Patnis


- Profesija
- 23.09.2020.
- Alise Zita Zeidaka
Ar odziņu


- Viedoklis
- 22.08.2019.
Īstenoju savu izpratni par ideālo skolu

- Viedoklis
- 16.07.2019.
Vai reitingi ir svarīgāki par bērniem?

- Viedoklis
- 14.07.2023.
Kā nenogalināt bērnu dabisko interesi par pētniecību
Nav noslēpums, ka tehniskajās studiju programmās trūkst studentu, proti, viņu nav tādā skaitā, kādā būs nepieciešami tehniski ievirzīti speciālisti nākotnē. Turklāt daļa no tiem, kuri tomēr iestājas augstskolā, ir ar zemu motivāciju, un pēc pirmā studiju gada vērojams liels atbirums.

- Viedoklis
- 13.06.2023.
Ja mācīsimies kā roboti, nākotnē strādāsim robotu labā
Jau itin pierasti ir runāt par STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika) nozīmīgumu izglītības kontekstā. Atcerēsimies kaut vai neseno cīņu par obligātā eksāmena ieviešanu STEM priekšmetos, kā arī saprotamās nozares darba devēju bažas, pat izmisumu, domājot par kvalificētu speciālistu potenciālo trūkumu un nepietiekamajām zināšanām STEM priekšmetos. Diemžēl studentu skaits dabaszinātņu jomā ir kritiski zems, kas savukārt rada pamatotus nākotnes draudus pašlaik veiksmīgi strādājošiem uzņēmumiem. Tas mudina meklēt risinājumus, kā mācīties skolās šodien, lai ne tikai sekmētu nepieciešamās zināšanas un kompetences, bet iekļautos darba tirgū, kurā arvien lielāku lomu spēlē mākslīgais intelekts.

- Profesija
- 23.09.2020.
- Alise Zita Zeidaka
Ar odziņu
Angļu valodas skolotāja Santa Iesmiņa pirms diviem gadiem paņēma profesionālo pauzi un devās uz Dāniju mācīties mārketingu. Tagad atgriezusies Latvijā, sākusi strādāt privātajā vidusskolā Patnis. Izrādās — mārketings un pedagoģija nebūt nav divas dažādas operas!

- Viedoklis
- 29.07.2020.
Darbs skolā sniedz pārliecību un ticību saviem spēkiem
Runājot par darbu skolā, visbiežāk domājam par skolotājiem, lai gan izglītības iestāžu ikdienas darbs nav iedomājams arī bez virknes citu darbinieku, kuru pārraudzībā ir neskaitāmi jautājumi. Viens no šādiem piemēriem ir Kristīne Lepnāne, kura strādā privātajā vidusskolā Patnis. Kristīnes pienākumu loks ir ļoti plašs – no sabiedriskajām attiecībām līdz dažādu projektu īstenošanai, no ēdināšanas organizēšanas līdz finanšu jautājumu risināšanai. Viņa stāsta, cik aizraujoša var būt darbs ikdienā skolā, kā arī, cik atšķirīgi ir bērni un veidi, kā izkopt viņu talantus.

- Viedoklis
- 22.08.2019.
Īstenoju savu izpratni par ideālo skolu
Skolu redzu kā vietu, kur bērni ne tikai iegūst zināšanas, atklāj savus talantus un iegūst no katra pedagoga personības, bet arī iepazīst īsto dzīvi - to, kas ir aiz klases sienām.

- Viedoklis
- 16.07.2019.
Vai reitingi ir svarīgāki par bērniem?
Nesen publicēti reitinga rezultāti, kas nosaka labākos skolu kolektīvus pēc to skolēnu sasniegumiem mācību priekšmetu valsts un atklātajās olimpiādēs, skolēnu valsts zinātniski pētniecisko darbu konferencē un valsts mēroga konkursos. Papildus tam pastāv arī skolu topi, kuros par pamatu tiek ņemti centralizēto eksāmenu rezultāti (audzēkņu iegūtais vidējais vērtējums). Taču reitingi var maldināt sabiedrību, un skolas kvalitāte ir rādītājs, kas jāskata kompleksi.





- Radars
- 17.05.2013.
- Māra Miķelsone
Infografika: Vairāk nekā pusei skolēnu mācībās palīdz privātskolotāji

- Veiksme
- 10.11.2010.
Skola, kādu es gribu

- Viedoklis
- 26.06.2019.
Izplatīts mīts – vispirms apgūt dzimto valodu, tikai tad citas
Nesen plašsaziņas līdzekļus pāršalca ziņa, ka izglītības iestādēs, kurās bērni padziļināti apgūst, piemēram, mūziku, mākslu vai svešvalodas, tam finansējumu no valsts vairs nesaņems, tādējādi visas skolas savā ziņā vienādojot. Sašutumu pauda gan vecāki, gan pedagogi un skolu direktori. Aktīvā iestāšanās par finansējuma saglabāšanu vainagojās ar panākumiem un tām 45 skolām, kuru audzēkņi padziļināti apgūst mūziku, valodas, mākslu, matemātiku, mājturību un informātiku, arī pēc 2020. gada 1. septembra būs iespēja saņemt papildu finansējumu, izpildot noteiktus kvalitātes kritērijus, kas vēl tiks izstrādāti.

- Viedoklis
- 28.05.2019.
Jaunais izglītības saturs nebūs tikai spēles un rotaļas
Jaunais mācību saturs drīzumā nonāks izskatīšanai valdībā, bet tas izraisījis ļoti daudz jautājumu – ko iesākt ar t.s. izvēļu groziem vidusskolās, kā līdz šim veicies pilotskolām un to pedagogiem un kā jaunais saturs sadzīvos ar skolotāju trūkumu daudzās Latvijas skolās? Jaunais saturs attīstīs bērnu sociālās prasmes, kas noderēs ikvienā profesijā. Piedāvātais izglītības veids nav nedz viduvējību kalve, nedz nenopietna spēlēšanās, un bažas par to lielākoties pastāv tāpēc, ka informācijas aprite nav pietiekami jaudīga – nepieciešamas gan dzirdīgākas ausis, gan aktīvāka pieredzes apmaiņa.

- Viedoklis
- 30.07.2018.
Bērnam jājūtas mīlētam ne tikai ģimenē, bet arī skolā
Lielai daļai vecāku, kuru atvases rudenī sāks skolas gaitas, bažas rada jautājums – ko bērni darīs atlikušo dienas daļu pēc mācībām? Vecāki strādā un paši nevar pieskatīt bērnu visu dienu, tāpat ne visiem ir auklītes vai vecvecāku atbalsts. Pirmklasniekam jābūt iespējai pēc mācībām palikt skolā līdz dienas beigām un saturīgi pavadīt laiku – izpildīt mājās uzdoto, socializēties ar vienaudžiem, attīstoši rotaļāties u.tml.

- Viedoklis
- 23.07.2018.
Kā bērnu veidot par spēcīgu un nobriedušu personību
Esam raduši dzirdēt par tiem Latvijas reģioniem, kuros bērnu trūkuma dēļ skolas tiek slēgtas, taču ir arī vietas, kurās skolas ir pārpildītas un nākas meklēt alternatīvus risinājumus, lai visiem bērniem būtu iespēja mācīties. Viena no šādām vietām ir Ādaži, kur pārpildītajai skolai kā alternatīvu sevi ir pieteikusi pirmsskolas izglītības iestāde Patnis, nodrošinot mācības 1. klasei.

- Radars
- 17.05.2013.
- Māra Miķelsone
Infografika: Vairāk nekā pusei skolēnu mācībās palīdz privātskolotāji
Vairāk nekā pusei no skolēniem privātstundas un papildu apmācība ir nepieciešama, lai apgūtu skolas obligāto mācību vielu, tikai 26% to dara, lai iegūtu padziļinātās zināšanas.

- Veiksme
- 10.11.2010.
Skola, kādu es gribu
Privātais bērnudārzs un vidusskola Patnis ir pārdzīvojis trīs krīzes, ticis galā ar augšanas grūtībām un domā par izglītības eksportu
