2010. 16.07

Kad ārzemēs notiek šādas pārmaiņas, tad parasti ir arī skaidrojums, ko tas nozīmē, vismaz par virzību konservajā, liberālajā, ekumēnisma, tradicionālisma virzienā.

Kādi bija citi kandidāti? Kāpēc ne Andrejs Trapučka?

+1
-1
Atbildēt

0

LAURIS > LAURIS 20.06.2010. 18.25

drīzāk gan vajadzēja noiet pagrīdē, kur tie nevienam negrozītu galvu

+4
-5
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam