Ekonomists: angļu valoda Latvijā būs otrā valsts valoda

51

Komentāri (51)

gundega_heiberga 04.08.2011. 11.59

Kad radio BALTKOM pirms kādas nedēļas jautāja ko Vjačeslavs Dombrovskis domā par krievu valodu kā otro valodu, viņš atbildēja ka tad jau drīzāk angļu. Laikam ejot žurnālisti Dombrovska domu samuļinājuši līdz nepazīšanai.

0
0
Atbildēt

0

boss 03.08.2011. 08.32

Tā būtu latviešu valodas pazudināšana, pilnīga un galīga izspiešana. Ja netiks uzturēta dažādu zinātņu terminoloģija latviešu valodā, pati valoda no savstarpējās saziņas PAZUDĪS (!!!), jo būs grūtības saprotami izteikties!!!

+2
-1
Atbildēt

0

boss 02.08.2011. 21.34

Es nesaprotu, kāpēc Latvijā ir nepieciešama otra valsts valoda???!!! Kāpēc tikai Latvijā tiek neatlaidīgi muļļāts šis jautājums??? Kāpēc tādas “idejas” neuzpeld Lietuvā, neviens kautko tādu neizvirza Igaunijā??? Kāpēc??? Vai kaimiņvalstis dzīvo citādā pasaulē nekā Latvija???

Igaunijā rodas iespaids, ka gandrīz katrs igaunis prot angļu valodu. Prot un runā, kad vajag, taču tāds idiotisms, kā angļu valodas pasludināšana par otru valsts valodu gan nevienam nenāk ne prātā. Par krievu valodu tur vispār nevar būt ne runas.

Kāpēc Latvijā ir nepieciešama vēl viena oficiāla ar likumu apstiprināta valsts valoda???

+4
-2
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 02.08.2011. 17.50

Pilnīgi piekrītu Dombrovskim. Tik tiešām, arguments par situācijas leģitimizāciju ir pamatots. Otra, daudz būtiskāka lieta ir, ka līdz ar to tiktu noņemts no dienas kārtības jautājums par jebkādu statusu krievu valodai, kura, diemžēl, Latvijā nav “vienkārši valoda”, bet gan okupācijas instruments (var tikai izteikt nožēlu, ka tā ir noticis, bet tas ir fakts).
Tas var būt paradoksāli, bet pieļauju, ka “krievvalodīgie” tad daudz naskāk iemācīsies angleni, nekā latviešu valodu (kas arī reāli notiek tiklīdz viņi nonāk ārzemēs).
Apbrīnojami kāds naids pret savu mītnes zemi var būt iedzīts tādiem cilvēciņiem :)

+2
-1
Atbildēt

0

piziks 02.08.2011. 15.27

-> Nasing Spešal!

“… bet NA tūlīt izvalbītām acīm teiks, ka ZRP…”

Nasing,

1. Nesit nu, dūšīgais, pirmais tiem, kas Tevi pašu vēl nav situši un Tavu sišanu izpelnījušies! :)

2. Ja neieraujamies katrs savas partijas pufaiciņā, izdzīvošanas interešu pulciņā utml., valsts, visu pilsoņu kopuma un arī latviešu valstika patriotisma dēļ Vjačeslavam Dombrovskim vajag vispirms pateikt paldies, ka plašai publikai labi atkārtojis jau citviet un agrāk teikto. Un Vjačeslavam Dombrovskim šā’priekšlikuma dēļ vajag iet palīgā jau pirms vēlēšanām, jo ari pirms vēlēšanām iespējams konstruktīvi domāt valsts un pašu labad, ne tikai pēc balsu skaitīšanas, kad jāpiedāvājas par koalīcijas patneriem… :)

2. Angļu valodu kā Latvijā lietojama valodu — pēc latviešu kā nr.1! — jāiebūvē ar nr. 2, padarot krievu valodu kā nr.3 Latvijas valodu kopējā, iekšķīgā un ārīgā, politikā un praksē. Angļu valodas mācīšanās kā pašuzdevums sev un valstiska nozīmība visiem pārējiem nepieciešama ne tikai Rietumu un pārējās pasaules normālai atvēršanai ikdienišķi, ne tikai krievu valodas un pašu krievu atspiešanai brutāli un iekšpolitiski, bet latviešiem pašiem — pret sevi sociālpsiholoģiski, pret cittautu izceslmes LV pilsoņiem — sociālpedagoģiski/pamācoši.

Šobrīd latviešu valodas pretinieki un krievu valodas politiskie uzspiedēji krievu elektorātu pērk ar nacionāllatviešu revanšistisko un nacionālsadistisko atbildi kādreizējai politiskajai padomju rusifikācijai. Pašiem latviešiem jābeidz pret valodu mācīšanos attiekties kā sevi pazemojošu padarīšanu un jābeidz, pašiem nemācoties neko, censties spaidīt pārējos ar latviešu valodas — brutālu! — uzspiešanu: nav ko brīnīties, ja “tie citi” spiež pretī!

Ja visi Latvijas paši sev perspektīvie mācīsies angļu valodu, mācīsies gan latvieši, gan krievi un gan latvieši, gan krievi ārpus Latvijas nekļūs par Nothing Spešal slakteriem, kampariem, rubikiem, kravcoviem, kristovskiem utt., utml. kā ES un pārējās angļu val. infotelpas dīvainīšiem no ES nomales.

Kad samācījušies būs gan latvieši, gan krievi angliski, impēriskie un šovinistiskie krievi zaudēs iespēju spiest ar “ņepoņimaju”…. :)

Un tad, kad angleni samācīsies visi, nevienam nebūs bijusi PRIVILĒĢIJA NEMĀCĪTIES kā naida un pazemojuma iemesls vai iegansts.

+2
-2
Atbildēt

1

    Una Grinberga > piziks 02.08.2011. 16.03

    Grūti man izsekot Tavai “loģikai”, bet nu par to es piekrītu, ka lielākie kliedzēji ir tie, kas nav gatavi paši “atvērties pasaulei”. Katrs cilvēks varētu būt tikai lepns prast vairākas valodas un līdz ar to paust savu latvisko domu pasaulei. Man nesen vien itālis reāli bija izbrīnīts, ka es protu 4 valodas – un tā bija uzslava nevis nievas par to, ka es esmu atļāvies apgūt vairāk par “dzimto mēli”.

    0
    0
    Atbildēt

    0

dro 02.08.2011. 15.14

…angļu valoda Latvijā būs otrā valsts valoda…
___________________
un prostitūcija populārākā profesija:)

+2
-3
Atbildēt

6

    ilmisimo > dro 02.08.2011. 19.01

    lno …angļu valoda Latvijā būs otrā valsts valoda…
    ___________________
    un prostitūcija populārākā profesija:)
    +++++++++++++++++++++
    arī velk uz kaški?

    Maltā tā angļu valoda esot…. nez kā ar to profesiju?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > dro 02.08.2011. 20.53

    lama. Kā gan neizteikt savu sašutumu, ja Puškina valodai atsaka valsts valodas statusu? Kas ir Malta salīdzinot ar svēto Krievzemi?:)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 02.08.2011. 21.45

    >lno
    Malta arī pienākas nedalāmajai, jo Pāvils I bijis Maltas ordeņa priekšnieks(gan īsu brīdi, tad jau paša radi viņu nomušīja) bet -Puškina Ļeņina,Trocka un Zinovjeva valodu arī Maltā!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    ..Feride .. > dro 03.08.2011. 09.47

    lama: Maltā tā angļu valoda esot….
    __
    Maltā ir angļu valoda, jo līdz pat 20. gs. 60. gadiem tā piederēja Lielbritānijai. Latvijā vispār nav nekādu priekšnosacījumu tam, lai angļu valoda kādreiz te kļūtu par valsts/oficiālo valodu. “De facto”, tāpat kā daudzviet citur pasaulē, tai ir lingua franca funkcijas, kā šeit jau tika minēts(un viena no būtiskām lingua franca iezīmēm ir tā, ka šī valoda runātājiem nav dzimtā). Tāpēc ekonomisku un visādu citādu apsvērumu dēļ, protams, tā ir jāzina pēc iespējas labāk. Bet tas nebūt nenozīmē, ka tādēļ tā ir jāatzīst par oficiālu saziņas valodu valsts līmenī, jo savā starpā šīs valsts iedzīvotāji angliski nemaz nesazinās. Vienīgā iespēja — ja pēkšņi kāda valsts, kur angļu valodai ir oficiālās valodas statuss, pēkšņi izdomās Latviju kolonizēt. :D
    Un vispār es ieteiktu Vjačeslavam Dombrovskim un dažiem komentētājiem kaut ko palasīt par valodas politiku un konkrēti par valsts/oficiālās valodas jēdzienu kā tādu, tās funkcijām, faktoriem, kuri ietekmē šī statusa piešķiršanu valodai. Piemēram, Inas Druvietes “Latvijas valodas politika Eiropas Savienības kontekstā”.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 03.08.2011. 11.21

    ..es ieteiktu Vjačeslavam Dombrovskim un dažiem komentētājiem kaut ko palasīt par valodas politiku un konkrēti par valsts/oficiālās valodas jēdzienu kā tādu, tās funkcijām, faktoriem, kuri ietekmē šī statusa piešķiršanu valodai. Piemēram, Inas Druvietes “Latvijas valodas politika Eiropas Savienības kontekstā
    _______________________________ Dombrovskis izteica personisku viedokli, kas šķiet balstīts uz ļoti tautisku īpatnību-viss jānosaka ar likumu!..
    Varētu piekrist Kalvim Apsītim?:
    —Manuprāt, angļu valodai nav jābūt valsts valodai (tāpat kā Somijā nav); bet valsts/pašvaldību iestādēs arī pie mums ir tomēr jābūt cilvēkiem, kuri spēj komunicēt angliski un izdarīt nepieciešamās lietas. …….

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ..Feride .. > dro 03.08.2011. 12.04

    Es pilnībā piekritu Kalvim Apsītim.
    Bet kas attiecas uz Dombrovski — pirms nākt klajā ar publiskiem paziņojumiem, vajadzētu tomēr mazliet iedziļināties problēmā, nevis vadīties pēc “tautiskiem” uzskatiem/principiem/īpatnībām. Šajā gadījumā — noteikt, kur tad ir robeža starp svešvalodas apguves un lietošanas veicināšanu valsts mērogā un pilnīgi svešas valodas atzīšanu par valsts valodu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Vineta Ungailo 02.08.2011. 13.30

jā, kāpēc neviens nesatraucas par angļu valodas invāziju Latvijā?! veikalu izkārtnēs, laikrakstos, internetā, biznesa vidē. de facto angļu valoda jau ir valsts valodas statusā, un ar krievu valodu to pat nevar salīdzināt. pamēģiniet kaut vai atrast darbu bez angļu valodas un angļu valodā nerunājošie jau šobrīd reāli tiek diskriminēti.
kaut vai tas pats IR – Latvijas medijs bez kompleksiem atļaujas publicēt tekstus angļu valodā, ko daļa lasītāju nesaprot. varu iedomāties, kāds tracis sāktos, ja te pēkšņi parādītos teksts krievu valodā.

+1
-4
Atbildēt

5

    Vineta Ungailo > Vineta Ungailo 02.08.2011. 13.50

    jā, Latvijā, protams.

    0
    -2
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > Vineta Ungailo 02.08.2011. 14.11

    Jebkurā laikmetā ir bijusi kāda Lingua Franca (=praksē visplašāk lietota “darba valoda”), kurā cilvēki sazinās tad, ja ir vajadzīga neitrāla komunikācija. Šajā valodā zinātnieki raksta savas starptautiskās publikācijas; tehnisko profesiju pārstāvji dokumentē savus tehnoloģiskos sasniegumus; tiek izplatītas ziņas un notiek diplomātiskas pārrunas.

    Viduslaiku Eiropā tāda bija latīņu valoda, 17. un 18.gs. Rietumeiropā izglītotie cilvēki runāja franciski; 19.gs. Viduseiropā nostiprinājās vācu valodas loma, savukārt 20.gs. (it īpaši pēc 2.pasaules kara) par tādu kļuva angļu valoda.

    Ja igaunis un latvietis savā starpā runājas angliski, tas parasti nenozīmē lojalitātes apliecināšanu ASV vai Lielbritānijai vai kādai starptautiskai entītijai. Drīzāk – vienkārši vēlmi vienam saprast otru. Vai Angry piedāvātu mācīties itin visu mums apkārtējo tautu dzimtās valodas (t.i. visu to cilvēku valodas, ar ko mums dzīves laikā var iznākt kādas darīšanas)?

    No vienpusīgas angļu kultūras dominances (un sava veida provinciālisma) mēs varam visvieglāk pasargāties nevis ietiepīgi nemācoties angliski, bet gan iemācoties klāt vēl kādu citu valodu. Piemēram, vācu vai franču. Tā kā to jau sen ar labiem panākumiem dara nīderlandieši. Kad divas ES valodas esam apguvuši – tad var ķerties arī pie krievu, ķīniešu, arābu vai citām ne-ES valodām. Bet visas nekad neapgūsim – un angļu valoda būs vajadzīga tik un tā :)

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Vineta Ungailo 02.08.2011. 15.30

    @angry
    Jaunlatvieši arī prata vācu un krievu valodu, bet tajā pašā laikā prata arī attīstīt latviešu valodu tādā līmenī, kādu to mēs pazīstam mūsdienās. Tas, ka neproti angļu valodu, vēl nenozīmē, ka nevari to apgūt!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Vineta Ungailo > Vineta Ungailo 02.08.2011. 21.30

    @Nasing spešal! tas, ka protu angļu un vēl pāris svešvalodas, nenozīmē, ka man Latvijā un Latvijas medijos pienāktos lasīt/rakstīt/klausīties tekstus šajās valodās. ne jau nu igauņi tā neprot krievu valodu, ka konsekventi tajā nerunā. tā tikai latvieši, kā kārkluvācieši, kā kārklukrievi un tagad kā kārkluangļi.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Vineta Ungailo 02.08.2011. 22.10

    @angry
    Tev nav jālasa! Tu izvēlies tos mediju, kuri Tev patīk! Nav jau viens vienīgais medijs Latvijā! Un ko Tu saki par igauņiem, kuri skatās filmas oriģinālvalodā? Pilnīgākie kārklārzemnieki?

    0
    0
    Atbildēt

    0

raimonds_bossltd 02.08.2011. 12.51

Angļu valodas nozīme nav pārvērtējama, tomēr par otro, diez vai.
Latvijai arī nevajadzētu būt oāzei pasaulē visātrāk izzūdošai vergu lietošanai mākslīgi radītai feņai, krievu, kad citur to vairs nelietos.

+2
-2
Atbildēt

0

Gunārs Nažinskis 02.08.2011. 12.40

Ekonomists Dombrovskis būtu labāk nodarbojies ar ekonomiku nevis ar prātuļojumiem par valsts valodām.

Vai tad pēc būtības nav skaidrs, ka vienīgā valsts valoda Latvijā ir latviešu valoda.

Jau tājums par otro lietoto valodu ir katra pilsoņa izvēle. Nu visur, kur parādās šie citu nāciju pārstāvji, šādas diskusijas tiek atvērtas. Neko vairāk, kā ļaunprātību pret latviešiem un Latviju tā nevieš. Sāk jau likties, ka šajā Zatlera partijā būs šādi viendienīšu domātāju pulks – Ķīlis, tagad arī Vjačeslavs Dombrovskis … , kas nākamais!

Būtība ir tā, ka vienīgā stabilā vērtība Latvijā ir latviešu valoda kā vienīgā valsts valoda. Diskusija, vai ar vai bez mērķtiecīga nodoma ir Latvijai un latviešiem naidīga.

+2
-1
Atbildēt

0

Dzintars Kalniņš 02.08.2011. 12.14

Neesmu lasījis visu rakstu, bet pieļauju, ka kaut kas ir izrauts no konteksta. Taču, pat ja tas tā ir, tad Zatlera komandai ir nepieciešama uz āru ejošās informācijas labāka koordinācija.
Proti, laikā, kad sabiedrībā ir liels “cepiens” par krievu valodu, kuru aktīvi lobē SC aktīvisti, sākt runāts par angļu valodu, kā “valsts valodu”, nav pārāk prātīgi. Šobrīd Zatlera un viņam pietuvināto cilvēku aktivitātes izskatās diezgan haotiskas. Laiks ir pagājis, bet joprojām mājas lapā nav informācijas ne par programmu, ne par darba grupā, uz kurām visi tika aicināti un arī piedalījās. Vienīgā informācija ir “jāsakasa” no atsevišķiem izteikumiem medijos.
Ir patiesa vēlme, lai Zatleram būtu iespēja realizēt manifesta 10 punktus, bet šobrīd bilde nav pārāk iepriecinoša. Ļoti ceru, ka kaut kas mainīsies jau pavisam drīz.

+4
0
Atbildēt

0

buchamona 02.08.2011. 11.10

Latvijā savā starpā angliski runā tikai tūristi vai ar tūristiem. Vai tāpēc visām valsts institūcijām vajadzētu pieņemt iesniegumus angliski? +++ bet tas taču būtu lieliski, ja latvieši ar krieviem nesuarunātos viss krieviski, bet angliski :) Un tas būtu tik pat lieliski, ja institūcijās iesniegumus pieņemtu vai nu tikai latviski, jeb angliski :) Ceru, ka šādi laiki Latvijā tiešām kādreiz pienāks :)

+2
-1
Atbildēt

5

    re_marx > buchamona 02.08.2011. 11.24

    Varbūt tas arī būtu lieliski, bet tas vien, ka angļu valoda pēkšņi kļūtu par valsts valodu nenozīmēs, ka visi pēkšņi savā starpā sāktu tā runāt.

    +1
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 02.08.2011. 11.30

    Piekrītu tam, ka ir jānomainās paaudzēm, lai Latvijā latvieši ar citautiešiem sāks sarunāties angliski, taču arī 1940.g. maz latviešu Latvijā pārvaldīja krievu valodu :)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > buchamona 02.08.2011. 11.37

    @riņķī apkārt
    Tiem, kas Latvijā ir uz dzīvi apmetušies, tomēr ir jāprot sazināties mutiski un rakstiski latviešu valodā! Ja mēs runājam par apkalpojošo sfēru, tad krievu un angļu valoda ir jāpārzina. Savukārt valsts pārvaldei un biznesam šīs valodas ir jāpārzina, lai būtu efektīvi un konkurētspējīgi!

    0
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 02.08.2011. 11.45

    Vai tad es saku, ka latviešu valodu vajadzētu aizstāt ar angļu valodu? :) Es saku, ka LV krievu valoda ir jāaizstāj ar angļu valodu, tas nozīmē, ka oficiālajās iestādēs, apkalpojošajās sfērās obligāti ir jāspēj komunicēt divās valodās – latviski un angliski, bet, protams, jo vairāk svešvalodās spēj to darīt ierēdnis, vai tirgotājs, jo tas viņam pašam, viņa karjerai ir labāk :) Kā tas būtu jāformulē juridiski, lai LV visiem saprotami uzstādītu šādu mērķi nākotnei – nezinu, nav mans lauciņš :)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > buchamona 02.08.2011. 11.51

    Kad bija jāformē darba atļauja (tas bija vēl pirms 2006.gada, kad atļaujas atcēla), tad nācās komunicēt ar Somijas varasiestādēm. Biju patīkami pārsteigts, ka varēju visu sarunāt angliski – jo somiski tolaik zināju tikai nepieciešamākās frāzes (lai iepirktos, iečekotos viesnīcā, utml.) Nebija vajadzīgs somu vai zviedru valodas tulks. Pati atļauja gan bija somiski.

    Manuprāt, angļu valodai nav jābūt valsts valodai (tāpat kā Somijā nav); bet valsts/pašvaldību iestādēs arī pie mums ir tomēr jābūt cilvēkiem, kuri spēj komunicēt angliski un izdarīt nepieciešamās lietas. Šinī ziņā V.Dombrovskim taisnība. Ja topošajam ierēdnim vai pašvaldību darbiniekam sludinājumā prasītu, ka viņam ir jāprot spāņu, krievu, arābu, turku vai ķīniešu valoda – varētu brīnīties. Bet ja ir rakstīts, ka ir jāprot angļu – tad nevajadzētu būt pretenzijām; žēlabām par “diskrimināciju” utml.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

re_marx 02.08.2011. 10.52

Vai viņš maz saprot, kam tā valsts valoda ir vajadzīga? Tas nav no sērijas “kādu valodu mēs mākam”, bet vairāk no “kādu valodu mēs lietojam” un Latvijā savā starpā angliski runā tikai tūristi vai ar tūristiem. Vai tāpēc visām valsts institūcijām vajadzētu pieņemt iesniegumus angliski? Vai visus valsts dokumentus būs jātulko angliski šiem tūristiem? Krievu valoda kā otrā valsts valoda ir daudz pamatotāka un atbilstošāka realitātei.

+7
-7
Atbildēt

7

    Una Grinberga > re_marx 02.08.2011. 10.55

    Dombrovskis runā par valsts valodu “de facto” nevis “de iure”! “De iure” gadījumā ir jātulko visa dokumentācija oficiālajās valodās.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    re_marx > re_marx 02.08.2011. 10.58

    Bet nu nav angļu valoda de facto valsts valoda. Vai tu zini kādus Latvijas iedzīvotājus, kas ikdienā savā starpā sazinās angļu valodā? Es nezinu nevienu tādu.

    Kāpēc lai kāds prasītu atzīt de facto valodu par de iure? Skata pēc?

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > re_marx 02.08.2011. 11.15

    Savā starpā jau nesarunājas, bet daudziem darbā ir jāizmanto angļu valoda. Un tādus cilvēkus es daudzus pazīstu!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ..Feride .. > re_marx 02.08.2011. 11.22

    Tas, ka daudziem darbā jāizmanto angļu valoda, apstiprina vienīgi, ka tā ir lingua franca, t. i., starptautiskas saziņas valoda, tāpat kā vairumā pasaules valstu. Vai tāpēc visās šajās valstīs tā ir jāatzīst par oficiālo un/vai valsts valodu?

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    aivarstraidass > re_marx 02.08.2011. 11.34

    Tranzistors: Bet nu nav angļu valoda de facto valsts valoda. Vai tu zini kādus Latvijas iedzīvotājus, kas ikdienā savā starpā sazinās angļu valodā? Es nezinu nevienu tādu.
    ====
    Katram cilvēkam nodrošināt servisus viņa dzimtajā valodā varētu būt pagrūti :) Latvijā mājo pusotrs simts dažādu tautu piederīgo.

    Latvija ir ES sastāvdaļa – te dzīvo ārvalstnieki (expatriates), kuri ģimenē runā, piemēram, igauņu, somu, dāņu, norvēģu, vācu vai citās Eiropas tautu valodās. Nu un iespēja iesniegt kaut kādus dokumentus angliski varētu būtiski atvieglot viņu dzīvi. Piemēram, ja ir kāds somu vai vācu menedžeris, kurš te Latvijā vada kādu kopuzņēmumu vai starptautiskas firmas filiāli, viņam neko nepalīdzēs, ja te būs arī krievu kā valsts valoda. Savukārt angļu valoda radīs viņam būtiskas ērtības – tātad arī veicinās investīciju pieplūdumu un radīs šeit jaunas darba vietas. Un arī NVS un Krievijas tūristi (vismaz tie, kuri biežāk apgrozās ārzemēs) angļu valodu gluži tāpat prot un lieto.

    Nedomāju, ka vajag mainīt Satversmi (to tāpat nav iespējams izdarīt) – nedz arī mainīt mūsu lietvedības un valsts pārvaldes tradīcijas. Bet angļu valodas plašāka lietošana valsts un pašvaldību darbā būtu, protams, pozitīvi vērtējama lieta.

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    re_marx > re_marx 02.08.2011. 13.22

    1) Es nekad neesmu teicis, ka atbalstu vairākas valsts valodas, vienkārši EN kā valsts valoda ir muļķīgāka par RU.

    2) Jau tulkot starp valodām būs vajadzība tā vai tā. Tagad to dara paši uzņēmumi tur, kur viņiem vajag. Ja EN ir valsts valoda, tad to vajadzēs darīt valstij tur kur vajag un kur nevajag. Esošais modelis izskatās efektīvāks.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > re_marx 02.08.2011. 14.57

    @Tranzistors
    Ja visi prot valsts valodu, tad nav nekas nevienam papildus jātulko – visi taču prot valsts valodu!

    +1
    0
    Atbildēt

    0

Evija Zauere 02.08.2011. 10.48

Diemžēl būs laikam jāapbēdina cienījamais ekonomists – būs grūti atrast latviešu ģimeni, kas nedomās, ka bērnam būtu labi mācītes krievu valodu. Un neba lai apgūtu plašo krievu subkultūru, bet galvenokārt tāpēc lai bērns varētu sazināties ar citiem Latvijas iedzīvotājiem, kas, savukārt, nedomā, ka viņiem ir jāmācās un jārunā valsts valodā.

Es personiski domāju, ka spiediens lai krievu valoda iegūtu valsts valodai līdzvērtīgu statusu palielināsies un tikai no mūsu pašu mugurkaula ir atkarīgs vai mēs to pieļausim vai nē. Pēdējā laika diskusijās tā vien šķiet, ka latviešiem ir spēts ieborēt, ka krievu valoda Latvijā ir jāmāk visiem, bet latviešu – nu kā sanāks, tā sanāks. Galvenais lai krievs te justos komfortabli.

+12
-3
Atbildēt

4

    Una Grinberga > Evija Zauere 02.08.2011. 10.53

    Ja neesi pamanījis, tad krievu valoda jau sen “de facto” ir otra valsts valoda. Vai Tu man vari parādīt kaut vienu darba sludinājumu (arī uz valsts iestādi), kur neprasa krievu valodu? Tas ir vistiešākais pierādījums, ka krievu valodai ir de facto valsts valodas statuss.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    disassociative > Evija Zauere 02.08.2011. 10.58

    Krievs bez latviešu valodas Latvijā var iztikt, latvietis bez krievu nē. Tāda ir realitāte un faktiski krievu valoda, ne ar oficiālu statusu, ir otrā valsts valoda Latvijā.

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    AUTOEXEC.BAT > Evija Zauere 02.08.2011. 17.39

    Varu tev pieteikties, kā latviešu ģimenes pārstāvis, kurā :
    1) angļu valoda pamazām kļūst par otru bērnu pastāvīgi lietoto valodu ;
    2) krievu valodas zināšana tiek uzskatīta par kaitīgu dzīves realitāti un nekad netika speciāli mācīta

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    Evija Zauere > Evija Zauere 03.08.2011. 10.03

    Diemžēl tādi kā tu ir absolūtā mazākumā :( Lielais vairums par savu pienākumu uzskata čīkstēšanu par to, ka krievu valodu nemāca visiem bērniem no pirmās klases.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Una Grinberga 02.08.2011. 10.44

Ar nepacietību gaidu ažiotāžu un NA atbildi. Dombrovskis tāpat kā Ķīlis pauž acīmredzamu faktu, bet NA tulīt izvalbītām acīm teiks, ka ZRP pirmājā Saeimas sēdē rosinās grozīt Satversmi, kas tiks papildināta ar angļu valodu kā otru oficiālo valodu. :)

Vairāk jau tas angļu valodas prasmes trūkums atsaucas uz valsts&pašvaldību pārvaldes neefektivitāti un uzņēmēju vājo konkurētspēju. Pirmie nespēj sekot jaunām pārvaldes metodēm, otrie nespēj iekarot ārējos tirgus!

+9
-7
Atbildēt

6

    ilmisimo > Una Grinberga 02.08.2011. 11.12

    ..tulīt izvalbītām acīm teiks, ..
    ______________________________________
    Ko ta nu vairs.
    Nasings jau pateicis.Ar piepampušu mēli.

    +4
    -2
    Atbildēt

    0

    dro > Una Grinberga 02.08.2011. 15.09

    Nasing spešal. Nolamāt NA sagadā lielāku baudu par pēcpusdienas kafija ar labu cigāru? Un plus vēl gandarījums, ka diena nav nodzīvota velti:)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 02.08.2011. 15.15

    @Ino
    Principā es esmu vienaldzīgs par NA kamēr viņi netaisa savus pusplikos gājienus, noziedušies ar asinīm. Es vienkārši paredzu viņu reakciju, balstoties uz iepriekšēju pieredzi!

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > Una Grinberga 02.08.2011. 15.44

    Nasing spešal! Vai vairāk nevajadzētu uztraukties par citu pieredzi – Latvijas teritorijas izdāļāšanu lietuviešiem, igauņiem un krieviem? Kāds sausais atlikums? Ēzeļa ausis un idiota pašapmierinājums, ka latvietis svētāks par Romas pāvestu?:)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Una Grinberga > Una Grinberga 02.08.2011. 15.57

    @Ino
    Latvija Krievijai atdeva Abreni de facto jau 1991.gadā. Tie, kas tad parakstīja līgumu arī ir vainīgi par atdošanu, nevis pēc 16 gadiem “ai, nē, mēs pārdomājām, dodiet atpakaļ!” Un lieki pieminēt, ka TB un LNNK pārstāvji bija tie, kas stāvēja pie šī līguma šupuļa.

    P.S. Un tādu Abreni mums simtu gadu vajag ar 6 tūkst. krievu un purviem! Tā jau mums stāv puse Latgales pilnībā pamesta.

    +1
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > Una Grinberga 02.08.2011. 22.02

    Nasing Spešal. Un lieki pieminēt, ka TB un LNNK pārstāvji bija tie, kas stāvēja pie šī līguma šupuļa.
    ________________________
    Pilnīgas muļķības. Kiršteins pameta starpvalstu komisiju, kad redzēja, ka nevar iespaidot Latvijas piekāpšanos. Galvenais LV puses noteicējs bija Virsis, kurš vēl 1989. gadā /iespējams pat vēlāk/ aizstāvēja Molotova – Ribentropa paktu.
    Kad pasaulei draud bads un saldūdens deficīts, Abrenes teritorijai ir ļoti liela vērtība.

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

madararaa 02.08.2011. 10.38

“Jau ziņots, ka Dombrovskis izstrādā Zatlera Reformu partijas ekonomisko programmu, bet pats partijā negrasās iestāties.”

Tas tiesa, ka iestāties negrasās, jo partijas dibināšanas sapulcē jau vienu reizi iestājās, priekš kam vēlreiz stāties.

+8
-1
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam